register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
 
tqhq.ee foorum : Modifitseerimine : Radiaatori suurus V8 mootoritel  
Poster Message
berg_CSG
  
Radiaatori suurus V8 mootoritel
Hetkel kasutan Valiant'i (400cid bigblock ca. 300hp) peal Nissan Terrano 3.0 V6 radiaatorit. Radiaatori mõõt 25x19,5x1,35''. Jahutas kuidagi ära, kuid seier oli pidevalt kriitilise piiri peal ning ventikad kogu aja järgi. Ühesõnaga jääb lahjaks.

Algselt mõtlesin lasta Laki Autos teha custom radiaator - hinnaklass tuleks umbes 300-400€.

Nüüd aga leidsin Us-Partsist Griffini radiaatorid. Hetkel tundub paremini sobivat radiaator mõõduga 27,5x19x2''. Letihind kõigest 206€.

Kas keegi oskab rääkida nende radiaatorite kvaliteedist, ning kas selline suurus võiks olla piisav big-blocki jahutamiseks. Teoorias on see ka suurim radiaator, mis minu autole ette saaks panna. Suuremaks saaks minna ainult paksuse arvelt.

Tänan kaasamõtlejatele.


____________________________
CSG Customs - Keretööd - Autoremont - 58IOO793
11.02.2014 at 08:41
DevilDeVille
  
Radiaatori suurus V8 mootoritel
Griffini kvaliteedile etteheiteid teha ei saa aga Mopar ise pani piigplokkidele vist kolmetolliseid radikaid.

____________________________
Flick the Gestapo.... No, I said *Flick*, the Gestapo!
11.02.2014 at 09:05
sqirrel
 
Radiaatori suurus V8 mootoritel
Huvi pärast võid ju Hiiult sealt Monaco Grupp OÜ'st ka küsida. Nad mu meelest ka teevad või panevad kokku seal radiaatoreid.

____________________________
GMC Safari '96
Chevrolet Astro '95
-----------------------
11.02.2014 at 10:08
Olds
  
Radiaatori suurus V8 mootoritel
2" antud mõõdus radikas koos korraliku ventilaatoriga (millel on soovitatavalt ka koda) jahutab su mootori maha küll

____________________________
Premium Performance - Ameerika autode varuosad,remont,race osad & custom mootorite ehitus
Tim McAmis ametlik partner
COMP Performance Group brändide ametlik ainumaaletooja baltikumis
11.02.2014 at 11:45
berg_CSG
  
Radiaatori suurus V8 mootoritel

quote:
sqirrel: Huvi pärast võid ju Hiiult sealt Monaco Grupp OÜ'st ka küsida. Nad mu meelest ka teevad või panevad kokku seal radiaatoreid.

Tehakse küll jah, kuid hinnavahe läheb võrreldes uue griffiniga kahekordseks.



Tänan Olds!


____________________________
CSG Customs - Keretööd - Autoremont - 58IOO793
11.02.2014 at 12:47
Erkki
  
Radiaatori suurus V8 mootoritel
Selles mõõdus Griffin on OK, olen neid ka võimsamatel mootoritel kasutanud ja jahutavad maha ilusti.
AGA..., kas vee ringvool on piisav? Pump jäi vana või panid uue? Std volume või high volume?
Mis temperatuuril termostaat avaneb?

____________________________
Chevrolet Camaro '71
Pontiac Firebird '71
Chevrolet Chevelle '69, 350 cid
El Camino '68
F150, 2011
Life begins at 1000 Hp...
11.02.2014 at 12:56
tõnisson
 
Radiaatori suurus V8 mootoritel
Ma ei tea, palju varase ja hilise abody vahel selle koha pealt erinevusi on aga hilisemale abodyle sobis päris hästi 70ndate kastikate/busside pealt leiduv radikas. Mul 3 autol selline radikas peal olnud, kõigil veel ilma kojata ja ülekuumenemisega probleeme ei ole olnud.
All kasti jahutuse osa ka olemas aga no ilmselgelt ei ole nii läikiv ja edev kui moodsamad radikad.
Rockautos 166€ http://www.rockauto.com/catalog/moreinfo.php?pk=272116&cc=1096804
Romulast ehk leiab ka?
Nüüd on koja ja kahe odava elektrilise ventukaga aga nendega pole veel kuuma ilma näinud..




