Warning: Undefined variable $HTTP_SERVER_VARS in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/include/packer.php on line 14
Warning: Trying to access array offset on null in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/include/packer.php on line 14
Warning: Undefined array key "page" in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/viewtopic.php on line 7
Warning: Undefined array key "nfkasut" in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/viewtopic.php on line 25
Warning: Undefined array key "nfsalas" in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/viewtopic.php on line 26 tqhq.ee foorum - Tagasillale toetuvad haagised ja EU Warning: Undefined array key "nfkasut" in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 203
Tagasillale toetuvad haagised ja EUOtsinguga midagi välja ei tulnud aga ei taha uskuda, et keegi pole kunagi varem seda teemat uurinud. Kuidas on EU seaduste ja kastikate kasti kinnituvate haagistega seisud? Kas saab tehasenumbritega arvele ja liiklusesse või ei saa üldse neid siin arvele või vaja ümberehitada ja tüübikinnitust jne või pannake täismass tuimalt 3500kg või veel mõni variant?
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
20.08.2023 at 21:39
Tagasillale toetuvad haagised ja EUPole veel midagi vaadanud ega otsinud. Kui siis nii palju, et suuremad lähiümbruse portaalid midagi ei paku ja ilmselt see ka tulevikus ei muutu. Kunagi oli a24 üks niisgune kastikas ja taga autoveotreiler. Kas olid kas kohalikud numbrid, ei mäleta.
Alternatiivina bussi ninaga mb ja iveco be sadulaid täitsa on.
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
31.08.2023 at 10:20
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
Tagasillale toetuvad haagised ja EUKas Ameerikas toodetud haagiseid on võimalik arvele saada või ei ole? Mntametist küsi ja uuri palju tahad aga lõpuks on ikka see, et tule kohale ja siis ütleme.. Ka konkreetse tootja ja andmete esitamisel ei anta ei/jaa vastust. Samuti ei saa vastust küsimusele, kas ja palju on saanud jaatava või eitava vastuse.
~5-6t täismass, hüd.pidurid, pintle hitch(eesti keeles?), pikkus ja laius lubatud piires. Teoreetiliselt mnt’le sobib aga tõde selgub ettenäitamisel. Ei hakka sellise info pinnalt isegi ostmisele mõtlema.
Kui saaks arvele kasvõi 3,5t oleks ka parem kui mitte midagi. Kas Leedu oleks viimane õlekõrs, kui muu ei aita?
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
01.11.2025 at 09:54
1 edit. Last edited 01.11.2025 at 09:55 by Mrtn135
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
quote:Mrtn135: Kas Ameerikas toodetud haagiseid on võimalik arvele saada või ei ole? ...
~5-6t täismass, hüd.pidurid, pintle hitch(eesti keeles?), pikkus ja laius lubatud piires. ...
Üldiselt saab, aga tuled ja pidurid ja haakeseadmed peavad vastama meilkehtivatele nõuetele. Ega täpsemalt ei saa ka TRAM enne vastata, kui konkreetne haagis on ette anda. Üldreeglina nad ei julge midagi tavapärasest erinevat liiklusesse lubada. Hüdropidureid vaevalt lubatakse O3 haagisele, pigem õhk või elekter.
Pintle hitch on konkshaakeseade. Veduri küljes on konks ja haagise küljes aas/rõngas. Kasulik teelt väljas mudas müramisel. Tee peal närviline ja kolisev. Hooletul kasutajal kipub aas kiiresti kuluma ja konksu lukustus "ise lahti tulema".
Mis on sellise arhailise süsteemi hankimise soovi põhjuseks? Puhas uudishimu, ei muud.
Isegi põllutehnika läheb lõtkuvabale pikaealisele kuulhaakele üle (määrimine!):
Samal põhjusel on meil veoautodel kasutusel ka polthaakeseadised - need on vähemate lõtkudega. Ning suuremate püstkoormuste talumiseks sadulad või pealthaagitavad kuulhaaked (gooseneck).
