register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts | mark all read
 
tqhq.ee foorum : Modifitseerimine : LT-1 remont ja modimine   .. 3 4 5 6 7 8 9 ..  
Poster Message
ROKIPEER
 
LT-1 remont ja modimine
Kuis sul siis kah asjad edenevad? Vaikus olnud siin
juba mõnda aega.
24.03.2006 at 06:58
gets
LT-1 remont ja modimine
Noh natuke puhatud sai ja arvutile ligi ei pääsenud.

Tegelikult alles teisipäeval sain kätte tellitud kolvi ja rõngad ja lisaks veel ammu-ammu tellitud detonatsioonianduri ning termostaadi. Ja veel lisaks ühe kepsu, mida üldse ei tellinudki.

Aga nagu läbi mitme inimese tellimisel ikka, on telefonimängu efekt täitsa tuntav. Detonatsiooniandur oli justnimelt andur, see, mis käib mootori külge, mitte elektrooniline plokk, mille moodne nimi on hoopis detonatsioonimoodul. Ja termostaat on stock 180*, mitte tellitud 160*. Ja keps, mis oli tegelikult ammu kätte saadud telliti miskipärast uuesti.

Kolmapäeval remondimehelt lubadus, et hakkab autot kohe kokku panema. Vähemalt lume alt oli juba välja lükatud ning teise kohta veeretatud. Nüüd ei ole ka ühtegi juppi komplektist puudu ning võin iga päev süümepiinadeta helistada ja uurida, kaugel asi on :). Termostaadi ja detonatsioonimooduli saab pärast ära vahetada, kui lõpuks õiged asjad kohale jõuavad.

Mis sest, et külm ja lumine, ilusad ilmad ikka panevad vere kripeldama. Tahaks juba roolida! Kõva kevad juba käes ja auto ikka veel ei sõida! Kuhu see kõlbab :). Enne esimesi üritusi võiks ikka sissesõidu korralikult tehtud saada.
24.03.2006 at 11:54
ROKIPEER
 
LT-1 remont ja modimine
quote:
gets: ...Enne esimesi üritusi võiks ikka sissesõidu korralikult tehtud saada.

Kas remotud mootori sissesõidust on kah juttu kuskil tehtud,
nats huvitaks selline teema. Kui pikalt peab rahulikult
võtma ja kas õlivahetus peaks kah kuidagi erinema
tavavahetustest - st. kas tuleb teha
tihedamini?
26.03.2006 at 10:20
Astro SS
LT-1 remont ja modimine
Vanakoolimehed teevad nii:

pärast proovikäivitust ja paari kilomeetrilist katsesõitu - õlifiltri vahetus

pärast 500 km läbimist --- õli + filter

soovitavalt ka pärast 1000 km --- õli+ filter

Nukvõlli ja mootori sissesõidust on kuskil teemas pikalt juttu, ei hakka kordama

____________________________
Probleemid algavad kui on liiga palju toredaid mõtteid...
26.03.2006 at 10:27 1 edit. Last edited 26.03.2006 at 10:28 by Astro SS
vvt
  
LT-1 remont ja modimine
Nukka break-in'i kohta väikne näpunäide (kuna see eeldab peale käivitamist kohe pöörde andmist - enne ühendada mootori taha õli manomeeter, disableda süüde ja vändata mootorit starteriga niikaua ringi kui õlirõhk vähemalt 1,5 bar näitab (tavaliselt näitab, õli paks ja mootor veel tihe).

Süüte disablemisel ettevaatust otsesüütepoolide vms elektroonilise asjaga - lihtsalt piibud maha võttes võib läbi kärsatada. Ohutu meetod - mahavõetud piipudesse küünlad sisse ja küünla keermeosa vastu massi - starteriga kiire väntamine eeldab nagunii küünlad maas olemist.

