Poster |
Message |
ramman |
Eesti tanklates müüdav kütus ja nende kvaliteet.
Tegelikult tekkis mõte hoopis ühes teises teemas. Jagaks kogemusi tanklates müüdava kütuse kvaliteedi kohta.
Tööautodega on firma juba üle 5 aasta olnud Statoili klient. Pole siiani probleeme olnud ei suvel ega talvel. Kasutusel 4 MB Spritnerit CDI mootoritega (2011), 3 Fiat Ducatot (2012), 3 BMW X3 (2012), 5 volkkarit (T5, T4, 2 Passatit, 1 Touran).
Isiklike autodega olen tankinud siit ja sealt. Enamuses siiski Alexela ja Olerexi jaamades. Chrysleril on gaasiseade peal ja gaasi kvaliteedi kohta pole nurisemist olnud. GMC-ga (ja enne seda Camaroga) olen tankinud ka suuremas jaos Olerexist ja Alexelast. Vahel ka Neste ja Statoil. Eks oma autodega sõltub sellest, kus parasjagu küte lõppema hakkab.
Küll aga olen kunagi ammu saanud Krooningu tanklast bensiini, millega kadus autol jõud ja tühikäik. Siiani olen seda ketti vältinud.
____________________________
Dodge RAM 1500 5.7 HEMI Longhorn 2012
Chrysler Grand Voyager CRD 2007
Tööauto MB Vito 119 2021
Club Fullsize |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
21.05.2013 at 23:41 |
|
kps |
Eesti tanklates müüdav kütus ja nende kvaliteet.
Mul on ainult üks küsimus. Kui sa juba ise vastasid oma küsimusele ära kohe postituse alguses, siis mis sunnib sind mujalt kütust võtma, ei suuda oma sõidutrajektooriga arvestada? Endal on loterii mängimisest villand oma rahakoti arvelt ja pole olnud Statoiliga alates 1998st aastast masinatega muresid. Vahel mingi perioodi katsetasin ja sain jälle vitsasid maitsta nii rikete kui ka ebastabiilse läbisõidu näol. Mis mind pisut naerma ajab on see kuidas paljud minu valikusse suhtuvad ja mind mõjutada üritavad jälle katsetama - jah ma ei väida, et mujal pole olukord paranenud, aga mida ma proovimisega võidan kui paagitäie hinnavahe eest ei saa ühte õlletki õhtuks?
____________________________
Worst signature ever! |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
22.05.2013 at 04:39 |
|
anryo |
Eesti tanklates müüdav kütus ja nende kvaliteet.
Mind ennast huvitab, kas Statoili reklaamitu +3% on ka reaalne (võrreldes Nestega näiteks)? Mingite kükametsa tanklatega muidugi ärme hakkame võrdlema - aga suured ketid võiks ju omada ühtlast stabiilsust?
____________________________
We live in a poor neighbourhood - we can only afford to drive old cars. |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
22.05.2013 at 08:30 |
|
Rein000 |
Eesti tanklates müüdav kütus ja nende kvaliteet.
Mul põhilised tankimised Olerex ja Alexela, nii bensiin, kui diisel ja kõik ok. Muidugi soomes käies ja seal Nestest tankides pikenes tsikli läbisõidu vahemaa märgatavalt, kuid seal oli ka liiklus sujuvam ja läbisõidud ühe jutiga oluliselt pikemad. |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
22.05.2013 at 08:36 |
|
ramman |
Eesti tanklates müüdav kütus ja nende kvaliteet.
Isiklikke autosi tangin sellepärast enamjaolt Olerexist ja Alexelast, sest need jäävad sõidu marsuudil mugavatesse kohtadesse. Varem sai Mäo Statoilis ka käia, aga enam ei viitsi sinna sisse keerutada.
____________________________
Dodge RAM 1500 5.7 HEMI Longhorn 2012
Chrysler Grand Voyager CRD 2007
Tööauto MB Vito 119 2021
Club Fullsize |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
22.05.2013 at 09:53 |
|
cartmann |
Eesti tanklates müüdav kütus ja nende kvaliteet.
quote: Rein000: Mul põhilised tankimised Olerex ja Alexela, nii bensiin, kui diisel ja kõik ok. Muidugi soomes käies ja seal Nestest tankides pikenes tsikli läbisõidu vahemaa märgatavalt, kuid seal oli ka liiklus sujuvam ja läbisõidud ühe jutiga oluliselt pikemad.