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
02.11.2025 at 09:19
Tagasillale toetuvad haagised ja EUVäidevalt ei ole õhkpidurid “must have”. Võimalik, et pole piisavalt kaevanud aga need us elektripiduri nimega pidurid ongi hüdraulised- oma eraldi süsteem haakeseadme juures. Juhtmega ühendad autoga.
Pintle- kõik need 4t+ on selle kinnitusega. Kui seda võimalik parema vastu vahetada siis miks mitte. On kka veidi tummisema lahendus kui plekist/pulbermetallist veopea, mis kuni 3,5t/o2 lubatud.
Turvalisuse ja sõidumugavuse mõttes on gooseneck õige valik aga suureks probleemiks on mõõtmed ja manööverdamine+ sadula puhul veel ruum kastis.
Ma vaatan mõõtmetelt väikseid “machinery” tüüpi haagiseid, mil 4-5t vahemikus kandevõime.
Praegusele üle 3,5t ei saa ega sama segane on ka seis suurte kastikatega, need mil 3,5t+ haagiseveo numbrid passis kõik ok. Kas ka mõne värskema veoka, mil juba maks 3500kg passi kirja pandud saab muuta tehase lubatu vastu- ei tea, selgub peale soovi avalduse esitamist.
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
02.11.2025 at 19:23
quote:Mrtn135: Väidevalt ei ole õhkpidurid “must have”. Võimalik, et pole piisavalt kaevanud aga need us elektripiduri nimega pidurid ongi hüdraulilised- oma eraldi süsteem haakeseadme juures. Juhtmega ühendad autoga.
Pintle- kõik need 4t+ on selle kinnitusega. Kui seda võimalik parema vastu vahetada siis miks mitte. On kka veidi tummisema lahendus kui plekist/pulbermetallist veopea, mis kuni 3,5t/o2 lubatud.
Turvalisuse ja sõidumugavuse mõttes on gooseneck õige valik aga suureks probleemiks on mõõtmed ja manööverdamine+ sadula puhul veel ruum kastis.
Ma vaatan mõõtmetelt väikseid “machinery” tüüpi haagiseid, mil 4-5t vahemikus kandevõime.
Praegusele üle 3,5t ei saa ega sama segane on ka seis suurte kastikatega, need mil 3,5t+ haagiseveo numbrid passis kõik ok. Kas ka mõne värskema veoka, mil juba maks 3500kg passi kirja pandud saab muuta tehase lubatu vastu- ei tea, selgub peale soovi avalduse esitamist.
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
02.11.2025 at 19:24
quote:Mrtn135: ...
Praegusele üle 3,5t ei saa ega sama segane on ka seis suurte kastikatega, need mil 3,5t+ haagiseveo numbrid passis kõik ok. Kas ka mõne värskema veoka, mil juba maks 3500kg passi kirja pandud saab muuta tehase lubatu vastu- ei tea, selgub peale soovi avalduse esitamist.
N2 ja edasi vedukile ei keela keegi O3/O4 haagist järgi panna. Teedeehitajatel neid kasutusel päris palju. Meil on neid vähe müügis, sest enamus kasutab vedukina mõnda EL nõuetele vastavat kallajat ja siis on lihtsam juba sama raha eest võtta makskaalule rehkendet kesktelik:
Algse küsimuse juurde tagasi tulles, siis USA haagise siin arvele saamine on sisuliselt pretsedendi loomine. Ühte kurekaela olen Eesti numbriga Tartust lõuna pool näinud eelmisel aastal. Iseküsimus muidugi, kas küljesolev number just sellele haagisele kuulus... Läti numbriga hobuveohaagiseid olen maanteel näinud USA krusa kasti haagituna. Kas sadul või kurekael, ei ole jõudnud eristada.
Mis haagis silma jäänud on? Saaks pildi ette, mida üldse otsitakse
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
03.11.2025 at 07:29