Poster |
Message |
Mell |
K:Bosch Motronicu lollitamine?
Hai,
et kuna siin ilmselt paljud teavad elektroonikast ja auto "engine managmendist" üsna palju,siis äkki keegi oskab mõnda kavalat nippi öelda,kuidas saaks Bosch Motronic 1,5? süsteemi odavalt ära petta...et ta pöörete kasvades hakkaks segu tasapisi rikkamaks kruvima?
nimelt siis üks opeli 3,0 24v sai koku laotud,kus mingi aeg sai kanalite uuristamisega kätt proovitud...ja et natukenegi see effekt tunda oleks,siis sai ka ühed nukkvõllid lastud Soome sepa juures ümber lõigata (ei midagi väga hullu,asi jäi hüdrode peale ja 268kraadi...)
algus on muidu väga hea,on ikka läbi istmiku tunda küll,et pole päris tavaline tehasemootor...aga siis probleem:segu hakkab pöörete tõustes aina lahjemaks ja lahjemaks jääma,niikaua kuni peale 5000pööret läheb vist nii lahjaks,et aju keerab ilmselt mootori säästmise nimel süüte paigast ära,seda "ära kukkumist"on ilusti sõites tunda...aga väike illustreeriv pilt ka,sai seda asja igaks juhuks dünopingil kontrollitud,samal ajal segu jälgides:
ok...ilmselt pöörete tõustes hakkab oluliselt parema voolavusega see tehases ettekirjutatud pihusti avamine väheks jääma...ja siis arvasin,et paarkümmend prossa suurema läbilaskega pihusti sisse ja asi unustatud...aga kahjuks ei asi läks ainult väga natukene paremaks...mõni hj ja Nm ja see kõige valusam ära kukkumise koht kobis 100pööret kõrgemale,aga lõpp on ikkagi puudu...siin siis pilt 240cl/min pihustitega(originaal 196ccl/min):
mõlemal graafikul muidu kaks tõmmet näha..see mõni hj parem mõlemal pildil on siis,kui bensurõhu regulaatoril sai vaakum lahti ühendatud (siis ta hoiab täpselt 3bar survet vs.2,8-2,9,kui vaakum taga ja koormus...)aga kahjuks see rõhu tõstmine effekt üürike,sai nüüd järgi proovitud ka reguleeritava "tjuuningregulaatoriga"...ja seda jätkub umbes paariks gaasivajutuseks,siis juba Motronic tõmbab pihusti lahtioleku aja jälle koomale,seda on näha kasvõi sellest,kuidas Opeli originaalkompuuter salongis hakkab tegelikust oluliselt vähemat kütusekulu näitama...ja minu õnnetuseks paneb ta ikka kuidagi nii selle segu paika,et tühikäigul ja alguses oleks justkui okei,aga siis kui tallama hakkad,siis alguse järgi paika pandud segu lihtsalt lõpus jääb lahjaks ja seda see tark iseõppiv Motronic enam korrigeerida ei suuda...küll aga suudab süüte kallale minna kui juba lootusetult lahja
üks idee oli veel panna ajule temp anduri asemel takisti,et justkui mootor oleks veel natuke külm...et kui 90c mootorile anda bensiini 60-70c mootori järgi...aga siis tuli paari inimese arvamus/teadmine,et külma mootori puhul muudab aju jälle ka süüdet,mis ei ole hea
on äkki kellegil ideid,mida teha?
terve reguleeritava teise "engine managmenti" ostuks või Saksamaal Manzeli/Risse juures dünol seadistuseks puuduvad praegu küll vahendid,kuna mõlemad on alates viiekohaline rahanumber...
____________________________
Kaubalift 3,0 ja/või 4,0 |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
13.08.2007 at 10:43 |
|
Fog |
K:Bosch Motronicu lollitamine?
Hmm. Sul on vaja mingit sellist rõhuregulaatorit mis pöörete kasvades survet tõstab. Muidu paneb aju tühikäigu järgi ikka peeti asja. Probleem selles et kuni 2-3k on mootor sama mis enne ja aju arvab et ka üleval pool on sama mis enne.
Endal hakkab ajusopis idanema mingi aretus shift-light loogikast ja vaakumklapist(purge canisteri oma näiteks) rõhuregulaatori voolikuvahel.
