Poster |
Message |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
rnx69 |
Tilk tõrva meepotis ehk väheke mõtlemist maarjamaa töökultuuri kohta
Mõne aja eest tõstatasin siin teema oma Firebirdi müstilise ning lahenduseta klapitiksu kohta, peale kaante üksipulgi läbi lahkamist leidsin, et peaks natuke ka leidudest kaaskannatajaid teavitama.
Meeldetuletuseks siis kõigepealt paar sõna teemast endast - peale mootori remonti tekkis suhteliselt kohe klapitiks, algul kahtlustasin läbi pestud ja puhastatud, aga vahetamata jäänud tõukureid. Tõukurite vahetus ei aidanud. Sel kevadel otsustasin kaaned maha võtta ning tegeleda probleemi olemusega.
Kaani maha võttes leidsin mootorist kolm kõverat tõukurvarrast, mis ilmselt siis tiksu ühe põhjusena võiks ka kõne alla tulla. Küll aga kohe ei suutnud läbi hammustada põhjust, miks vardad kõveraks olid läinud. Otsustasin kaaned demonteerida ning profülaktika mõttes ära vahetada sisse pressitud nookuripoldid keermestatute vastu (kuna klapitõus tänu nukavahetusele sai natuke kõrgem ning sisse läksid ka jäigemad klapivedrud, siis oli kahtlus, et need võivad end ajapikku lahti manööverdada). Ja siis hakkasid tulema üllatused:
1. Kaks aastat tagasi lõigatud klapipesad polnud ilmselt algusest peale väga tihedad olnud, väljalaskeklappide pinnal oli ka kohati ebaühtlasi põlemisjälgi.
2. Juhtpuksid, mis tööde teostaja väitel polevat vahetamist vajanud olid paraja lõtkuga, eriti väljalaskeklappidel ning mõned puksid olid ikka päris lobedad.
Tööde teostamiseks viisin kahe aasta eest kaaned Tartus Vasara tn endise Estre hoovi peal asuvasse töökotta, mida peavad kodanikud Sugassepad. Eelnevalt olin kuulnud linna pealt arvamusi, et seni on tööd teostatud rahuldavalt ning hind ja saadav tulemus on paigas. Töö võeti järjekorda, lubati nädalaga lihvida kaane tööpind ning lõigata üle klapipesad ning paigaldada uued klapid (vanad olid põlenud ning kuna ka säär oli üsnagi kulunud, siis ostsin komplekti uusi). Kaasa sai antud lisaks pakendis tutikatele klappidele komplekt pronksist juhtpukse, lubati vaadata, et kui vaja, siis vahetatakse ka need. Klapilõtku ise olin enne kontrollinud vanade klappidega ning oli üsna lobe, uusi ei hakanud pakendist välja võtmagi, igaks juhuks tellisin vahetuspuksid ära, et kui vaja vahetab.
Ja siis hakkas saaga pihta. Kõigepealt nädalast sai praktiliselt kuu (mõni päev üle kolme nädala vist, kui mälu ei peta). Küll tuli kiire töö vahele, küll oli krossisõit ja oli kiiresti vaja miski tsiklimootor ära teha. Ootasin kannatlikult ning ei kobisenud väga venitamise peale. Sain tagasi siis remonditud kaaned ja kotitäie juhtpukse. Üllatunud näo peale tuli vastus, et "Polnud vaja vahetada, lõtk oli uute klappidega OK ja üldse USA mootorite kaantel ei saagi ju juhtpukse vahetada, kuna need on kaanega ühes tükis." No vaidlema ma kohe ka ei hakanud, kui meister ütleb, et oli OK, no siis ma ka usaldan teda. Ja ega see vana juhtpuksi välja puurimine ning uue sisse pressimine on ka päris paras tükk tööd. Raha küsiti ka suhteliselt inimlikult, kahe kaane eest vist natuke üle 200 euro.
Mootorit ma päris hästi peale koostamist käima ei saanud. Vaakumkella järgi oli näit natuke pulsseeriv, mootor lonkas ja jättis kergelt vahele. Eeldasin, et vead mootori töös on tingitud rikkavõitu segust - aju polnud veel ümber krutitud teise nukkvõlli ja natuke parandatud hingamise jaoks. Küünlad maha keerates juskui ka tõestasid seda teooriat. Ajapikku läks mootori töö veel nirumaks, see tekitas juba kahtlusi. Lisaks küsimus selle klapitiksu koha pealt.
