register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
 
tqhq.ee foorum : Hooldus ja remont : Arhiiv - Jahutusvedelik kaob / mudane  
Poster Message
newton
 
Moderator
Arhiiv - Jahutusvedelik kaob / mudane
Madis:
Käisin Haapsalus, korraks ka lennuväljal Mõtlesin et sõidan korra, sõitsin kakskümmend ja veerand paaki tühjaks. Nojah. Ja siis rebisin kapoti pealt ja vaatasin - ennäe survepaagist vesi kadunud ! Kusjuures, kaks nädalat tagasi tsekkisin, ok, hommikul tsekkisin ok. Läbi nagu ei ajaks. Kas on variant et loomake läks keema ning lõi auru läbi mingi kaitseventiili välja ? Ja mis ma selle vastu teen ? Uus ja karum propeller ? Veepump ? Poon üles ?

PeepP:
Vala peale ja vaata kas kaob ära või mitte. 20 x järjest 1/4 miili sõita on igale autole paras katsumus, see on 8 kilomeetrit täiskiirendust

mrtn:
kui ta sul kusagilt lõdviku või radika vahelt lihtsalt lekiks, siis oleks jahutusvedeliku hais ammu salongis su meelt ergutamas või tilgad maas. märkamatult kaob kraam lekkiva veepumba võlli puksi kaudu - rihmaratas lööb vedeliku nii peenikese pritsmereana laiali, et see jõuab kuivada suuremat haisu levitamata. otsi veepumba rattaga samal joonel asuvat peenikest pritsmejutti kapotilt ja/või põhjakaitselt vms. ei tea täpselt mis sul sinna tee peale jääb. kõige kindlamini leiad radika või lõdvikulekke olemasolu sel viisil, et annad poisile natuke talda jahedal õhtul, pargid ära ja suunad avatud kapoti alla nt. sõbra auto tuled, jahutusvedelik kipub silmnähtavalt aurama...

[Algab teine samateemaline thread:]

mrtn:
viisin ledoviini vaadata meestele. ma ei tea, kas ma tahan isegi põhjust teada.. nimelt.. väljastpoolt pole leket näha

PeepP:
Tavaliselt ju polegi jahutusvedeliku leket näha, ainus mis Sa näed on vedeliku jäljed (valged plekid) mootoriplokil, kapoti all (rihmast pritsimise korral) vms kohas.

mrtn:
nii ongi, et veepumba triipu pole. lõdvikutest ka midagi näha pole ja tilka maas ka pole..

PeepP:
Tavaliselt, kui vedelik kaob siis ikka kuskilt välja ajab. Kui vaip salongis kuiv on ja tosooli lõhna ventikast sisse ei tao siis leke ikka kapoti all on. On tõesti mingi variant, et jahutusvedelik lekib silindrisse ja radikasse survet sisse ei peksa aga IMO on see rohkem teooria valdkonda kuuluv juhtum.

Ax:
See asi huvitab mindki! Jahutusvedelik kaob tasapisi ja radikas oleks nagu suve aga õlil pole häda midagi. Kas tõesti plokikaanetihend? Tilkuvat ei paista nagu ka kuskilt.

mrtn:
sain auto kätte. mehed uurisid kõik üle, väljast ei leki ja kaanetihend tundub ka korras olema. go figure.

PeepP:
Tegelt, kui kiiresti/palju see vedelik siis kaob ?

mrtn:
no viimase kuu ajaga paisupaagi jagu. palju kuidagi.

PeepP:
Kui vedelik tilgub mõne kuuma koha peale siis ei pruugi vahel ka plekki järele jääda. Kas mingit lekke otsimist hõlbustavat värvainet ei ole turul ? Ma oleks nagu midagi sellist kuskil lugenud aga ei mäleta täpsemalt.

Ilmselt ka mingi taurusemeeste board abiks, tõenäoliselt pole Sa esimene kes sellise anomaaliaga kokku puutub.

Parim lahendus on muidugi nii kaua sõita, kuni leke suureneb ja ennast paljastab või siis iseenesest kaob.

