register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
 
tqhq.ee foorum : Hooldus ja remont : Suburbani L05 mootori seadistamine  
Poster Message
Capten Ford
Suburbani L05 mootori seadistamine
Tere!

Pisuke mure 94. aasta Suburban K2500-ga. Mootoriks 5,7 L05 TBI.
Mootor on kevadel kapitaalselt remonditud. Välja vahetati paraktiliselt kõik, välja arvatud plokk ja kepsud. Suve jooksul vahetasin välja kõik, mis seotud süüte - ja kütusesüsteemiga (küünlad, juhtmed, jagaja, süütepool, pihustid, TBI remontkomplekt, kütuse filter ja pump, EGR klapp ja solenoid, MAP, IAC, TPS, O2 jne). Rõhuregulaatorisse paigaldatud vedru, mis väidetavalt tõstab natuke kütusesurvet. Kütusepump on originaalist kõrgema tootlikusega.

Probleem selles, et auto liigub uimaselt, kütusekulu on 35+ l/100 ja tühikäigul vibra sees. Tundub, et segu on liiga rikas, kuna küttekulu suur ja summutist tuleb ka sooja mootoriga päris "rammus" lõhn. Vahel sureb jaheda mootoriga välja ka.

Mootorisse lasin paigaldada originaalist natuke järsema nukkvõlli.

Cam Type Stage 1 High Performance
Exhaust Duration 214
Exhaust Duration at .050 inch Lift 214
Exhaust Lobe Centerline 117
Exhaust Valve Lash Hyd.
Exhaust Valve Lift .296
Exhaust Valve Lift with Factory Rocker Arm Ratio .444
Intake Duration 204
Intake Duration at .050 Inch Lift 204
Intake Lobe Centerline 107
Intake Valve Lash Hyd.
Intake Valve Lift with Factory Rocker Arm Ratio .421
Lifter Type Hyd.

Kas on võimalik, et uus nukkvõll ja ECU ei tee omavahel koostööd? AB-s soovitati mootori juhtajus "kivi" välja vahetada. Andke palun vihjeid, kust sellist asja osta saaks? Kas meil on siin mõnda spetsialist, kes oskaks mu auto mootorit seadistada?

Parimat,
Teet


____________________________
Dodge Ram 1500 Van 99.a. V6 (ex)
Pontiac Firebird Formula 5,7 V8 (ex)
Chrysler 300C 3,5 V6 Touring AWD (ex)
Dodge Grand Caravan 3,6 V6 (ex)
07.11.2023 at 22:38
kjoll
Suburbani L05 mootori seadistamine
Mul Astro TBI oli alguses, pihusti tihendid paigast ära. Nagu süüte sisse keerasin pritsis kohe bensiini sisselaskesse ilma starterit andmata.
MAP sensor ja selle vaakum ka vaata üle või proovi vanaga


____________________________
Chrysler Stratus Cabriolet 2,5 2000
Chevrolet Astro 4,3 1990
Pontiac TransSport 3,8 1995
08.11.2023 at 07:26 1 edit. Last edited 08.11.2023 at 07:28 by kjoll
max
Suburbani L05 mootori seadistamine
Eeldusel, et kõik komponendid on korras, siis on mingi tõenäosus, et tänu modifikatsioonidele ei sobi originaalaju seaded tööks kõrgema kütuserõhu ja uue nukkivõlliga, ehkki see nukk ei tundu üldse nii suur, et aju sellega hakkama ei saaks (kui muu korras oleks). Hetkel ei saa ma ka aru, mida peaks kõrgem kütuserõhk andma, peale selle, et muudab segu igal pool ühtlaseks rikkamaks, mida pole üldse vaja. Kui ise peaks sellega tegelema, siis muudaks ma seaded võimalikult lähedaseks sellele, mis tal originaalis olema peaksid, alustades kütuserõhust. Süütenurga kontrolliks kah ära + muud parameetrid, et kõik üldse töötab. Sellel vist ALDL pesa? Sealt saab päris palju admeid kätte, et põhiline ära kontrollida. Kui selleks hetkeks viga pole leidnud, siis oled kindlasti oluliselt targem otsustamaks, mida edasi teha.

Aju kallale läheks viimasena ja siis tõenäoliselt mingi progeajuga, mille paigaldajaid Eestis palju. Kui tahad EEPROMi seiklusi, siis siit saad otsa kätte: https://www.tqhq.ee/forum/viewtopic.php?tid=50052

Mis põhjusel mootor remonti läks? Kas ta enne seda töötas normaalselt?

