Warning: Undefined variable $HTTP_SERVER_VARS in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/include/packer.php on line 14
Warning: Trying to access array offset on null in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/include/packer.php on line 14
Warning: Undefined array key "page" in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/viewtopic.php on line 7
Warning: Undefined array key "nfkasut" in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/viewtopic.php on line 25
Warning: Undefined array key "nfsalas" in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/viewtopic.php on line 26 tqhq.ee foorum - 1972 Plymouth Roadrunner 440 Six Pack Warning: Undefined array key "nfkasut" in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 203
1972 Plymouth Roadrunner 440 Six PackMaitea mis su klapisääre mõõt on a iseenesest sai mingiaeg varuga omastatud otse mikistanist 11/32 Viton umbrella tüüpi asjandusi.
____________________________
Flick the Gestapo.... No, I said *Flick*, the Gestapo!
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
15.07.2019 at 23:19
1972 Plymouth Roadrunner 440 Six PackKas siis teflon ikkagi lagunes ära ? Ma tehnilise huvi pärast küsin, mitte selleks et pärast öelda "ma ju ütlesin"
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
16.07.2019 at 19:58
quote:madis: Kas siis teflon ikkagi lagunes ära ? Ma tehnilise huvi pärast küsin, mitte selleks et pärast öelda "ma ju ütlesin"
Tead ei lagunenud. Ma panin topeltvedrud(kus sisemine on ikka konkreetne ümarmaterjalist vedru mitte plekiribast nn. vedru mille tegelik nimi on seal amort) Ja tänu sellele on seal väga vähe ruumi. Niiet pidin teflonist tegema väga õhukese seinaga nn. umbrella tüüpi tihendid et ära mahuksid. Nad lihtsalt tõusid seal ülesse mööda klapisäärtja eks kõrgetel pööretel vedrud loperdavad nagu keedetud makaronid(tsiteerides klassikuid) ja hõõrusid ka veidi vastu. Eks teflon on ka jäigem kui kummist asjad ja ei venita ennast oma kohale nii hästi peale. Nüüd võtan kaaned maha ja lasen freesida väikestele tihenditele kohad sisse. Midagi sellise töö moodi:
1972 Plymouth Roadrunner 440 Six PackAhjaa veel see asi ka, et käigukastil keevitatud saba andis järgi ja sealt tilkus õli sumpsitorude peale. Niiet see töö ka veel ees.
1972 Plymouth Roadrunner 440 Six PackTere jälle.
Nüüd on eelmisest postitusest u. kolmveerand aastat möödas ja ühtteist juhtunud. Püüan järgemööda mälus olnut taastada ja koos piltidega lugu edasi esitada. Nagu juba mainisin siis seisis ees töö korralike(õigete) klapisääre tihendite paigaldamisega. Selleks võtsin kohe peale eelmise aasta Beauty-t kaaned maha ja toimetasin Erkki Engineeringusse. Erkki tegi lahtivõtmise ja kokkupaneku. Klapipesade ja klappide tööpindade lõikamise, õigetele tihenditele pesade freesimise ja plokikaante tasapindade lihvimise lasime teha Windorfis.
Siin siis lõigatud klapipesad ja lihvitud pind:
Freesitud pesad õigetele klapisäärte tihenditele:
Komplekteeritud plokikaaned:
Üks lähivõte ka niipalju kui läbi topeltvedrude näha on:
Niipalju siis plokikaantest. Ja nagu mainisin siis käigukasti pikk saba andis keevituskohast järgi ja tõmbas praod sisse. Sealt tilkus õli sumpsitorudele ja vedas terve tee põhja alla ja tagaotsale. Niiet Haapsalust koju jõudes oli pepu õline nö.
1972 Plymouth Roadrunner 440 Six PackKäigukasti sabaosaga algasid jamad juba 2a. tagasi kui ma enda oskamatusest üritades kardaani simmerlingi kätte saada tekitasin praod sisse detailile. Sai maha võetud mis õnneks on suht lihtne protseduur ja viidud tuttava keevitaja kätte.
