Poster |
Message |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
spark |
amortide ja vedrude sobivus
ei ole ameeriklane (saab 900 `94a) aga äkki on veel kellelegi tulevikus abiks
nimelt sain auto koos madaldus vedrudega ja Koni reguleeritavate amortisaatoritega (ilmselt kunagi komplektina alla pandud)
nüüd see jama, et amordid lekivad ja vaja oleks vahetada
Siit ka küsimus, kas võib jätta madalad vedrud ja alla panna tavavedrudele mõeldud gaasi amordid või peaks tingimata ka vedrud ära vahetama
on kellegil kogemusi.
tänud |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
24.10.2006 at 12:14 |
1 edit. Last edited 24.10.2006 at 13:18 by spark
|
w-cc |
amortide ja vedrude sobivus
Endal kogemus vastupidine: madalad vedrud + koni reguleeritav sport -> uus kõrge vedru + vanad konid. Mina igatahes 6 aasta jooksul midagi halba ei täheldanud (siis sai auto turgu lükatud).
quote: spark:nüüd see jama, et amordid lekivad ja vaja oleks vahetada
Kas need konid lekivad kõvasti või on lihtsalt natuke märjad. Kui ainult natuke märjad ja muidu töötavad korralikult, siis mina ei vahetaks üldse. Ise sõitsin märgade konidega kõik need 6 aastat ja isegi sellises olekus andsid need suvalistele laiatarbe amortidele igast asendist silmad ette.
quote: spark:Siit ka küsimus, kas võib jätta madalad vedrud ja alla panna tavavedrudele mõeldud gaasi amordid või peaks tingimata ka vedrud ära vahetama
Minimaalne auto kõrgus on ju sõltumata vedrust sama (piiraja tuleb ette) s.t. võid sinna suvalise antud margile ette nähtus amordi vahele visata. Parandage, kui ma eksin. Aga Eesti teed on sellised, et igapäevases kasutuses oleval sõidukil viskaks ma juba vabatahtlikult kõiksugu sportvedrud-puksid kõrge kaarega prügikasti ja paneks maksimaalselt pehme-kõrge asemele.
|
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
24.10.2006 at 13:36 |
|
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
Sniper |
amortide ja vedrude sobivus
Siin ka natukene juttu:
http://www.streetrace.org/foorum/viewtopic.php?t=914&highlight=sportvedru |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
24.10.2006 at 13:42 |
1 edit. Last edited 24.10.2006 at 13:42 by Sniper
|
matukas |
amortide ja vedrude sobivus
Kui jutt vedrude madaldussarjast, siis on reeglina ka vajalik vastav amort. Mul samuti Koni Sport regullitav ja H&R sportvedrud. Olen asjast saanud niimoodi aru, et amordil on oma töötsoon, mille sees ta kõige paremini töötab.
Näitliku valemiga võiks olla nii, et kui amordi täiesti kokku surud, siis tuleb nt 50 mm välja tõmmata. Sealt hakkab töötsoon.
Kui nüüd sellele lisada nt 50 mm, siis seal on töötsooni lõpp. Ehk siis efektiivne töötsoon on 50 mm. Need olid muidugi näited. Arvud võivad teised olla.
Väljaspool seda tsooni töötab ka, kuid karakteristik pole enam see.
Sellepärast soovitataksegi nn 'suspension-kit' osta, kuna amort ja vedru on kõige paremini sobituma pandud.
Minul polnud vaja spets amorti, kuna madaldus oli 2-3 cm. Kui oleks 6 cm olnud, oleks pidanud sellise ostma.
Teine jama tuleb (üli)madala vedru ja normaalamordi puhul sellest, et veermik ei toetu enam vedrule vaid amordile ja muudele kinnitusdetailidele.
Kui nüüd midagi väga valesti läks, eks teadjamad parandavad.
____________________________
Belief is harder to shake than knowledge |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
24.10.2006 at 21:18 |
|
CEC66 |
amortide ja vedrude sobivus
Tahaksin teie jutule vaid natuke lisada.
Nimelt vedrustus kui säärane.
Enamikul 90 aastate autodel teeb vedrustuse tööst ca 20 - 30 % ära rehv, sealt ka sellised ülilevinud rehvikõrgused nagu 65.
Nüüd kui rehv on madalam, siis see omakorda tähendab lisakoormust vedrudele/amortidele.
Isiklik kogemus ( olen kasutanud nii Koni Sport, Koni Offroad kui ka Koni Heavy Track amorte ) ütleb aga lihtsalt - amort ja vedru peavad käima käsikäes. Liig pehme vedru ja jäik amort tapavad amordi ( üritab elu eest teha vedru tööb ) ja vastupidime - effekt sama. Ehk siis tasuks ikka komplektselt läheneda.
Mis aga puudutab märga amorti, siin võib põhjuseks olla liiga pehme vedru. Võin kogemusest öelda, et 3 tunniga suutsime Koni reguleeritavad tühjaks sõita.. kusjuures amort oli tulikuum ja õli voolas mõnuga.
Meie teed nõuavad suhteliselt korrektseid valikuid ( sellist kuumaastikku annab otsida ).
Amortide korrasoleku kontrolliks tasub minna testi, korralik amort annab ca 80 % , veel töötav ca 60 %. Alla selle - võiks ära vahetada, on endal turvalisem liikuda.
____________________________
Elcamino Classic 6.6 '75
Bel Air ' 58 |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
24.10.2006 at 23:09 |
|
matukas |
amortide ja vedrude sobivus
quote: CEC66: ...Amortide korrasoleku kontrolliks tasub minna testi, korralik amort annab ca 80 % , veel töötav ca 60 %. Alla selle - võiks ära vahetada, on endal turvalisem liikuda.
Mina neid amorditestreid enam ei usalda. Põhjused leiate auto profiilis oleva jutulõngade sisust amorditestrit otsides.
____________________________
Belief is harder to shake than knowledge |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
25.10.2006 at 19:03 |
|