Warning: Undefined variable $HTTP_SERVER_VARS in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/include/packer.php on line 14
Warning: Trying to access array offset on null in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/include/packer.php on line 14
Warning: Undefined array key "page" in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/viewtopic.php on line 7
Warning: Undefined array key "nfkasut" in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/viewtopic.php on line 25
Warning: Undefined array key "nfsalas" in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/viewtopic.php on line 26 tqhq.ee foorum - Tagasillale toetuvad haagised ja EU Warning: Undefined array key "nfkasut" in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 203
Tagasillale toetuvad haagised ja EUOtsinguga midagi välja ei tulnud aga ei taha uskuda, et keegi pole kunagi varem seda teemat uurinud. Kuidas on EU seaduste ja kastikate kasti kinnituvate haagistega seisud? Kas saab tehasenumbritega arvele ja liiklusesse või ei saa üldse neid siin arvele või vaja ümberehitada ja tüübikinnitust jne või pannake täismass tuimalt 3500kg või veel mõni variant?
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
20.08.2023 at 21:39
Tagasillale toetuvad haagised ja EUPole veel midagi vaadanud ega otsinud. Kui siis nii palju, et suuremad lähiümbruse portaalid midagi ei paku ja ilmselt see ka tulevikus ei muutu. Kunagi oli a24 üks niisgune kastikas ja taga autoveotreiler. Kas olid kas kohalikud numbrid, ei mäleta.
Alternatiivina bussi ninaga mb ja iveco be sadulaid täitsa on.
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
31.08.2023 at 10:20
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
Tagasillale toetuvad haagised ja EUKas Ameerikas toodetud haagiseid on võimalik arvele saada või ei ole? Mntametist küsi ja uuri palju tahad aga lõpuks on ikka see, et tule kohale ja siis ütleme.. Ka konkreetse tootja ja andmete esitamisel ei anta ei/jaa vastust. Samuti ei saa vastust küsimusele, kas ja palju on saanud jaatava või eitava vastuse.
~5-6t täismass, hüd.pidurid, pintle hitch(eesti keeles?), pikkus ja laius lubatud piires. Teoreetiliselt mnt’le sobib aga tõde selgub ettenäitamisel. Ei hakka sellise info pinnalt isegi ostmisele mõtlema.
Kui saaks arvele kasvõi 3,5t oleks ka parem kui mitte midagi. Kas Leedu oleks viimane õlekõrs, kui muu ei aita?
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
01.11.2025 at 09:54
1 edit. Last edited 01.11.2025 at 09:55 by Mrtn135
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
quote:Mrtn135: Kas Ameerikas toodetud haagiseid on võimalik arvele saada või ei ole? ...
~5-6t täismass, hüd.pidurid, pintle hitch(eesti keeles?), pikkus ja laius lubatud piires. ...
Üldiselt saab, aga tuled ja pidurid ja haakeseadmed peavad vastama meilkehtivatele nõuetele. Ega täpsemalt ei saa ka TRAM enne vastata, kui konkreetne haagis on ette anda. Üldreeglina nad ei julge midagi tavapärasest erinevat liiklusesse lubada. Hüdropidureid vaevalt lubatakse O3 haagisele, pigem õhk või elekter.
Pintle hitch on konkshaakeseade. Veduri küljes on konks ja haagise küljes aas/rõngas. Kasulik teelt väljas mudas müramisel. Tee peal närviline ja kolisev. Hooletul kasutajal kipub aas kiiresti kuluma ja konksu lukustus "ise lahti tulema".
Mis on sellise arhailise süsteemi hankimise soovi põhjuseks? Puhas uudishimu, ei muud.
Isegi põllutehnika läheb lõtkuvabale pikaealisele kuulhaakele üle (määrimine!):
Samal põhjusel on meil veoautodel kasutusel ka polthaakeseadised - need on vähemate lõtkudega. Ning suuremate püstkoormuste talumiseks sadulad või pealthaagitavad kuulhaaked (gooseneck).
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
02.11.2025 at 09:19
Tagasillale toetuvad haagised ja EUVäidevalt ei ole õhkpidurid “must have”. Võimalik, et pole piisavalt kaevanud aga need us elektripiduri nimega pidurid ongi hüdraulised- oma eraldi süsteem haakeseadme juures. Juhtmega ühendad autoga.
Pintle- kõik need 4t+ on selle kinnitusega. Kui seda võimalik parema vastu vahetada siis miks mitte. On kka veidi tummisema lahendus kui plekist/pulbermetallist veopea, mis kuni 3,5t/o2 lubatud.