Selline lollus sai kokku keeratud:
Peale keevitamist ja värvimist:
Ja eelmisel 2019 aastal siis mingi hetk AB kiirenduse ajal tekkisid uuesti praod sisse. Seekord keeras ümberringi suht sirgelt katki ja osaliselt keevitatud kohast.
Siin võib olla mitmeid põhjusi ja üks nendest võib olla Autocardani poolt tehtud kardaan millest tuleb juttu edaspidi.
Igatahes väga raske leida meiemaalt seda käigukasti tagumist otsa...üks soomlane küsis kasutatud detaili eest 490€ ja uue eest pea 1000. Selle katkise kasti pildiga kommenteerisin ühes USA B-body grupis mingit postitust mu murega ja kohe vastas üks vend Michiganist et tal selline vedeleb ja nõus mulle saatma. Ja nii oligi. See detail tuli küll üleni paksult mudasena aga tervena 160€ eest kokku mulle ukse taha.
Pildil vana katkine versus "uus"
Eelmise aasta suve lõpus sai siis ära vahetatud. Auto all turnides sai otsustatud hakata põhjaalust üldisemalt korrastama, et ka alt oleks veidi vaadeldav nagu peab.
1972 Plymouth Roadrunner 440 Six PackMinu teada lõkus Autocardanis tehtud kardaan ühel auto kiirendusell ka kastisaba ära. Saadetis kardaan soome,seal üteldi,et täiest tasakaalust väljas jne.
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
05.05.2020 at 20:02
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
1972 Plymouth Roadrunner 440 Six PackMul oli ca 4 aastat tagasi üsna hull kogemus, kus maksin kõva raha ja sain kardaani hullemas seisus tagasi kui enne oli. Ristid jms. olid küll vahetatud ja ilusaks mustaks võõbatud, aga tasakaalust polnud haisugi. Peale kõva kemplemist tunnistati üles, et ei saagi seda "usaka oma" tasakaalu" ja taheti mulle müüa uue valmistamist. Seal meie teed lahku ka läksid...
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
06.05.2020 at 15:43
1972 Plymouth Roadrunner 440 Six PackNatuke minu kardaanisaagast ka. Nimelt ise ei oleks elusees tulnud selle peale, et käigukasti saba mõranemises kahtlustada kardaani vibratsiooni. Kui aga rääkisin mõne inimesega kellel ka halvad kogemused Autocardani nimelise firmaga siis otsustasin kardaani saata üle lahe nö. kontrolli. Firmaks S&N OY Helsinkis mida kohalikud kiirestisõitjad soovitasid. Helistasin ette ja öeldi, et no problemo...saada aga tulema. Mõtlesin, et kuidas kardaani viisakas oleks pakendada ja ostsin halli kanalisatsioonitoru koos otsakorkidega millesse patsient sai topitud. Transpordi korraldasid Ploomid OÜ kes nagu selgus on seal asutuses varemgi käinud. Mõne päeva pärast tuli kõne, et kardaani andis kõvasti paremaks tuunida. Lisaks lõigati lahti üks ots, pandi uus rist(vana saadeti tagasi) ja keevitati uuesti käigukasti poolne yoke. Tagasi saades oli kohati näha nagu markeri jälgi mis näitasid kust viskab ja siniseid gaasikeevituse täppe. Ilmselt nii aeti sirgemaks või tasakaalu. Maksma läks arve peal umbes veidi üle 200€ kokku + transport. Lähemalt arvet uurides oli tööajaks 2h. ja tunnihinnaks soomele kohaselt 75€/tund
Mõned pildid ka:
Mõtlen siin ise, et kui selle käigukasti poolse otsa pidi lausa uuesti keevitama, et võibolla tõesti viskas nii hullusti, et lõi kasti sabale praod sisse...ei tea.
