Warning: Undefined variable $HTTP_SERVER_VARS in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/include/packer.php on line 14

Warning: Trying to access array offset on null in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/include/packer.php on line 14

Warning: Undefined array key "page" in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/viewtopic.php on line 7

Warning: Undefined array key "spid" in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/viewtopic.php on line 8

Warning: Undefined array key "nfkasut" in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/viewtopic.php on line 25

Warning: Undefined array key "nfsalas" in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/viewtopic.php on line 26
tqhq.ee foorum - OT: kütusekulu/kilometraazi arvestamise jutt
Warning: Undefined array key "nfkasut" in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 203
register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts |
Warning: Undefined array key "nfkasut" in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 246
mark all read
 
tqhq.ee foorum : Vaba teema : OT: kütusekulu/kilometraazi arvestamise jutt   1 2  

Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306

Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306

Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306

Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306

Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306

Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
Poster Message
LaSa
 
Moderator
OT: kütusekulu/kilometraazi arvestamise jutt
quote:
partel:
Samuti MJ/kg, näiteks 85 kWh aku teeb ca 10 liitrit bensu, kui nüüd õigesti arvutasin.

Umbes nii ta peaks olema. Ja selle energiahulgaga heal juhul 400 kilti maha sõita pole ju paha tulemus. Kohalikus kliimas muidugi tulevad "küttekulud" juurde, mis on päris arvestatav külma ilmaga. Leafist tundub ta rohkem kulutavat, aga eks ta ole ka mingi 600 kilo raskem.

Elektrikaga on alguses kõige naljakam see, et linnas töristades kulutad vähem kui maanteel. Kolbmootoriga on ju teistpidi harjutud..

Kes on Teslaga sõitnud (ja tean, et mõni selline on siin foorumis olemas.. ) teavad, et tegu ei ole tegelikult üle mõistuse mugava ja praktilise (pere)autoga. Istmeid olen elus ikka päris palju mugavamaid kogenud, tagaistmel pole näiteks käetuge ning taga istudes on kasulik mitte väga pikk olla. Maanteel sõites on müratase selle auto hinda arvestades üsna vali (ja meil oli all "Ameerika" M+S!). Ja autos olles pole oma asju eriti kuhugi panna.. Saadaolev lisavarustuse nimekiri on samuti üsnagi lühike (küll aga on autos erinevaid andureid päris palju - äkki mõne softiuuendusega tekib midagi põnevat juurde). Et noh, on ikka küll sellel autol paras ports puudusi.

Aga kui korra kiirendipedaal põrandasse muljuda, siis ununevad kõik need puuduvad uksetaskud, puuduv roolisoojendus ja muu tühi-tähi :)

Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
19.12.2013 at 00:08
PlyVal64
OT: kütusekulu/kilometraazi arvestamise jutt
quote:
LaSa:Elektrikaga on alguses kõige naljakam see, et linnas töristades kulutad vähem kui maanteel. Kolbmootoriga on ju teistpidi harjutud.
LaSa, loll jutt suhu tagasi!!! Mitte kunagi ei võta ükski auto linnas ROHKEM kütust ehk ei tarbi energiat!!! See autode kütusekulu mõõtmine liitrit per 100 km on BS kolmandas astemes ja ei ühildu mitte kuidagi mitte ühe ketiva füüsikareegliga. Vaid ja ainult ajaühikus tehtud töö ja selleks kulutatud energiahulk on määravad. Vahe tuleb kuskohast? Keskmisest kiirusest ja linnasõidu kiirendustest. Aga tund on tund!!!
Võtame kiire ja klassikalise arvutuse reaalsete numbritega: linnas keskmine kiirus 30 km/h, bensukulu paaki lastud liitrite ja odomeetri näidu põhjalt 12 l/100 km ehk selle koguse kulutamiseks kulus 4 tundi! Tunnikulu seega 3 liitrit. Sama auto maanteel keskmise kiirusega kiirusega 100 km/h samamoodi mõõtes näitab arvuti 6 l/100 km. Ehk ajaühikus kulutab auto maanteel täpselt poole rohkem kütust ehk energiat!!! Millest see tuleb: ikka 100% füüsika, kus rolli mängib suure kiiruse kõik takistused ja kõrge pööre ehk õhu läbipumpamine(ja kindlas suhtes kütuse kui energiakandjaga segamine). Sõites nüüd sellesinase autoga maanteepööretega 30 km/h samal maanteel, saab kütusekulu kas just 3 liitri peale aga kusagile 4 toobi kanti. Massi kiirendamine on linnas see "kurja juur" ning raiskavam/energiamahukam, kui õhu- ja veeretakistuse ületamine ning sealt tulebki sama kütusekogusega läbisõidetava maa vahe 30 km linnas vs 50 km maanteel. Sisepõlemismootor ei suuda elektriauto kombel kiirenduse vastassuunalist energiat talletada (ehk bensiini toota) ja siit veel see elektriauto ökonoomsus linnas ja täielik "kõlbmatus" pidurdusvabal pikal sõidul.