____________________________
'84 Fiero 4.5T mängimiseks
Eesti esimene dragster, eiteamilleks? |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
13.08.2007 at 10:59 |
|
bastion |
K:Bosch Motronicu lollitamine?
tere,
pikk jutt , osta MS http://www.glensgarage.com/catalog/index.php ja saad täisprogetava ECU. ise tellides on võimalik kätte saada 3-4k + paigaldus.
paigalduse ja häälestamisega saame aidata. vajadusel organiseerime ka MS raudvara hea hinnaga.
olavi
____________________________
(Varuosad & Tuuning) CARSHOP.EE - tel 6701222 (Wiseco,K1,JE Pistons,ARP,Cometic,Trend,Dart,Diamond) |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
13.08.2007 at 14:48 |
|
Mell |
K:Bosch Motronicu lollitamine?
quote: Probleem selles et kuni 2-3k on mootor sama mis enne ja aju arvab et ka üleval pool on sama mis enne.
seda minagi...et kas siis suurema pihusti või rõhuga,miski krdi pärast ta just alguse järgi kohendab oma need tehases sisse söödetud pihusti "avamis-aegade-suhte" läbi pöörete...
ja siis lamdalt või kuskilt tagasisidet saades süüdet suudab keerata küll,kui asi jamaks läheb...aga pihustit kauem lahti hoida lõpupoole ei suuda
quote: Endal hakkab ajusopis idanema mingi aretus shift-light loogikast ja vaakumklapist(purge canisteri oma näiteks) rõhuregulaatori voolikuvahel
nojah...aga see oleks siis selline üheastmeline?
kõige parem,kui saaks selle segu rikastamise kuidagi mingi anduri infot solkides selle pööretega seoses kasvavaks teha.sest jõud läheb (võrreldes tehase mootoriga) kuni selle "valupunktini" üsna ühes kasvavas tempos eest ära,mitte mingi järsu hüppega.
ma leidsin asja illustreerimiseks mingi vana Laki Düno graahviku,kus ma olin lihtsalt mõõtnud väga heas korras (äsja kap.rem.) tehase mootorit,võrdlemaks originaalaju (6500rpm) ja mingi odava chipi (7000+rpm) hj kõveraid...täiesti stock seisus,isegi paberfiltri ja katalüsaatoritega jne...
lihtsalt siis võtsin praeguse Maksimi düno rattajõud (korrutades 1,15...mis pidi selline keskmine kadu tagaveolisel olema?)ja kantisin need iga 500pöörde järel võrdluseks teisele graafikule ringi:
et jah,kui saaks sellest lähtuvalt kuidagi seda asja paremaks...
____________________________
Kaubalift 3,0 ja/või 4,0 |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
13.08.2007 at 15:01 |
|
Fog |
K:Bosch Motronicu lollitamine?
quote: Mell: ...üks idee oli veel panna ajule temp anduri asemel takisti,et justkui mootor oleks veel natuke külm...et kui 90c mootorile anda bensiini 60-70c mootori järgi...aga siis tuli paari inimese arvamus/teadmine,et külma mootori puhul muudab aju jälle ka süüdet,mis ei ole hea ...
Mis andurid sellel pritsel on. Mootori reziim peaks vee tempist tulema aga bensusegu keeratakse vist rohkem sisselaske õhu temperatuuri järgi? Kui sul see viimane ka olemas on, siis proovi see keerata mingi -10..-20 kraadi tegelikust (mingi takisti järjest) ja proovi uuesti. Sellisel "tjuuningul" oleks loomulikult süda kergem kui knock sensor ka sellel mootoril oleks/on.
____________________________
'84 Fiero 4.5T mängimiseks
Eesti esimene dragster, eiteamilleks? |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
13.08.2007 at 15:15 |
|
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
Mell |
K:Bosch Motronicu lollitamine?
quote: Mis andurid sellel pritsel on. Mootori reziim peaks vee tempist tulema aga bensusegu keeratakse vist rohkem sisselaske õhu temperatuuri järgi? Kui sul see viimane ka olemas on, siis proovi see keerata mingi -10..-20 kraadi tegelikust (mingi takisti järjest) ja proovi uuesti. Sellisel "tjuuningul" oleks loomulikult süda kergem kui knock sensor ka sellel mootoril oleks/on.
Kui ma praegu kiiresti meenutada üritan,siis peaks mootori tööks olulised olema:
1.õhukulumõõtja (vanem klapiga versioon,kus sees on siis ka vist traat,mis peaks õhu temp.mõõtma?igathes pistik on nelja "pin"iga,aga milline ajule temp.kohta inhvot edastab ja mis ühikutes,seda ma küll ei tea nii äkki öelda...)