Turvalisuse ja sõidumugavuse mõttes on gooseneck õige valik aga suureks probleemiks on mõõtmed ja manööverdamine+ sadula puhul veel ruum kastis.
Ma vaatan mõõtmetelt väikseid “machinery” tüüpi haagiseid, mil 4-5t vahemikus kandevõime.
Praegusele üle 3,5t ei saa ega sama segane on ka seis suurte kastikatega, need mil 3,5t+ haagiseveo numbrid passis kõik ok. Kas ka mõne värskema veoka, mil juba maks 3500kg passi kirja pandud saab muuta tehase lubatu vastu- ei tea, selgub peale soovi avalduse esitamist.
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
02.11.2025 at 19:23
quote:Mrtn135: Väidevalt ei ole õhkpidurid “must have”. Võimalik, et pole piisavalt kaevanud aga need us elektripiduri nimega pidurid ongi hüdraulilised- oma eraldi süsteem haakeseadme juures. Juhtmega ühendad autoga.
Pintle- kõik need 4t+ on selle kinnitusega. Kui seda võimalik parema vastu vahetada siis miks mitte. On kka veidi tummisema lahendus kui plekist/pulbermetallist veopea, mis kuni 3,5t/o2 lubatud.
Turvalisuse ja sõidumugavuse mõttes on gooseneck õige valik aga suureks probleemiks on mõõtmed ja manööverdamine+ sadula puhul veel ruum kastis.
Ma vaatan mõõtmetelt väikseid “machinery” tüüpi haagiseid, mil 4-5t vahemikus kandevõime.
Praegusele üle 3,5t ei saa ega sama segane on ka seis suurte kastikatega, need mil 3,5t+ haagiseveo numbrid passis kõik ok. Kas ka mõne värskema veoka, mil juba maks 3500kg passi kirja pandud saab muuta tehase lubatu vastu- ei tea, selgub peale soovi avalduse esitamist.
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
02.11.2025 at 19:24
quote:Mrtn135: ...
Praegusele üle 3,5t ei saa ega sama segane on ka seis suurte kastikatega, need mil 3,5t+ haagiseveo numbrid passis kõik ok. Kas ka mõne värskema veoka, mil juba maks 3500kg passi kirja pandud saab muuta tehase lubatu vastu- ei tea, selgub peale soovi avalduse esitamist.
N2 ja edasi vedukile ei keela keegi O3/O4 haagist järgi panna. Teedeehitajatel neid kasutusel päris palju. Meil on neid vähe müügis, sest enamus kasutab vedukina mõnda EL nõuetele vastavat kallajat ja siis on lihtsam juba sama raha eest võtta makskaalule rehkendet kesktelik:
Algse küsimuse juurde tagasi tulles, siis USA haagise siin arvele saamine on sisuliselt pretsedendi loomine. Ühte kurekaela olen Eesti numbriga Tartust lõuna pool näinud eelmisel aastal. Iseküsimus muidugi, kas küljesolev number just sellele haagisele kuulus... Läti numbriga hobuveohaagiseid olen maanteel näinud USA krusa kasti haagituna. Kas sadul või kurekael, ei ole jõudnud eristada.
Mis haagis silma jäänud on? Saaks pildi ette, mida üldse otsitakse
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
03.11.2025 at 07:29
quote:Mrtn135: Väidevalt ei ole õhkpidurid “must have”. Võimalik, et pole piisavalt kaevanud aga need us elektripiduri nimega pidurid ongi hüdraulised- oma eraldi süsteem haakeseadme juures. Juhtmega ühendad autoga.
Tagasillale toetuvad haagised ja EUEquipment trailer on tüüp ja 4-5m pikkune plaat ja laius peab jääma 2,55m sisse, rattad kõrval/külgedel. 4,5-5t kandevõime aga ka 4t+ ok.
Euroopa veokid, veokite haagised ja õhkpidurid lähevad teemast välja.
Saab ka nt BJames treilale 4t peale ajada, kui seal 1,5t sillad all aga see pole lahendus.
Osta oksjonilt haagis teadmisega, et arvele saamise tõenäosus on 50/50. Ainuke asi, mis eelnevalt saab ise ärateha, on veenduda, et pole laiem kui 2,55. Kõik muu selgub hiljem ettenäitamisel ja seal vaevalt midagi vaidlustada võimalik on. See ei ole ka seda laadi tegevus, mida niisama proovida tahaks, et vaatame mis saab.
