Poster |
Message |
newton Moderator |
Arhiiv - L98 TPI mootor
Max:
Mis selle [L98] täpsem spetsifikatsioon on. Ise tean, et 350 V8 GM ja ongi kõik. Mis HP annab, ~hind, mis aastatel toodeti, millele pandi (endal on häguselt mingi ~'90 meeles), kas mingi TPI või karpa?
lauri454:
Kõik L98 mootorid on varustatud TPI pritsiga. F body'dele pandi neid peale '87-'92, Vette'le '85-'91. HP läbi aastate on 220-245.
Max:
Tnx! On kellegi siinolijatel sellega kogemusi, vedeleb kuskil selliseid ja mis maksta võivad? Kõrgendatud huvi on tekkinud sellisest artiklist:
-----------------------------
This message is...
In Reply to: 3.1 to 5.0
Posted By: Dan
Message:
Its not really worth the trouble. I mean its only 30 extra hp. Sure you'd have the extra torque and a real V-8 sound, but for the price there are better ways.
You'd need to change the following: Motor, tranny, drivesahft, rear, front suspension, computer, and possibly the motor mounts, gauge cluster and wiring. I don't know the 3rd gens that well so I'm not sure about those. Minimum cost will be $5k and thats just for parts. If you can find a wrecker it'll cost less but you still gotta do the swap, which will take time and be expensive. If you're gonna bother I wouldn't use any motor but the L98. Its the only 3rd Gen motor worth using.
------------------------------
On see mingi porno või on mõtet asja tõsisemalt kaaluda?
PeepP:
See on hea mootor pöördemomendi koha pealt aga kui juba ajuga asja ehitama hakata, why not LT1 ? Ehitamise koha pealt selle potensiaal palju suurem ja romulast ostes erilist hinnavahet pole.
Siiski mina soovitaks jääda tavalise karpaga variandi juurde, tuleb odavam. Kui matsu vaja siis saab ju alati strokeri ehitada, valusa nuka ja sisselaskega.
lauri454:
Mul ühel tuttaval on 350TPI'ga F-body. Vend hakkab ilmselt talvel seda ehitama. Plaan on TPI maha tõsta ja selle asemele perf.karp, sisselase, nukk jne.
PeepP:
siis tuleb elektriskeemi ka kõvasti modida?
L98 ju ajuga, sealt palju asju läbi käib?
lauri454:
Enda Camaro peal oli ka kunagi prits CFI. Ei olnid midagi lihtsamat, kompu armatuuri alt väja ja asi valmis. Pärast seda kõik muud eluks vajalikud asjad toimisid edasi. Nii et ma arvan et selle modimise juures on see kõige väiksem probleem.
Max:
Oskab siin olijatest asja [TPI] +/- välja tuua ja kas eesti oludes on mõtet sellega jändama hakata või jääda karpale truuks. Mõtlen eelkõige järgmiseid asju:
1)töökindlus&remondivõimalused(ka $-s mõõdetuna)
2)kättesaadavus aftermarketilt (uued peaksid vist korralikku $-rulli maksma)
3)performance (võrreldes karpaga) ning kas TPI edaspidiste ümberehituste juures kitsaskohaks ei jää? (meenub, et üks tqhq artikkel rääkis, et TPI-jääb mingist kohast alates jänni).
Newton:
Mida ma ka tean, aga et midagigi öelda:
1) Too mees, keda sa ennist tsiteerisid, mõtles ehk, et L98 on tegija seepärast, et ta on 350, mitte seepärast, et ta on TPI. 350 on märksa moditavam asi kui 305 ja L98 oli ainuke 350, mida 3rd genile tehasest pandi minu teada.
2) TPI ja muu osaliselt elektroonilise värgi aretamine on ikka keerulisem kui karpa.
3) Stock TPI-ga vist "nn. 300hj klubisse" ei saa, aga seal mingeid runneried suuremate vastu sebida jne on vist raskem ja kallim, kui karpaga asju sama tasemeni ajada. Kui tahad näha, kuis V8 Magazine üht 350 TPI-d 300+ hj-ni masseeris, siis neid võin tuua (Soome keeles küll).
4) Plussiks ehk, et ühes tükis saadud TPI mootor või siis sisselaskeosa peaks olema muretu ja ökonoomne variant.
lauri454:
Stock'ina on TPI kindlasi ökonoomsem aga ei tasu ära unustada et sensorid mis kõike seda kütuse pealeandmist ja muud elu juhivad paraku maksavad ja võivad "lennata" iga kell. TPI/pritse pluss on see et kütusesegu on täpsem kui karpal ja ei pea kalibreerima. HP tuleb jälle karpal odavamalt ja pulkade valik on suurem.