Mida mõõdetakse elektriautol? Ikka kaasas olevat energiahulka. Ehk vaikselt peab hakkama ka masimaa minema siiani vaid merel ja õhus prevalveerinud tunnikulu mõõtühikule. Ei erine see elektriauto mitte kuidagi normaalsest autost peale selle, et Sa ei saa seda 10 liitrit u. minutiga lisada (aeg kanister pakiruumis kuni bensiin paagis). 2,5 liitrit keskmine kulu tuleb elektrimootoori ülikõrgest kasutegurist ja olematust mehaanikast ehk jõuülekande sisetakistuse puudumisest.

Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
20.12.2013 at 03:08
1 edit. Last edited 20.12.2013 at 03:20 by PlyVal64
vvt
  
OT: kütusekulu/kilometraazi arvestamise jutt
quote:
Sisepõlemismootor ei suuda elektriauto kombel kiirenduse vastassuunalist energiat talletada (ehk bensiini toota) ja siit veel see elektriauto ökonoomsus linnas ja täielik "kõlbmatus" pidurdusvabal pikal sõidul.

Muideks, 90% sisepõlemismootori kasutajatest ja seejuures 100% automaatkasti kasutajatest ei jaga sellist toredat asja nagu mootoriga pidurdamine, gaasilt jalga võttes käik sees on kütusekulu null.
See on suurepäraselt näha linnas teiste taga sõites, automaatkastiga auto on ilmeksimatult võimalik tuvastada piduritulede pideva vilkumise järgi, kus isegi sõidutempo korrigeerimiseks kasutatakse tuimalt pidureid.
Käsikasti kasutajatel on analoogne lollus ristmikuni veeremine käik väljas ja mootor tühikäigul tiksumas, lisaks liiklusohutuse probleemidele libedal on see ka suhteliselt nüri energiakasutuse mõistes.
Keskmise autokasutaja õhusoojendamine pole seletatav ei mingi "performance" sõidustiili, vaid lihtlabase rumalusega (ökosõidu värk on alles viimase aja teema autokoolis), samas lollpeade arv roolis kasvab masendava tempoga.

Ma ise arvan, et kulutades saastekvootide raha ökonoomse sõidu võtete kohustusliku täiendkoolituse finantseerimisele, on selle efekt kordi suurem kui väikese arvu nishiautode doteerimine ja selle ümber ebaproportsionaaselt suure PR vahu löömine.
Näiteks veofirmad juba teevad taolisi koolitusi ja kütusesäästud ühe veoki pealt ulatuvad aastas tonnidesse - asi mis varem lihtsalt oskamatute kasutajate poolt õhu kütmiseks kulutati.

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm

Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
20.12.2013 at 09:21
1 edit. Last edited 20.12.2013 at 09:23 by vvt
partel
  
OT: kütusekulu/kilometraazi arvestamise jutt
Oeh, tuleb tunnistada ebameeldivat tõde, et Aarel on õigus! :)

Ise üritan ikka a la 3 autot ette vaadata ja ka muidu kaugele vaadata ja sellega sujuvalt sõitu tagada.

Eessõitjate pidurituli vilgub nagu stroboskoop! Samuti kiirusepiirangut nähakse 50 m enne märki ja siis enam-vähem ABS'iga pidurdus, samas kui võiks paarsada meetrit gaas maas veereda, pidurit puudutamata.

Mootoripidurduse fuel cut muidugi karpade kohta eriti ei käi.