2.jagajas andur 3.karvaga(süüte säädmiseks?)
3.lambda andur 3.karvaga(soojendusega siis?)
4.väntvõlli pöörete andur
5.segusiibri asendi andur
6.veetemperatuuri andur
7.2x detonatsiooni andur(esimesed kolm ja tagumised kolm silndrit...)
no ja siis veel ilmselt praeguse mure puhul mitteoluline kola,nagu tühikäigu mootori juhtimine,dualrami lülitus alates 4k pööret (sisselaske kollektoris õhu tee muutub otseks ja antakse ka nõks rohkem bena peale)jne...
tegelikult mulle praegu meenub,et seal klapiga õhulugejas sai klapi vedru pingsust muutes natuke aju petta,vist keskmistel pööretel?...aga kui pedaal põhjas,on see õhulugeja klapp ju ka niikuinii täiesti lahti,on siis 3000 või 6000 pööret...või?
____________________________
Kaubalift 3,0 ja/või 4,0 |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
13.08.2007 at 17:48 |
1 edit. Last edited 13.08.2007 at 17:49 by Mell
|
Lembit |
K:Bosch Motronicu lollitamine?
quote: bastion: pikk jutt , osta MS http://www.glensgarage.com/catalog/index.php ja saad täisprogetava ECU. ise tellides on võimalik kätte saada 3-4k + paigaldus.
Kohapealt saab kiti 3590.- Kui täpsemalt tahad teada, siis pane maili.
|
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
13.08.2007 at 18:42 |
|
Raceboy |
K:Bosch Motronicu lollitamine?
Barn-door tüüpi õhulugejaga Motronicutel ei loe õhutemperatuuriandur enamasti midagi. Enamikul neist seda polegi. Vaid madalatel koormustel ja kruiisirežiimil kasutab see Motronic lambdaandurit, sest kitsaribalise lambda puhul läheb aju kohe esimese järsema gaasivajutuse peale läheb aju eelprogrammeeritud kütusekõverate peale. See, kui öeldakse, et "aga ma vahetasin lambda ära ja läks paremaks", on tingitud tuksis sensori korral nö safe-mode'i minemisest, kus aju kasutab vaid kaht pulsilaiust pihustite jaoks.
Süütenurka muudetakse vaid siis kui esineb detonatsioon, seda temperatuur nii vanadel Motronicutel ei mõjuta. Kui sa igapäevaselt autot ka kasutad ja kütusekulu oluline on, pole temperatuuri andurile mõtet lisatakistust panna.
Rising-rate kütuserõhu regulaator toimib teatud piirini, kui seda ise seada annab ja häälestamisel lairiba lambdat kasutad.
Programmeeritav juhtaju on hea asi, aga kui sa selle mootoriga rohkemat ette võtta ei kavatse, puudub sellel tugev point.
Jagajas asuv Hall sensor on cam sync, et aju teaks, mis faasis nukkvõll parajasti on. Väntvõlli anduri pealt loeb aju selle kiirust ja puuduva hammasratta puhul ka asendit. Süütenurka arvutab aju selle järgi.
____________________________
www.vems.ee |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
13.08.2007 at 20:05 |
|
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
Fog |
K:Bosch Motronicu lollitamine?
Seega sul õhu temperatuuri andurit polegi. Barn-door mõõdab vaid õhu kogust.
Kui nüüd selle infiga mõtlema hakata, et mis siis ikkagi selle lahjaks minemise põhjustab, jääb järele vaid seesama õhulugeja.
See lihtsalt maksib ennast ära 180 jõu peal ning kuna pöörded kasvavad aga õhu hulk(kiirus!) jääb samaks tähendab õhu hulk per silinder per pööre aju jaoks väheneb.
Point selles et see kuumtraat loeb tegelikult õhu kiirust tunnelis ning aju arvutab õhu hulga vastavalt sisselaske toru suurusele ja pööretele.
Sinu mootor imeb @ 5000 ja 100% VE puhul 41,6667 L õhku sekundis. Ütleme, et see ongi MAF-i "maksimum".
Arvutuseks võtame sisselaske ristlõike pindalaks 20cm2 ja saame õhu kiiruseks selles torus 20,8333m/s. mis on see suurus mida maf tegelikult "loeb".