Ärme siiski unusta, et soomes on madalamad piirkiirused, ja palju möödumistaskuid, kaherealiseid teid. Ma ei usu soome kytuse paremusse(olen ise katsetanud ja ei ole vahet, eestis kasutan statoili)
____________________________
Ford F-250 Harley Davidson edition 6.0TD
FastFordRacing |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
22.05.2013 at 10:23 |
|
Ergo K |
Eesti tanklates müüdav kütus ja nende kvaliteet.
Igaüks tangib seal, kus on harjunud seda tegema ja kui saab solkkütust, siis loomulikult vahetab kas tanklat või on sama tumba edasi ja astub 2 korda ühele rehale !
Tegelikult ju mõttetu arutelu, kus keegi tangib ?! Teema oleks informatiivne siis, kui annad teada kus kohast just solki said. 20aastat tagasi sain küll bensiini sisse vett ühest tanklast,
aga sellel polnud vist isegi nime ja täna teda kindlasti kütuseturul ei eksisteeri. Selle teadmisega pole aga midagi peale hakata, kuna "nimega" tanklaid saab ühekäe sõrmedel üle lugeda
ja neil kõigil on oma "fännklubi", kes just seda kiidab. Probleemist ei saa rääkida kui seda ei eksisteeri
____________________________
Jeep GC limited 2,7crd 02a'
Pontiac Firebird 5,7 Trans Am
Chrysler 300M 3,5 |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
22.05.2013 at 10:35 |
|
tarmo4x4ee |
Eesti tanklates müüdav kütus ja nende kvaliteet.
Kuna gaasi teemas juba sellest ka juttu oli ja siin esimeses postituses ka põgusalt mainiti, siis andke teada kas on olnud mõne LPG tankla kütusega probleeme.
Mul endal on ühe suhtes kahtlus, aga kuna jamad ei pruugi väidetavalt kohe avalduda, vaid nö "pika vinnaga", siis ei tahaks huupi lahmida ja kedagi maha teha.
Ehk siis - kas olete märganud mingit vahet tankides LPG-d ühest või teisest (Eesti) kohast. Või siis hoopis mujalt riigist. |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
22.05.2013 at 11:02 |
|
ramman |
Eesti tanklates müüdav kütus ja nende kvaliteet.
Gaasi tangin tavaliselt Vesse tanklast või Tartus Lõunakeskuse tanklast. Olen ka paaril korral võtnud Veerenni tanklast aga võib-olla lihtsalt asjade kokkulangevus või muud sellist aga vähemalt tundus, et saab vähem sõita, kui tavaliselt.
____________________________
Dodge RAM 1500 5.7 HEMI Longhorn 2012
Chrysler Grand Voyager CRD 2007
Tööauto MB Vito 119 2021
Club Fullsize |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
22.05.2013 at 13:42 |
|
jjanno |
Eesti tanklates müüdav kütus ja nende kvaliteet.
Tere
quote: anryo: Mind ennast huvitab, kas Statoili reklaamitu +3% on ka reaalne (võrreldes Nestega näiteks)?
Nestega ei oska võrrelda, kuna 2007 aastast autosse statoili 95 kütust valanud. Nüüdseks 4 paaki Statoil Miles kütust ära sõitnud ning kütusekulu on pigem paar % kõrgem võrrelduna varasemate aastate mai kuudega. Muidu on olnud enne 100 tulekut 8,9 ning 110'ga tõuseb ~9,15 peale. Praegu on 4 viimast paaki 9,3 - 9,5 Autojuht sama, auto sama, rehvid muutusid PremiumContact -> efficientgrip , tee üldjoontes sama. 110 on vist ka alati mai alguses peale pandud, seega peaks ka see faktor sama olema. Ainus erinevus on Aruvalla-Kose kandis 70 ning 50'ga kulgemine, mida varasematel aastatel polnud.
Loomulikult on mustmiljon faktorit veel, mida arvestada, aga need pisemad ning mingi tunnetus on aastatega selle tankimise teemal tekkinud.
jJanno |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
22.05.2013 at 15:30 |
|
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
Lowrider |
Eesti tanklates müüdav kütus ja nende kvaliteet.
Lukoilist olen üldiselt solki saand. Varemalt sai paaril korral ikka TTÜ juurest lukoilist võetud kuna hind tundus soodsam kui magistrali statoilis kuid hakkasin täheldama et mootor käis kuidagi ebaühtlasemalt, see oli siis talvel pakasega. Seda nii 2005 Avensisel kui vanal sierrakärakal, bensiinikad mõlemad. Statoili ja Olerexi kütusega käivad mõlemad päris hästi. |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
22.05.2013 at 16:19 |
1 edit. Last edited 22.05.2013 at 16:19 by Lowrider
|
cartmann |
Eesti tanklates müüdav kütus ja nende kvaliteet.
quote: jjanno: Tere
quote: anryo: Mind ennast huvitab, kas Statoili reklaamitu +3% on ka reaalne (võrreldes Nestega näiteks)?