____________________________
_

Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
20.12.2013 at 09:41
partel
  
OT: kütusekulu/kilometraazi arvestamise jutt
quote:
PlyVal64:
quote:
LaSa:Elektrikaga on alguses kõige naljakam see, et linnas töristades kulutad vähem kui maanteel. Kolbmootoriga on ju teistpidi harjutud.
LaSa, loll jutt suhu tagasi!!! Mitte kunagi ei võta ükski auto linnas ROHKEM kütust ehk ei tarbi energiat!!! See autode kütusekulu mõõtmine liitrit per 100 km on BS kolmandas astemes ja ei ühildu mitte kuidagi mitte ühe ketiva füüsikareegliga. Vaid ja ainult ajaühikus tehtud töö ja selleks kulutatud energiahulk on määravad. Vahe tuleb kuskohast? Keskmisest kiirusest ja linnasõidu kiirendustest. Aga tund on tund!!!
Võtame kiire ja klassikalise arvutuse reaalsete numbritega: linnas keskmine kiirus 30 km/h, bensukulu paaki lastud liitrite ja odomeetri näidu põhjalt 12 l/100 km ehk selle koguse kulutamiseks kulus 4 tundi! Tunnikulu seega 3 liitrit. Sama auto maanteel keskmise kiirusega kiirusega 100 km/h samamoodi mõõtes näitab arvuti 6 l/100 km. Ehk ajaühikus kulutab auto maanteel täpselt poole rohkem kütust ehk energiat!!! Millest see tuleb: ikka 100% füüsika, kus rolli mängib suure kiiruse kõik takistused ja kõrge pööre ehk õhu läbipumpamine(ja kindlas suhtes kütuse kui energiakandjaga segamine). Sõites nüüd sellesinase autoga maanteepööretega 30 km/h samal maanteel, saab kütusekulu kas just 3 liitri peale aga kusagile 4 toobi kanti. Massi kiirendamine on linnas see "kurja juur" ning raiskavam/energiamahukam, kui õhu- ja veeretakistuse ületamine ning sealt tulebki sama kütusekogusega läbisõidetava maa vahe 30 km linnas vs 50 km maanteel. Sisepõlemismootor ei suuda elektriauto kombel kiirenduse vastassuunalist energiat talletada (ehk bensiini toota) ja siit veel see elektriauto ökonoomsus linnas ja täielik "kõlbmatus" pidurdusvabal pikal sõidul.

Mida mõõdetakse elektriautol? Ikka kaasas olevat energiahulka. Ehk vaikselt peab hakkama ka masimaa minema siiani vaid merel ja õhus prevalveerinud tunnikulu mõõtühikule. Ei erine see elektriauto mitte kuidagi normaalsest autost peale selle, et Sa ei saa seda 10 liitrit u. minutiga lisada (aeg kanister pakiruumis kuni bensiin paagis). 2,5 liitrit keskmine kulu tuleb elektrimootoori ülikõrgest kasutegurist ja olematust mehaanikast ehk jõuülekande sisetakistuse puudumisest.

Noh tavaauto sõidu eesmärgiks ikka sihtpunkti jõuda ehk teepikkus kilomeetrites, mitte võimalikult kauakestev sõiduaeg. Ehk siis L/100 km vms.

Bensukatel jah, maanteel 90 km/h juures on vaja mingi 50 hj kui sedagi, ehk 800 hj blower-"Veski" ;):) käib kiirel tühikäigul. Gaasipedaali "paitamine" sõltub auto vibratsioonist ja teekonarustest...

Linnakulu sõltub nukast ja sellest tulenevast. Kui nukk nii suur, et osa kütust läheb otse läbi ning turbiini stall selline, et alla 4000 rpm Nõmme mäest üles ei lähe, siis pole 40 L/100 linnakulu midagi imestada. Lisaks muidugi seistes tühikäik.