Kui nüüd MAF loeb @ 6500 rpm sama suurust sest traat on vastu seina põhjas siis aju arvates tarbib mootor ikkagi vaid 41,6667L õhku, sekundis, kuid seekord jaotatakse see õhk juba 54,1666 "töötakti" vahel varasema 41,6667 töötakti vahel. Seega aju arvates on täiteaste kukkunud 23%.
Seega keerab ta pihustite lahtiolekuaega julmalt maha.
6500 peal peaks olema selle teooria järgi võimsust:
180 * ((100%-23%)*100) / 5000 * 6500 = 180,18
Seda eeldusel et air/fuel ratio korras on. Sinul aga läheb lahjaks, seega ongi need künkad seal tabelis.
Edit: töötaktid on arvutatud kui ühepotine mootor, maf-i jaoks vahet pole.
____________________________
'84 Fiero 4.5T mängimiseks
Eesti esimene dragster, eiteamilleks? |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
13.08.2007 at 21:27 |
1 edit. Last edited 13.08.2007 at 21:46 by Fog
|
Fog |
K:Bosch Motronicu lollitamine?
Algsele küsimusele lahenduseks siis prooviksin mina sellist varianti:
Sul on vaja ühte kahest: kas modida oma praegune AFM (ehk siis MAF-i eelkäija tegelikult) rohkem lugema, või kasutada teist(suuremat) AFM-i.
Mõlemal puhul peaks pihustid sama % ulatuses suuremad olema.
Palju selle mootori stock andmed on? pihusti ja jõud@rpm
____________________________
'84 Fiero 4.5T mängimiseks
Eesti esimene dragster, eiteamilleks? |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
13.08.2007 at 22:08 |
|
Raceboy |
K:Bosch Motronicu lollitamine?
Barn-doori on asendatud ka MAF'iga, kuna mõlemad annavad välja 0-5v signaali. Tõsi, need, kes seda teinud on, on oma autole sobiva välja otsinud katse-eksitus meetodil.
____________________________
www.vems.ee |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
14.08.2007 at 08:21 |
|
Fog |
K:Bosch Motronicu lollitamine?
Marn-door ja MAF annavad küll mõlemad 0,5..4,5v aga graafikud on erinevad. ühel lineaarsem kui teisel. Seega seda signaali tuleb "modida" enne kui barn-doori sisendisse ajusse saata.
Praegu aitaks Melli suurema läbilaskega barn-door või hakkad ukse sisse auke tegema/ust väiksemaks modima.
____________________________
'84 Fiero 4.5T mängimiseks
Eesti esimene dragster, eiteamilleks? |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
14.08.2007 at 08:28 |
|
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
Lembit |
K:Bosch Motronicu lollitamine?
quote: Mell:kuidas saaks Bosch Motronic 1,5? süsteemi odavalt ära petta...
Ma kaldun arvama, et see "odavalt ära petmine" läheb kokkuvõttes kallimaks, kui programmeeritava aju kasutamine.
Kui tahad kindlasti Boschi Motronic'u peale jääda, siis tegelikult andurite väärtusi väänata ei ole mõistlik. Sul on mootori füüsilised parameetrid juba nii palju tehase omadest erinevad, et aju ei suuda neid mõistlikult kompenseerida. Tuleks leida mootori füüsilistele parameetritele sobivad andurid (õhukulumõõtja, mis ei lähe "põhja" ) ja kirjutada oma mootori parameetritele vastav chip. Teoreetiliselt on see kõik ka ise tehtav.
Kui ei taha ise binary koodis sorkida ja sellest mootori parameetreid otsida, siis võid näiteks proovida üle minna kas:
A - Venelaste Janvar 5.1 ECU'le. See peaks olema bosch Motronic 1.5.4 analoog erineva õhukulumõõtja ja detonatsioonianduritega. Kui vene keel on käpas, siis venemaa avarustest leiad nii programmid, juhendid, kui ka kõik muu vajaliku selleks, et seda kasutada täielikult programmeeritava ajuna. Mul venna Golf I'le on vist lätlaste poolt paigaldatud sama aju (peast ei mäleta tüüpi ja vaadata hetkel ei saa, lada'lt pärit aju oli kindlasti)
B - Megasquirt, VEMS või mis iganes muu budget tüüpi programmeeritavale ajule. Nende kohta on olemas kõik sulle vajalik informatsioon inglise keeles.