Kui õlirõhk on olemas, süüde taha ja siis võib rahulikult tuuri anda, kartmata, et näiteks õlirõhu liiga aeglase tõusu tõttu (mootori kanalid, filter vms on õlist tühjad) mõne saale ringi saad. Seda enam, et cam break in nõuab 2500 tuuri kohe peale käivtumist

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
26.03.2006 at 10:48 1 edit. Last edited 26.03.2006 at 10:50 by vvt
Astro SS
LT-1 remont ja modimine
SBC ja LT1 konel saab õlirõhu ülesse ka akutrelliga ;)

____________________________
Probleemid algavad kui on liiga palju toredaid mõtteid...
26.03.2006 at 11:34
peep
 
Moderator
LT-1 remont ja modimine
Nuka sissetöötamine pidavat vajalik olema vaid mehaaniliste tõukurite korral ?
26.03.2006 at 11:44
gets
LT-1 remont ja modimine
Siit teemast leidsin väikese jyrki tarkuse:

With a roller cam, moly rings and a smooth hone job there is actually no need for much break in. Basically just firing it up and running it warm. Then setting the valve lashes and about 20 minutes running at various rpms and various loads. Then it's full throttle! I'm going to prelube the engine first at home rotating the oil pump (six years old!) with a hand drill to fill the filter and the passages.

With a flat tappet cam you have to break in the cam; first you must use moly grease on the lobes during the assembly. It's a good idea to go through the lifter bores with a brake hone so that there are no knicks that will prevent the lifters from rotating freely. Then, you should operate the engine at 2000-2500 rpm for about 20 minutes; this is to supply enough oil to the upstairs and for the cam. After that you must change the oil and the filter because the moly grease tends to block it. It's a good idea also to use looser break in springs with a high lift flat tappet that must be changed after the break in. If using double springs, simply break the cam in using only the outer springs.

With regular rings and hone job the ring seating takes longer but can be handled in a couple of hours in the dyno including the needed cool down periods.
27.03.2006 at 08:10
peep
 
Moderator
LT-1 remont ja modimine
Jah, tegelikult oligi nii, et roller lifteritega, nagu näiteks LT1'l, pole sissetöötamist vaja.
27.03.2006 at 09:54
ROKIPEER
 
LT-1 remont ja modimine
Kas keegi jyrki juttu tõlkida viitsiks ;)
Pole tehniline english veel nii käpas.
29.03.2006 at 06:37
raimo_r
LT-1 remont ja modimine
roller nukkvõlli, moly kolvirõngaste ja kerge hooniga pole tegelikult erilist sissetöötamist vaja. põhimõtteliselt käima ja soojaks. seejärel paika panna klapivahed (lashes - vahed ?) ja lasta töötada 20min erinevatel pööretel. peale seda on FT. mina kavatsen käsitrelliga ennem õlipumpa ringi ajada, et kõik kanalid ja filter õliga täituks.

flat tappet võll seevastu vajab sissetöötamist. kokkupannes kasutad moly määret nukkvõlli nukkade peal. hea mõte on ka tõukuri (go through the lifter bores with a brake hone - tõukurvarraste juhtplaatide augud kerge hooniga üle käia?) .. nii et seal ei oleks takistusi mis takistaks tõukuritel vabalt pöörlemast. seejärel tuleks lasta mootoril töötada umbes 20 minutit 2000-2500 pöördel. see peaks olema piisav, et ka üles nukkvõllile jõuaks piisavalt õli. peale seda tuleb vahetada õli ja filter, sest moly määre hakkab õlikanaleid ummistama. lisaks on hea mõte kasutada pehmemaid klapivedrusid koos kõrge tõusuga, mis tuleb peale sissetöötamist ära vahetada. kui kasutad topelt klapivedrusid, siis sissetöötamisel kasuta ainult välimist.

tavaliste kolvirõngaste ja hoonimise puhul võtab rõngaste sissetöötamine kauem aega aga sellest saab üle paari tunniga dünos koos vahepeal vajalike jahutamisperioodidega.



____________________________
igapäevasõiduk 4.8 V8 367hj, pühapäevasõiduk 3.2 R6 343hj
29.03.2006 at 11:01 1 edit. Last edited 29.03.2006 at 11:02 by raimo_r
gets
LT-1 remont ja modimine
Ot nüüd on paanika. Sai siin ostetud uus kolb. Tuleb välja, et natuke erinev originaalidest. Kaal on samuti ~20g kergem. Targad siin muidugi räägivad, et 20g erinevus pole hullu. Aga kuju on kah erinev. Pildilt on erinevus näha.