Erkki Engineerig on kah hea variant edasi liikumiseks.
08.11.2023 at 13:02
Capten Ford
Suburbani L05 mootori seadistamine
Mootor läks remonti meeletu õlikulu pärast. Lahti võttes selguski, et kolvirõngad olid põhimõtteliselt katki ja väntvõlli liugepindadel tugevad kulumise jäljed, seega ei saa öelda, et enne normaalselt töötas.

Kõrgema kütuserõhu teed läksin, kuna toote reklaam lubas ühtlasemat gaaside jaotust ja paremat jõudlust. Võibolla sai minust järjekordne reklaami ohver :)
Samas kirjade järgi on kütuserõhu kasv ainult ca 4 psi-d.

Süütenurk on hetkel 2 kraadi varasemaks keeratud. Originaalis nõuab muidugi 0 kraadi.

Kahjuks endal ALDL seadet pole. Multimeetriga panin TPS-i paika. Ülejäänud parameetrid pole osanud sättida.

Tänud,
Teet

____________________________
Dodge Ram 1500 Van 99.a. V6 (ex)
Pontiac Firebird Formula 5,7 V8 (ex)
Chrysler 300C 3,5 V6 Touring AWD (ex)
Dodge Grand Caravan 3,6 V6 (ex)
08.11.2023 at 13:59 1 edit. Last edited 08.11.2023 at 14:52 by Capten Ford
max
Suburbani L05 mootori seadistamine
quote:
Capten Ford: Mootor läks remonti meeletu õlikulu pärast. Lahti võttes selguski, et kolvirõngad olid põhimõtteliselt katki ja väntvõlli liugepindadel tugevad kulumise jäljed, seega ei saa öelda, et enne normaalselt töötas.
Ma pean silmas, et kas mootoril jõudu oli, käis ilusti, rikas polnud, kütusekulu OK jne? Praegu on kompressioonid korras?

quote:
Capten Ford:Samas kirjade järgi on kütuserõhu kasv ainult ca 4 psi-d.
TBI kütuserõhk on max 15 psi, pigem isegi vähem. Eeldades, et sõltuvus on lineaarne, siis 13 psi-ga võrreldes tähendab 4 psi suurem kütuserõhk 31% rikkamat segu, mida on ikka väga palju. Pakun, et küünlad ei paista sul tahma alt väljagi.

quote:
Capten Ford:Kahjuks endal ALDL seadet pole.
Pole kallid osta ja neid on töökodades olemas kah.
08.11.2023 at 15:25
Capten Ford
Suburbani L05 mootori seadistamine
quote:
max:
quote:
Capten Ford: Mootor läks remonti meeletu õlikulu pärast. Lahti võttes selguski, et kolvirõngad olid põhimõtteliselt katki ja väntvõlli liugepindadel tugevad kulumise jäljed, seega ei saa öelda, et enne normaalselt töötas.
quote:
Ma pean silmas, et kas mootoril jõudu oli, käis ilusti, rikas polnud, kütusekulu OK jne? Praegu on kompressioonid korras?

Väga ei jõudnud sõita enne remonti, seega ma ei saa teha põhjapanevaid järeldusi. Nii palju kui mäletan, siis väga ilusti ei käinud. Samas alguses väga suurt vahet ei tunnetanud, et pärast remonti oleks oluliselt parem. Nüüd, kus enamus juppe vahetatud on mootori töö paremaks läinud, aga mitte ideaalseks.
Silindrite kompressiooni mõõdeti suvel ja väidetavalt olid korras.

quote:
Capten Ford:Samas kirjade järgi on kütuserõhu kasv ainult ca 4 psi-d.
quote:
kütuserõhk on max 15 psi, pigem isegi vähem. Eeldades, et sõltuvus on lineaarne, siis 13 psi-ga võrreldes tähendab 4 psi suurem kütuserõhk 31% rikkamat segu, mida on ikka väga palju. Pakun, et küünlad ei paista sul tahma alt väljagi.

Homme vaatan küünlad üle ja panen tagasi vana rõhuregulaatori vedru.



____________________________
Dodge Ram 1500 Van 99.a. V6 (ex)
Pontiac Firebird Formula 5,7 V8 (ex)
Chrysler 300C 3,5 V6 Touring AWD (ex)
Dodge Grand Caravan 3,6 V6 (ex)
08.11.2023 at 23:48
v6sa
Suburbani L05 mootori seadistamine
quote:
Capten Ford:
quote:

...
Homme vaatan küünlad üle ...