C - Mõnele "päris" programmeeritav ajule. Alates Maksim'i poolt koos programmeerimisega pakutavast , kuni igasugu DTA, Haltech'i, MoTec'i ja misiganes variantideni välja.
E: smiley ära, kuhu teda mõeldud polnud |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
14.08.2007 at 09:00 |
1 edit. Last edited 14.08.2007 at 10:15 by Lembit
|
Fog |
K:Bosch Motronicu lollitamine?
Ausaltöeldes on hetkel võimalik asi ära teha pici ja MAF-iga. Ja jääb veel võimalus pici väärtuseid ümberprogedes ka pooleldi "progetav aju" saada.
Paned MAF-i enne barn-doori paari peldikutoruga. Datalogger külge ja natuke tuuritamist peaks põhimõtteliselt nende erinevuse kätte saama (kuni hetke barn-door-i maksimumini) edasi joonistad niisama umbes paika.
Pic-i programm on lihtne. Tabel 256 väärtusega 8-bitise ADDA puhul, koodijupp mis loeb AD väärtuse, konverdib vastavalt tabelile ja pritsib DA-sse välja, loop. 5v pinge on ka olemas sest barn-door saab seda ajust enivei. Pic, 8 takki, paar kondet, maf ja olemas.
siin ka mingist sarnasest asjast juttu
____________________________
'84 Fiero 4.5T mängimiseks
Eesti esimene dragster, eiteamilleks? |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
14.08.2007 at 09:34 |
|
Lembit |
K:Bosch Motronicu lollitamine?
Jah, kui endal on olemas:
* Datalogger
* Elektroonikaskeemide projekteerimise oskus
* Elektroonikaskeemide valmistamise oskus ja võimalused
* Pic'i programmeerimise oskus
Siis on PIC'i ja MAF'iga tõesti lihtne.
Samas muidugi, kui endal on kõik need oskused olemas, kas ei oleks siiski mõistlikum neid mingile tööandjale müüa ja palgapäeval saadava papi eest ikkagi programmeeritav aju osta? See on ju tegelikult see, mida sa teha tahad: Muuta oma mootori juhtploki seadeid selliselt, et ta vastaks sul olemasolevale rauale.
Milleks perse kaudu hambaid ravida?
Niipalju, kui mina olen erinevate piggyback'idega või andurite tüssamisega ehitatud süsteeme näinud, on nad kõik ikka lõpuks programmeeritava aju peale läinud olles vahepeal märkimisväärse hulga raha matnud asjade alla, mida lõppkokkuvõttes vaja pole.
MAF anduri vahetamisest on USA fordi kiiremaks modimise foorumites palju juttu. Küll Fordi EECIV põhjal enamasti. Need resulteeruvad kokkuvõttes: Kui sa ainult õhukulumõõtja ja pihustid vahetad, siis ei saa sa head nahka, kuna õhukulumõõtja signaali arvestatakse ka mootori "koormatuse" määramisel ja sellest "koormatusest" sõltub, milliseid süütekaarte kasutatakse. Mootori täiskoormuse juures osakoormuse süütekaardi kasutamine ei ole hea. Ainult õhukulumõõtja ja pihustite vahetamisest ei piisa. On vaja ka uut tuuningut. |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
14.08.2007 at 10:14 |
|
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
xjan |
K:Bosch Motronicu lollitamine?
Kui kindlasti soov ikka motronicule jääda siis nii, et äkki prooviks lahendada asja nii, et tõstaks peale suurema läbilaskeavaga samasuguse barn door õhulugeja, kuhu monteeriks peale vana õhulugeja vedru ja muu kola? Kuskilt olen kunagi seda lugenud BMW 2.5 vs 3.5 õhulugejate ringitõstmise osas. Vastavalt peaksid ka pihustid suuremad olema. Tähelepanu siis pöörata, et setting orig. anduril oluliselt paigast ei nihkuks. Nii peaks saama kõikidele pööretele rohkem õhku peale.
____________________________
BMW 1M ... |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
14.08.2007 at 13:16 |
1 edit. Last edited 14.08.2007 at 13:19 by xjan
|
vvt |
K:Bosch Motronicu lollitamine?
Miks te arvate, et barn-door ehk õhukulumõõtja õhu temperatuuri ei mõõda? BMW mootoritel kasutataval on sees ka selline andur, mis koosneb kaitseplekist ja peenikesest traadist mõõteelemendist. Mis loom see siis on ja mida ta mõõdab?
