Warning: Undefined variable $HTTP_SERVER_VARS in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/include/packer.php on line 14
Warning: Trying to access array offset on null in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/include/packer.php on line 14
Warning: Undefined array key "page" in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/viewtopic.php on line 7
Warning: Undefined array key "nfkasut" in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/viewtopic.php on line 25
Warning: Undefined array key "nfsalas" in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/viewtopic.php on line 26 tqhq.ee foorum - ram 2500 cummins twin-turbo Warning: Undefined array key "nfkasut" in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 203
ram 2500 cummins twin-turboKuna 2007 aastal ehitatud 400+hp mootor hakkas ajale jalgu jääma ja riiulisse oli kogunenud hulga huvitavaid varuosi siis tekkis mõte need kokku panna.
Mootorisse siis lähevad sisse väheke suurema põlemiskambriga kolvid, vänt/kepsud/kolvid said R-koneistos ära tasakaalustatud kuna pöördeid tuleb tulevikus pea 2x rohkem kui tehas ette näeb. Samuti siis tugevamad kepsupoldid, titaanist klapivedrude hoidjad koos lukkudega(et vältida suurtel pööretel lukustite eemaldumist), tugevamad klapivedrud, nukvõll saab ka olema suht äkilise profiiliga mille tõttu tuli ka kolvile lõigata sisse klapi pesad. Plokikaan sai ise ära porditud.Ja,et saaks sisselaske poolt ka portida tuli eemaldada küljest originaalne sisselase(plokikaas ja sisselase on cumminsil ühes tükis). Uus sisselase sai ehitatud alumiiniumist ja kahe 3" sisselaske avaga ning et vältida tõukurvarraste kaanetihendi eemaldumist(rõngaste vahelt ikka natuke läbi lipsab liigset rõhku) sai tehtud uus alumiiniumist kaas O-rõngaga. Et polkikaane tihen minema ei lendaks siis sai lõigatud polkile O-rõngad. Igasugu tasapinnad ka loomulikult lihvitud. Pihustid ka said tellitud just mulle sobiliku pihustusnurgaga ning suurusega.
Need siis põhilised asjad.Igasugu muid pisemaid kuid mitte vähem tähtsaid asju on veel hulgim.
Et tagada piisav kogus õhku siis selle eest hoolitsevad HE351VE ja S475.
Nüüd siis juba vaikselt mitu kuud ehitatud. Aga kuna aega töö ja maja soojustamise kõrvalt väga ei jagu siis edeneb asi nagu ta edeneb.
Ja kuna ma pole kunagi twin turbot ehitanud ja eriti küsida pole ka kuskilt siis tekib vahest päris pikki mõttepause. Aga seda suurem on võidurõõm kui ennast sealt läbi närid kuidagi. Kuna torustik on suht suure läbimõõduga siis põrkub siinmail ka vajalike torujuppide leidmise otsa. VKM-ist sai lõpuks ära ostetud kõik pikad 3" 90 ja 45 kraadi alupõlved ning puuduvad tellitud Inglismaalt, samalt tegelaselt sai tellitud ka sobilikud alumiiniumist üleminekud 4" -st 3" peale. Alumiiniumist 3" V-band klambri/flantsi kooslus sai tellitud Saksamaalt diisel buumereid tuunivast ettevõttest.
Nüüdseks siis uus mootor peal ja osad torustikud ka valmis. Hetkel siis vaja teha torustik turbost intercoolerisse ja sealt sisselaskesse.
Sisselaske pealene torumajandus on põhimõtteliselt valmis ja VKM-is lastud ka kokku keevitada. Eile saabus Saksast flantsi komplekt ja järgmise nädala lõpus peaks saabuma ka puuduvad torujupid. Eks siis tegutseb jälle edasi kui aega saab.
Alguses sai mõeldud,et teen cooleri torustiku mõlemast otsast vaid ühe lõdviku peale(vähem asju mis võiks õhku lennata) aga ajutormi tulemusel Astrossiga leidsime,et õigem vist ikka mõlema poole peale kuidagi kaks painduvat lõdvikut paigaldada kuna mootor liigub vahel päris mehiselt.
Kui torutööd valmis on siis peab hakkama leiutama kuidas vedada VGT turbot liigutava õhusilindri tarbeks vajalikud liinid. Loomulikult on veel igasugu nipet näpet mis vaja leiutada ja ehitada.
Autol ehitamise käigus sai vahetatud esisillas kõik laagrid/simmekad(tänud Erkkile), käigukast mis seda kohutavad väärkasutust 4WD boostitud kiirendamiste näol läbi 35" rataste ning 3,54 ülekande kannatanud siiani on sai ka lahti võetud ning kõik vähegi kulumis ilminguid näidanud osad uute vastu vahetatud. Siinkohal tänud jälle Erkkile kes ka eelmise käigukasti koosluse(pea enamus kastis olevatest asjadest tuli toona kõvemaks/paremaks upgradeda ja loomulikult minimaalse tööks vajaliku infoga) ainukese kastimehena julges kokku panna toona(2007) ning ei küsinud mu käest,et miks nahhui sul seda vaja on(nii mõnigi teine küsis kui kuulis,et diisel kastikale on seda käigukasti vaja).
