register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
 
tqhq.ee foorum : Hooldus ja remont : Arhiiv - F-body veakoodide lugemine ajust, aju progemine  
Poster Message
newton
 
Moderator
Arhiiv - F-body veakoodide lugemine ajust, aju progemine
Max:
Kas keegi on kuskil kohanud materjale või on keegi ise midagi sellist katsetanud? Kopp on ees selles teeninduses käimisest ainult selle pärast, et neil mingi riist on, mis vastavasse pistikusse lükatakse ja ekraanile vajalikku infi kuvab. Mis variandid on leida mingit soft- ja hardware'i (või ise kirjutada/tinutada), et nt. läppari abil auto aju kammida, diagnostikat teha ja andurite toimimist kontrollida (skeemid, graafikud, parameetrid, karakteristikud jne, jne)?

Peebul peaks vist mingi kogemus olema, sul kah ju ajuga mürsk?

Mustang GT 94:
Peebu auto aju on jäigalt progetud. Vabalt progetavad ajud maksavad ca 5 korda rohkem, kui ühekordne progemine. Siin üks näide: http://www.gothorsepower.com/sb.htm Vana aju asendatakse uuega. Andurite käitumist saab jälgida PC-lt. Andurite osalemise mõjutegureid saab suvaliselt muuta, mittevajalikke andureid saab ära jätta, mootorit saab seadistada karpale, pritsungile, kompressorile jne. Hind on $900. See näide on ainult Mustangile, kuid kindlasti on teistelegi. Suviste võistluste ajal sai nähtud mitmes autos läpakaid näppivaid õlisid.

Max:
...ehkki pidasin silmas esialgu ainult elektroonika monitoorimise võimalusi. Arvatavasti saab andureid ja mõningaid aju signaale ka tavalise testriga mõõta (enamik andureid vist takistid; aju annab teatud pinget, teatud, olukorras, teatud seadmetele), aga pole millegagi mõõtetulemusi võrrelda. Samas on see nö. stendi koondatd, mis on suht väike kastike. Mõtlesin, et äkki on keegi midagi sellist läpparisse saanud?

Mustang GT 94:
OK, teine äärmus ( sorry, näide jälle Mustangi najal ): Mul on olemas Haynes Repair Manual. Siin on toodud Mustangi aju veakoodid - just neid saad näha autoteeninduse punasest kastist, kuhu meister auto margi ja mitmed tüübikoodid eelnevalt sisestab. Mustangi ca 250 -st koodist tubli pool on loetavad ka tavalise testri abil - teed asju õiges järjekorras ja siis võid lugeda testrilt aju impulsse ( aju signaliseerib mälusse jäänud vigade koode ). Kõikide andurite kohta on remondi manuaalis mitmed tunnussignaalid ja vea otsimise metoodika - täielik "zdelai sam".

Ainus kamm asja juures on see, et auto tegijad ei ole ette näinud, et keegi hakkab töötavale andurile mingeid sonde taha panema - pole lihtsalt kohta, kust mõõta. Usun, et selleks otstarbeks peaks mingi universaalse vahepistiku leiutama. Ise olen kasutanud nõelsonde.

Auto elektrit ei maksa alahinnata - tänapäeval on vist mõni üksik andur n.n. "takisti" või "kontaktidega lüliti".

PeepP:
Quote:
----------------------
Peebu auto aju on jäigalt progetud. Vabalt progetavad ajud maksavad ca 5 korda rohkem, kui ühekordne progemine. Siin üks näide: www.gothorsepower.com/sb.htm Vana aju asendatakse uuega. Andurite käitumist saab jälgida PC-lt. Andurite osalemise mõjutegureid saab suvaliselt muuta, mittevajalikke andureid saab ära jätta, mootorit saab seadistada karpale, pritsungile, kompressorile jne
----------------------

Päris nii ei ole vist. Kõike seda saab ka minu auto standard PCM'i progeda (mida on ka tehtud siis), nii proffide poolt (a'la Fastchips), kui ka LT1 Edit softi abil vastavat kaabliga kasutades. Vähemalt minu auto puhul on põhierinevus standard aju ja vabalt progetava aju vahel selles, et esimesel juhul tuleb asi kõigepealt PC'sse downloadida, siis modida ja siis uploadida. Aftermarket süsteemid võimaldavad aga reaalajas parameetreid muuta. Viimase eelis on, et seadistamist saab teha dynol töötava mootoriga. Tulemus seega kiirem ja täpsem.

Andurite käitumist saab jälgida aga suva vähegi arenenud skanneriga.

Vähemalt nii olen mina asjadest aru saanud, kuigi pole just ülearu süvenenud.

