Warning: Undefined variable $HTTP_SERVER_VARS in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/include/packer.php on line 14

Warning: Trying to access array offset on null in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/include/packer.php on line 14

Warning: Undefined array key "page" in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/viewtopic.php on line 7

Warning: Undefined array key "spid" in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/viewtopic.php on line 8

Warning: Undefined array key "nfkasut" in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/viewtopic.php on line 25

Warning: Undefined array key "nfsalas" in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/viewtopic.php on line 26
tqhq.ee foorum - Arhiiv - Kati mahavõtmise mõjud
Warning: Undefined array key "nfkasut" in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 203
register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts |
Warning: Undefined array key "nfkasut" in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 246
mark all read
 
tqhq.ee foorum : Hooldus ja remont : Arhiiv - Kati mahavõtmise mõjud  
Poster Message
newton
 
Moderator
Arhiiv - Kati mahavõtmise mõjud
mrtn:
dzentelmenid,

kuna masina läbisõit läheneb 200K ja igasugust lambiõli on tangitud, siis tundub, et tuleb originaalkatalüsaatoritega hüvasti jätta. ainukesed resonaatorid, mis sinna mahuvad, on hitehis esindatud nn. Mersu ja Audi resonaatorid, hinnaga 1400,- tükk + vahetus. Ameerika boardidel nõu ei anta, kuna katalüsaatorieemaldamise idee eest saab ainult sõimata (blä blä you will not pass the emissions test! you should NEVER remove your cat! ) Teemaga seoses tekkis mul igasuguseid küsimusi (ei ole tähtsusejärjekorras):

1) kas pentsukulu ikkagi suureneb või väheneb?
2) mismoodi võib EEC-V reageerida katalüsaatorite kadumisele? nimelt asub tagapool kumbagi katalüsaatorit O2-andur.
3) kas on oodata võimsuse/erksuse suurenemist? praegusel hetkel ei ilmne kumbagi mittemimingisugusel kujul. superchip jääb ilmselt alles jõulukingiks.

wax:
Oskan vaid öelda, mis juhtus BMW520 R6 '90 kati eemaldamisel.
1. pensakulu jäi üldiselt samaks. IMO isegi natuke vähenes.
2. mootor läks jupp maad erksamaks ja BTW teeb ka kenamat häält. Pööretel üle 4.5 möriseb*** nagu oleks 3,5 liitrit, mitte mingi kusine 2.0.

*** V8-ga muidugi ei võrdle.

Mustang GT 94:
Minu autol on tehtud nii: katalüsaatori põhja on tehtud kolm lõiget, põhi on lahti painutatud, sisu on eemaldatud, põhi tagasi, kinni keevitada. Andurid jäävad paigale, aju ei nurise, hääled on paremad, kütuse kulu muutust ei taju, minek on nagu ikka, heitgaaside test on tehtud - lubatud piirini on veel pikk maa minna.

PeepP:
1. Selleks, et veenduda kas katakas on õhtal (st. umbes) võta ta alt ära ja vaata kas valgus paistab veel läbi. Kui paistab ilusti siis pole vaja midagi teha, kui kataka eemaldamine just eesmärk omaette pole. Vahet pole ju kas ta funktsioneerib või mitte.

2. Pakuks, et bensukulu ei muutu, juhul kui asi väga umbes juba ei ole(siis auto enam norm. ei sõidaks).

3. Sul on ju USA spec auto ? Ma ei ole kindel misasi see EEC-V sel juhul on, neil ju seal OBD kasutusel.

- Kuni '95 lõpp OBD I, kati eemaldamine ei tekita kõrvalnähte.
- alates '96 OBD II, süttib SES vms. tuli. Auto tööd see ei mõjuta.

4. Võimsuses suurenemisest: kui katt umbes siis võib suureneda, muidu mitte eriti aga täpselt ei oska öelda kuna see sõltub konkreetselt automargist ja Taurusest ma palju ei tea. Oluline on kas stock katt on väljalaske pudelikael või on selleks näit manifoldid.

Nii võib katist vabaneda küll nagu Mustang GT soovitas(sellise protseduuri lihtsustatud variant: võta katt alt, peksa vastu maad niikaua kuni kogu keraamika puruneb ja välja pudeneb, pane katt alla tagasi ) aga vähemalt f-body puhul ei ole see soovitavaim viis. Probleem on nii tekkiv ebameeldivalt kume hääl kui ka heitgaaside vaba voolamist häirivad keerised väljalasketorustikus. Parim variant on asendada katt off-road pipe'ga (nagu minul tehtud) või siis katist sirge toru läbi lüüa (in order to pass visual inspection).

mrtn:
ma ei ole kindel, kas katalüsaatorit saab ilma lõikamata eemaldada, et lihtsalt niisama läbi vaadata. igal juhul, keevitamist ta tahab, võibolla teengi ise ära: lõikan lahti ja roogin tühjaks. minek oli autol jupp maad erksam 50Kkm tagasi, kui ma ta ostsin. tühikäik on ka natuke lombakas, olgugi, et on küünlad (bosch) ja juhtmed (motorcraft) vahetatud. karterituulutuse vahetasin ka ära. pentsu- ja õhufiltreid vahetan ikka

EEC-V on fordi oma aju, f1-mootoritest tuttav, mis on OBD-II compliant. mu euroescordil '96 oli ntx EEC-IV. SES-tuli ei mõjuta küll mootori tööd aga käib kohutavalt närvidele. esiteks meenutab ta veaolukorda (mida minu autodes ei tohi olla!), teiseks on ta liiga hele öösel sõitmiseks, võrkkestakahjustus tekib krt.
sisuliselt on siis kindel mats, et SES tuleb üles?

aga jah.. 3200,- on ikka paras kirves sellise protseduuri eest.

muuseas, kas ummistunud katil ja kõrgel (900 rpm) tühikäigul võib ka mingi seos olla?