____________________________
446+727+Dana60
225 slant six+904+8 3/4
446+727+NP203+9 1/4+dana44
11.02.2014 at 13:10
berg_CSG
  
Radiaatori suurus V8 mootoritel
quote:
Erkki: Selles mõõdus Griffin on OK, olen neid ka võimsamatel mootoritel kasutanud ja jahutavad maha ilusti.
AGA..., kas vee ringvool on piisav? Pump jäi vana või panid uue? Std volume või high volume?
Mis temperatuuril termostaat avaneb?

Veepump on uus aga std volume. Termostaat avaneb 90,5 kraadi celsius.
Vee ringvooluga oli algul probleeme küll. Nimelt kasutasin mingit billet aluminium vändarihmaratast, mis aga osutus liiga väikseks. See oli vist mõeldud el veepumbaga koos kasutamiseks. Igaljuhul alguses läks mootor keema, peale originaal vända rihmaratta kasutamist see probleem kadus.

Erkki, kas peaksin kaaluma võimsama veepumba paigaldust?


Tõnisson: Mu eesmärk ei ole läikiv radikas, vaid toimiv jahutus. Lihtsalt usun et saan griffini oma odavamalt, kui kiviautost tellida.



____________________________
CSG Customs - Keretööd - Autoremont - 58IOO793
11.02.2014 at 14:52 1 edit. Last edited 11.02.2014 at 14:56 by berg_CSG
partel
  
Radiaatori suurus V8 mootoritel
Ülekuumenemisel ikka rohkem võimalikke põhjusi kui radika suurus või veepump. Griffin muidugi ok.

Lisaks tuleb arvestada, et bensumootoritel läheb radikasse sama palju võimsust kui ratastesse. S.t. radikas suudab jahutada ainult teatud piirini, ehk suht rahuliku sõidu korral.

Kui karmilt vajutada, siis tempiseier tõuseb sünkroonis spidoga.

Teine asi on metanooliga, dragi stardis ja finishis on sama temp.


____________________________
_
11.02.2014 at 15:34
Erkki
  
Radiaatori suurus V8 mootoritel
quote:
berg_CSG:

Veepump on uus aga std volume. Termostaat avaneb 90,5 kraadi celsius.



90,5 kraadi Celsiust teeb 195*F ehk kõige kuumem variant.

Ma ise kasutan 160F ja 180F termostaate. Karpa puhul võib vabalt panna 160F sisse, aga sissepritse tahab korralikuks toimimiseks miskipärast pisut kõrgemat, ehk 180F on OK.

Kõige kuumema termostaadiga ja alamõõdulise radikaga tekib see oht, et näiteks burn-out'i tehes kui mootor toodab megalt sooja, läheb mootor kärmelt keema. Sest jaheda vee tagavara radikas on väike ja mootori temp on juba lähedal keemisele. Pisut leevendab suurema avanemissurvega radika korgi kasutamine. Seda seeläbi, et survestatud süsteemis vesi ei kee mitte 100*C vaid 110*C juures, sõltuvalt survest siis.

300 Hp juures pole high volume pump veel vajalik, peamine, et radikas oleks piisav. Jahutusvee piisava ringvoolu olemasolu saab tuvastada visuaalselt kui töösoojal mootoril eemaldada radiaatori kork, siis vesi peab radikas liikuma ikka päris hoolsalt.

Kui mälu ei peta, siis õige suurusega radika ja piisava ringluse puhul on radikasse siseneva ja väljuva vee temperatuuride vahe 20*C Seda siis kui mootor on töösoe ja termostaat avatud.

____________________________
Chevrolet Camaro '71
Pontiac Firebird '71
Chevrolet Chevelle '69, 350 cid
El Camino '68
F150, 2011
Life begins at 1000 Hp...
11.02.2014 at 17:32
Valmet
 
Radiaatori suurus V8 mootoritel
See temperatuuride vahe sõltub väga palju pööretest. Ehk mida suuremad pöörded seda väiksem temperatuuride vahe. Mingi max rpm juures võiks see isegi mõne kraadi juures olla. Tühikäigul tundub 20 normaalne, aga kas sel hetkel on ka termostaat täielikult lahti?