Mis sinu küsimust puudutab, siis skanner on parim lahendus aga veakoode saab OBD I standardile vastava auto puhul ka lihtsat kontrolllampi kasutades lugeda. Kudas täpselt on netis kirjas (F-body faq ?). Kui silm peale jääb sellele saidile siis annan teada.

Mustang GT 94:
Kui nüüd juuksekarv ka lõhki ajada, siis on asjad nii: Ükskõik kuna ja milliseid muudatusi ajus tehakse, need tehakse ainult PC-s ja uploaditakse chippi kõik korraga. Vabalt progetavad ajud on sellised kus saad saata uut modifitseeritud proget uuesti ja jälle uuesti. Jäigalt progetavad ajud on sellised , kus progemiste vahepeal tuleb ette võtta mingi kustutamise operatsioon : elektriline, ultraviolett vms. Jäikade hea omadus on see, et sealt naljalt proge ei kao, need on tundetud häiretele.

PeepP:
Quote:
----------------------
Starting in 1994, GM began using Flash memory in their Powertrain Control Modules (PCM's). That meant that it was no longer possible to simply remove the "chip" from the car and replace it with a custom chip. Flash is a form of memory that can be read, erased, and reprogrammed over and over again - without the need for expensive, specialized hardware such as an EPROM programmer and ultraviolet light.
----------------------
Jah, LT1 Edit'i lehel on selline sissejuhatus. Ma kunagi siia lingi panin aga kellel huvi on kuidas kaasaegset, ajuga süsteemi moditakse siis saab siit päris hea ettekujutuse:

http://www.lt1.net/editor/Lt1edit.htm

Muuseas see V8 Magazine kus räägiti Haltechi paigaldamisest 3-gen Camarole, ma olen ikka suht. kindel, et lõplik häälestamine tehti dyno peal töötava mootoriga. On's siis võimalik samaaegselt asja dynoda ja uut proget uploadida ?

PeepP:
Max: see on Sulle, kui ise veel leidnud pole:

Quote:
-------------------------
Q: How can I display the error codes from a Service Engine Light?

A: If your car does not have the 12 pin DLC connector, you may not be able to manually "flash" your trouble codes. The language "may be possible" appears to suggest that this method should work with most, if not all, 12 pin DLC equipped cars.

THE CONNECTOR

-----------------------
| 1 2 3 4 5 6 |
| 7 8 9 10 11 12 |
-----------------------

DISPLAYING THE TROUBLE CODES
Run a wire/hairpin from Pin 6 to Pin 12 with the ignition off (although on later cars it should be from Pin 5 to Pin 6), then turning the ignition to the on position without starting the engine will flash the "Service Engine Soon" light in the following sequence: flash, pause, flash-flash, long pause flash, pause, flash-flash, long pause flash, pause, flash-flash, long pause Following this "12" code repeating three times will come any trouble codes stored, flashing each of them three times. If you do not see the "12" flash three times, your diagnostic circuit is defective.
Some vehicles will display stored trouble codes, then "12" again, followed by energizing "most system controlled relays." The fuel pump relay will not energize. The idle air control valve will fully extend to enable checking minimum idle speed.

CLEARING THE TROUBLE CODES
Turn the keyswitch to the off position. To clear any trouble codes, disconnect the power feed for 30 seconds. If this is done at the battery, and your car stereo is equipped and programmed with a four digit pin code, you may have to re-enter that as well to use your stereo again. A better place to remove power is at the fuse.