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
10.11.2025 at 12:25
Tagasillale toetuvad haagised ja EUMiks Sa ei taha ühtegi näidet panna, mida igatsed? TRAM ju ka ei tea ilma näiteta, mida heaks kiita või tagasi lükata. Saada neile mõne silmahakanud kohta teadaolev info, loeks nende vastuseid isegi huviga.
Tagasillale toetuvad haagised ja EUJah, v6sa, sellistest käibki jutt. Kas mitte o2 ei saagi järelveetavana üle 3,5t olla?
Oluline vahe eelnevatega on see, et sel “veoauto haagisel” ei ole õhkpidureid.
Ei pea olema üldse Ameerika tootja oma ja hea kui saakski siit. Pole leidnud või oska otsida alternatiivi. Jah, õhkpiduritega leiab.
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
13.11.2025 at 14:48
quote:Mrtn135: Jah, v6sa, sellistest käibki jutt. Kas mitte o2 ei saagi järelveetavana üle 3,5t olla?
...
Õige: O1 - kuni 750 kg; O2 - 751-3500 kg, O3 - 3501-10000 kg, O4 - >10001 kg. Nii on Euroopas tõmmatud piirid, seega Sinu soovitud "vähemalt neli tonni" on seega O3. Et mujal maailmas võivad piirid teisti olla tõmmatud, pole siin oluline.
Siin tuleb jälgida, et autorongi koostamise nõuded ja juhtimisõigus võivad anda erinevaid piiranguid! Ennekõike lubatud haagisemasside osas: tühja suuremat haagist võib CE/DE juht vedada ka väiksema vedukiga, kui haakeseadmed ja pidurid kokku sobivad ja haagise tegelik mass vedukile lubatud maksimaalset ei ületa. See teadmine võib ka teinekord kasuks tulla.
Ma endiselt arvana, et vali omale meelepärane välja, hangi selle kohta natuke taustinfot (haakepea tähistused, pidurite komplektsus ja ühendus) ning saada TRAM küsimusega, kas selle saab sellisena siin arvele ja kui peab muutma, siis MIDA peab arvelesaamiseks muutma. Las vastavad konkreetselt. Võtab natuke pingpongi kirjakastis, aga viitega "määrusele 41" ei pea kodanik piirduma.
Umbmääraselt heietamine ei vii kuhugi. Lihtsam on neil mitte lubada mingeid imelikke erandeid. Neil ei pea elu lihtsaks tegema.
Teine variant on õppida selgeks Leedu või Poola keel ja ajada asju sealse TRAM analoogiga. Neid riikides on inimestel julgust rohkem.
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
14.11.2025 at 08:33
Tagasillale toetuvad haagised ja EUKuna seda saabki vedada vaid c-kat kastikaga siis haagise jaoks ce vajalik. Elektripidur pidi neile sobima väidetavalt.
Ma alustasingi info hankimist TRAM’ist. Kui sealt konkreetseid vastuseid saaks siis siia arutama arvatavasti poleks jõudnudki. Sealt nii öeldaksegi, et eelnevalt ei saa mitte millegi põhjal mingisugust kinnitust ega ka eitust TRAMile sobivuse kohta, kui alles kohapeal ettenäitamisel. Samuti pidid nad siis ise hindama, kui suure kandevõime haagis saab. Ehk siis nii nagu varem kirjutasin, et saad vaid haagise laiuses veenduda ja kõik muu selgub kohapeal.
Kõik suuremad kastikad, mis siin arvel ja passis vaid 3500kg haagise mass. Neile ei saa eelnevalt päringut teha, kas võimalik tõsta see number tootja lubatud numbrini. Sissetoomisel sama teema. Kuigi selle teemalisi vanu teemasid leiab, kus maaletooja abiga on saadud tehase number passi aga need on väga vanad teemad ja ei pruugi täna kehtivad olla.
Väga selge, et ei soovita sellega tegeleda ja viia miinimumini ka vastaspoole huvi sellist asja ettevõtta. Tõenäosus, et tuleb väga-väga kulukas eksperiment, mille vb suudab viimase õlekõrrena ehk LT või PL transpordi amet “päästa”.
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
14.11.2025 at 09:10
quote:Mrtn135: ...Kõik suuremad kastikad, mis siin arvel ja passis vaid 3500kg haagise mass...
Vaata sõidukit RAM 3500 (2025) reg.numbriga 70NLU... Piduritega haagise lubatud mass 15453(!) kg , see siis sadulaga (ilusasti märkustes kirjas). Ehk siis saab küll... Gooseneck või 5th wheel haagise arvele saamise teema muidugi endiselt küsimärk.