1972 Plymouth Roadrunner 440 Six PackNüüd hakkasin kardaani alla tagasi tõstma aga emotsionaalsele kunstnikule iseloomulikult otsustasin viimasel hetkel, et ei...veidi veel korrastan põhjaalust. Värskelt värvitud kardaan lihtsalt säras liiga silmatorkavalt kõige muu taustal. Alustasin käigukasti juurest ja edasi tagaosa poole. Tegelikult teen kõike vales järjekorras sest väljast on värv ilus...kapotialune ka korrastatud. Ning nüüd siis vaja põhja alt tegema hakata Esiteks sumpsitorud alt ära...siis kütusetorustik jne...jne. Järgmiseks helistasin Soodahaisse küsimusega, et millega seda põhja oleks hea puhastada/pritsida ning jäime klaasipuru juurde. Kuna läbi mastiksi jm. jama pritsimine väga hästi ei toimi siis hakkasin vana mastiksit ja musta mattvärvi maha leotama. Proovisin erinevaid võtteid ja jäin diisliga leotamise juurde. Määrisin diisliga veidi põhja kokku ja lasin toimida ja jälle edasi. Maha kraapimiseks tegin terastrossi juppidest erinevaid terasharja taolisi moodustisi, et iga nurga taha pääseda. Mastiksi alt tuli välja suht heas korras põhi mis kaetud kerge kohatise roostega. Mõned pildid ka:
Avade korgid jätsin oma kohale alles...neile ei tee klaasipuru midagi. Ettevalmistuse pritsimiseks lõpetasin kergelt bensuga üle tõmmates kuivatamiseks.
Nii jõudsi tagasillani. Siis vaatasin neid sirgeid vanu vedrusid ja tuligi idee need uute vastu välja vahetada. Siis mõtlesin, et reduktori ja sillatala vahelt veidi immitseb õli...ülekanne on ka 3.55...võiks 4.1 proovida...ja jälle läks käest ära nö.
1972 Plymouth Roadrunner 440 Six PackPõhja pritsimise klaasipuruga tegi Soodahai. Selleks üürisin ühelt tuttavalt kanaliga garaashi ja tegin mõned ettevalmistused, et puru väga laiali ei lendaks.
Paar pilti protsessist endast.
Kogu pritsimistöö võttis aega u. 3 tundi. Materjali kulus 75kg. ja rahanumber oli 250€.
Edasi treileri peale ja sõit viis Wagoneer-i juurde Viimsisse kus ootasitd järgmised tööprotsessid. Nagu pildilt näha siis ilus läikiv auto on muutunud valgeks tolmukäkiks. Lohutuseks olgu öeldud, et enamus sellest tolmust langes sõidu ajal ühtlaselt tänavale laiali ja polnud asi nii hull kui paistab.
Kapotialune polnud ka parem.
Esimeseks tööks uues kohas oli suruõhuga puhastus, et natukenegi vaatepilt meeldivam oleks. Mis edasi toimub siis sellest järgmises postituses.
1972 Plymouth Roadrunner 440 Six PackVahemärkusena kiidan et Soodahai on ainuke liivapritsija kes normaalselt tööd teeb ja kasutab puhast pulbrit. Ma olen tal lasknud väikedetaile (akrüülist) matistada ja läbi aastate kõik väga tipptopp.
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
16.05.2020 at 10:46
1972 Plymouth Roadrunner 440 Six PackKõik see tolm on õnneks selline nö. pealelangenud ehk kui teda ei nühi siis pole midagi hullu. Wagoneer garagesse jõudnuna lubati mul ühes eraldi toas kasutada suruõhku ning erinevaid pintsleid lisaks kasutades oli päevase töö järel tolmu mõttes kõik jälle nagu enne. Isegi usk ürituse õnnestumisesse hakkas tasapisi naasma.