Muidugi näiteks Dominator tüüpi karpadel võivad olla 50 cc kiirenduspumbad, kahe karpa korral siis üksainus gaasivajutus on 2 x 2 x 50 = 200 cc bensu! :)

Samas tean väga hästi ühte 496 cid BB Camaro omanikku, 600 hj, kes vannub, et see auto ei võta kütust. Väike nukk, madal stall, pikad käigud ja maanteekulu vist alla 15. Kusjuures omanikule ei pea seletama, kus asub gaasipedaal! :burnout



____________________________
_

Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
20.12.2013 at 09:44
PlyVal64
OT: kütusekulu/kilometraazi arvestamise jutt
quote:
partel: Noh tavaauto sõidu eesmärgiks ikka sihtpunkti jõuda ehk teepikkus kilomeetrites, mitte võimalikult kauakestev sõiduaeg. Ehk siis L/100 km vms.
Pärtel, ma ju kirjutasin, et füüsikaseaduste, -reeglite ja nende inimkeelde panemisel pole siinkohal teepikkusel kui asjal iseeneses mingit rolli. Selle on Sulle ja meile kõigile peale surunud pangajuudid ja palgamaksjad, kes eraldavad energia ostmiseks raha. Rahanumbriliselt on odavam kiiresti ja kaugele sõita, mis on sisuliselt ikkagi raiskamine.
Vanajumal on aga füüsik ja andis meile aga vaid ühe asja: aja elada. See teda üldse ei huvita, käime 1 või 100 või 1000 kilomeetri kaugusel. Ja nüüd "mõtles" seesinane füüsikust Vanajumal välja elektriauto, et lõpetada ära arutu siiberdamine, aja raiskamine "autos elamise" peale, vähendada haiguste levikut jne ja "sundida" inimkond pisut paiksemaks. Viimase jaoks peaks tulema elektrilennukid ;) Tahad Eestist Hiinasse minna, teed seda kaeramootoriga või tõmbad purje toki otsa :lol Üle vee peadki tuule jõul liikuma.
See on siis täiesti vaba füüsikaseaduste tõlgendamine ;)

edit: üldse on lollus ka tüüpilisi kauguseid kilomeetrites mõõta! Vanarahvas ei olnud üldse loll, kui suuremad pikkusmõõdud olid päevateedes. Nii peaks ka praegu mõõtma näiteks töökoha kaugust kodust minutites, suvekodu kaugust kodus tundides jne. Sest ainus küsimus kõige selel juures ongi AEG! NAljakas, et näiteks jala käies me ikka mõõdame distantsi ajas: viieteist minuti jalakäigu kaugusel! Absoluutselt mõistlik mõõtühik.

Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
20.12.2013 at 11:59
1 edit. Last edited 20.12.2013 at 12:04 by PlyVal64
raix_
OT: kütusekulu/kilometraazi arvestamise jutt
Üldiselt see km põhine kaugustest rääkimine on pigem Eestis levinud.
Ülelombi räägitaksegi vaid ajast: nt see ja see koht asub 45min kaugusel, kohta x on vaja sõita 2h jne. Seal on see põhjendatud ka meeletu liiklusega sest 25miili kaugusele võid jõuda samuti 1h mitte 25min-iga.

Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
20.12.2013 at 13:37
LaSa
 
Moderator
OT: kütusekulu/kilometraazi arvestamise jutt
quote:
PlyVal64:
quote:
LaSa:Elektrikaga on alguses kõige naljakam see, et linnas töristades kulutad vähem kui maanteel. Kolbmootoriga on ju teistpidi harjutud.
LaSa, loll jutt suhu tagasi!!! Mitte kunagi ei võta ükski auto linnas ROHKEM kütust ehk ei tarbi energiat!!!
Take it easy, Ply :) Minu väljendusviis oli lihtsalt natuke ebakorrektne. Lause mõte oli see, et linnas saad kaugemale sõita, mis esialgu tundub harjumatu. Õhutakistused ja muu füüsika on kõik elementaarne ja õige.

quote:
vvt Muideks, 90% sisepõlemismootori kasutajatest ja seejuures 100% automaatkasti kasutajatest ei jaga sellist toredat asja nagu mootoriga pidurdamine, gaasilt jalga võttes käik sees on kütusekulu null.
/.../
Käsikasti kasutajatel on analoogne lollus ristmikuni veeremine käik väljas ja mootor tühikäigul tiksumas, lisaks liiklusohutuse probleemidele libedal on see ka suhteliselt nüri energiakasutuse mõistes.
See nüüd läheb Teslateemast päris kaugele... aga mina arvasin sama - kuniks sai sõidetud ühe Hispaania päritolu sõidukiga, mis võttis ECO resiimis sõites ja gaasi lahti lastes oma DSG kastil "käigu välja". Muudes resiimides "pidurdas käiguga" nagu ikka. Ei oska öelda, et kas ka teistel VAGi masinatel selline komme on, aga mõtteainet pakkus see avastus omajagu..