TROUBLE CODES
12. No reference pulses to Electronic Control Module (ECM).
13. Oxygen sensor signal stays lean during warm engine cruise
14. High temperature indicated at engine coolant temp. sensor
15. Low temperature indicated at engine coolant temp. sensor
16. High battery voltage OR
Direct inition system open or shorted to ground
17. RPM signal problem
18-20. N/A
21. High voltage at throttle positon sensor
22. Low voltage at throttle positon sensor OR
Fuel cutoff relay circuit open or shorted to ground
23. Low temperature at manifold air temperature sensor OR
Throttle position sensor error
24. Circuit fault in vehicle speed sensor
25. High temperature at manifold air temperature sensor OR
Vacuum switching valve circuit open or shorted to ground OR
High voltage at ATS sensor
26. Fault in quad driver module
27. Fault in 2nd gear switch
28. Fault in 3rd gear switch
29. Fault in 4th gear switch
30. N/A
31. Low voltage at manifold absolute pressure sensor OR
Fuel injector OR
Park or neutral switch OR
CAM diagnostic OR
Governor malfunction OR
Wastegate overboost OR
Wastegate eletrical signal open or shorted to ground
32. Fault in barometric pressure sensor circuit OR
Fault in exhaust gas recirculation valve diagnostic switch OR
Fault in electronic vacuum regulator valve
33. High voltage (low vacuum) at mass air flow sensor (or MAP sensor)
34. Low voltage (high vacuum) at mass air flow sensor (or MAP sensor)
35. Idle speed can not be set to desired RPM
36. Burn off at mass air flow sensor OR
Problem in transmission shift OR
Fault in direct ignition system OR
Missing pulses in electronic spark timing signal
37. N/A
38. Fault in torque converter clutch brake switch
39. Fault in torque converter clutch circuit
40. N/A
41. Fault at cam sensor OR
Cylinder select error OR
Tach input error
42. Fault at electronic spark timing circuit OR
Fault at direct ignition system OR
Fault at fuel cutoff relay circuit
43. Low voltage at electronic spark timing circuit
44. Oxygen sensor lean
45. Oxygen sensor rich
46. Fault at vehicle anti-theft sytem OR
Fault at power steering switch
47. Problem at Electronic Control Module (ECM)
48. Misfire
49. Vacuum leak
50. N/A
51. PROM error
52. Problem at Electronic Control Module (ECM) -
Missing fuel calpac missing OR
Analog to digital converter error OR
Fault at quad driver module OR
Low voltage at oil temperature sensor
53. High voltage at battery OR
High voltage at exhaust gas recirculation valve OR
Voltage reference error OR
Problem at vehicle anti-theft system
54. Low voltage at fuel pump OR
Low voltage at Fuel pump relay OR
Output failure at quad driver module
55. Problem at Electronic Control Module (ECM) -
ECM failure OR
Serial bus error OR
Fuel lean malfunction
56. Low coolant or corrosivity OR
Fault in port throttle system vacuum sensor
57. N/A
58. Problem at vehicle anti-theft system
59-60. N/A
61. Oxygen sensor degraded OR
Port throttle system error OR
Cruise control problems
62. Gear switch input diagnostics OR
High voltage at oil temperature sensor OR
Fault in cruise control- vacuum solenoid circuit
63. High voltage at manifold absolute pressure sensor OR
Fault in exhaust gas recirculation valve OR
Fault at right oxygen sensor
64. Low voltage at manifold absolute pressure sensor OR
Fault in exhaust gas recirculation valve OR
Right oxygen sensor lean
65. Failure at exhaust gas recirculation valve OR
Faulure at injector peak/hold diagnostic OR
Right oxygen sensor rich OR
Fault at cruise control position sensor
66. Internal reset of Electronic Control Module (ECM)
67. Fault at cruise control switch
68. Fault at cruise control switch
69. Fault at air conditioner pressure switch
70-87. N/A
88. Internal reset of Electronic Control Module (ECM)
------------------------

Niisiis SES tulega saab neid lugeda mitte kontrolllambiga nagu mul meeles oli.

PeepP:
Veel teemal:

Harrastaja skanneritest peetakse üheks paremaks AutoXray tooteid:

http://www.autoxray.com/index.htm

ja ka AutoTap on päris hea, eeliseks on, et seda saab armatuuri sisse paigaldada ja pidevalt datat jälgida. Puuduseks võrreldes AutoXray'ga oli vist data loggingu puudumine. St. andmeid ei saa säilitada hilisemaks analüüsimiseks. Sorry kui eksin, see on mul meeles boardist loetu põhjal

http://www.autotap.com/

Mustang GT 94:
On's siis võimalik samaaegselt asja dynoda ja uut proget uploadida ?

Jah, on võimalik - lihtsalt protsessor võtab järgmise tsükli ajal ette uued mängureeglid. Üleslaadimise protsess ise võib olla pikk ( kuni 5s ).

PeepP:
Jälle targem.

Muuseas need sommid kes mul plokikaantega tegelema hakkavad tegid mulle kõvat selgitustööd, et peaksin vabalt progetava juhtimissüsteemi ostma. Ma ise nii kindel ei ole, kuna usas väga vähesed neid kasutavad minu auto puhul. Seal muidugi ka porgemise võimalused paremad. Keskmine dyno tuning session standard PCM'ga kestab mingi 3-5 tundi väidetavalt.

Uurin natuke asja kuidas see käib. St. kas tehakse üks run, kirjutatakse aju üle ja proovitakse uuesti või õnnestub samuti reaalajas midagi korda saata.

Max:
Uhh, nüüd jälle lugemist tükiks ajaks... Veakoodide lugemine oli Haynesi manualis kirjas: maandad ühe klemmi ära ja siis loed "service engine soon" tule vilkumisi. Peaks Peebu toodud veakoode raamatus olevatega võrdlema, sest juba manualis oli 2 varianti (-'85 ja '85+)
09.02.2001 at 13:18
tqhq.ee foorum : Hooldus ja remont : Arhiiv - F-body veakoodide lugemine ajust, aju progemine  
Log in: Username: Password:
Account recovery
 
© tqhq.ee 2000 - 2024.