Mustang GT 94:
Võis olla on olnud mõni ajutine leke, mida nüüd ei tuvasta. Kui mootorisse lekiks, siis oleks vist asi juba ühel pool. Ehk kannataks mõõdukas koguses lekke eemaldajat sisse valada. See teeb õue poole lekkimisele üsna kiirelt lõpu. Kas jahutusvedelikku on hiljuti vahetatud, torustikku remonditud, auto kõvasti põrutada saanud ?

mrtn:
jahutusvedeliku vahetasin eelmisel sügisel profülaktika mõttes. nimelt vahetasin eelmine talv radika, kuna see lajatas laiali ja seda oli ködiga tihendatud. lasin pool aastat käia, et leotab lahti ja panin uue vedliku sisse. seisis jumala hästi sees, kui nüüd alles hakkas kaduma.

jahutusvedelik jätab kuivades valge jälje ju. niiet peaks ikka näha olema, eriti veepumbast tulenevat, mis on triibuna kapoti alumisel küljel (escordil nähtud ;). taurusemehed kahtlustasid lõdvikuid, veepumpa või plokikaantihendit. veel võib olla mõni väike voolik katki või ebatihe. veepump on täiesti puhas.

Mustang GT 94:
Vala üks pudel lekke eemaldajat sisse, kahju see kohe kindlasti ei tee.

mrtn:
kas seda on vedelal kujul ka olemas? ma ainult pulbrit olen näinud ja seda küll radikat ummistama ei tahaks

wax:
www.stokker.com/toode.php?mid=AUTOKEEMIA&item_id=7535031003665&lang_id=&var_id=T

Mustang GT 94:
Stop Leak, Leak Off vms.

CRAC tha SQUAD:
Vaata Statoilis on olemas.
mingi "Radiator Stop Leak" vist oli. Kallasin endale peale aga kasu polnud.
Samas Mustangile mõjus üllatavalt hästi......peale seda pole probleemi!!!

wax750:
Nädalavahetusel just valasin sõbra Omegasse seda 55-kroonist . Võttis salongiradika küll kinni. Enne olid kogu aeg klaasid seestpoolt udused ja märjad.


[Ja veel üks samateemaline thread:]

Madis:
Minu - fordiomaniku - päev algas ilusti. Remondimees seisis mõtliku näoga lahtise kapoti juures ja vaatas kuidas mingist fakin korgist auru tuleb. Kallas viis liitrit jahutusvedeliku juurde, kratsis kukalt ja arvutas:
Kokku kulus 15 liitrit vedelikku.
standartmõõt 11.2 liitrit. Seega läks kuhugi 3.8 liitrit. Arvake ära kui palju on minu mootorimaht ?

Ühesõnaga, plokikaanetihend auguline.
Soovitused ? Tean praegu 2 varianti:

1) panen valge lina ümber ja rooman surnuaeda
2) lasen Ledoviinis teha mootoriremondi:
- tihendikomplekt 3320,-
- küünlad+termostaat+õlifilter 610,-
- töö (lihvimine ja muu kepp) u. 4000,-
kokku: u. 8000,-

Oi kui tore kui leiaks odavama variandi.

87stang:
Madis, ma ei taipa misasja seal lihvima peab, plokikaant vä? Või on tosool ka õliga segunenud ja sedakaudu palju pahandust põhjustanud?

PeepP:
Kas siis plokikaaned on kõverad, et neid lihvima peab?

Madis:
Puhtsüdamlik ülestunnistus: praktikas tean mootoritest üpris vähe. Aga õli on tosooliga segamini küll. Vist. Nimelt õlitase on kasvanud.
Mis puutub lihvimisse.. kõver ei tohiks midagi olla, kuna mootor tuksub kenasti. Kas lihvimine pole vajalik selleks, et tihedamini kinni istuks ?

Mis liikudesse puutub siis.. kui mootori ja vedrustuse korda saan siis peab tegema, muidu laguneb ära jälle. Ainuke probleem et siis pole ju raha..

PeepP:
Kui õli on jahutusvedelikuga segamini siis:

1. Õlivarda väljatõmbamisel vaatab sulle vastu kahtlase välimusega löga

2. Mootor ei tohiks sekunditki käia, sellist autot saab vaid pukseerida/treileril vedada. Juhul kui muidugi täisremo plaanis ei ole.

87stang:
Mul on korra õli ja tosool segunenud, selle tulemusena tekib emulsioon, mis on hele ja lihtsalt ära tuntav. Kui Sa 4 liitrit tosooli mootorisse kallasid, peaks se õlivardast eksimatult diagnoositav olema. Too emulsioon ei määri eriti, sellest ka Peebu soovitus mootorit mitte sekunditki käia lasta. Plokikaante lihvimise vajadu selgub lahtivõtmisel, plokikaane tihendi vahetamisega peaks keskmine harrastusmehaanik kod. Haynes või Chiltoni abiga ka kodus garaashis hakkama saama?

