Warning: Undefined variable $HTTP_SERVER_VARS in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/include/packer.php on line 14

Warning: Trying to access array offset on null in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/include/packer.php on line 14

Warning: Undefined array key "page" in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/viewtopic.php on line 7

Warning: Undefined array key "spid" in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/viewtopic.php on line 8

Warning: Undefined array key "nfkasut" in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/viewtopic.php on line 25

Warning: Undefined array key "nfsalas" in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/viewtopic.php on line 26
tqhq.ee foorum - Miks nõnda palju 4ukselisi?
Warning: Undefined array key "nfkasut" in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 203
register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts |
Warning: Undefined array key "nfkasut" in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 246
mark all read
 
tqhq.ee foorum : Autod : Miks nõnda palju 4ukselisi?   1 2  

Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306

Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306

Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306

Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
Poster Message
altraditional
Miks nõnda palju 4ukselisi?
Algul kavatsesin Astross prototüübiteemasse kirjutada, et millegipärast üldse on 4ukselisi liiga palju maailmas, kuid mõte arenes veidi liiga suureks.
Nimelt, miks on tänapäeval uputus 4 ukselistest masinatest? Mitte kuskil konkreetselt, vaid kogu maailma autotööstus tundub olevat 2 ukselise nö. Hariliku auto maha matnud. Eriti imelik on see, kui arvestada tänapäeva autostumist, ja sellest tulenevat inimeste vähenevat hulka autos keskmiselt, ning kui ei ole harvad juhused, kui vähesest kasutamisest annavad märku kinnijäätunud tagauksed. Mis on saanud nö. '2d sedan' keretüübist, seda peaks ju ometi lihtsam/odavam olema toota kui +2 uksega. Ehk siis, mulle ei meenu eriti midagi tavaautovalikust (so. mitte sport/luxkupee ja ka mitte sport/luxkupee wannabe) valikust, mille oleks vähemalt keskmise suurusega, 2 uksega, viisakas mõõdus tagapingi ja jalgaderuumiga, pagasnikuga (=sedaan).

Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
30.03.2006 at 18:26
mr. RocknRoll
 
Miks nõnda palju 4ukselisi?
Peeter 82, ära siis aja.

Mõnele mõistusevastane, kuid jah, kummaline on mõelda, et, miks pole prakt. 100 aastajooksul midagi praktilisemat välja mõeldud kui 4/5 ust?

____________________________
44269

Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
30.03.2006 at 19:19
tfr
 
Miks nõnda palju 4ukselisi?
'2d sedan' ehk kaheukseline kolmemõõtmeline auto ongi kupee.

Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
30.03.2006 at 20:10
Astro SS
Miks nõnda palju 4ukselisi?
quote:
tfr: '2d sedan' ehk kaheukseline kolmemõõtmeline auto ongi kupee.
Kas ikka alati on see nii?

Vihje : Chevrolet Caprice 2d '86 ;)

____________________________
Probleemid algavad kui on liiga palju toredaid mõtteid...

Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
30.03.2006 at 20:27
tfr
 
Miks nõnda palju 4ukselisi?
quote:
Astro SS:Kas ikka alati on see nii?
Vihje : Chevrolet Caprice 2d '86 ;)

Jah, kaheukseline Chevrolet Caprice (kui sa sellist mõtled) on klassikaline kupee. See, et aegajalt selliseid muu nime all ning kõiksugu (sportlikumaid) luukpärasid kupee nime all turustatakse, on teine teema.

Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
30.03.2006 at 21:00
altraditional
Miks nõnda palju 4ukselisi?
Parimad näited minu arvates sellest 2d sedanist olekski eelpooltoodud Caprice-taolised, või euroopast näiteks Volvo 200 seeria, mille 2 uksega masina salongiruum peaks olema suht sama suur kui 4 ukselise oma. See on muidugi isiklik arvamus, aga sellised autod näevad 2ukselisena paremad välja.

Mõni näide möödunud aja mõistes keretüüpidest, ehk millest nimetused alguse said:
4d sedan
2d sedan
coupe vastavalt:



Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
30.03.2006 at 21:40
Dodge 93
 
Miks nõnda palju 4ukselisi?
Mõni pere on ju siiski suurem kui kaks inimest! Aga see on minu arvamus.

