register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
 
tqhq.ee foorum : Hooldus ja remont : Arhiiv - Jama Camaro kelladega  
Poster Message
newton
 
Moderator
Arhiiv - Jama Camaro kelladega
Henc:
Üllatunult jälgisin täna foori all seistes, kuidas spidomeetri näit 60kmh-ni ja pöörded 3500 peale töusid ning siis pulseeruva kiirusega tagasi langesid ABS-hoiatuslambike süttis ka (pealegi uued klotsid just äsja pandud). Arvan, et mingi kummaline lühise moodi kotermann mu armatuuri all ringi kondab. Kas kellade plokk on lihtsalt lahtimonteeritav (tavaliselt esipaneel ja paar kruvi), puhastaks tiba ja vaataks juhtmed üle.

Seoses lahtiharutamisega tekkis idee, kellade värvust tiba muuta: http://www.fl-fbody.com/SIGs/appearance/camaro/LGwhitegauge.jpg
Kas kellelgi on ideed, kuidas külmsinist valgust rohelise asemel saada?

PeepP:
Enne kui armatuuri alla sulkeldud käi lihtsamad asjad üle, nagu kaitsmeplokk ja aju ühendused kapoti all. Olen kuunud, et viimasesse kohta kipub hoolimata isolatsioonist vahel niiskust tekkima. Võta aju otsad lahti ja vaata järele.

Armatuur käib lahti pealtpoolt minu mäletamist mööda. Kui huvi on vaatan õhtul remondiraamatust järele. Üldiselt ei teeks paha Sul endal ka kas Haynesi või Chiltoni manual muretseda. Saaksid elektriskeemid jms. Ei maksa ta eriti palju aga kasu on suur.

Armatuuri valgustuse värvuse muutmisest polegi nagu midagi kuulnud, rohkem swapitakse musta tagapõhja valge vastu. See eeldab nikerdamist, mh. osutid tuleb lahti kakkuda ja pärast õieti tagasi panna.

Mustang GT 94:
Klotside kulumisaste ABS lambile ei mõju. Võtad näidikute armatuuri muust jurast lahti, keerad kõhuli lauale ja kompad sõrmega üle tagaseina kile, millel on fooliumi rajad (elektrijuhtmed). Sellise süsteemi elementaarne viga seisneb selles, et pisut vanematel autodel vibratsiooni tingimustes tulevad kile põhjaliselt fooliumilt lahti sinna joodetud elemendid. Kilet näpuga kombates ja samal ajal jootekohti vaadeldes võid leida koba peale sellise jootekoha, milles element sees logiseb. Asja saab parandada madala temperatuurilise jootekolvi ja mõningase kogemuse abil. Osad pistikühendused on tehtud n.n. mamma-papa meetodil, kus mõlemad pooled on jäigad. Sellised ühendused on töökindlad. Kilepõhjalistel tagaseinadel on ka selliseid ühenduskohti, kus kile volditakse kahekorra ja surutakse mingite näpitsate vahele. Sellised liidesed tahavad vahest puhastamist saada. Lihtsalt näpuga hõõrumine või abrasiivse materjali kasutamine puhastamiseks ei ole lubatud. Kasutada tuleks hõbetatud kontaktide puhastuse vedelikke (küsida raadiotarvikute poest).

Selline mitmete instrumentide lollitamine viitab ühise toitejuhtme sädelemisele (pole kindel, mis on Camaro armatuuril ühine, + või - ). Sant lugu on ka see, et kontrollimiseks vajalikke armatuuri korrektseid skeeme ei anna isegi Chilton ega Haynes. Ju peetakse mõttekaks kogu kupatuse välja vahetamist.

Olen kunagi parandanud sellist armatuuri - fooliumjuhe oli murdunud (folgaas mikropragu) jootekoha kõrvalt. Jootsin kahe lähima jootepunkti vahele jupi isoleeritud traati ja asi oli OK.

mrtn:
see on vana, teada GM autode viga. seotud kuidagi cruise controligs ja kiiruseanduriga. nimelt üritab masin suvaliselt mingit kiirust taastada. selle pärast on USAs lõppenud varajaselt mõned elud: valgusfoori taga seises D peal pühib masin järsku ristmikule.. otsi GM-i recallidest.

Henc:
ärge hirmutage !!! /to mrtn

PS: thx MustangGT94, hakkan siis asja rahulikult lahti lappima ja annan tulemustest teada. Vöib-olla seisan siis foori alla juba 120kmh spidoka peal...

Henc:
egas midagi, kangutasin armatuuri nv-l laiali...
tegemist oli kellade konsooli mineva pistikuga, mis mingit vaseliinile sarnanevat ollust täis oli topitud. Loomulikult oli see aja jooksul kuivanud ja vöimaldas niiskuse sissetungimist. Kraapisin siis köik sealse ülejäänud olluse kokku, toppisin klemmide augud täis ja nii see jäi.

Proovisin siis nn. sinist valgust ka armatuuri saada. Värvisin pirnid non-permanent vildikaga üle. Ilus sinine toon, kuid natuke tuhm. Mitte nii neoon, kui ma saada tahaksin. Seega ootab armatuur veelkord laialilammutamist. (üks kirgas "Blue LED" (4V) maksab 14.96 DM !!!: st 8x12Vpirni asendada min 3x8x4V LEDga = 360DM = 2880EEK !!!). Kas kellelgi on äkki muid elektroonika-allikaid.

PS. kokkupanekul kukkus üks kruvi ka kuskile armatuuri taha. Loodan et mitte hellade kohtade peale.
09.02.2001 at 12:29
tqhq.ee foorum : Hooldus ja remont : Arhiiv - Jama Camaro kelladega  
Log in: Username: Password:
Account recovery
 
© tqhq.ee 2000 - 2024.