BTW, pärast järjekordset remonditöökoja ämbrit süvenes vendumus, et ei tohi mitte kedagi oma auto ligi lasta (kui ise juures ei ole)!!

Madis:
Kas kellelgi on Ledoviiniga +/- kogemusi ?

Mehed pakkusid garantiid, see on hea. Ise garaazhis ei julge/taha/viitsi teha. Põhiliselt ikka ei julge

Mustang GT 94:
Kogemus on üldiselt positiivne.

AGA: Varuosade hindu peaks ette teadma või küsima mujalt ka, kuna aeg-ajalt on tekkinud väga kummalisi kõrgeid hindu. Kord lasin vahetada Astro bussil üht-teist vedrustuses, siis nad keerasid roolikarbi juures midagi nii kinni, et buss ei olnud enam juhitav. Mingi suva õli tänavalt käis asja üle ja asi oli ok.

Kui Sa Madis seal asja korda lased teha, siis ilmelt see on ka korras.

[Ja veel üks samateemaline thread:]

Henc:
kui juba jutuks läks, siis järgmine prblm silma hakkand:
kui jahutusvedeliku taset kontrollida, siis peab ju loomulikult varda välja tömbama, minu autol see u 50-60 cm pikk , otsas ribidega/piludega mööteskaala, mis peale igakordset väljatömbamist pruuni ja haisvat muda täis on. Vedelik ise tumeroheline. Katlakivi sellisel kujul küll ei tohiks ilmneda. Läbi pesta ka ei taha, mine tea, mis ära ummistub. Halvad kohemused ühe VAZ04 särgi pesuga. Mis kurradi solk see on. Temperatuur püsib aga igati normis ja pikal kiirel söidul ning kaua paigal seistes...

LaSa:
plokikaanetihend äkki..? Õlis jahutusvedelikku pole?

PeepP:
Ära ummistub siis kui korralikult läbi ei pese. Sellist ködi võib ikka tekkida. Mina soovitan ASAP uus vedelik sisse panna.

mrtn:
ot ot.. sul on poest uuena ostetud masin? siis sa peaksid teadma, ega sinna radikasse mingit lekkimisvastast ködi pole lisatud. mul oli ja välja nägi täpselt nagu pruun muda. pärast 2xläbipesu enam ei ole, olgugi, et sinine jahutusvedelik suht kiiresti pruunikaks tõmbus. õli on ilus ja lekkivale plokikaanetihendile ei viita.

igatahes, jahutusvedelik on nii odav asi, seda võib vabalt paari aasta tagant vahetada.
09.02.2001 at 13:58
mrtn
Arhiiv - Jahutusvedelik kaob / mudane
y00,

täna hommikul tsekkisin kapotialust ja ennäe, paisupaagi alt lanseron märg! ma ei hakanud lipsuga väga sügavale kummarduma, oleks peadpidi vahele veel jäänud, tsekin hiljem, kust täpselt lekib.
14.02.2001 at 10:16
Ago
 
Arhiiv - Jahutusvedelik kaob / mudane
Mul oli ka paisupaak altpoolt mõraga. Õigemini on see paak kahest poolest justkui kokku joodetud, sulatatud või pressitud. Täpselt sellest liitekokast oligi lahti. Liimisin siis mõra kinni aga asi paremaks ei läinud. Ikkagi kaob vedelik tasapisi aga järjekindlalt. ???
14.02.2001 at 12:04
partel
  
Arhiiv - Jahutusvedelik kaob / mudane
quote:
täna hommikul tsekkisin kapotialust ja ennäe, paisupaagi alt lanseron märg! ma ei hakanud lipsuga väga sügavale kummarduma, oleks peadpidi vahele veel jäänud, tsekin hiljem, kust täpselt lekib.



Lipsuga ei tasu jah, kui nõel ei pea, võib sattuda rihmaratta vahele jne. :uhoh
15.02.2001 at 23:13
max
Arhiiv - Jahutusvedelik kaob / mudane
Osta kummiga lips :evil
16.02.2001 at 11:05
tqhq.ee foorum : Hooldus ja remont : Arhiiv - Jahutusvedelik kaob / mudane  
Log in: Username: Password:
Account recovery
 
© tqhq.ee 2000 - 2024.