Enda mõistus ütleb, et vaevu 2000 km sõitnud mootori puhul ei saa korras juhtpuks nii palju kuluda, ilma, et see ka klapisäärele tugevaid jälgi näiteks kuivalt töötamisest jätaks, seega oli jutt korras juhtpuksidest bs ning meister lihtsalt ei tahtnud tunnistada, et ta ei viitsi/suuda pukse vahetada. Kõverad tõukurvardad paistsid olevat ka seotud 3 enim kulunud puksiga klappidega ning ise logistades tundus, et sellise lõtkuga puks võiks hakata küll juba klapi sirget käiku takistama. Ka Astromoto meister, kuhu nüüd kaaned tegemisse said viidud, kinnitas teooriat. Kohe leidsid nad, et korralikult kulunud on 5 puksi ning teised on veel nii nibin-nabin tehase lubatu piires. Peale mõningast motiveerimist olid nad nõus kõik puksid ära vahetama. Lisaks kinnitati teooriat, et klapipesad on kehvasti lõigatud. Kogu töö läheb maksma umbes kaks korda rohkem, kui kahe aasta eest maksin, loodetavasti on ka tulemus seekord parem.
Ei pretendeeri selle jutuga üldsegi absoluutsele tõele, ei taha kedagi otseselt halvustada ning saan nentida ka, et tagantjärele on kõik targad. Paika peab ka lause, et usalda, aga kontrolli. Küll aga jagan infot, et kaasfoorumlased saaks vältida samu ämbreid. Tundub, et enne kui mingi probleemiga kusagile töökotta pöörduda, peab meie maal asja endale ikka üksipulgi selgeks tegema, ise kõik üle mõõtma, meistrile väga põhjalikult ning argumenteeritult selgitama, miks ja kuidas on vaja mingi töö sooritada ning siis ehk on lõpuks lootus, et tuleb ka korralik tulemus. Ja hiljem tuleb kasvõi oma südamerahu huvides üle veenduda, et asjad tõesti ikka nii said tehtud, nagu vaja oli.
Kavatsen oma probleemist teavitada ka töö teostajat, aga lootus, et ma sealt mingi lahenduse saan on kaduvväike - töö on tehtud ikkagi kaks aastat tagasi, vahepeal on mootor sõitnud jne. Eks sa siis tõesta, kelle bläkk on. Kuna tööga oli ka kiire läksid kaaned kohe peale avastusi teise töökotta tegemisele, seekord siis koos põhjaliku infoga, mis, miks ja kuidas vaja teha on. Natuke nõme on küll kliendina targutada, aga mis teha
____________________________
'75 Chevrolet Camaro Type LT 350 V8
'92 Blazer S-10 262 V6
Full Throttle Club
_______________________________________________________________
Though I travel through the Valley of Rice, I fear no evil, for Torque is with me.
|
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
17.05.2013 at 10:44 |
1 edit. Last edited 17.05.2013 at 10:50 by rnx69
|
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
madis |
Tilk tõrva meepotis ehk väheke mõtlemist maarjamaa töökultuuri kohta
Tööriistu pole mõõteriistu pole aega pole ja raha ka pole sest ei küsita ja kui küsitakse siis ei maksta.
Levinud Eesti töökodade probleem. |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
18.05.2013 at 03:30 |
1 edit. Last edited 18.05.2013 at 03:35 by madis
|
hents99 |
Tilk tõrva meepotis ehk väheke mõtlemist maarjamaa töökultuuri kohta
Mul oli ka üpris kehva kogemus sama kohaga. Sinna viisin seepärast, et teisel tegijal polnud aega, ehkki lõppkokkuvõttes polnud vahet, sest töö venis nädalast kahe kuuni.
Tegemist oli päris haruldase 4-silindrilise ja 16 klapi kaanega.
Ca 800 eurtsi ja tulemuseks on vaja kõik see uuesti teha. Tõukurid klõbisevad hullemini kui kunagi varem. Klapid ja pesad lõigati suure tõenäoliselt valesti, mis sest, et tehase juhendi kaasa andsin.
Pole siis ime, et tööd välisriikidest sisse ostetakse. Kahju.
____________________________
Hobitehnika mehaanika, elektroonika ning nende seadistamine - kõik ühes kohas. |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
18.05.2013 at 10:23 |
|
R.Ott |
Tilk tõrva meepotis ehk väheke mõtlemist maarjamaa töökultuuri kohta
Kliendi raha, toorikute ja osade najal käib töö õppimine.