Max:
Selge... Aga kuidas siin Eestimaal on, kas TPI süsteeme komplektis (aju+pihustid+sisselase+juhtmed+jne) garaazhinurkades vedeleb või üldse mitte? Kuidas kuulda on?
lauri454:
Talvel võib olla jääb üks süsteem üle. Nimelt, ühel kodanikul on ilmaselt plaanis karpa peale üle minna. See on 350 Trans Am'i peal. TPI'st loobub siis kui ta oma T/A ehitama hakkab sest karpaga mootori modimine lihtsam ja odavam.
Max:
Kui plaju 350 TPI stockina hp-d annab? 305 TPI? Muide, kas kuskil kättesaadavas kohas mingisugust tabelit pole, kus oleksid GM-i mootorite/autote peamised karakteristikud: hp, lb-ft, mph, mpg jne.
Newton:
Miskit leiab siit, 350 TPI kood on L98 ja 305 siis vist LB9
http://www.f-body.org/tech/3rd_gen.htm#drivetrain
350 on andnud 225-245 hj, 305 kuni 230hj.
PONTUv8:
Mul üks Pärnu tuttav müüs hiljuti oma Trans Am-i ära.Auto läks vist Tallinnasse,oli ka 350 TPI.TA oli küll jubinate hankimisega hädas.Kohapealt polnud suurt midagi võtta.Pakun ka välja,et karpa ehitamine-aretamine tuleb tunduvalt odavam.P.s.panen Maxile siia ühe numbri 05029491 (Kajar).Tema pakub Fire juppe nii,et lihtsam on ise kokku leppida.
PeepP:
Kui seda stock TPI'd just VÄGA odavalt ei pakuta siis ära näe vaeva. Kogu see juhtmete, sensorite ja ajuga jändamine ei tasu ära ennast IMO. TPI pole mingi eriline performance setup.
Kui pritsega tegelema hakata siis tuleks eelistada miniram ehk NTPI (non-tuned port injection siis ) tüüpi sisselaset. Nendel on potensiaali palju enamaks. Näit minu auto sisselase on selline aga seda tehakse ka tava small-block'le.
Pritse eelised on just töökindlus, suurem täpsus, paindlikkus ja paremad reguleerimisvõimalused. Puudusteks on kõrge hind ja spetsvahendite vajalikkus häälestamiseks/progemiseks.
Eesti oludes soovitaks igatahes karpat. Uus korralik karpa koos hea sisselaskega on siinsetes oludes igati piisav.
Partel:
Karpa jah. Prits on palju buckazoide neelav etc. Long runner on eriti mõttetu.
Max:
Nonii, saigi jälle pisut selgemaks... TPI mõtted on peast diliiditud.
LaSa:
mis siin salata, ka mina soovitaks karpat.. puhtalt praktikuna, kes kunagi printsungit ühelt asjalt teisele ümber lapanud
Max:
Newton kirutas eespool niimoodi...
Quote:
---------------------------
Miskit leiab siit, 350 TPI kood on L98 ja 305 siis vist LB9
http://www.f-body.org/tech/3rd_g...drivetrain
350 on andnud 225-245 hj, 305 kuni 230hj.
---------------------------
Trükkisin selle siis välja ja lugesin eile õhtul, seni kuni und polnud ja märkasin mitut (minu jaoks) huvitavat asja. keegi äkki selgitaks....
1) esimest korda pandi 350 mootor '86 Camarole ja '87 Firele peale
2)350 karpaga ei tehtudki
3)173 -le pandi MFI alles '85 peale. Samas on PONTUv8 -l fire, millel on 173 MFI ja aastaks '83-'84 (vist).
Kas siis:
1) antud tabel pole terviklik,
2) pole lisatud optional mootoreid,
3) on tabel õige ja tabelile mitte vastavad autod kõik aretused, mitte stock'id.
???
Newton:
1) See on küll õige, et 3rd genile oli 350 saada ainult TPI-ga, karpaga mitte. Mingites suuremates autodes (Caprice, truckid) oli asja tõenäoliselt ka karpaga saada 80ndatel.
2) Tabelist on näha, et '86 350 Camaro oli mingi väga limited edition (50 tk), nii et võib lugeda, et nii Camarole kui Firebirdile hakati L98-t panema '87.
3) TBI v. MFI kohta ei oska midagi öelda aga nimetatud tabel peaks üsna kattev ja usaldusväärne olema. |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
09.02.2001 at 12:46 |
|
|