Nestega ei oska võrrelda, kuna 2007 aastast autosse statoili 95 kütust valanud. Nüüdseks 4 paaki Statoil Miles kütust ära sõitnud ning kütusekulu on pigem paar % kõrgem võrrelduna varasemate aastate mai kuudega. Muidu on olnud enne 100 tulekut 8,9 ning 110'ga tõuseb ~9,15 peale. Praegu on 4 viimast paaki 9,3 - 9,5 Autojuht sama, auto sama, rehvid muutusid PremiumContact -> efficientgrip , tee üldjoontes sama. 110 on vist ka alati mai alguses peale pandud, seega peaks ka see faktor sama olema. Ainus erinevus on Aruvalla-Kose kandis 70 ning 50'ga kulgemine, mida varasematel aastatel polnud.
Loomulikult on mustmiljon faktorit veel, mida arvestada, aga need pisemad ning mingi tunnetus on aastatega selle tankimise teemal tekkinud.
jJanno
No eelmine aasta ei pandud 110 yles ju
____________________________
Ford F-250 Harley Davidson edition 6.0TD
FastFordRacing |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
22.05.2013 at 18:56 |
|
tarmo4x4ee |
Eesti tanklates müüdav kütus ja nende kvaliteet.
quote: No eelmine aasta ei pandud 110 yles ju
Pandi ikka, 110 pole panemata jäetud. 100 ei pandud eriti enam, ka sel aastal. Vä mõned üksikud lõigud.
|
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
22.05.2013 at 19:52 |
|
otsiabi |
Eesti tanklates müüdav kütus ja nende kvaliteet.
quote: anryo: Mind ennast huvitab, kas Statoili reklaamitu +3% on ka reaalne (võrreldes Nestega näiteks)? Mingite kükametsa tanklatega muidugi ärme hakkame võrdlema - aga suured ketid võiks ju omada ühtlast stabiilsust?
tõenäoliselt saab statoilist liitri hinna eest 1000ml kütust samas kui muudest tanklatest saad liitri pähe endiselt 970ml
____________________________
'64 T-bird
'71 F100
'74 Charger
'86 STW |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
23.05.2013 at 08:22 |
|
Taavi |
Eesti tanklates müüdav kütus ja nende kvaliteet.
Ma arvan, et tänaseks on kõikides suuremates kettides kvaliteet ok. Ainuke isiklik kogemus mis kvaliteedi erinevustele mõtlema pani oli mul 2007 aastal kui ajanappuse tõttu ei jõudnud Statoili ja pidin Nestes tankima - see lõppes turboautol detonatsiooni ja sulanud kolvidega. Aga mine tea, ehk oli just too päev rõhk grammivõrra kõrgemaks kruvitud kui muidu |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
23.05.2013 at 09:10 |
|
partel |
Eesti tanklates müüdav kütus ja nende kvaliteet.
Minu arvates erinevate kütuse võrdlemine ilma korraliku dataloggerita vms vajaliku aparatuuriga on ikka raske, lihtsalt nii palju on mitmeid kõrvalmõjusid, mis kumulatiivselt võivad eksiarvamust põhjustada.
Samuti üks vett saanud praakpartii ei tähenda, et kogu kett on igaveseks ajaks saasta täis.
Kui kütust tahetakse säästa, tuleb teha vähem mõttetuid sõite.
Isiklik kogemus kütuseprobleemi vallas ainult Erkki Kiire Camaroga. Kui Kiltsil oli liimirada, siis õnnetuseks sai kasutatud VP Racing M5 asemel M3 metanooli, milles oli vähem hapnikku, ehk segu oli sigarikas, võtsin küll mingi 10% kütust välja, aga see jäi veel väheks.
Aga ilm oli väga palav, mis on bloweri surm, ehk päris korralikku tulemust poleks nagunii tulnud.
____________________________
_ |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
23.05.2013 at 09:49 |
|
pimeroolis |
Eesti tanklates müüdav kütus ja nende kvaliteet.
