Poster |
Message |
vvt |
Mootori vahetuse tõlgendus
Küsimus, kes kokku puutunud......
Praegused kehtivad tehnonõuded panevad ümberehituse korras mootori vahetusele teatavad piirangud. Küsimus- kas aluseks on auto originaalmootori andmed või selle kere peal toodetud suurima/võimsaima/raskeima mootori omad? Kui vanasti tegi ark nii ja naa, siis praegu nende kodukal vastuseid lugedes tuli välja väga jäik seisukoht-auto sünnipärane mootor+% ja kogu moos.
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
22.03.2004 at 21:49 |
|
smallstang |
Mootori vahetuse tõlgendus
quote: vvt: Küsimus, kes kokku puutunud......
Praegused kehtivad tehnonõuded panevad ümberehituse korras mootori vahetusele teatavad piirangud. Küsimus- kas aluseks on auto originaalmootori andmed või selle kere peal toodetud suurima/võimsaima/raskeima mootori omad? Kui vanasti tegi ark nii ja naa, siis praegu nende kodukal vastuseid lugedes tuli välja väga jäik seisukoht-auto sünnipärane mootor+% ja kogu moos.
Kui mina oma stangil mootori vahetust 2003 sügis legaliseerisin (2.3r4 -->5.0 v8) siis kasutati selle kerepeal toodetud suurima mootori andmeid.
____________________________
1 3 5
|_|_|
| | |
24 R
Mustang LX'87,5.0 HO & LX'89 2.3 R4 |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
23.03.2004 at 09:53 |
|
wax |
Mootori vahetuse tõlgendus
quote: vvt:praegu nende kodukal vastuseid lugedes tuli välja väga jäik seisukoht-auto sünnipärane mootor+% ja kogu moos.
Küsimustes-vastustes ajavad nad päris palju seal puhast pullisitta.
Arvestatakse ikka vastava kere suurimat mootorit, mitte tehasest tulnud konkreetse auto oma. |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
23.03.2004 at 10:40 |
|
vvt |
Mootori vahetuse tõlgendus
oot ma ei saanud nüüd hästi asjast aru, kuul vist koos juba &(
See tähendab, et prakikas on tõlgendus järgmine-võib panna suurima sellele kerele pandud tehasemootori Või suurim tehasemootor+% (need lisa%)
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
23.03.2004 at 12:19 |
|
wax |
Mootori vahetuse tõlgendus
kui mul on auto, mis tuli tehasest 1.3 mootoriga, kuid samale kerele pani tehas ka 5.0, siis võin panna oma 1.3 asemele 5.0+% |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
23.03.2004 at 12:35 |
|
vvt |
Mootori vahetuse tõlgendus
Kui see vaid ka kogu aeg toimiks
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
23.03.2004 at 12:36 |
|
poiss |
Mootori vahetuse tõlgendus
quote: wax: kui mul on auto, mis tuli tehasest 1.3 mootoriga, kuid samale kerele pani tehas ka 5.0, siis võin panna oma 1.3 asemele 5.0+%
põhimõtteliselt võib kyll,aga siis ei piisa ainult uuest mootorist. vastavusse tuleb viia ka vedrustus ja pidurid ning sellega on juba keerulisem |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
23.03.2004 at 14:17 |
|
vvt |
Mootori vahetuse tõlgendus
kui nüüd siia natuke õigusteooriat seadusandja mõttest lisada, siis loogiliselt on need % piirangud mõeldud muudel jäävatel tingimustel - so mootorist ülejäänu jääb samaks.
Kui vahetatakse välja agrgegaadid pädevamate vastu, siis on sootuks teine teema.