PeepP:
Mis aasta auto Sul on ? Kas tal on sensor nii kati ees kui ka taga ?

SES võid ju üldse ära kustutada, nii füüsiliselt kui ka uue chipi kaudu.

Olen lugenud, et ummistunud kati puhul võib väljalase üle kuumeneda, hakkab lausa punaselt hõõguma. Tühikäik kaob siis ära küll. Kõrge tühikäigu puhul kahtlustatakse f-body'l TPS'i(Throttle Position Sensor) viga.

!CAT mod:

http://www.geocities.com/MotorCity/6647/ta93/catconv.htm

Üldhariv link:

www.obd-ii.com/

mrtn:
auto on '96, V6 tõukurvarrastega, 12 klappi, ehk see vana hea.

http://www.gt.ee/~mrtn/pix/ford/sho_modding.html

see alumine, punane.

sensorid on nii tuletorus kui ka pärast katti (mõlemat), ehk siis mõlemal pool katti. muudmoodi ei oskaks ma seletada ka seda kati märgutuld armatuuris (veel ei põle!). aga kusjuures.. praegu tekkis mul mõte, et miks mul süüte sissekeeramisel ei sütti testi mõttes kati märgutuli, nagu süttivad kõik muud.. äkki on füüsiliselt ära kustutatud? või peabki see pime olema koguaeg, niikaua kuni katt lõpuks konkreetselt muld on.

TPSi vahetasin proovi mõttes ära, küll kasutatu vastu aga vähemsõitnud autolt. TPSi viga avaldub tavaliselt kõikuva tühikäigu kaudu, mul on ühtlaselt kõrge, 900 juures vs õige 750 ja lonkab. õhku ta kusagilt juurde ei saa. tühikäiguklappi puhastan regulaarselt, kuna ford muidu ei toimi (3 korda vahetati escordil ntx)

järgmiseks kevadeks tuleb teine sumpa ka alla riputada, koht on olemas

PeepP:
Siis nii ongi, ma ei tea kas fordil on eraldi kati märgutuli (chevy'l on selline üldine SES tuli) aga olen suht positiivne, et süüte sisselülimisel peaks ta süttima. See on default lahendus kõikidel autodel mida ma tean, kontrollimaks märgutulede korrasolekut.

Juhul kui sul tuli töötaks saaksid sa tema süttimist pärast kati eemaldamist vältida asendades tagumine o2 sensorid simulaatoriga. See siis annab ajule n.ö. pettesignaali. Kuidas ta täpselt toimib ei mäleta (mingit õiget takistust tekitab vist).

Quote:
-----------------------------
These oxygen sensor simulators prevent your 96 & up OBDII GM vehicle from triggering a service engine soon code when you remove the catalytic converters for off road use. These simulators plug into the oxygen sensor harness replacing the second set of oxygen sensors in your factory exhaust system. They simulate the correct readings for the sensors as if the catalytic converters were in place.
-----------------------------

mrtn:
on jah eraldi märgutuli. vähemalt selline kustunud lambike on keset tahhomeetrit, millel on katalüsaatori kujutis (baklazaan, mille kohal päikesekiired) samasugune hall on kustununa ka SES, pentsu märgutuli jms.

SES käib mul ikka vahetevahel külas, raporteerides "P0446 Evaporative Emission Control System Vent Control Circuit Malfunction"

PeepP:
Huvitav, mul ka see EVAP kood kummitas, kuni lasin kogu saastevärgi ajust maha kustutada.

Muuseas ühes usakate remondikohas väideti mulle selle koodi peale, et huvitav-huvitav sellisel autol ei tohiks seda bensuaurude retsirkulatsioonitorustikku peal olla aga veakood on. Ja ei osatud midagi ette võtta. Kui veidikenegi OBDII'ga kursis olla siis ei tohiks keegi sellist jura ajada.

Samas kohas reguleeris üks mees suure kruvikaga mu auto tühikäiku, pidi liiga madal olema. Mulle öeldi, et see on meil kõige targem mees, teab kõike. Olin siis auto äsja ostnud ja ei jaganud veel matsu.

mrtn:
tohib küsida, mis remondikohaga tegu on? mina käin ledoviinis, sealne elektrik maido ütles, et see on tauruse tüüpviga, enamus neid pidada seda viga andma. seadeldis on mul täiesti olemas, sisselaskekollektori küljes.

mismoodi saab ajust midagi maha kustutada? ma pole kunagi kuulnud kedagi seda mainimas enne sind.

PeepP:
ei olnud ledoviin, seal tunduvad päris asjalikud inimesed olema. see oli see koht mille omanik autolistis postitab.

Quote:
------------------------------
mismoodi saab ajust midagi maha kustutada? ma pole kunagi kuulnud kedagi seda mainimas enne sind
------------------------------

Seda nimetatakse custom programming. Minu auto aju on programmeeritud seal:

www.fastchip.com/

On olemas ka programmid, et saad ise läppariga ajule ligi aga OBDII puhul on see komplitseeritud. Näit minu autol tuleb teha enne OBDI conversion. Ei ole eriti keeruline toiming aga aju tuleb re-flashida ja paar sensorit ära vahetada. Ma ei tea kas muidugi taurusele on sellist softi saada, pole ta ju eriti performance masin (st. puudub vajadus modidest tulenevate muutunud parameetrite sissekirjutamiseks softi.)

Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
09.02.2001 at 13:02
tqhq.ee foorum : Hooldus ja remont : Arhiiv - Kati mahavõtmise mõjud  
Log in: Username: Password:
Account recovery
 
© tqhq.ee 2000 - 2024.