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
15.08.2007 at 09:15 |
|
Fog |
K:Bosch Motronicu lollitamine?
quote: vvt: Miks te arvate, et barn-door ehk õhukulumõõtja õhu temperatuuri ei mõõda? BMW mootoritel kasutataval on sees ka selline andur, mis koosneb kaitseplekist ja peenikesest traadist mõõteelemendist. Mis loom see siis on ja mida ta mõõdab?
On tõesti sees, aga hetkel ebaoluline sest probleemi olemus on natuke mujal.
xjan-i soovitus tundub hea olevat. need laudauksed vist ei maksa ka just mega$ ?
____________________________
'84 Fiero 4.5T mängimiseks
Eesti esimene dragster, eiteamilleks? |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
15.08.2007 at 09:17 |
|
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
Mell |
K:Bosch Motronicu lollitamine?
quote: xjan-i soovitus tundub hea olevat. need laudauksed vist ei maksa ka just mega$ ?
quote: Kui kindlasti soov ikka motronicule jääda siis nii, et äkki prooviks lahendada asja nii, et tõstaks peale suurema läbilaskeavaga samasuguse barn door õhulugeja, kuhu monteeriks peale vana õhulugeja vedru ja muu kola? Kuskilt olen kunagi seda lugenud BMW 2.5 vs 3.5 õhulugejate ringitõstmise osas. Vastavalt peaksid ka pihustid suuremad olema. Tähelepanu siis pöörata, et setting orig. anduril oluliselt paigast ei nihkuks.Nii peaks saama kõikidele pööretele rohkem õhku peale.
tegelikult läheb see ka vist nagu probleemi olemusest välja natukene...et mul ju mure rohkem selles,kuidas lõpupööretel rohkem bensiini peale saada,mitte õhku,kuna segu niikuinii lootusetult lahja juba...?
peale selle,sama õhulugeja kaudu hingas mul ka Irmscheri 4,0 250+hp...see Opeli 3,0 24v õhulugeja kunagiste uurimiste põhjal siiski Boschi klapiga lugejatest üks suurimatest.
aga veelkord,see on hää point,et õhulugejat meelde tuletasite...seal sees selline ketas suure "kellavedru"laadse vedruga pingutatav...et Irmscheri 4,0 mootori puhul sai seda kõvasti peale pingutatud,et suurem mootor õhulugejat kohe põhja ei lööks igast asendist...ja see päästis keskpööretel kõvasti hp ja nm,kuna Irmscheril kippus segu rikkaks jääma kespöördel,ja sellega sai asi ära korrigeeritud...kui nüüd 3,0 mootori jaoks seda taas vähe lõdvemaks lasta,siis peaks see asja natuke korrigeerima äkki küll ju:aju peaks rohkem bensiini peale valama,kuna õhulugeja saab ju peale lõdvemaks laskmist kergemini maksimumasendisse minna?
kahjuks pole praegu vahendeid lõpmatult iga muudatust ja proovimist dünos või stripil kontrollida...sest elu on õpetanud,et "persetunne"on üks petlikumaid asju siin ilmas
pühapäeval sai muidu Tartu Raadi rajal 25rutsi sõit nühkida ajavõtu järgi (ise imestasin,et nii vähe huvilisi oli selle hinna kohta?ainult mõned baigid ja peale minu 2autot )...ainuke asi,mis tõesti natukemärgatavat tulemust andis,oli 510ohm takisti temperatuuri anduri asemel(mis peaks töösoojal mootoril 200ohmi olema)...endise 13,9-14,0 aegade asemel sai 13,7 parima (kusjuures kehvade startidega 60ft 2,1...),lõppkiirus 159 (nädal varem 155-157)ehk kolmas käik läks juba u.20m ennem lõppu piirajasse,kui ennem jätkus täpselt raja lõpuni...