PS: Kes veel pole särtsuga sõita proovinud, siis minge võtke omale üheks päevaks ELMO rendi-Leaf. Leaf oskab ka väga kenasti näidata, et kuhu ja kuidas energia kulub. Soovitan soojalt :)

Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
20.12.2013 at 15:03
partel
  
OT: kütusekulu/kilometraazi arvestamise jutt
quote:
PlyVal64:
edit: üldse on lollus ka tüüpilisi kauguseid kilomeetrites mõõta! Vanarahvas ei olnud üldse loll, kui suuremad pikkusmõõdud olid päevateedes. Nii peaks ka praegu mõõtma näiteks töökoha kaugust kodust minutites, suvekodu kaugust kodus tundides jne. Sest ainus küsimus kõige selel juures ongi AEG! NAljakas, et näiteks jala käies me ikka mõõdame distantsi ajas: viieteist minuti jalakäigu kaugusel! Absoluutselt mõistlik mõõtühik.
Siiski on oluline vahe:

Teeliiklus, täpsemalt autoteeliiklus, vs õhk ja veeteed.

Küsimus on teistes liiklejates, mis õhus ega vees eriti ei mõjuta, aga tänaval liiklusummikus ikka küll...

Lisaks veel L/km vs kg/tund asjus, et autol on teepikkus kindel, merel ja õhus on lainetus vms, jetstream jne.

Korraliku lainetuse korral võib kaaterimootor olla üsna "Flank Speed", aga paat ikka paigal seista...

Mis elektrivärki puutub, siis ma pole üldse vastu, meenub nõukaaja lapsepõlvest üks trollijuhist vanamees, kelle pedaalidel oli kaks asendit - "On" ja "Off".

Pani kõikidele kaasliiklejatele ära, rahvas vaatas, kuidas kinni hoida, mina sain muheleda! :) Mu noorem vend oli kaasas. Ristisime ta "Ferrari-meheks" :)



____________________________
_

Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
21.12.2013 at 11:27
vvt
  
OT: kütusekulu/kilometraazi arvestamise jutt
quote:
Mootoripidurduse fuel cut muidugi karpade kohta eriti ei käi.


Venemaal DAAZ-i toodetud karpadele ilmus ühel hetkel selline asi nagu sundtühikäigu ökonomaiser, 2108 ja 2141 karpadel oli ta päris kindlasti, kandilistest Ladadest tuli see minumeelest 2107-st alates. See oli siis selline vidinas, mis mootoriga pidurdades keeras vaakumi järgi bensiini kinni, kui see asi päris õigesti ei funganud, omandas ka start-stop süsteemi omadusi :)

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm

Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
21.12.2013 at 20:15
spark
 
OT: kütusekulu/kilometraazi arvestamise jutt
quote:
partel: Oeh, tuleb tunnistada ebameeldivat tõde, et Aarel on õigus! :)

Ise üritan ikka a la 3 autot ette vaadata ja ka muidu kaugele vaadata ja sellega sujuvalt sõitu tagada.

Eessõitjate pidurituli vilgub nagu stroboskoop! Samuti kiirusepiirangut nähakse 50 m enne märki ja siis enam-vähem ABS'iga pidurdus, samas kui võiks paarsada meetrit gaas maas veereda, pidurit puudutamata.

Mootoripidurduse fuel cut muidugi karpade kohta eriti ei käi.

Selle sujuva söidu ja ökotamisega ei saa ka liiale minna.
Aeg ajalt tuleb ka väljalaske toru puhtaks põletada (huvitav kas eesti kütuse eripära). Kui aeg ajalt maanteel sõita pole vast hullu.

Tuttav auto remotija rääkis, kuidas üks naisterahavas, paar korda aastas, autoga tema juures käis - armatuuris põleva tulukesega, kus oli mootori märk peal.
Võttis ta siis auto ja sõitis kõrgete pööretega mõne minuti ja pärast seda tuluke kustus. Põletas (bensiini mootori) tahma.