____________________________
92' Chrysler LeBaron LX Convertible
94&95' Pontiac TransSport 3800 +doonorid
88' Chevrolet Camaro Iroc-Z convertible- 20th Anniversary Edition |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
18.05.2013 at 10:37 |
|
hunt |
Tilk tõrva meepotis ehk väheke mõtlemist maarjamaa töökultuuri kohta
Märjamaa vanasõna - ongi olemas kahte sorti kohad :
* odavad kohad
* mitte nii väga odavad kohad
____________________________
EX Corvette C5 Procharged - 1/4 mile 11,0 ... piima järgi käimiseks oli kõva küll
|
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
18.05.2013 at 10:43 |
|
viplala |
Tilk tõrva meepotis ehk väheke mõtlemist maarjamaa töökultuuri kohta
quote: hunt: Märjamaa vanasõna - ongi olemas kahte sorti kohad :
* odavad kohad
* mitte nii väga odavad kohad
Sa jätad mainimata, et odavad kohad ei pruugi halba tööd teha ja kallid ei pruugi head tööd teha. Seega mõtetu vanasõna.
|
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
18.05.2013 at 17:14 |
|
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
hunt |
Tilk tõrva meepotis ehk väheke mõtlemist maarjamaa töökultuuri kohta
Nõus, et see väide ei pretendeeri 100* tõele, kuid suurel enamusel elujuhtumitel ta nii kipub olema.
Viplala, tinista rnx'i esialgne postitus ka veelkord läbi lugeda, eriti need lõigud, kus juttu tähtaegadest, ''odava'' koha kommentaaridest usaka mootori eripärasustest ja ''mitte nii odava koha'' kommentaaridest ''odavas kohas'' tehtud töö tulemuste kohta.
____________________________
EX Corvette C5 Procharged - 1/4 mile 11,0 ... piima järgi käimiseks oli kõva küll
|
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
18.05.2013 at 20:15 |
1 edit. Last edited 18.05.2013 at 20:19 by hunt
|
viplala |
Tilk tõrva meepotis ehk väheke mõtlemist maarjamaa töökultuuri kohta
quote: hunt: Nõus, et see väide ei pretendeeri 100* tõele, kuid suurel enamusel elujuhtumitel ta nii kipub olema.
Viplala, tinista rnx'i esialgne postitus ka veelkord läbi lugeda, eriti need lõigud, kus juttu tähtaegadest, ''odava'' koha kommentaaridest usaka mootori eripärasustest ja ''mitte nii odava koha'' kommentaaridest ''odavas kohas'' tehtud töö tulemuste kohta.
See ei ole alati nii.
Tihtilugu on odava koha tegijad palju teadlikumad asjast ja palju meeldivamad suhtluses. Neid asju ei saa lihtsalt reeglitesse panna ega ka vanasõnadesse.
Ennem võib väita, et kallimatel kohtadel on rahamekk juures ja kliendile kustakse kõrgelt pähe. Siin ei ole ainult musta ja valget.
Ma tean omast käest, mida nõuab mingi alaga tegelemine, seal püsimine või palga teenimine, kui turg on küllastunud ning iga nuka taga konkurent.
Sellised väited lihtsalt halvustavad pisemaid.
Kas sul ei ole kunagi olud meeldivat kogemust näiteks pisema eratootjaga? Teema läheb küll vähe nihu, kuid ma ei kannata, kui papirulli suurusega hakatakse teenuse kvaliteeti võrdlema. Teenust pakuvad ikkagi inimesed, kes selle taga on, mitte arvud arvel. |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
18.05.2013 at 01:11 |
|
Raceboy |
Tilk tõrva meepotis ehk väheke mõtlemist maarjamaa töökultuuri kohta
Ma Tartus küll kuskil mootoritöid teha ei lase, lihtsam (ja enamasti ka odavam) on viia Tallinnasse Detjonõševi või Windorfi Tiidu juurde. Töö kvaliteet on hoopis teisest puust.
____________________________
www.vems.ee |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
20.05.2013 at 08:30 |
|
Jesper |
Tilk tõrva meepotis ehk väheke mõtlemist maarjamaa töökultuuri kohta
Jep, kusjuures kumbki pole just teabmis kallis.
____________________________
Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
20.05.2013 at 11:13 |
|
hents99 |
Tilk tõrva meepotis ehk väheke mõtlemist maarjamaa töökultuuri kohta
Odav koht on suhteline jah.
Näiteks nagu remont margiesinduses või kusagil suvalises töökojas. Tihtipeale on töö hind sama või pigem odavam hoopis margiesinduses, sest neil on spets tööriistad, mis lihtsustavad tööd ja hoiab kokku töötunde.