____________________________

Mark VII LSC `89

Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
30.03.2006 at 22:03
olevtoom
 
Miks nõnda palju 4ukselisi?
quote:
tfr: '2d sedan' ehk kaheukseline kolmemõõtmeline auto ongi kupee.
Edit: tahtsid ilmselt öelda "kolmemahuline" ;)...
Mitte tingimata ... kusagilt 60. aastatest hakati kupeed ja kaheukselist sedaani eristama tagaakna tõusunurga järgi :p.
Vt. kas või Taunuseid.

____________________________
1956 Cadillac 62 hardtop coupé, 1991 Jeep Cherokee. Ja peres 1972 Buick Riviera

Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
30.03.2006 at 22:12
2 edits. Last edited 30.03.2006 at 22:33 by olevtoom
Royale
Miks nõnda palju 4ukselisi?
IMO sellepärast, et neli/viis ust on mugavam-praktilisem :p

Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
30.03.2006 at 22:12
pontu kuus
Miks nõnda palju 4ukselisi?
Olen sees istunud autos mis oli kahe ukseline touring või pikapp või mis iganes.Tegemist oli mingi 70ndate alguse (ilmselt) Opel Kadetiga mis esmapilgul küll eriti praktiline ei tundunud.

Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
30.03.2006 at 00:39
Valmet
 
Miks nõnda palju 4ukselisi?
Takso peaks ikka 4/5 ukseline olema, aga kaheukseline on tavaliselt silmale mugavam vaadata ja suurema ukse tõttu eesistujatel mugavam siseneda. Kaheukseline auto on ka veidi kergem, tugevam ja odavam st. praktilisem.

____________________________
Wagoneer`79 (Valmet powered)
Wagoneer`76

Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
31.03.2006 at 05:45
meintz
Miks nõnda palju 4ukselisi?
quote:
Valmet:...suurema ukse tõttu eesistujatel mugavam siseneda...
Suurema ukse tõttu on parklas vaja ka mõnevõrra suuremat vahe kahe auto vahele külgedel. Oma kogemused küll pisikese junniga 2dr vs 4dr, aga neljaukselisega on kitsastes oludes ka eesistujatel oluliselt lihtsam sisse-välja traalida ilma et peaks uksega kõrvalolevat autot äestama. Kui ruumi laialt siis muidugi 2dr tunduvalt parem ukseaugust läbi manööverdada.

Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
31.03.2006 at 07:26
Valmet
 
Miks nõnda palju 4ukselisi?
Auto (suure algustähega) tuleb nii või teisiti parkida kahele või neljale mahamärgitud parkimiskohale.

____________________________
Wagoneer`79 (Valmet powered)
Wagoneer`76

Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
31.03.2006 at 07:32
rrrr
  
Miks nõnda palju 4ukselisi?
quote:
meintz:
quote:
Valmet:...suurema ukse tõttu eesistujatel mugavam siseneda...
Suurema ukse tõttu on parklas vaja ka mõnevõrra suuremat vahe kahe auto vahele külgedel. Oma kogemused küll pisikese junniga 2dr vs 4dr, aga neljaukselisega on kitsastes oludes ka eesistujatel oluliselt lihtsam sisse-välja traalida ilma et peaks uksega kõrvalolevat autot äestama. Kui ruumi laialt siis muidugi 2dr tunduvalt parem ukseaugust läbi manööverdada.
... ja avaramas kohas, kui on võimalik uks pärani lahti teha on siis vaja teleskoop kätt, et seda istudes kinni saaks tõmmata. Kitsastes oludes on convertible kõige parem - lased katuse maha ja astud üle ukse välja :smokin Ka tagurdada on sedasi hea.