Peale pritsitöid avastasime, et vasakpoolse tagavedru kiige ümbruses oli metall suht olematuks muutunud. Roostepoiss ei maga nö. Pagassi poolt vaadates oli pilt siis selline. Need helesinised täpid ongi roosteaugud läbi pleki:
Juba põhja mastiksist puhastades avastasin parema tagatiiva alumise sisemise külje kallal kasutatud loomingulist lähenemist e. joodisega kinnitatud plekitükid. See koht sai ka korrektselt keevitatud nii, et välisvärvile mingit vigastusi ei tekiks:
Tagavedru kinnituse koht sai terves tükis välja lõigatud koos selle ees oleva ristitala jupiga:
Kahe detaili vahepeal on tüüpilised roostekorjamise kohad:
Vajalikud raamidetailid tehti uued:
Veel häirisid raami alumised küljed kus auto kinnitamiseks ilmselt vms. põhjustel oli aukude ümbert plekk kortsu venitatud:
Nendesse kohtadesse tehti paksemast plekist parandused. Samamoodi augud sees nagu originaalis:
Väljaspoolt tuli kogu auto korralikult kinni katta. Veelkord tuleb meelde tuletada, et tööde järjekord on täiesti vale kui hakata nüüd põhja alt korrastama, keevitama, värvima jne.:
Ja siis järgneski kogu põhja puhastamine/lihvimine eri mõõdus ja kujudega traatharjadega. Mõned nurgad isegi käsitsi:
1972 Plymouth Roadrunner 440 Six PackSamal ajal kui põhjaalust värviti lasin korrastada tagasilla kõige täiega. Osaliselt tegin ise aga siis mingi hetk kuulsin häält mis ütles, et see 3.55 ülekanne ei kõlba kusagile ja vaja ikka 4.1 sisse panna. Enne kui ma reaalsusesse tagasi jõudsin oli kogu sild Erkki juures palvega ülekanne vahetada. Silla lõpliku komplekteerimise koos uute simmeritega tegin ise. Kõik mutrid-poldid läbisid ka värskenduskuuri kollase tsingi näol.
Kuna uued superstock tagavedrud on veodi lühemad siis tegin ise uued vedrude esiotsa kinnitused
1972 Plymouth Roadrunner 440 Six PackEdasi tegelesin kütusepaagiga. Nimelt lasin ta klaasipuruga üle pritsida ning avastasin 5 väikest augukest. Hea oli neid otsida kui panin paagi sees tavalise 100w pirni põlema ning siis kustutasin toas tuled ära. Osad panin kinni joodisega ja osad tinaga. Seda lihtsalt huvi pärast sest polnud ennem tinaga sellist tööd teinud. Paagi ja kere vahel on originaalis paks papp mis oli suht hävinud. Selle asendasin mürasummutusmati tükkidega. Paagi enda kruntisin ja värvisin ning siis veel kahekomponendiline lakk.
Paak installituna.
Selguse huvides tuleb mainida, et need viimased pildid on tehtud jaanuar 2020. Edasi panin kõik põhja alt kokku ning siis tulid uudised suviste ürituste ära jäämise kohta. See võttis mul tempot maha ning otsustasin põhjaaluse korrastamise töödega liikuda esimeste tiibade sisekülgede ja porikoobaste juurde.
1972 Plymouth Roadrunner 440 Six PackEsimesed tiivad said maha võetud ning väljapoolt kinni kaetud et värv vigastada ei saaks. Kõik vana mastiks jm. sulatasin maha küll diisliga leotades ning ettevaatlikult soojendades. Veidikene oli pindmist roostet aga selle sain maha nii mehhaaniliselt harjadega kui ka roostesurmaga mida ma omal moel kangemaks tuunisin. Pärast seda tööd pidin soodalahusega kõik korralikult ära neutraliseerima. Pildil on puhta halli metalliga tiiva sisekülg ja kohati on näha musta tehasekrunti veel.