Üks koht võtab 50-60€ tunnist, aga teevad ära 2 tunniga ja annavad garantii. Odavam koht võtab 20-30€ tunnist ja teeb ca 8 tundi, sest pole rakist jne. Garantii on täpselt nii, et kui midagi juhtub, siis kliendile tähendab see uues kohas omade rahade eest tegemist, sest ettevõttel pole mingit "avariikapitali".
Hetkel peangi plaani, et võtan kaane kaasa ja lähen Rootsi tegema, sest seal on kogemused, oskusteave ja täpsed tööriistad.
Kokkuvõttes tuleb ehk tsipa kallim, aga töö saab hästi tehtud ja ei pea muretsema, et kohe-kohe vaja uuesti teha.
Minu puhul oli tegemist igivana mersu mootori plokikaanega ja see näitab ka kohe töö teostaja suhtumist asjasse. Peetakse taksojuhiks ja kästakse igaks juhuks lammarist mõned jupid varuks tuua, sest olemasolev võib untsu minna
Häda on aga sellest neid mootoreid on teadaolevalt arvel 5tk Eestis ja 3 tehnika seisab minu juures....vot sulle takso.
Ma olen siiani ikka proovind asju ajada niiviisi, et annan võimaluse ka "omadele", mitte ei marsi kohe Soome. Aga elu õpetab.
____________________________
Hobitehnika mehaanika, elektroonika ning nende seadistamine - kõik ühes kohas. |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
20.05.2013 at 11:36 |
|
rnx69 |
Tilk tõrva meepotis ehk väheke mõtlemist maarjamaa töökultuuri kohta
No mul isiklikult näiteks pole lihtsalt aega tegeleda kogu logistikaga liinil Tartu-Tallinn-Tartu. Eks näis, miskujul ma oma kaaned Astromotost nüüd kätte saan, sõnu sai peale loetud neile korralikult ning selgitatud ka põhjusi, miks ma just soovin, et üks või teine asi niimoodi tehakse. Väntvõlli lihvimisega said nad küll suurepäraselt hakkama eelmine kord, vast pole ka kaanevanad päris kahe vasaku käega.
Konkreetsete kaante puhul on tegu pigem sentimentaalsete ning sportlikku huvi rahuldavate tükkidega, kui millegi väga väärtuslikuga, eks ma lihtsalt lepin nende kulutuste koolirahaks kirjutamisega. Natuke rohkem väärt tükkide puhul oleksin tublisti tigedam.
____________________________
'75 Chevrolet Camaro Type LT 350 V8
'92 Blazer S-10 262 V6
Full Throttle Club
_______________________________________________________________
Though I travel through the Valley of Rice, I fear no evil, for Torque is with me.
|
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
20.05.2013 at 11:54 |
|
Raceboy |
Tilk tõrva meepotis ehk väheke mõtlemist maarjamaa töökultuuri kohta
quote: rnx69: No mul isiklikult näiteks pole lihtsalt aega tegeleda kogu logistikaga liinil Tartu-Tallinn-Tartu.
Minu meelest sinu esimesest postitusest väljaloetud 3+ nädalat jätnuks selleks piisavalt kaua aega ja see 25l diiselkütust edasi-tagasi sõiduks maksab oluliselt vähem, kui pidev helistamine ja aja venimine.
____________________________
www.vems.ee |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
20.05.2013 at 12:16 |
|
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
R.Ott |
Tilk tõrva meepotis ehk väheke mõtlemist maarjamaa töökultuuri kohta
quote: Raceboy: quote: rnx69: No mul isiklikult näiteks pole lihtsalt aega tegeleda kogu logistikaga liinil Tartu-Tallinn-Tartu.
Minu meelest sinu esimesest postitusest väljaloetud 3+ nädalat jätnuks selleks piisavalt kaua aega ja see 25l diiselkütust edasi-tagasi sõiduks maksab oluliselt vähem, kui pidev helistamine ja aja venimine.
Kas R.-il on selline ökodiisel ja vaba aeg olemas? Võibolla ei tea hetke olukorda aga...
Edit. No saata saab ka aga teadjad võivad kogemisi jagada, kuidas see tegijatele meeldib...
____________________________
92' Chrysler LeBaron LX Convertible
94&95' Pontiac TransSport 3800 +doonorid
88' Chevrolet Camaro Iroc-Z convertible- 20th Anniversary Edition |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
20.05.2013 at 16:10 |
1 edit. Last edited 20.05.2013 at 16:12 by R.Ott
|
johndoe |
Tilk tõrva meepotis ehk väheke mõtlemist maarjamaa töökultuuri kohta
eestipost, dpd või nt osc ka aitavad kui vaja |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
20.05.2013 at 17:02 |
|
|