29.03.2006 at 19:12
Astro SS
LT-1 remont ja modimine
20 g erinevus pole hull ??? , max lubatud erinevus kuni 5 grammi, ideaalne oleks 0 kuni 2 grammi.


edit: pilti uurides tundub kolvisõrm pisut teises kohas olevat .

edit 2: sul on isegi kolvide tootjad erinevad !!!!! Sealed Power versus stock Mahle

vihje : kasutatud stock kolvi saad udu'lt

____________________________
Probleemid algavad kui on liiga palju toredaid mõtteid...
29.03.2006 at 19:46 3 edits. Last edited 29.03.2006 at 19:50 by Astro SS
gets
LT-1 remont ja modimine
Et nagu täitsa erinevad on erinevate tootjate stock mootorile mõeldud kolvid. Osadel on kolvi all äär, nagu stockil, osadel on mingi kandiline pooläär, osadel pole äärt, nagu minu uuel. Kuidas sellistest juppidest mootorit kokku lapata üldse saab? Poodi ütled ju, et on vaja lt1 kolbi, ei oska nagu öeldagi, et vaja on kindlasti tehase juppi.

See 20g vahe oli tegelikult 24g, kuid see sodi, mis vana kolvi+kepsu küljes on, võiks äkki kaaluda umbes 4g? Vaevalt ta sinna 20g kanti kaalub.

Nagu igavesti pikaks venib see mootori koosamine niiviisi.

Edit: Ja koodi järgi otsides annab Summit hoopis 90...92 aastatele selle kolvi, mis minulgi. Ja mis veel huvitavam, kui otsida Summitist Chevy kolbe, on neil pakkuda ainult gen I mootorile (SB) ja gen III mootorile (LS). Mulle tulnud kolb on gen I mootorile. Kas siis tavalise SB ja LT1 kolvid on samad? Kuskilt netist selle kohta infot ei saa. Igalpool on jahutud, et kepsud on erinevad aga kolbidest pole sõnagi.

Sõrme koht petab pildil, kolb on muidu enamvähem sama nagu vana, v.a. see alumine äär.
29.03.2006 at 20:37 3 edits. Last edited 29.03.2006 at 20:52 by gets
Astro SS
LT-1 remont ja modimine
Ei viitsi oma arvutist LT1 ja SBC mootorite erinevusti otsida (sa leiad need ise ka internetist)
Lt1 kolbide materjal on totaalselt teine, lisaks on kolvid ka kergemad!!
Ostes vända (tellid LT1 oma aga saad kindlasti SBC ) siis tulebn kogu kupatus uuesti tasakaalustada,kuna SBC vänt on tasakaalustaud raskemate kolvide jaoks.


Siin on minu vana teema LT1 mootoris Mahle kolvid

____________________________
Probleemid algavad kui on liiga palju toredaid mõtteid...
29.03.2006 at 21:05
Vanaisa
  
Moderator
LT-1 remont ja modimine
väidetavalt siiski erinevad:
http://www.automotiverebuilder.com/ar/ar99928.htm

____________________________
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people's money.”
29.03.2006 at 21:11
gets
LT-1 remont ja modimine
Vanaisa toodud lingil pole samuti lt1 vs sb kolbidest sõnagi. Ja justnimelt seda lt1/sb kolvi kaaluvahet ei leia mitte kuskilt :). Minu uus kolb on hypereutectic aluminium, nagu stock. Selle järgi võiks ta lt1 kolvi alla liigitada küll.

Siit teemast quote Damoni postist:

"I regularly do 20-30g piston weight difference without batting an eye or rebalancing"

Seal juttu vana sb ehitamisest. Selle järgi peaks 20g erinevus köömes olema.

Ja vända kohta uurisin veel ekstra üle AB'st. On reconditioned lt-1 vänt. Samuti karbil oli mitmeid kleepse ja kirju, et tegu lt-1 vändaga. Seega jäi algne tasakaalustamise plaan kõrvale.
29.03.2006 at 21:27 3 edits. Last edited 29.03.2006 at 21:34 by gets
Vanaisa
  
Moderator
LT-1 remont ja modimine
on küll:
---The crank for the LT1 looks just like the one in the late 350 and has the same casting number 14088526, but it’s balanced for the lightweight pistons that were installed in the LT1. Be sure to keep these cranks separate so they don’t end up in a regular 350, and don’t ever use a regular 350 crank in a LT1.---
;)
Ja veel, nii lohutuseks, kuigi sul vända muret pole:
---In fact, if you are short of LT1 cranks and don’t have a balancing machine in your shop, you would be better off using a crank from a 305 instead of a 350 because it’s actually closer to the balance specs for the LT1 crank.---

Edit: vana SB kohta võib ju see grammide jutt käia, (kuigi ei tahaks ka seal sellist vahet näha) mootori pöörded ju ka vähe teised