Kahjuks võib just see nn vett saanud praakpartii osutuda mootorile saatuslikuks. Diisli puhul pole reeglina rohkem vaja kui vesi pihustiteni pääseb ja nad viga saavad või päris rivist välja langevad. Kuigi oma osa on ka siin kasutusel olevates korralikes st antud autosse sobivates küttefiltrites. Mis peaksid vältima vee jõudmise pihustite, pumpadeni. Vesi pole muidugi ainuke mure. Kütuse koostis ikka ka. Seda on muidugi väga raske selgeks teha mis sul sinna paaki voolas. Bensukast serti nõudma minna, noh paber kannatab kõike. Diislil näiteks väidavad serdid, et tsetaanarv olevat 50 mis iseenesest väga hea. Ometi tsetaanboosteri nimelise aine lisamine kütusele muutis mootori olemust täiesti tuntavalt. Ise olen kasutand katseta-eksi meetodit. Mis mul kodukülas Jõgeval on jätnud sõelale nn Masti tankla. Teistes kõlava ...oil ja ...rex nimega asutustes olen pidanud mingil hetkel pettuma. Talv ongi niikui diiselautole see murelikum aeg, eks ta suvel neelab põhimõtteliselt enamuse küttest ikka alla. Kuna autul 170l paak, siis täis tangituna saab suht pika rundi tehtud, nii et ei pea pead vaevama kust järgmisena.
____________________________
Ford Excursion 6.0 Limited
...rõõm ilma diislita on teesklus... |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
23.05.2013 at 13:30 |
|
franz125 |
Eesti tanklates müüdav kütus ja nende kvaliteet.
Diisel rüüsleriga pole probleemi olnud aga nats aega tagasi sai soetatud Astro,millel tegin kone remondi(Tartust seisvana soetatud)kuna oli kinni roostetanud.See selleks, kuna kevadel sõitma minekuga kiire polnud siis ma vaikselt nokkisin teda.Ajasin teda ainult töökotta ja välja.Iga korraga käis üha kehvemini ja kehvemini ning lõpuks enam käima ei läinud.Suits mis tagant tuli oli kõik võimalikku värvi.Igatahes lõpptulemusena vedasin paelaga AB-sse ja viga oli-bensiinis mis oli paagis olnud kuu aega(kulutustest ei viitsi soiguda,pole see teema)Viimati sain solki 96-l aastal Statas ja nüüd siis Nestest.Mul kõikvõimalikes kodu masinates sealt samast tanklast ostetud kütus mis seisnud üle talve tsikklis,genekas vist juba üle kahe aasta ja ka mujal üle poole aasta- kõik need töötavad laitmatult.Võta nüüd kinni-juhus?
|
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
23.05.2013 at 21:07 |
|
tryku |
Eesti tanklates müüdav kütus ja nende kvaliteet.
Eesti Maaülikool teeb/tegi vahepeal katseid erinevate kütustega. Tehakse neid nii keemialaboris kui ka konkreetsete mootoritega. Diislikütustega igatahes praktiliselt erinevusi polnud, bensiini kohta ei oska kommenteerida.
Ise olen harjunud tankima Alexelast, kuna tanklate asukohad ühtivad minu liikumistrajektooiga. Seni pole igatahes probleeme olnud. Vajadusel olen ka mujalt tankinud ning samuti mingit erinevust mootori töös pole märganud. |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
23.05.2013 at 21:15 |
|
alarsober |
Eesti tanklates müüdav kütus ja nende kvaliteet.
Alexela on hea harjumus, eriti veel kui LPG vedelgaasi tankida vaja. Nimelt laiendatakse üle Eesti Alexeladesse vedelgaasi tankureid.
____________________________
Tahad parandada maailma - alusta iseendast! |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
23.05.2013 at 21:46 |
|
ramman |
Eesti tanklates müüdav kütus ja nende kvaliteet.
quote: alarsober: Alexela on hea harjumus, eriti veel kui LPG vedelgaasi tankida vaja. Nimelt laiendatakse üle Eesti Alexeladesse vedelgaasi tankureid.
+1
Kuskilt uudistest käis läbi, et Alexela ostis Reola Gaasilt mingi õiguse või kurat teab mida (ei mäleta täpselt), et ehitada oma tanklatesse LPG tankurid ja turustada seda oma kaubamärgi all. Täpsustage, kui eksin.
____________________________
Dodge RAM 1500 5.7 HEMI Longhorn 2012
Chrysler Grand Voyager CRD 2007
Tööauto MB Vito 119 2021
Club Fullsize |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
23.05.2013 at 22:16 |
|
antoonio |
Eesti tanklates müüdav kütus ja nende kvaliteet.
lihtsalt kordan kunagi varem kuskil topicus öeldut.