____________________________
Wagoneer`79 (Valmet powered)
Wagoneer`76
12.02.2014 at 08:36
berg_CSG
  
Radiaatori suurus V8 mootoritel
Kui ma õigesti aru saan, siis veepumba ratas mida väiksem, seda kiiremini pump käib. Mure nimelt selles, et veepumba ratast polnud mootori koostamisel võtta, ning hetkel sinna aretatud mingi VW päritolu rihmaratas. Tellin igaksjuhuks uue veepumba ratta ka siis juba.

____________________________
CSG Customs - Keretööd - Autoremont - 58IOO793
12.02.2014 at 10:08
v6sa
Radiaatori suurus V8 mootoritel
quote:
berg_CSG: Kui ma õigesti aru saan, siis veepumba ratas mida väiksem, seda kiiremini pump käib.
...


Jep. Veepump on nii väike tarbija, et rihma haardenurk ei pea ka midagi erilist olema.
12.02.2014 at 10:13
DJ Seebimull
  
Radiaatori suurus V8 mootoritel
Kui mul veel suure mootoriga firebird oli, siis olin ka hädas kuumenemisega, just linnas madalatel pööretel põksudes. Nii kui mootor natuke pööret sai hakkas temp kohe langema. Ostsin endale ka elektrilise veepumba, kuid kahjuiks selle paigaldamiseni ei jõudnudki. Radikast oli mul kasutusel II gen F-body v8 radikas.

____________________________
FULL THROTTLE CLUB
http://usaraud.ee/?id=4_65_27_6436 (reklaam)
14.02.2014 at 09:32
vvt
  
Radiaatori suurus V8 mootoritel
quote:
berg_CSG: Hetkel kasutan Valiant'i (400cid bigblock ca. 300hp) peal Nissan Terrano 3.0 V6 radiaatorit. Radiaatori mõõt 25x19,5x1,35''. Jahutas kuidagi ära, kuid seier oli pidevalt kriitilise piiri peal ning ventikad kogu aja järgi. Ühesõnaga jääb lahjaks.
Algselt mõtlesin lasta Laki Autos teha custom radiaator - hinnaklass tuleks umbes 300-400€.
Nüüd aga leidsin Us-Partsist Griffini radiaatorid. Hetkel tundub paremini sobivat radiaator mõõduga 27,5x19x2''. Letihind kõigest 206€.
Kas keegi oskab rääkida nende radiaatorite kvaliteedist, ning kas selline suurus võiks olla piisav big-blocki jahutamiseks. Teoorias on see ka suurim radiaator, mis minu autole ette saaks panna. Suuremaks saaks minna ainult paksuse arvelt.
Tänan kaasamõtlejatele.


Kui originaalradikas on odav, kuid ebapiisav ja selle ees või taga on vaba ruumi, siis kõige lihtsam variant on panna 2 radikat üksteise taha. Vent peab ka muidugi olema. Lihtsalt mõtteks, kui paksud radikad lähevad üle eelarve, aga originaal on võileiva hinnaga. Jahutuse tõhususes pole suurt vahet kas üks ütleme 10 cm paksune või 2 5cm paksust.

Kui kohapeal löristades suvel läheb temp üles, siis on kas radikas väike või vent lahja (eeldusel, et jahutus on puhas).
Kõige kindlam variant kaaned kõveraks lasta on sellise jäigalt mootori otsas oleva, rihmaga aetava vendiga, millel pole viskosidurit.



____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
14.02.2014 at 14:53 1 edit. Last edited 14.02.2014 at 14:57 by vvt
berg_CSG
  
Radiaatori suurus V8 mootoritel
Olen ise seda usku et radikas siiski väike + halva ehitusega (mõlemad torud ühelpool radikat). Griffini radikas läheb eelarvesse ilusti, lihtsal ei uskunud et need nii mõistliku hinnaga on. Ise rumal sest ostsin nö ajutise radika kallimalt :)

Ventikad on elektrilised 1x15" ja 1x12".

____________________________
CSG Customs - Keretööd - Autoremont - 58IOO793
14.02.2014 at 17:34
tqhq.ee foorum : Modifitseerimine : Radiaatori suurus V8 mootoritel  
Log in: Username: Password:
Account recovery
 
© tqhq.ee 2000 - 2024.