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
23.03.2004 at 14:26 |
|
Joel |
Mootori vahetuse tõlgendus
Tsiteerin "Mootorsõiduki ja selle haagise tehnoseisundile ja varustusele esitatavate nõudete" grupp 7 "Mootor", üldnõuded:
quote:
7) mootor peab vastama võimsuselt, pöördemomendilt, pöörete arvult, töömahult ja massilt valmistaja poolt sellele sõidukile ette nähtule. Erandina, kui valmistaja ei ole ette näinud erinevate mootorimudelite paigaldamist, on lubatud sõidukile ümberehituse korras paigaldada mootor, mille võimsuse erinevus ei ületa 30%, töömahu erinevus 20% ja massi erinevus 10% valmistaja poolt ette nähtust;
Kontrollimine: 1) TÜ – vaatlusega
Selles sõnastuses on kaks kahtlast asjaolu - esiteks see, et ümberehitust oleks justkui võimalik teostada ainult juhul kui "valmistaja ei ole ette näinud erinevate mootorimudelite paigaldamist", mis eesti keeles loetuna tähendab, et automudelit on toodetud vaid ühe mootoriversiooniga. Sellist tõlgendust ARK ilmselgelt ei järgi, kuna ümber lubatakse ehitada igasuguseid autosid.
Teiseks - lubatud on "sõidukile ümberehituse korras paigaldada mootor, mille võimsuse erinevus ei ületa 30%, töömahu erinevus 20% ja massi erinevus 10% valmistaja poolt ette nähtust". Selle lause lõpu kohaselt võib vabalt aluseks võtta kõige võimsama sellele automudelile tehase poolt paigaldatud mootorimudeli, mitte ei pea hirmuhigis vahtima hetkel kehtivas reg.tunnistusest vastuvaatavaid mikroväärtuseid.
Mind häirib natuke see asi, et turbot ei loeta nagu üldse millekski. Vahest ebakohane siin foorumis, aga võtame näiteks Audi Coupe. Võimsaim mootor oli 162 kW turbo-R5. Selle asemele võiks võimsuse ja massi piirmäärade sisse kenasti mahtuvalt panna Audi 4,2 V8 mootori, aga <20% töömahu piirang läheks pauguga lõhki. Nüüd kui rakendada selle turbomootori töömahule 1,7 koefitsenti, nagu stripil tavaks, siis ei oleks ka see <20% piirang probleemiks. Küsimus jääb ainult, et kas selline 1,7 (vms) koefitsent võiks ARK's kedagi huvitada, või on see pelgalt võistlusekorraldajate leiutis. Iseenesest on ju omajagu jabur see, et "vaatluse" teel teostatava kontrolli puhul ei saa ARK's tõenäoliselt mitte keegi aru, kui see turbomootor on 2x võimsamaks aretatud kui see stock V8, aga viimase paigaldamine oma autole on keelatud, kuna turbo poolt tinglikult tagatav lisatöömaht on seadusandjal kahe silma vahele jäänud... |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
23.03.2004 at 17:12 |
|
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
vvt |
Mootori vahetuse tõlgendus
Loe läbi need küsimused-vastused seal kodukal - oli mingi analoogiline case, kus keelati 2.0 sierrale 2,8 mootori panek põhjendusega, et võib kuni 20% suurema mahuga, aga kaks teemat edasi sama vend lubab 2.0 sierrale 2.0 turbo mootorit panna
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
23.03.2004 at 17:25 |
Last edited 23.03.2004 at 17:26 by vvt
|
meintz |
Mootori vahetuse tõlgendus
mina loen sellestsinasest seitsmendamast punktist välja seda et masinale võib paigaldada suurima mootori mida tehase poolt on paigaldatud. kõik. See 10-20-30 % hakkab mõikama siis kui mudelile on paigaldatud ainult yhe suurusega mootorit. Näiteks 3 liitrist. Ei suuremaid ei väiksemaid. Siis võib panna sinna ise vahele mootori mis mahub nende protsentide sisse. Kui on tehase poolt pandud 2 liitrist ja 3 liitrist siis suurim mida ise sinna aretada võiks olekski see 3'ne, mitte 3+protsendid. Aga nagu elu on näidanud, ma võin asjadest ka valesti aru saada, ja samas ka ei pruugi ARK seda nii punktuaalselt jälgida. |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
23.03.2004 at 17:49 |
|