Warning: Undefined variable $HTTP_SERVER_VARS in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/include/packer.php on line 14
Warning: Trying to access array offset on null in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/include/packer.php on line 14
Warning: Undefined array key "page" in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/viewtopic.php on line 7
Warning: Undefined array key "spid" in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/viewtopic.php on line 8
Warning: Undefined array key "nfkasut" in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/viewtopic.php on line 25
Warning: Undefined array key "nfsalas" in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/viewtopic.php on line 26 tqhq.ee foorum - Big Red Warning: Undefined array key "nfkasut" in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 203
Big RedJäis silma sisseskännitud artikkel autost, mis rohkem kui 10 aastat tagasi oli maailma kiireim tänavaauto ja kindlasti ka siit rahva hulgast paljude ihalusobjekt.
Big RedSisuliselt tegemist tänapäeval väga moes oleva Pro-Touring stiili eelkäija/algatajaga. Tore, et kõik tasemel usa masinad veerandmiili rajal ei ela. Aastal 2009 võtab südame härdaks vanakooli lahendus, kus 540cid karpaga vabalthingav V8 on pöördemootoriks ehitatud ja pandud tippkiiruse/maantee jaoks projekteeritud klassikalise poniauto keresse.
Big Rednjaa, omalajal avaldas eestikeeli sellest artikli seletamatutel põhjustel Äripäeva nimeline väljaanne. küll oli palju rõõmu eurojapside fännidele seletada, kuidas kapten Bertorelli poegade superautu mingi mikihiire käest hambasse sai
nostalgia...
____________________________
Flick the Gestapo.... No, I said *Flick*, the Gestapo!
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
19.12.2009 at 16:21
1 edit. Last edited 19.12.2009 at 20:08 by DevilDeVille
Vabalthingavad on 900+ cid, 500 cid Pro Stocker käib 10500+ rpm, Nascari tehnika kestab 500 miili @ 9000+ rpm jne. Sarnase töömahuga blower paadimoorid annavad 1500 hj (s.t. vastupidavuse mõttes, mõeldud pikaajaliseks gaas põhjas, pöörded punases, max boost rezhiimiks, erinevalt on-off automootritest).
Muhelema paneb, et artiklis on plokikaaned kõige suurem probleem - praegu on ainus probleem õige plokikaanecombo valik põhim. lõpmatu arvu variantide seast.
Äripäeva artikkel oli üsna meeldejääv , selles mõttes on natuke "lapsepõlveunistust" täidetud, näiteks ise tänaval sõitnud selles kontekstis identse mootoriga: 528 cid, aluplokk, 780 hj ja ka näppinud mitut 540 cid konet.
Tollal vast klapivedrude vastupidavus "pööretepiirajaks", pidi kasutama suht tagasihoidlikku nukka.
Teisest küljest muidugi kas võimsus põhiprobleem ongi, aero ikka. Näiteks 1400 hj Pro Stockil on samuti downforce põhim null ja 200+ mph juures õhutakistuse tõttu võivad rattad spinnida, nagu tavaautol paneks nina vastu seina ja annaks gaasi. Kurvisõidust rääkimata, kes mäletab kui F1's TC lubatud oli, siis vilkus see kurvis näiteks 5.käigulgi.
BTW, plokiehitajaks olev Donovan oli drag racer, samuti praegu igal alal populaarse Dart asutaja Richard Maskin, nii et veerandmiilipõlguritel ei maksaks liiga hoogu ka minna.