Samuti on uued kõik roolimajanduse asjad ning ristid kõikvõimalikes kohtades. Roolikarp sai juba mõni aeg tagasi vahetatud borgesoni oma vastu mis tagab oluliselt parema roolitunnetuse.
Eks kui midagi uut toimub siis katsun siia ka märkku anda.
____________________________
dodge ram 2500 97´ twin turbo just for fun 1mile=226km/h lendas õhku
pontiac firebird convertible 69´ töös
pontiac gto 71´ valmimas
Dodge Charger Super Bee 71´
International Harvester Travelette C-120 61´Sõidab
Mitsubishi Colt Lancet 76`
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
02.09.2012 at 11:11
ram 2500 cummins twin-turbo noh nüüd on siis härjal sarvist võetud. Tõotab tormi tulla, kui see kooslus timmi saab. Siin peab tõesti jõuülekandele tähelepanu pöörama. See mõnede vendade jutt, et "milleks sul diislil seda vaja on" ....noh ilmselt tegu teemaga kus nendel vendadel pole vähematki aimu valitsevast juba madalatel pööretel ilmnevast julmast pöördemomendist. Juba see kui lähed ostma gardaaniristi ja hakatakse kuskilt otsima sinna silmadesse mõõtude järgi sobivat mingit traktori jõuvõtu risti....Noh jah tegu ilmselt teadmatusega või oskuste puudumisega ja see peidetakse mingite kõvade meeste jutu taha. Eks ta teistpidi mõelda on isegi parem. Ei tehta vähemalt mingit jama kokku. Ei saa ju seal kõrval seista, kui kutt toimetab ja pärast on imetlemist, kuhu need käigud jälle kadusid või vale gardaaniristi(sellega saab juba stock mootor hakkama) maha murrab ja kui see malk seal vabadusse pääseb .... See VGT õhusilindri jutt, kas õliga juhitavat versiooni ei ole...kuidas ta tundlikusega, reaktsioonikiirusega jääb?
____________________________
Ford Excursion 6.0 Limited
...rõõm ilma diislita on teesklus...
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
02.09.2012 at 13:29
Kolvisõrmed on originaalid. Loomulikult käisid ka R-koneistost läbi koos muu mudruga.
Selle HP piirimail kuhu mina rihin ei ole veel mõtet tehase häid osi välja vahetada. Tuleb lihtsalt leida võimalikult head tehase omad
____________________________
dodge ram 2500 97´ twin turbo just for fun 1mile=226km/h lendas õhku
pontiac firebird convertible 69´ töös
pontiac gto 71´ valmimas
Dodge Charger Super Bee 71´
International Harvester Travelette C-120 61´Sõidab
Mitsubishi Colt Lancet 76`
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
02.09.2012 at 16:55
1 edit. Last edited 02.09.2012 at 16:56 by wagoneer
ram 2500 cummins twin-turboVaakumiliinide jaoks toimi nii:
Osta Hydroscandist või analoogist õhu kiirliitmikke kõrrele, näiteks 8mm.
Osta SAPA-st või analoogist 8mm alumiiniumtoru seinapaksus vist 1mm sellel.
Otsi tööriistakohvrist piduritorude painutaja, selle 3/8 mõõt peaaegu sama mis 10mm, ning sellega kannatab ilusaid poognaid teha.
Alu toru töötab kiirliitmikus sama heasti kui kõrs, kuid on nägusam, ning ei karda niipalju kuuma.
____________________________ '84 Fiero 4.5T mängimiseks
Eesti esimene dragster, eiteamilleks?
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
03.09.2012 at 07:57
ram 2500 cummins twin-turboSilindrit hakkab liigutama boost/drive pressure. Aga usun,et see idee toimib sellegi poolest. Kuidagi peab nuputama mis moodi maha jahutada drive pressure õhk. Ameeriklased teevad lihtsalt torust spiraali jahutuseks. Kui midagi targemat ei leiuta siis peab vist ka sellise puskari torustiku tekitama.
____________________________
dodge ram 2500 97´ twin turbo just for fun 1mile=226km/h lendas õhku
pontiac firebird convertible 69´ töös
pontiac gto 71´ valmimas
Dodge Charger Super Bee 71´
International Harvester Travelette C-120 61´Sõidab
Mitsubishi Colt Lancet 76`
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
03.09.2012 at 08:14
ram 2500 cummins twin-turboKuna isand Wagoneer tõstab lati päris kõrgele,siis ei jää mul muud üle kui hakata riiulis olevat kompressorit koos kahe vilega kapoti alla paigutama ....
