Poster |
Message |
reo |
lihtsalt natuke ajaloolist tõde ...
quote: EtsKets:
Ikka veel vana Fordi leiutet konveiermeetod:P
See on nii laialt levinud valeinfo, et arvatavasti 98% autoinimestest arvab sedasi. Mäletan seda isegi näiteks TM'is mainitud olevat millalgi üsna hiljuti. Tegelikult aga ei tähenda see, kui keegi millegi revolutsioonilisega kuulsaks on saanud veel seda, et ta asja autor on.
Point selles, et konveiermeetodi isaks on ameerika vanima (kahjuks oma viimaseid päevi) tegutseva autofirma rajaja. Mees siis Ransom Eli Olds ja firma teadagi mis .
Alustuseks võib kasvõi vaadata saiti http://www.oldsmobile.com/oldsmobile/history/defaultd69c.html ning vastukaaluks uurida FoMoCo lehte, kus ei söanda keegi seda väita, et neil konveiermeetodi sünniga miskit pistmist on.
Et asja veel natuke huvitavamaks teha, esitan mõned katked Duane Yarnell'i raamatust "Auto Pioneering" (1949, Franklin DeKleine Co, Lansing, Michigan), mis on lugu Ransom Eli Oldsist:
"... Soon, it was apparent that the current method of production: one car at a time by a team of workers, in one location, had to change. In 1901, under the guidance of R.E. Olds, the assembly line process began to take shape...
... Many a future "great" of the automotive industry spent hour after hour in their early years visiting the shops at the Oldsmobile plant. One interested observer, a tall, thin-faced man in his thirties, of a late afternoon stood looking on at the progress which was being made. This young man had worked for the Detroit Edison Company at an annual wage of $1,000. His name was Henry Ford. When R.E. saw him watching one of the curved-dash models undergo a road test, he said, "Henry, this is going to be a great business. Why don't you get
into it?"...
... During this time, Olds was regarded as the father of mass production. Henry Ford's extremely popular Model T has in some ways overshadowed Mr. Olds' efforts in this area, with few nowadays being aware that it was not Mr. Ford who pioneered the idea of the assembly line. Factory output figures show that during 1903, 5000 Oldsmobiles were produced, compared to 1708 Fords. In fact, it was not until seven years later, in 1910, that the Ford factory matched the output of the Olds lines ...
... and in fact, even Henry Ford, a frequent visitor to the Oldsmobile factory, was able to obtain financial backing only after R.E. Olds had demonstrated that the business was viable in 1902. In 1903, he formed his own Ford Motor Company ... "
samas muidugi on see kõigest see, mida mina olen kuulnud-lugenud, ning kui keegi suudab oluliste tõenditeta minu tõendid pikali lükata, siis olen sunnitud need tõendid õigeteks lugema (või kuda see nüüd juriidiliselt korrektne oligi... )
(kui reo sõna võtab, siis teemaks kas täielik OT või oldsmobile ) |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
21.10.2002 at 17:30 |
|
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
PlyVal64 |
lihtsalt natuke ajaloolist tõde ...
Kõik õige reo postis, ennegi seda püütud uskmatutele tõestada. Aint et Hr.Olds oli väga kehv reklaamimees vastupidiselt Hr. Fordile ja nii see "esimese konveiermeetodi auto..." au mujale läkski. Kusjuures Hr. Olds sai kah selle idee hoopis vankri-tõllaehitusest, ja kust need töökojad selle said, jääb teadmatuks(kaljujoonised või hiinlaste lapsetegemisest kasvõi??...).
Kuid Oldsi ja Fordi vahe oli ka see, et Ford ei veeretanud mitte "rolling shasiishid", vaid pani need eraldi vankritele. Seal väike vahe on. Hr. Oldsi meetodit kasutatakse siiani Morganite tegemisel(mõni kindlasti veel), suured tehased seda luksust endale ei luba. |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
21.10.2002 at 18:15 |
Last edited 21.10.2002 at 18:16 by PlyVal64
|
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
reo |
lihtsalt natuke ajaloolist tõde ...
Tuleb tunnistada, et seda ma ei teadnud, kuskohast Olds selle idee sai. Pole siin ilmas siis midagi PÄRIS uut.
Samas kahel meetodil põhimõttelist vahet ju ei ole ning oleks lausa imelik, kui Ford oleks Oldsilt süsteemi üks-ühele üle võtnud ilma asja edasi arendamata.
Põhimõttelt sama juhtus vist ka siis, kui Samuel Colt tegi oma revolvri (ja tegi inimesed võrdseteks). Peale teda tuli kümneid "modifitseerijaid", kes lihtsalt arendasid ideed edasi. Põhi aga oli ju pandud (reorelvanduses siiski mitte väga kodus). Colti vähemalt teavad kõik, kes lapsepõlves vähegi metsiku lääne jutte lugenud on
Edit: teemakohasem oleks olnud tegelt võrrelda näiteks HydraMaticu leiutamisega (vist '49). Nüüd pea igal kompaniil oma automaatkastid ja Oldsmobile leiutatust arvatavasti tugevasti erinevad, sellegipoolest teerajaja ju Oldsmobile divisjon. |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
21.10.2002 at 18:43 |
Last edited 21.10.2002 at 18:53 by reo
|
corvus |
lihtsalt natuke ajaloolist tõde ...
ajalugu on täis selliseid kurioosumeid:
Garaham Bell kes jõudis oma telefoni (mitte töötava, töökorda sai KOLM nädalat peale patendi saamist!) patenteerida mõni tund ennem Elisha Gray'd
või Joshep Swam, kes tegel. töötas välja hõõgniidiga ja gaasiga täidetud pirni 1878, ehk aasta ennem T.A.Edisoni - T.A.Edisson oli maailima parim asjade juurutaja ja ülevõtja!! Muideks tüübid tegid kahekesi isegi lühiajalise nn partnershipi, millest Edison Swami välja ostis..
____________________________
Risto; Corvette '79 |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
22.10.2002 at 11:48 |
|
Aare |
lihtsalt natuke ajaloolist tõde ...
quote: corvus: ajalugu on täis selliseid kurioosumeid:
Garaham Bell kes jõudis oma telefoni (mitte töötava, töökorda sai KOLM nädalat peale patendi saamist!) patenteerida mõni tund ennem Elisha Gray'd
või Joshep Swam, kes tegel. töötas välja hõõgniidiga ja gaasiga täidetud pirni 1878, ehk aasta ennem T.A.Edisoni - T.A.Edisson oli maailima parim asjade juurutaja ja ülevõtja!! Muideks tüübid tegid kahekesi isegi lühiajalise nn partnershipi, millest Edison Swami välja ostis..
Tere
Ja selline jaapanlaste tehnikarevolutsioon nagu Mitsu GDI - tohutu avastus
Aga tegelikult kasutati seda printsiipi juba 1941 aastal saksa lennukimootoritel
ning 1956 mercedesel.
Aare |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
09.11.2002 at 21:10 |
|
|