Poster |
Message |
vr_ |
õhukulu..
LAske mind maha kui mu jutt lolli mölana tundub aga mina jooksin puntrasse oma mõtlemisega..
mõtlen siin oma ette.. mootoril neli takti pool vändapööret sisselase, pool survert, poolt öötakti ja pool väljalaset.. ehk siis nelja pooliku = 2 täis vändapöörde jooksul tõmmatakse sisse töömahu jagu küttesegu = pool töömahu järgi segu per vändapööre.
arvestades et kütet kulub 1/15 bens/õhk ja seda kaalu järgi.. siis unustaks hetkeks bensiini ära..
Kui see nutune onu mootor ajada 5000 rpm peale siis kulutame pool töömahu jagu küttesegu ehk siis 18000 liitrit 7,2 mootori puhul see kurask teeb 300 liitrit sekundis
kuda see kuram kõik sisse mahub ja kapoti alla vaaakumit ei tõmba ja kuda kurat see summutist välja mahub?
tundub nagu uskumatu
Et mida ma valesti arvestan?
____________________________
Imperialist 71 |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
28.01.2005 at 14:51 |
|
Fog |
õhukulu..
Ära täiteastet unusta, 5Krpm-i peal pole sul kindlasti täiteaste 100% sest seljuhul teeks su mootor 366bhp (surveaste 9)
Muidu on kõik õige.
7200*5000/2/60=300 liitrit sekundis.
samas mõtle juba sellelegi et karpa neljast "väiksest" lõõrist mahub 600-900cfm läbi. Sinu 300 liitrit sekundis on ainult 635cfm.
Võrdluseks näiteks kiirusel 108 kilomeetrit tunnis (30m/s) liikudes jõuab läbi esiotsa aukude ja radiaatori su kapotialla umbkaudu 30m3 õhku sekundis, mis teeb 30000 liitrit sekundis. see 1% mis mootor sellest endale saab on köömes.
____________________________
'84 Fiero 4.5T mängimiseks
Eesti esimene dragster, eiteamilleks? |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
28.01.2005 at 15:09 |
|
foke |
õhukulu..
Sellepärast ongi oluline kollektorid ja kaaned hästi "hingama" panna.
Muide välja läheb soojuspaisumise tõttu ruumalalt oluliselt rohkem gaasi kui sisse tuleb. |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
28.01.2005 at 15:28 |
|
kenu |
õhukulu..
TEAD, see et kui sa lülitile vajutad ja selle tulemusel laes valgus särama lööb, tundub ka uskumatuna
Samas aga mõelda, et praegu on 21. sajand ja 10 s masin on tipp, ajab juukseid kakkuma. Lugesin hiljuti 40aastavanust vene tehnikaajakirja´ja sääl väideti, et aastal 2000 on liikuritel prevaleeriv orbitaalmootor, mõned isendid on siiski veel wankeliga.... orbitaalist me unistame, Wankel on ilus unenägu, ottomootor on reaalsus
Kui praegu vaadata, et Erkki ja Partel ehitavad ottomotoriga kiirendusmasinat, siis toob see ainult ühe küsimuse -- miks on areng peatunud Peaks olema tänulik meestele, kes kunagi ottomootori välja pakkusid, aga tänasel päeval seda edasi arendada tundub küll täieik tehniline kirjaoskamatus. |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
28.01.2005 at 15:38 |
|
Fog |
õhukulu..
quote: foke:...välja läheb soojuspaisumise tõttu ruumalalt oluliselt rohkem gaasi...
ja mitte ainult soojuspaisumise vaid ka keemilise reaktsiooni tõttu kus vedelast bensiinist saadakse gaasiline co2 ja muud sinna juurde kuuluvad ühendid.
Koolikeemiast meeldetuletades 1 mool gaasilist ainet oli vist normaalrõhul 22.4 dm3. Ei mäleta aga kes tahab, võib välja arvutada palju(mahuliselt) 1 liitri õhu ja bensiini segu põlemisel gaasilisi ühendeid tuleb.