____________________________
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people's money.”
29.03.2006 at 21:33 1 edit. Last edited 29.03.2006 at 21:34 by Vanaisa (Moderator)
gets
LT-1 remont ja modimine
Oh türr... Ma olen seda linki tegelikult oma miljon korda lugenud ja täitsa kogu aeg olen tõlkinud pistons kuidagiviisi kepsudeks!!! Näh ikkagi on kolvid kergemad, mitte kepsud.
29.03.2006 at 21:36
Astro SS
LT-1 remont ja modimine
Kusjuures kepsud on ka teisest materjalist ;)

____________________________
Probleemid algavad kui on liiga palju toredaid mõtteid...
29.03.2006 at 21:57
gets
LT-1 remont ja modimine
Kepsud jah samuti. Mingi jube odav oli hilisemaid lt1 kepse teha ja palju tugevamad tulid, kui vana sb omad. Ja mingil eriviisil on tehtud, niiet on võimalik neid uuendada (recondition) ja uuesti müüa.

Vanaisa toodud lingilt:
350 - The original LT1 came with regular forged 350 rods, that were shot peened for localized hardness under the head of the bolt and nut. Powdered metal rods were phased in for the Corvette around 1994 and used in all of the LT1 engines by 1995. GM made the change because the powdered metal rods were cheaper to make and were much stronger than the GM high performance "pink" rods. In fact, they are supposed to be good for up to 450 hp. They are machined at the parting line so they can be reconditioned.

Mõned klõpsud tänasest seisust.

Mootor alt.


Viilitud kaaned.


Sisselaskekanal.


Väljalaskekanal.


Klapid.
29.03.2006 at 22:32 2 edits. Last edited 29.03.2006 at 22:36 by gets
gets
LT-1 remont ja modimine
Siit teemast:

Stock LT1 kolb 532g, ka kataloogist vaadates.
Stock LT1 keps, sepistatud, vanem ja minu lugemise järgi sama, mis vanal SB'l, 604g
Stock LT1/LT4 keps, alates 94.a. pulbermetall vms, 603.5g, niiet põhimõtteliselt sama kaalulga.

Lihtsalt infoks. Et pärast ei peaks otsima jälle :).
30.03.2006 at 11:15 1 edit. Last edited 30.03.2006 at 11:23 by gets
gets
LT-1 remont ja modimine
Täna sai mitmest kohast uuritud ja puuritud neid lubatud kaaluerinevusi. Kolmest erinevas mootoreid teinud kohast arvati, et 20g erinevus (keps+kolb+sõrm) on küll natuke palju, kuid pole midagi hullu.

Uurisin Lauri käest Amperracingust, tema minestas selle 20g peale ja arvas, et mitte mingil juhul...

Lauri on neid LT1'sid lapanud küll, niiet tema sõna jäi peale. Ja mulle endale kah see 20g natuke palju tegelikult tundus, seega vahetasin Lauri käest ühe täitsa korraliku peeter82 mootorist pärit kolvi 100.- krooni vastu.

Vahepeal kaaluti kõik kepsu+sõrme+kolvi+rõngaste komplektid üle ja maksimaalne vahe tuli 7g. Maksimum oli 1370.5g ja miinimum oli 1363.5g. Teised jäid sinna vahemikku, rohkem sinna suurema numbri lähedale.

Igatahes pole enam 20g. Ja kuna ei plaani mootorile üle 6500 pöörde peale keerata lugesin selle vahe oma peas normaalseks.
30.03.2006 at 19:23
Lembit
LT-1 remont ja modimine
quote:
gets:
Sisselaskekanal.
Väljalaskekanal.
Kui sellise kanalite töötluse nimeks oli portimine, siis ära selle eest raha maksa.
01.04.2006 at 22:02
Astro SS
LT-1 remont ja modimine
quote:
gets: Whee! Täna sain Amperracingust porditud pead kätte. Lauri viilis nad ~40 jõudu rohkem läbi laskma (~444hp vs 483hp, voolavuse järgi arvutatult). See number muidugi on ainult paberil ja eeldab head seadistust ning racing juppe. Aga oleks rahul, kui muude asjade toel tuleks see soovitud 350hp mootorist ära :).
;)

____________________________
Probleemid algavad kui on liiga palju toredaid mõtteid...
01.04.2006 at 22:10
tqhq.ee foorum : Modifitseerimine : LT-1 remont ja modimine   .. 3 4 5 6 7 8 9 ..  
Log in: Username: Password:
Account recovery
 
© tqhq.ee 2000 - 2024.