Sarnase probleemi ja otsinguga leidsin euroopas (Saksamaal ja Austrias) paar ettevõtet, kes tegelevad ameerikast haagiste importimisega ja euroopas arvele võtmisega. Kui juba EUR registris, siis peaks siin asjaajamine pisut lihtsam olema ja ka risk veidi väiksem.
Tagasillale toetuvad haagised ja EUVõib-olla offtopic aga olen tähendanud, et Soomlaste eurowagon teeb ka goosneck haagiseid eri kandevõimetega. Liidu sees võib-olla lihtsam asju ajada kui kohalikud pigistama ei hakka.
____________________________
SC242
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
21.11.2025 at 12:45
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
Tagasillale toetuvad haagised ja EUPoolhaagist võib ühendada vedukile vaid sadulapoldiga, millel on ette antud kaks võimaliku mõõtu. Munakas pole lubatud, seega on keelatud. N1 kat sõidukile pole lubatud sadulat, seega on keelatud. Kui leiate märke, mis viitab vastupidisele, jagage ka siia.
Tagasillale toetuvad haagised ja EUO2 saab olla kuulpoldiga haakeseade kuni 3500 kg. Määrus ei räägi O1 või O2 haagisest sadulhaakega või haakepoldiga.
O3 ja O4 on kas sadul või haakepolt. Siit tekib ilmselt ka põhjus, miks 3500 kg teljekoormusega sadulhaagis on arvel O3 kategoorias.
N1 pole määruses sadula juures mainitud. Seega kuniks keegi oma tõlgendust juristide abiga TRAM läbi ei suru, kehtib eelkirjutaja väide: pole lubatud, järelikult on keelatud.
Muide, siit leiab näiteks säärase toreda haakeklassi, nagu seda on: Class T
Non-standard, non-automatic dedicated drawbar type
couplings which are able to be separated only by the use of
tools and are typically used for trailers of car transporters.
They shall be approved as a matched pair
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
21.11.2025 at 19:38
1 edit. Last edited 21.11.2025 at 19:42 by v6sa
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
Tagasillale toetuvad haagised ja EUMärkus on asjakohane. Ja kui juba varem viidatud TRAM enda tabelist alal kerida, siis leiab sealt "keretüübi DE", kus: Ühe teljega või teljerühmaga haagis, mille haakeseadise konstruktsiooni eripära tõttu vedukile üle kantav staatiline koormus ei ole suurem kui 4 000 daN ning mis ei vasta kesktelghaagise määratlusele. Haakimisel ei kasutata veopolti või sadulhaakeseadist.
Algne küsimus rõngashaakeaasa ja veokobaga haagitava platehaagise seaduslikkuse kohta Eesti teedel on seega saanud selgema aluse. Kuigi tüübikinnitus pole mitte odav ja kas üldse ongi Eestis tehtav:(
4000 daN on rammus neli tonni konksule pluss telgedele langev. Peaks nagu piisama.
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
22.11.2025 at 09:05
2 edits. Last edited 23.11.2025 at 09:40 by v6sa
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
Tagasillale toetuvad haagised ja EUPidasid silmas vast DE kat haagist. Selles selgituses on pigem silmas peetud lahendust, mida kasutatakse näiteks Bandvagn sõidukil. Seal ei ole haagise haakimisel kasutatud ükski seaduslik viis. Sellisele nähtusele vast on tehtud erand DE.
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
22.11.2025 at 10:13
1 edit. Last edited 22.11.2025 at 10:14 by juuriaadol
quote:juuriaadol: Pidasid silmas vast DE kat haagist. Selles selgituses on pigem silmas peetud lahendust, mida kasutatakse näiteks Bandvagn sõidukil. ...
Vajalik märkamine, tänan!
Ma ei loe kuidagi välja, et see peaks tingimata olema roolisüsteemi osa või jõuülekandega seotud. On öeldud, vaid, et ei ole ei sadul ega kesktelikhaagis koos vastavate haakesõlmedega. Praegune arutelu tõukus küsimusest saada legaalseks USAS nii levinud aashaakeseadmega tööplate, mille teljed on tagumise kolmandiku all ja mis seega ei ole kesktelikhaagis. E-reegel 55 räägib täiendavalt "erivahenditeta avamatust liitest".
Ma nägin öösel und, et üks nutikas mees pani haakekoba lõugade lukustamise splindi asemele registreerimisel 12-kantpeaga poldi, mille teise otsa lasi 3-kantmutri ja sai sellega nõuded täidetud ja haagise legaalsena arvele...
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
23.11.2025 at 09:48