Kui viitsid, märgi silindrid ära ja pane grupipilti siia ka. Küünlad on head indikaatorid ottomootori silindris toimuva kohta.
09.11.2023 at 08:07
Capten Ford
Suburbani L05 mootori seadistamine
Niisiis, panin täna tagasi vana rõhuregulaatori vedru, sättisin süütenurga nulli ja tegin ECU-le restardi. Natuke vist läks paremaks, aga ideaalne ikka pole. Tühikäigul kerge vibra sees ja üleüldse käib kuidagi "karedalt".

Süüteküünlad kontrollisin ka üle ja avanes selline vaatepilt:





Kuidagi ebaühtlaselt töötanud näevad välja. 1., 7. ja 6. silindri küünlad on rohkem tahmunud. Millest võib selline olukord tingitud olla?

____________________________
Dodge Ram 1500 Van 99.a. V6 (ex)
Pontiac Firebird Formula 5,7 V8 (ex)
Chrysler 300C 3,5 V6 Touring AWD (ex)
Dodge Grand Caravan 3,6 V6 (ex)
09.11.2023 at 23:59
max
Suburbani L05 mootori seadistamine
Kui suvalist TBI sisselaske pilti vaadata, siis esmapilgul tundub, et silindrid 1, 4, 6 ja 7 on ühe pihusti taga. Äkki on seal mingi vihje. Pihustid ja tihendid nt kontrollida.

10.11.2023 at 13:47
Capten Ford
Suburbani L05 mootori seadistamine
Tänud vihjete eest. Tundub, et antud silindreid toidab parempoolne pihusti. Kontrollin uuesti kõik üle.

____________________________
Dodge Ram 1500 Van 99.a. V6 (ex)
Pontiac Firebird Formula 5,7 V8 (ex)
Chrysler 300C 3,5 V6 Touring AWD (ex)
Dodge Grand Caravan 3,6 V6 (ex)
13.11.2023 at 00:07
Capten Ford
Suburbani L05 mootori seadistamine
Õhtust!

Sain oma auto mootori paremini tööle. Probleeme tundus olevat kaks:

1. Leke rõhuregulaatori koostu ja pihusti pesade vahel (pildil sinisega). Põhjus oli remontkomplektiga kaasa antud seibides, mida oli tarvis paigutada suurema O - rõnga alla. See aga tõstis O - rõnga pihusti pesade tasapinnast kõrgemale ja segas kahe koostu vahel oleva tihendi tööd.
2. Uute, ACDelco pihustitega, tekkis punasega märgitud piirkonda kütuse tilk (see tekkis pihusti "pritsimisest", mitte eelmainitud lekkest). Võibolla on põhjust pihustite pikkuse erinevusest. Originaaliga võrreldes on uued pihusti ca 1 mm võrra lühemad. Kas on keegi sama probleemiga maadelnud?

Nüüd läksid vanad originaal pihustid tagasi ja leket pole. Mootori töö muutus paremaks - töötab ühtlasemalt, kuigi täna hommikul suri jaheda mootoriga ikkagi korra välja. Manööverdades läksid mootoripöörded väga madalaks ja suri välja. Uuesti käivitades viga ei kordu.
Netis on õpetus TBI seadistamise kohta. Kas peaks ehk tühikäigu pöördeid vähe tõstma?




____________________________
Dodge Ram 1500 Van 99.a. V6 (ex)
Pontiac Firebird Formula 5,7 V8 (ex)
Chrysler 300C 3,5 V6 Touring AWD (ex)
Dodge Grand Caravan 3,6 V6 (ex)
15.11.2023 at 00:30
max
Suburbani L05 mootori seadistamine
Enne kui midagi "seadistama" ja "tõstma" hakata, vaataks ikka elementaarsed asjad kõik üle, et kõik olemasolev toimiks. See mootor ei vaja seadistamist, et see töötaks. Eeldusel muidugi, et keegi seal midagi ära keeranud pole.

Vaakumlekkeid pole? Süütesüsteem korras? Kompressioonid korras? Kütuserõhk korras? Lambda korras? Väljalaske lekkeid enne lambdat pole? Pinged ja massid korras? Jne. Edasi vaataks ALDL pesast, sealt saab päris palju infot.
16.11.2023 at 17:28
tqhq.ee foorum : Hooldus ja remont : Suburbani L05 mootori seadistamine  
Log in: Username: Password:
Account recovery
 
© tqhq.ee 2000 - 2024.