Poster |
Message |
Indrek |
Ettevaatust autokeemiaga!
Üldiselt teada tuntud tõde, et autos tuleb kasutada määrdeaineid, mis valmistajatehas ette näeb, mitte PAREMAID ega halvemaid.
Tihti pannakse autosse parem(ja kallim) õli kui ette nähtud, ja siis imestatakse, miks auto on hakanud õli võtma või miks kuskilt õli jookseb.
Nüüd tegin ise sellise vea, ärge viga korrake.
Pidurisüsteemi täites panin H-D esipidurisse õli DOT 5.1, kuna see sattus kätte ja spets. oli kirjas, et parim ja mägedes sõiduks ja plä, plä edasi. Tegelikult juhtus see, et paljudel USA tehnikal on ette nähtud DOT 3 või DOT 4 MINERAALÕLI baasil, kuna DOT 5.1(ka mõned DOT 3-d ja DOT 4-d) on vaömistatud sünteetilise õli baasil, juhtus see, et peasilindri mansett paisus sünteetilise õliga kokku puutudes ligi 1 mm pikemaks ja silges pealevoolu ava peasilindris. Vaatan, mis jama on, ei saa pidurit kudagi õhutatud, isegi alt vaakumiga tõmmates. Küsisin ühe tuttava käest, kel samalaadseid kogemusi USA tehnikaga, tal sama asi juhtunud. Võtsin siis peasilindri lahti, ja lõikasin manseti uuesti natuke väiksemaks ziletiga, õli hakkasin ilusti jälle peale voolama, isegi pidur toimib mingil määral, aga mansett tuleb muidugi ikka kohe kui saan ära vahetada.
Üldiselt olen jälle aru saanud USA tehnika puhul, et tuleb vältida mitte manuaalis lubatud keemiat, eriti kus on kirjas sõnad full syntetic või ultramoodne. |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
21.05.2001 at 17:27 |
|
peep Moderator |
Ettevaatust autokeemiaga!
Jah, DOT 5 on no-no ka minu auto puhul. |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
21.05.2001 at 18:13 |
|
rustang Moderator |
Ettevaatust autokeemiaga!
quote: peep wrote:
Jah, DOT 5 on no-no ka minu auto puhul.
OK, DOT5 on see, mis ei segune 4 ja 3-ga aga see on kyll uudis, et ka DOT 5.1 jama võib põhjustada, mul just seesama vedelik systeemis. Ei tea kas peaks ää vahetama?? |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
21.05.2001 at 18:27 |
|
max |
Ettevaatust autokeemiaga!
Kas DOT-3 -e pähe/peale võib DOT-4 valada? (minu auto puhul, manualis on ainult DOT-3 märgitud) |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
21.05.2001 at 18:32 |
|
peep Moderator |
Ettevaatust autokeemiaga!
Võib küll 3 ja 4 segada aga miks Sa peaksid peale kallama, kas süsteem lekib ? |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
21.05.2001 at 22:22 |
|
LaSa Moderator |
Ettevaatust autokeemiaga!
ot, kas dot5 on see, mille purgipeal kipub olema kiri 'abs'? |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
22.05.2001 at 07:31 |
|
Indrek |
Ettevaatust autokeemiaga!
Kellel juba on DOT 5 sees ja pidur töötab hästi, pole küll mõtet seda jälle välja lasta ja vahetada. Kui aga mingil põhjusel on vaja pidurit remontides uuesti süsteem täita, siis soovitan manuaalist täpeslt vaadata, mis õli ette on nähtud, kui on DOT 5, siis tuleb ka sisse panna DOT 5, kui on aga DOT 3 või DOT 4, siis neid võib segada omavahel küll, aga kuna neid valmistatakse nii süntees- kui mineraalõli baasil, siis seda tuelb kindlasti kontrollida. Kui on sees sünteesõli baasil valmistatud piduriõli ja peale valada mineraalõli baasil valmistatud õli, siis ei tohiks midagi hullu juhtuda, aga vastupidi võivad mansetid sünteetilise õliga kokku puutudes paisuda, siis võib olla kuri majas. Kindlasti tuleb vaadata kui on ABS, et pidurivedelik on ette nähtud ABS süsteemidele. Kindlasti on manuaalis täpselt kirjas, seda tuleb lihtsalt lugeda ja isearetamine võib kulukamaks minna. |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
22.05.2001 at 09:25 |
|
max |
Ettevaatust autokeemiaga!
quote: peep wrote:
Võib küll 3 ja 4 segada aga miks Sa peaksid peale kallama, kas süsteem lekib ?
Ei leki, õhutamisel oli vaja kunagi peale valada ja siis pandi DOT3-le DOT4 peale. Tundub, et pidurid ei käitu pärast seda nii nagu vaja. Ehk peaks veel korra õhutama... Spetsialistid räägivad, et 3. genneri pidurite õhutamine on paras PITA ja aega/õli nõudev töö. |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
22.05.2001 at 10:06 |
|
|