____________________________
Seitsekümmend Viis

Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
21.12.2013 at 21:06
1 edit. Last edited 21.12.2013 at 21:07 by spark
mrtn
OT: kütusekulu/kilometraazi arvestamise jutt
quote:
spark:

Tuttav auto remotija rääkis, kuidas üks naisterahavas, paar korda aastas, autoga tema juures käis - armatuuris põleva tulukesega, kus oli mootori märk peal.
Võttis ta siis auto ja sõitis kõrgete pööretega mõne minuti ja pärast seda tuluke kustus. Põletas (bensiini mootori) tahma.


Kes siis itaalia tuuningut ei tea.

Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
21.12.2013 at 21:41
antoonio
OT: kütusekulu/kilometraazi arvestamise jutt
quote:
vvt:
quote:
Sisepõlemismootor ei suuda elektriauto kombel kiirenduse vastassuunalist energiat talletada (ehk bensiini toota) ja siit veel see elektriauto ökonoomsus linnas ja täielik "kõlbmatus" pidurdusvabal pikal sõidul.

... seejuures 100% automaatkasti kasutajatest

selliste üldistustega võiks kodanik ettevaatlik olla, või sooviks teada kus kohast selline empiiriline näit pärineb??

____________________________
Caddilac Coupe DeVille'79 (D'Merchant)

Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
21.12.2013 at 00:13
DevilDeVille
  
OT: kütusekulu/kilometraazi arvestamise jutt
quote:
antoonio:
quote:
vvt:
quote:
Sisepõlemismootor ei suuda elektriauto kombel kiirenduse vastassuunalist energiat talletada (ehk bensiini toota) ja siit veel see elektriauto ökonoomsus linnas ja täielik "kõlbmatus" pidurdusvabal pikal sõidul.

... seejuures 100% automaatkasti kasutajatest

selliste üldistustega võiks kodanik ettevaatlik olla, või sooviks teada kus kohast selline empiiriline näit pärineb??

Ega see, et sina automaadiga gaasi maha lastes aeglustust tunned, ei t4henda et kodanik k6iketeadja hoopis t4psemini k6ike ei teaks :)

____________________________
Flick the Gestapo.... No, I said *Flick*, the Gestapo!

Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
22.12.2013 at 02:04
partel
  
OT: kütusekulu/kilometraazi arvestamise jutt
quote:
spark:
Selle sujuva söidu ja ökotamisega ei saa ka liiale minna.

Noh, sujuv sõit ei tähenda venimist. Ja gaasiga ei koonerda.

Ma ikka "traditsionalist":

* Ristmikule lähene ettevaatlikult
* Sealt kao, kus kurat!

Mõnevõrra endale üllatus: mul oli 2.0 Sierra, 100 hj vms.

Kui fooritaga esimene olin, siis:

1.k kohalt, 2'ga gaas põhjas 60 km/h, gaas maha, 2->4 ja kõik olid kaugel maas ???

Teiste järel kiirendades sai heal juhul poole gaasiga lasta ???. Mõistagi ei olnud asi teiste autode võimsusepuuduses, vaid nende juhtides...

Heh, veel varem oli Granada, 2.3 automaat. Selle eelmine omanik oli mingi vanamees. Gaasipedaalil oli alguses see, et üle poole gaasi läks raskeks ehk arvatavasti vanamees vist ei olnud üle poole gaasi vajutanudki! :) Mõistagi seda sündroomi varsti polnud! :)