____________________________
1994 Lumina Minivan
2001 Camaro Convertible
1968 Opio 600
ja doonorid

Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
31.03.2006 at 09:35
BENBEN
  
Miks nõnda palju 4ukselisi?
Lugesin ja tekkis kohe kiusatus küsida: miks nii palju väikemootorilisi...
Aga Maverick on kah sedaan, 2d sedaan. On olemas ka neljaukseline, teljevahe mõni toll rohkem.
Ja kaheukselisega on see jama, et kõrvaliste hakkab igakord piiksuma, kui kedagi tahaistmele on vaja lasta ;)

____________________________
Ford Maverick`75(Filmiauto:) "Soovide puu", "Free Range")
PerTronix, Doug Headers, JBA Exhaust, H-D exhaust systems, Cambertire dealer.
Ask for price!
www.benben.ee

Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
31.03.2006 at 11:20
PlyVal64
Miks nõnda palju 4ukselisi?
quote:
BENBEN: Aga Maverick on kah sedaan, 2d sedaan.
Maverick on kõige ehedam kupee. Kupee on kaheukseline, kolmemahuline pakiruumiluugiga kahe-neljakohaline auto. Kupeed ei ole uued F-bodyd, laugsaba Saabid, uuem Audi "kupee" jne ehk need luukpäraga aparaadid. Tehas ja ARK võib neid nimetada kuidas tahab, nad on luukpärakad ja sellena ka surevad. Õiged kupeed on Porsched, vana Audi 80 kupee, vana Saab ja 2d sedaanid, Barracudad, 1. ja 2. gen F-bodyd jne. Isegi Ply Valiant on kupee, kuigi tal on kõrval veel sportlikum keremudel. Kupeel ei avane tagaaken, selline feature on pereauto tunnusmärk. Ehk kolm mahtu ei pea olema kõrvalt selgelt eristatav, kuid auto sees tekib neid kolm, mida omavahel ei saa "kokku lasta": mootor, sõitjateruum ja pakiruum oma luugiga. Ses suhtes on ka 2-ukseline rullnokk ehe kupee. Teised on kõik igasugused "pärad": liug-, laug-, järsk- ja kuratteab mis pärad veel.
Edit: et oleks selge, mis ON kupee. Selline keretüüp on kupee, kus toorikkeres on kaks ukseauku ja füüsiliselt eraldatud kolm mahtu. Sõitjateruumi ja pakiruumi peab eraldama jäik eemaldamatu vahesein ja aknalaud. Kui need tingimused ei ole täidetud, on tegu kas miski luukpäraga või 2-door sedaniga.

Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
31.03.2006 at 11:52
2 edits. Last edited 31.03.2006 at 12:16 by PlyVal64
altraditional
Miks nõnda palju 4ukselisi?
Ply, võttes su viimase seletuse
quote:
Selline keretüüp on kupee, kus toorikkeres on kaks ukseauku ja füüsiliselt eraldatud kolm mahtu. Sõitjateruumi ja pakiruumi peab eraldama jäik eemaldamatu vahesein ja aknalaud. Kui need tingimused ei ole täidetud, on tegu kas miski luukpäraga või 2-door sedaniga.

siis mis vahe on kupeel ja 2d sedanil?

Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
31.03.2006 at 12:50
PlyVal64
Miks nõnda palju 4ukselisi?
Kupee ja 2-door sedani vahe. Kui palju Sa vanematest autodest tead? Äkki siiski tuleb ette näiteks vana BMW 321, 30'test. Sellel puudub täielikult tagaluuk, selle asemel on varuratta pesa ja läbi varuratta avatava ilukapsli käib tankimine. Pakiruum on sõitjateruumiga üks, eraldab vaid tagaistme seljatugi. Kui iste eemaldada, võib emmast-kummast uksest sinna näiteks äsja soetatud lampraadio Siemens paigaldada, et too koju viia. Samasuguse ehitusega olid ka USA kaheukselised sedaanid, kuigi neil leidus ka tagumine pakiruumi luuk. Neil oli jäik plekist aknalaud, kuid puudus tagaistme tagune plekist vahesein. Neid nimetatigi 2-door sedan. Päris algselt kutsuti kupeedeks kaheistmelisi kinnise kerega autosid, kuid see muutus ruttu ka neljakohaliste autode nimetuseks. Tähtis on see, kas tagaistme seljatugi on ette nähtud eemaldatav - alla klapitav või mitte. Seal tagaseinas võis olla suurem auk kaalu säästmiseks, kuid see polnud ette nähtud pakkide paigutamiseks. Tüüpilisim näide tuntud Mosse tagasein. Iste poltidega seina küljes kinni.
Tagumise akna kaldenurk ei mängi mingit rolli, see on tingitud eri ajastute erinevatest disainilahendustest. Tõldkeredega autodel olid kupeed "roolimajakesega"(näiteks Ford-T kupeed, 20'te lõpuni), siis tulid ühtlaselt ümarad vormid(seesama Ford-A, Linc Zephyr kupee, Põrnikas etc, 30'test kuni 50'te alguseni)), siis teravad tiivulised ja lõpuks 60'te keskkohast kahemahulised laugjad-voolujoonelised kered. Vahepeal kippusid autod jälle kandiliseks muutuma aga see selleks.
Omast ajast olid tavaliselt eriseeriad ja eriti eksklusiivid natuke ees.
Kõige lihtsam oleks vist isegi nii seletada: kupeest saab otse katuse eemaldamisel teha kas cabrio-convertible või rodsteri(kahekohaline) ja vastupidi. Kui katuse maha lõikamisel tuleb hakata ehitama uut pakiruumi luuki koos kinnitustega ja ehitama ristsuunas tugevat vaheseina, ei ole tegu kupeega.

Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
31.03.2006 at 13:30
altraditional
Miks nõnda palju 4ukselisi?
Einoh, ma ju ise panin ülespoole 3 illustreerivat pilti ja tean suurepäraselt, kuidas 30datel erinevus oli. Aga ma küsisin hoopis et kui jutt on 70datest ja nõnda (saabid Fbodid jne mis mainitud said), siis seletus "Selline keretüüp on kupee, kus toorikkeres on kaks ukseauku ja füüsiliselt eraldatud kolm mahtu. Sõitjateruumi ja pakiruumi peab eraldama jäik eemaldamatu vahesein ja aknalaud." ei erista kupeed ja 2d sedaani, sest mõlemad vastavad neile tingimustele.

Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
31.03.2006 at 13:40
olevtoom
 
Miks nõnda palju 4ukselisi?
quote:
altraditional:...siis seletus "Selline keretüüp on kupee, kus toorikkeres on kaks ukseauku ja füüsiliselt eraldatud kolm mahtu. Sõitjateruumi ja pakiruumi peab eraldama jäik eemaldamatu vahesein ja aknalaud." ei erista kupeed ja 2d sedaani, sest mõlemad vastavad neile tingimustele.
Formaalloogiliselt isegi eristab. Mis tähendaks, et kaheukselisel sedaanil käib tagaistme seljatugi alla, muus osas sarnaneb ta kupeele.

PlyVal64 määratlusele vastavate keretüüpide seletuseks veel: Saab Sonett ei ole kupee, kuid ZAZ 968 on. Simple as that :p


____________________________
1956 Cadillac 62 hardtop coupé, 1991 Jeep Cherokee. Ja peres 1972 Buick Riviera

Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
31.03.2006 at 14:12
PlyVal64
Miks nõnda palju 4ukselisi?
Tegelikult eraldus mingil hetkel veel selline keretüüp, kui Grand Turismo ehk GT. Igati klassikaline GT oli just allaklapitava istmega või lausa luukpäraga eriti sportlik ja võimas kahe- või neljaukseline sedaan. 60'dad aastad ongi need, kus hakkasid erinevad keretüübid omavahel segunema ja hägustuma. Kui hakkas autofirmade poolne "ajude pesu" ja reklaamitrikindus. Et eristada "eksklusiivsemat" tavaautost, siis hakati laugsabaga kupeed mudelinimes kutsuma Coupe vms, tavalist kolmemehulise väliskujuga autot sedaaniks jne. Siis pandi igasugustele poolkõvadele indeksiks GT jne, et ikka rohkem inimesi lollitada. Ega see pole ju vale, kuid tegelikku auto ehitust ja olemust see ei muutnud. Kui aus olla, siis oleks ju tõesti naljakas Sapikut või Fiat 127 kupeeks kutsuda. Aga nende ehituslik olemus just on kupee...
Edit: olevtoom, vast isegi see tagaistme klapitavus ei olegi kõige peamisem. Näiteks esimene pony, Valiant Barracuda. See on absoluutselt klassikaline kupee: pakiruumi luuk ja täiesti õhutihe vahesein pakiruumi ja sõitjateruumi vahel. Kuid selle tohutu klaasakna all on veel eraldi päris mahukas ruum tagaistme seljatoe taga ja seda saab veel oluliselt suurendada, sest iste käib maha. Vast võiks kupee ja muu eraldamiseks öelda nii, et pakiruumi luugi kaudu ei saa sõitjateruumi kaupa asetada. Samamoodi on ju Põrnikas tagaistme taga veel väike pakiruum jne. Ees asuva benapaagiga "kõrvadega sapikul" vist ka. )66 on vist see, kus benapaak on istme taga.

Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
31.03.2006 at 14:41
2 edits. Last edited 31.03.2006 at 14:59 by PlyVal64
altraditional
Miks nõnda palju 4ukselisi?
Usas oli üksvahe, 50-60datel, veel selline jaotus et 2d Hardtop oli coupe ja postiga igati sama auto 2d sedan. See kestis küll kauem kui lihtsalt reklaamikampaania, kuid hääbus ikkagi.

PS: Fiat 127 ei ole eraldi pagasiosaga.

Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
31.03.2006 at 14:58
PlyVal64
Miks nõnda palju 4ukselisi?
quote:
altraditional: PS: Fiat 127 ei ole eraldi pagasiosaga.
Ma toda uuemat ei tea, kuid vanem on küll. Endal elus olnud neli kupeed: just see kitsa tulega 127(1977), Chevy Monza ning Cavalier ja Ply Valiant.
Edit: kuidas ma küll suutsin ära unustada kaks kolmest minu omanduses olnud Jaapani autost??? Kupeede absoluutne klassika Datsun 100A ja ralliteede klassika 1977 aasta Mitsu Lancer RWD 2-Door.
Põrnikat mina siiski kupeeks ei nimeta. Põrnikas on Põrnikas. Samas on olnud ka Saab 99 ja 900 3-door autod, millel küljele kirjutet Coupe. Neid ma kupeedeks ei loe, need on laugsabad. Tegelikult võibki Saabi "süüdistada" kogu jamas:D Ta ju esimesena tegi sellise absoluutselt universaalse auto. Ühendas kupee, sedaani, universaali ja takkatippu lajatas aiste vahele ka turbo ning tegi sellest GT sugemetega auto. 1977 aasta Saab 3-D Turbo Coupe's on kõik need asjad kenasti koos, lisaks GT autole iseloomulikud ülimugavad külgtuge pakkuvad istmed ja suur turvalisus.

Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
31.03.2006 at 15:04
3 edits. Last edited 31.03.2006 at 15:30 by PlyVal64
Messer
 
Miks nõnda palju 4ukselisi?
Hmh..nüüd ma ei teagi ,kas minu oma on kupee või 2d sedaan. Tagaistme ja pagasiruumi vahel päris sellist umbset vaheseina ei ole, selline x-rist konstruktsioon, mille kaudu saab pagasiruumist õlled kätte näiteks... Aga mis ta siis tegelikult on?

____________________________
http://www.usaraud.ee/?id=5_5_20_293

Dodge Dart Swinger`73
Rebel by nature

Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
31.03.2006 at 15:37
altraditional
Miks nõnda palju 4ukselisi?
Usa mõistes sedaan ei saa ta selle pärast olla, et Swingeril ei ole ukseposte, ehk on HT. Oluline on muidugi ka 2 ust, sest mul endalgi on masin nimetusega HT sedan (4 ust). Minu meelest ei nimetatud ühtegi 2 uksega HT masinat sealmaal sedaaniks.

Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
31.03.2006 at 15:51
tqhq.ee foorum : Autod : Miks nõnda palju 4ukselisi?   1 2  
Log in: Username: Password:
Account recovery
 
© tqhq.ee 2000 - 2024.