Poster |
Message |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
prr |
Huvitav arutelu küttesegu teemal
http://foorum.audiclub.ee/viewthread.php?tid=28223
et kas siis mõni mees ei näe oma ninast kaugemale ?
____________________________
lapsest peale on hobused meeldinud |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
26.05.2006 at 15:10 |
1 edit. Last edited 26.05.2006 at 15:10 by prr
|
twist |
Huvitav arutelu küttesegu teemal
Kontrollisin enda teadmisi enne suu avamist ikka raamatust järgi ning veendusin enda teooria õigsuses ja sain ka natuke targemaks:
V.Klennikov, N.Iljin, J.Buraljov
B-Kategooria autod
TALLINN "VALGUS" 1987
...On välja arvutatud, et 1kg bensiini täielikuks põlemiseks läheb tarvis umbes 15kg õhku.
Sellist segu nim. NORMAALSEKS
Segu, milles õhku on vajalikust veidi rohkem (kuni 16,5kg 1kg bensiini kohta), nim. LAHJENDATUKS.
Lahjendatud segu korral põleb bensiin täielikult, kütust kasutatakse säästlikult, kuid põlemise kiirus on väiksem, mis vähendab mõnevõrra mootori võimsust.
Kui segus on õhku üle 16,5kg nim. teda LAHJAKS. Aeglase põlemise tõttu töötab mootor ebaühtlaselt, kuumenedes liigselt (tavalisest rohkem soojust neeldub silindriseintes ja kandub üle jahutusvedelikule) ning ta võimsus langeb.
Väikese õhuvajakuga segu (vähemalt 13kg õhku 1kg bensiini kohta) nim. RIKASTATUKS.
Kui mootor töötab sellise seguga, on ta võimsus suurim, sest bensiin põleb kõige kiiremini.
Kui segus on õhku vähem kui 13kg, nim. teda RIKKAKS. Niisuguses segus ei põle bensiin täielikult. mootori võimsus ja säästlikkus langevad.
Silindriseinad ja kolvid nõetuvad ning suumutist tuleb musta suitsu. Küttesegu puuduliku põlemise korral tekib mürgist süsinikoksiidi ehk vingugaasi(CO).
Liiga lahja või rikas segu ei sütti elektrisädemest üldse...
...Detonatsioon on töösegu plahvatuslik põlemine, mis tekib mootori silindrites, kui bensiini oktaaniarv on väike, küttesegu LAHJENDATUD, eelsüütenurk suur või mootor liiga kuum.
____________________________
Miki |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
26.05.2006 at 16:23 |
|
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
vvt |
Huvitav arutelu küttesegu teemal
Viidatud audifoorumi threadi algataja enda teadmiste adekvaatsus asjast tekitab sügavaid kahtlusi
Tehno ülevaatuse läbib auto kui lamda on 1,000 ja lubatud kõikumine 0,03
Aga max jõud on rikkama seguga kui lubab ülevaatus.
Kas keegi on teinud või kasutab mingit voltide muundurit lamda juhtmel? on sellest abi?
Rallikal kasutasin õhu lugeja juhtmes muundurit.(valetas ajule õhu kogust) ja segu muutus.
Küsimus - millistel reziimidel teostatakse mõõtmine ja milline seos on selle reziimi lambdal lambdaga, mis annab suurimat võimsust?
Need rublaaegse raamatu tarkused on üldiselt õiged, aga 1:1 kohaldatavad karpamootoritele. Segu põletamise vahemikud on tänapäeval natuke teised - nii on tänapäeva mootorites küllalt segusid ka 1:16-1:18 (toyota lean-burn) kui ka 1:12,5 ja raamatust tsiteeritud probleeme ei paista esinevat ja töötamine ei olegi nii võimatu.
Seejuures on veel oluline vahe, et kui ülevaatusel teostatud mõõtmiste ajal hoitaks ka gaas põhjas, siis täisvõimsuseks vajalikku segu mootor ikkagi seal kunagi tootma ei hakka, sest koormust taga ei ole. Ehk vabakäigul ei pea täisvõimsuse saamiseks gaasi põhjas hoidma.
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
26.05.2006 at 17:45 |
3 edits. Last edited 26.05.2006 at 17:50 by vvt
|
|