Näide elust enesest ja Eesti vs. Usa (soomes ei käi, seega asi teadmata).
Auto 79 deville.
2009, usas madalaim kütusekulu alla 13 lirtsu sajale, suurim 17 plussiga, keskmine 15 plussiga. Erineva kattega teed, erinevad horisontaalsed ja vertikaalsed kliimavöötmed (et ellimineerida seda head vabandust, et meite teed märksa karedamad jne blah blah). Kordagi ei tegelenud säästusõitmisega vaid sõidetud sai vastavalt vajadusele. Arvestus auto odomeetri järgi ning tankimised paak kraeni täis.
Sama auto, samas seades. tegin 2010 testi, kuna lihtsalt tahtsin teada mis värk on, siinmail. Rakvere olerexis paak kraeni ning rahulikult kruiisides tartu poole. Enne tartut olerexis paak jälle kraeni, klaasitäis alla 16ne läks paaki. Vahemaa ca 100 km. Ja olen proovinud mida iganes järgnevate aastate jooksul (kui meeles ja võimalus) kuid sellist numbrit nagu usas pole siin näinud. Kuskil 15 piirile saamiseks peab üksjagu võimlema.
Ok, üks suur erinevus, sealne vedelik sisaldas 5-10% etanooli või metanooli.
____________________________
Caddilac Coupe DeVille'79 (D'Merchant) |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
23.05.2013 at 22:40 |
|
Rein000 |
Eesti tanklates müüdav kütus ja nende kvaliteet.
Meil sisaldab sama % osa mingit paska, mille jäägid aafrikas neegreid tapsid mõni aeg tagasi |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
23.05.2013 at 22:47 |
|
trs200 |
Eesti tanklates müüdav kütus ja nende kvaliteet.
Muidu tankisin pikalt alexelas, aga kui üksvahe(vist oli sama asi ka teistes tanklates sel perioodil) sealne kütus erilise lahustisolgi moodi haisema hakkas ning värvuselt oli pruun nagu need surnud neegrid seal Aafrikas, siis hakkasin suvalistest kohtadest võtma. Lisaks üks hetk pärast alexelast kaelani täis tankimist enne pikemat maanteesõitu tekkis probleem bensukal ühtlase kiirusega sõites vahelejätmistes. Päris korralikult turtsus. Kui paagitäis hakkas otsa saama, sai pihustipuhastajat sisse valatud ning probleem vähenes oluliselt. Sai pool paagitäit võetud mujalt(äkki lukoil või statoil) ja probleemi justkui eriti ei olnud. Seejärel uuesti alexelast ning hakkas uuesti nõksutamine pihta. Lõppes see saaga sellega, et summutist bensiini voolas, sest üks pihusti oli lahti jäänud. Lõpuks hankisin kaks uut pihustit. Ilmselt ei olnud asi üldse selles küttes ja kogu asi oli kokkusattumus. Küll aga tekitas natuke mõtteainet, miks vahepealse paagitäiega probleem praktiliselt kadus ja kuidas ta nii täpselt tankimistega kokku sattus.
Viimasel ajal peamiselt Statoilist 98 tankinud ja ei kurda. Mingist kütusesäästust ei tea midagi, aga auto sõidab ja kabaanost saab ka. Vahest võtan ka teistest tanklatest ning ei ole aru saanud, et eriti vahet oleks. Nüüd jälle muruniitmise ja saagimise periood lahti ning peab hakkama uuesti kankudes kütet vedama. Eks siis ole jälle näha, kus bensiin on bensiini värvi ja lõhn veidigi klassikalist bensiini meenutab. |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
23.05.2013 at 00:51 |
|
tarmo4x4ee |
Eesti tanklates müüdav kütus ja nende kvaliteet.
Kuuldavasti mõjutab kütuses leiduvat sodi kõvasti see, kui tankida näiteks ajal, kui just on tanklasse tsisterniga kütust toodud või parasjagu pumbatakse.
Ehk siis pidada tankide põhjast sodi üles keerutama ja kuigi on sõelad/filtrid, siis ikkagi sattuvat seda sodi ka läbi tankuri klientide paakidesse.
Kui tõene see väide on - kes teab, aga ise igaks juhuks kunagi ei kipu tankima minema, kui tsitern samal ajal toimetab tanklas Seda muidugi ei tuvasta, kui on äsja lahkunud nt. |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
24.05.2013 at 08:44 |
|