Kokkuvõttes see rõhk ju ongi see mis kolbi allapoole surub ja läbi väntmehhanismi tagaratasteni jõuab.
____________________________
'84 Fiero 4.5T mängimiseks
Eesti esimene dragster, eiteamilleks? |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
28.01.2005 at 15:44 |
|
peep Moderator |
õhukulu..
Siit teemast koorub ka välja, miks igasugused elektrilised propellerid sisselaskes on naljanurga teema. |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
28.01.2005 at 15:50 |
|
foke |
õhukulu..
quote: peep: Siit teemast koorub ka välja, miks igasugused elektrilised propellerid sisselaskes on naljanurga teema.
Justament. Me oleme vast enamuses näinud milliste gabariitidega on suurte suruõhusüsteemide kompressorite mootorid.. ja need ka ei pumpa nii palju õhku. Ei maksa unustada, et auto mootor produtseerib ikka hirmsamat moodu neid va kW-e ning kõik see saab alguse bensiini põlemisest, mille üks ja möödapääsmatu komponent on seesamane õhk. |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
28.01.2005 at 16:07 |
|
madis |
õhukulu..
Võrdlus suruõhukompressoritega pole siiski objektiivne - auto kompressori rõhk on palju väiksem.
Aga kui räägitakse, et blower võtab 10% siis tähendab see ikkagi 20-40kW ja rohkem ja selline elektriventilaator on ikka päris kopsakas. Kui see peaks 12V pealt töötama, oleks vool üle 2 000 (kahe tuhande) ampri.
Mõni aiku paneb ikkagi sisselaskesse arvuti vente ja räägib et voh kus mõjub |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
28.01.2005 at 16:13 |
|
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
Olds |
õhukulu..
aikud ja petsid on üleüldse ühed toredad mehed. kas nende tegemised ka miskit annavad...see on ju pohh`i, peaasi, et "normaalne" oleks
____________________________
Premium Performance - Ameerika autode varuosad,remont,race osad & custom mootorite ehitus
Tim McAmis ametlik partner
COMP Performance Group brändide ametlik ainumaaletooja baltikumis |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
28.01.2005 at 16:38 |
Last edited 28.01.2005 at 16:39 by Olds
|
Jutulind |
õhukulu..
quote: Fog:ja mitte ainult soojuspaisumise vaid ka keemilise reaktsiooni tõttu kus vedelast bensiinist saadakse gaasiline co2 ja muud sinna juurde kuuluvad ühendid.
Koolikeemiast meeldetuletades 1 mool gaasilist ainet oli vist normaalrõhul 22.4 dm3. Ei mäleta aga kes tahab, võib välja arvutada palju(mahuliselt) 1 liitri õhu ja bensiini segu põlemisel gaasilisi ühendeid tuleb.
Kokkuvõttes see rõhk ju ongi see mis kolbi allapoole surub ja läbi väntmehhanismi tagaratasteni jõuab.
See arvutus siin juba kunagi tehtud ja selgus et välja tuleb ca sama palju kui sisse läheb. Pigem vähemgi, kui veeaur ära kondendeerub - Sa fog olid veel 1 teema arendajatest Minupoolne arvutuskäik siin - http://www.tqhq.ee/forum/viewtopic.php?tid=9171&spid=94024#94024
____________________________
Team OUTLAW
'80 Jeep Wagoneer 258 cid R6 4 spd manual
'79 Jeep Wagoneer 360 cid V8 TH400
'06 Fiat Panda 4x4 |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
28.01.2005 at 17:03 |
|
vvt |
õhukulu..
Millest see madala VE jutt huvitav tuleb? Kui need tqhq powervalemid õigeks lugeda, siis moodsatel neljaklapimootoritel on nimivõimsusel VE 120%, korralikel kaheklapimootoritel kuskil 100-105%.
Isegi vene sõiduautomootoritel on see üle 90.
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
28.01.2005 at 19:54 |
|