PS.kindlalt enam ei olnud sellist vastikut auku kah tunda pealt 5000pööret,kui selle takistusega aju "petetud"sai...aga samas tundus keskpööretel veidi uimem (ettevaatust,"persetunne" muidugi).kas keegi julgeks siis 100% väita,kas Motronic hoiab külmema mootori säästmiseks vähe teist süüteseadet?...et tundus natuke tuimem ülejäänud pööretel?
aga niipalju olen küll sellest Bosch Motronicust aru saanud,et suuremate pihustitega või kõrgema rõhuga ei võida MITTE MIDAGI...see "tjuuningregulaatorite" müüjate udujutt,et rohkem bensu tuleb kohe kui rõhku tõstad blabla...ma võisin seal bensurõhu isegi üle 4bari keerata,täpselt niipalju kohis Motronic jälle pihustiaega koomale.rõhuregulaator võibolla jah ainult siis abiks olla,kui pihustitest vaja lihtsalt rohkem bensu läbi litsuda kui neil tehase poolt maksimum mingil rõhul ette nähtud on.
____________________________
Kaubalift 3,0 ja/või 4,0 |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
15.08.2007 at 13:37 |
1 edit. Last edited 15.08.2007 at 14:34 by Mell
|
Fog |
K:Bosch Motronicu lollitamine?
Pane aga voltmeeter peale ja vaata mis näo see teeb läbi kiirenduse. kas laksab 5k peal 4,5v peale ja enam ei liiguta, või ei jõua kunagi sinnani. Seal sul see uss peidus on.
____________________________
'84 Fiero 4.5T mängimiseks
Eesti esimene dragster, eiteamilleks? |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
15.08.2007 at 13:46 |
|
Mell |
K:Bosch Motronicu lollitamine?
quote: aga veelkord,see on hää point,et õhulugejat meelde tuletasite...seal sees selline ketas suure "kellavedru"laadse vedruga pingutatav...et Irmscheri 4,0 mootori puhul sai seda kõvasti peale pingutatud,et suurem mootor õhulugejat kohe põhja ei lööks igast asendist...ja see päästis keskpööretel kõvasti hp ja nm,kuna Irmscheril kippus segu rikkaks jääma kespöördel,ja sellega sai asi ära korrigeeritud...kui nüüd 3,0 mootori jaoks seda taas vähe lõdvemaks lasta,siis peaks see asja natuke korrigeerima äkki küll ju:aju peaks rohkem bensiini peale valama,kuna õhulugeja saab ju peale lõdvemaks laskmist kergemini maksimumasendisse minna?
Hai,
et lõpuks leidus mõnisada krooni vaba raha,et jälle dünopinki väisata
...ja nüüd oleks ilus vist siia loole omaltpoolt lõpp ka lisada.
Enamus sellest jamast oligi siis seal õhulugejas peidus...just see oligi,et kunagi 4,0 järgi paika näpitud õhulugeja ei jaksanud nüüd isegi järgiaidatud 3,0 õhuvajaduse peale ennast lõpuni lahtigi vedada...sealt saab kaane maha võtta ja siis oli tõmbamise ajal ilusti näha,et see õhuklapi "seier" seal kontaktriba peal jäigi 2ühikut ennem lõppu töllama,isegi ladvapööretel ei jaksanud klappi lõpuni lahtigi tõmmata
Õnneks oli sai kunagi markeriga ära märgitud 3,0stocki asend ja 4,0le sobiv asend,siis sai praegu pandud nende kahe märgi vahele ja parim välja otsitud: parim,mis õnnestus stock ajuga "kompamise teel" saada siis(vs varasem u.185rwhp),oli 206rwhp@5850rpm ja 205Nm@3800rpm (...ehk siis umbes 235-240mootorijõudu,ja 280Nm väänet...vs.originaal 200hj ja 265Nm)
Kõige rohkem meeldis veel see,et vääne püsis seal 200lbft kandis ilusti 3500-5500pöördel...ja see lagi 205-206rattajõudu,kestis ühtlase joonena u.5200-6200pöördel...siis viimane mõnisada pööret küll kukkus mõned jõud allapoole tagasi,aga väike tagasikukkumine on ka tehaseseades,enne pöörete lõppu.
Kusjuures see,et hj 5500pöördest enam grammigi ülesepoole ei tõuse,on ilmselt juba ilmselt originaal sisselaske kolle taga kinni...sai see originaal kolle küll kaanekanalitega kokku viidud,aga ntks EVO 500 mootoril (230hp@6600rpm tehasest) on sisselaske kolle teine,kus runnerid paar mm avaramad..samuti 4,0mootoril,kus on lisaks veel segusiiber ka suurem...nii et praegu võib rahule jääda,kui rohkem pappi pole,et ntks trompeteid ja isesäätavat aju ostma hakata
____________________________
Kaubalift 3,0 ja/või 4,0 |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
12.09.2007 at 20:31 |
|
|