____________________________
_

Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
22.12.2013 at 09:34
PlyVal64
OT: kütusekulu/kilometraazi arvestamise jutt
quote:
spark:Selle sujuva söidu ja ökotamisega ei saa ka liiale minna.
Aeg ajalt tuleb ka väljalaske toru puhtaks põletada (huvitav kas eesti kütuse eripära). Kui aeg ajalt maanteel sõita pole vast hullu.
Maanteesõit ei aita: sõber ostis penskari-bemmi, ülikorras e36-vaguni suure katla (2,8) ja tomatiga. Sellega oli ka jewroopas vana inimene sõitnud ja no mitte kuidagi ei hakanud kat tööle ega ka pidurdusjõud polnud paigas. Kuna Ta läks kohe juutide "rahu" valvama, mille peale nood meestele punkrisse pommi viskasid, siis jäi ülevaatus minu teha. Egas mul muud üle jäänudki: sõitsin Paldiskisse ja tegin 4 edasi-tagasi otsa baierlasele kohaselt linnapiirist tuletornini sel hetkel tuliuuel mõnusal "ringrajal" time-attack'ina. Ikka nii, nagu sportlikult sõita tuleb - piirajas ja pidurdades ;) Tulin sealt tagasi ja otse TÜV'i punkti: kordusülevaatusel polnud ühtegi mõne tunni tagust probleemi enam ;)
See on vaid üks pool ajast, palju hullem on see, et inimesed unustavadki pidurdamise ära. See, et tagapidurid on roostes või suisa kinni roostetanud, käsipidurid kinni jne on probleem. Jälle rohkem tomatite probleem aga ka näiteks kokkuhoidlike ja ettevaatlike naisterahvaste oma. Ma pidin ka oma kaasale selgitama, et vähemalt korra päevas tuleb teha üks jõulisem pidurdus näiteks foori taha, kiirendamisega putukaga probleeme pole ;) Ehk tegelikult tuleb ikka kõiki juhtseadmeid kasutada ka neid vajutades, keerates või tõmmates :D Toimiv kat, hingav torustik ja mittetakistav-liikuv pidurisaduldus on kokku ökom, kui pisut "sporti".

Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
22.12.2013 at 09:35
1 edit. Last edited 22.12.2013 at 09:38 by PlyVal64
vvt
  
OT: kütusekulu/kilometraazi arvestamise jutt
quote:
selliste üldistustega võiks kodanik ettevaatlik olla, või sooviks teada kus kohast selline empiiriline näit pärineb??

Vaata ikka ringi ka natuke, tüüpilise automaatkastiga auto (kui vähegi pidamist teega muidugi on) taga on sõita üsnagi närviline, pidurituled vilguvad nagu strobo lambid. Iga kord mõtle, kas nüüd pidurdab tugevasti või lihtsalt võeti liikumiskiirust natuke maha. Inimese ajuga on nagu pidurite töös hoidmisega, et kui ei pea enam kasutama, algab taandareng ja see, et selline pedaali pidev tallamine võib teisi häirida, enam aju kapatsiteeti ei mahu.:)


____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm

Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
22.12.2013 at 10:03
DevilDeVille
  
OT: kütusekulu/kilometraazi arvestamise jutt
quote:
vvt:
quote:
selliste üldistustega võiks kodanik ettevaatlik olla, või sooviks teada kus kohast selline empiiriline näit pärineb??

Vaata ikka ringi ka natuke, tüüpilise automaatkastiga auto (kui vähegi pidamist teega muidugi on) taga on sõita üsnagi närviline, pidurituled vilguvad nagu strobo lambid. Iga kord mõtle, kas nüüd pidurdab tugevasti või lihtsalt võeti liikumiskiirust natuke maha. Inimese ajuga on nagu pidurite töös hoidmisega, et kui ei pea enam kasutama, algab taandareng ja see, et selline pedaali pidev tallamine võib teisi häirida, enam aju kapatsiteeti ei mahu.:)


Mõnele näiteks ei mahu see pähe, et va kõiketeadja targutamine võib ka väga väsitav olla.


____________________________
Flick the Gestapo.... No, I said *Flick*, the Gestapo!

Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
22.12.2013 at 10:37
partel
  
OT: kütusekulu/kilometraazi arvestamise jutt
Ah, mis te vaest Aarekest ikka kiusate, ta ju ammutab oma tarkust oma suvilast Aarete saarel! :)

Igatahes naftat ja gaasi jätkub meie päeviks ja kauemgi...


____________________________
_

Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
22.12.2013 at 13:59
diesel
OT: kütusekulu/kilometraazi arvestamise jutt
nojah, eks aare muidugi pingutab oma jutu ja väidetega sageli mehiselt üle.
no umbes nigu pärtelgi.
aga oma iva ju tema väites on küll. olen isegi ühtepuhku sattunud vilgutajate taha sõitma ja samamoodi
mõelnud, et küllap automaatur ees liigub ja enamasti ka pigem suurema pikivahe jätnud just seetõttu, et
ei saa ju seukstest aru, milline neist vilgutustest peaks pidurdamist tähendama.
tundub, et varba piduril hoidmine on mõnel suisa harjumuseks. täna just sõitsin maanteel ühe soliidse
mersu taga, kel pidurituled põlesid enamust aega. mõtsi, kas on miskit peetis, a massin nõnna uus, et
pigem oli ikke juhil varvas pedaalil.
ja kokkuvõttes pean vabandama, sest ka minu jutt on paljas targutamine ja ei anna antud teemasse mingit lisaväärtust.

Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
22.12.2013 at 16:43
vvt
  
OT: kütusekulu/kilometraazi arvestamise jutt
Inimloomad ei oska üksteisega arvestada (sh kolonnis ühtlase kiirusega liikuda) ja nende autosõidupraktika hulka pole eales kuulunud sünkroniseerimata kepikastiga sõitmine, sestap ei suudetagi aduda, et isegi moeka kepikasti ka pedaalidega on ummikus nende gaas-pidur-gaas-pidur strobopiduritulede ja äkkpidurduste järgi sõitmine kaunis piinav tegevus. Tegelikult veereb iga tänapäevane kepikasti ja kahemassilise hoorattaga auto täiesti vabalt esimese käiguga tühikäigul edasi sidur üleval, aga seda ei õnnestu teha, sest eespool lajatab mõni ülalkirjeldatud tuutu iga väikse asja peale pidurile (mida ma nt ei teeks), kui tegelikult võiks ta ilusti 2 kmh tühikäigul veereda, ummikud klaaruks poole kiiremini ja närvid oleks kõigil korras. Sestap olen ikka seda meelt, et automaatkasti lai levik pole just juhtide oskustele ja aju kubatuurile kasuks tulnud, esimese libeduse tulekul jällegi silma kargav probleem.

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm

Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
22.12.2013 at 18:29
Rein000
 
OT: kütusekulu/kilometraazi arvestamise jutt
Aga mingi vana aja auto oligi selline, mille 1 ja 2 käigu pealt gaasi vabastamine pani massina vabalt veerema.

Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
22.12.2013 at 18:39
trs200
OT: kütusekulu/kilometraazi arvestamise jutt
Küsimus on tegelikult pikivahes ja selle hoidmise võimalikkuses meie liiklusdebiilikutest koosnevas liikluses. Samuti rohelise laine mõiste tutvustamises linnaviletsuses töötavatele ajukääbikutele.

Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
22.12.2013 at 19:09
Märt
OT: kütusekulu/kilometraazi arvestamise jutt
Kas see piduri vilkumine pole seotud kiirushoidja peale ja maha näppimisega?

Eelnevat saagat lugedes jäin mõtlema, et peale käib ta suunatulekangi otsast, maha võtmiseks peaks aga tobedat lülitit näppima. Kuna meerikas 2007 veel automaagilist pikivahe süsteemi peale ei arendatud, siis igakord kruisi eemaldamiseks vilgutan tagumisi piduritulesid.
Kuna alati on keegi kolonnis, kel sellist vigurit pole või ei tea kasutada ning telefoni näppise ja mokkade toneerimise ajal veidi kiirus kõigub, mina siis ajan inimesi tigedaks, kuna mulle kohe kangesti meeldib kulgeda püsikiirusega maanteedel, parematel päevadel isegi Paldiski maanteel:)


____________________________
..
Saab 900 cabrio
..

Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
22.12.2013 at 21:38
rasmus
OT: kütusekulu/kilometraazi arvestamise jutt
quote:
diesel:
tundub, et varba piduril hoidmine on mõnel suisa harjumuseks. täna just sõitsin maanteel ühe soliidse
mersu taga, kel pidurituled põlesid enamust aega. mõtsi, kas on miskit peetis, a massin nõnna uus, et
pigem oli ikke juhil varvas pedaalil.

Selle asja seletuseks võib vabalt olla pikivahet hoidev püsikiirusehoidja.
Mul kaa selline vidin peal ja ilmselt tihedamates liiklustingimustes "jalaga" sõites oleks neid tulesid palju vähem näha ja kütusekulu väiksem.
Teinekord nt mööda Tallinna ringteed sõites (mida ma teen palju) on endalgi piinlik mõelda, et mida taga sõitjad arvavad, aga mugavus maksab :)

Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
22.12.2013 at 21:38
1 edit. Last edited 22.12.2013 at 21:39 by rasmus
tqhq.ee foorum : Vaba teema : OT: kütusekulu/kilometraazi arvestamise jutt   1 2  
Log in: Username: Password:
Account recovery
 
© tqhq.ee 2000 - 2024.