____________________________
Probleemid algavad kui on liiga palju toredaid mõtteid...
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
03.09.2012 at 12:48
quote:wagoneer: Väline läbimõõt jah 40mm ja seina paksus 10mm
Nu-nu, "Tamasseri rauad"... Astro, kas laevamootoritel on haubitsatorud või?
Aga nojah, diislid kipuvad ju detoneerima..
Väiksema haubitsa toru mõõtu võivad need ju majamõõtu mootoritel isegi olla. Kui kolvi läbimõõt on poolteist meetrit, siis peab kepsu kolviga ühendav pulk ka vastav olema
Mind täitsa huvitab, mis saab sellise ettevalmistuse juures olema kaitsmeks ülekoormuse vastu? Rattavõll? Või siiski kardaani toru...
Kas heitgaaside temperatuuri jälgimine tuleb?
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
03.09.2012 at 14:32
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
ram 2500 cummins twin-turboVäljalaske temp.näidik oli juba vana mootori juures olemas samuti ka boosti näidik. Erinevaid mõõte punkte peab tekitama veel,et saaks aimu mis toimub. Need küll ei jää statsionaarselt sisse. Muidu läheks juba näidikute koguse poolest "kiirete ja vihaste" pärusmaale.
Pilbasteks lastakse nii kardaane,pooltelgi kui ka loomulikult käigukaste ning vahekaste. Hetkel käigukasti ehitusel sellega arvestatud. Vahekasti versiooniga pole nagu ka kellegil probleeme olnud. Samuti kõik muu. Aga nagu ikka paistab nõrgim lüli hiljem. Ega asjade sisse ei näe kunagi. Esikardaanil on juba eelmisest kooslusest julgestus rõngas ümber(mingil testipäeval ammu ammu haapsalus õnnestus risti hoidvad poldid pooleks väänata ). Tagumisele peaks ka midagi mõtlema. Samuti peab tagasilla Traction Bars idega fikseerima kuna muidu väändub see liiga, mille tulemusel lendab juppideks tagumine kardaanirist. Eks ma üritan korralikult kodutööd teha ja võimalikult palju üle suure lombi poiste vigadest õppida ja neid võimalusel vältida. Aga mida aeg edasi seda rohkem saab selgeks,et neid "saladusi" on veel ja veel.
PS! Ülekoormuse kaitseks on loodetavasti pidamise puudumine
____________________________
dodge ram 2500 97´ twin turbo just for fun 1mile=226km/h lendas õhku
pontiac firebird convertible 69´ töös
pontiac gto 71´ valmimas
Dodge Charger Super Bee 71´
International Harvester Travelette C-120 61´Sõidab
Mitsubishi Colt Lancet 76`
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
03.09.2012 at 16:04
1 edit. Last edited 03.09.2012 at 19:22 by wagoneer
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
ram 2500 cummins twin-turboEile sai siis turbost intercoolerisse minev toru ning üleminek intercooleri otsast 3" toru peale valmis tehtud.
Turbo poolne ots saab V-band klambri ja intercooleri poolsesse otsa läheb painduv silikoon ühendus. Sai testitud ka silikoon ühenduse paindumis suutlikust ja see tundub olevat täiesti piisav igas suunas.
quote:_siim_: Üldse on tore lugeda et lõpuks ka eestis hakkavad inimesed diisleid tõsisemalt võtma,ehk saab hea asi.
Küsimus selline,kas toitma hakkab seda 14/16/18mm pumbapea?
Eks siis kevadel tuleb kiirete diislite kokkutulek korraldada
Ma sain ainult kuu aega uhke olla oma 3.0 r6 ca 600hp ja 800nj väändega,tuttav soomes sai romulamootorist hetkel juba 750hp ja 1250nj....
14/16/18mm pumbapea viitaks rootorpumbale , meil aga hetkel kasutusel rivipumbad 12mm elementidega ja kui sellest tõesti peaks väheks jääma(12mm peaks 1000hp alla saama)
siis on ka mul riiulis uus 13mm ''Race pump'' , mida ka suured poisid kasutavad
Isand Wagoneer on oma Ram'i hobuseid nuuumanud juba päris mitmeid aastaid.....,
____________________________
Probleemid algavad kui on liiga palju toredaid mõtteid...
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
14.09.2012 at 10:29
quote:_siim_: Üldse on tore lugeda et lõpuks ka eestis hakkavad inimesed diisleid tõsisemalt võtma,ehk saab hea asi.
Hehe, lõpuks ometi
quote:Astro SS:Isand Wagoneer on oma Ram'i hobuseid nuuumanud juba päris mitmeid aastaid.....,
Noh, võiks ikkagi aru saada, et wagoneer ja Astro on asjaga tegelenud nii mõnegi aasta, ja seetõttu omandanud kvalifikatsiooni, mida vast üsna suurel hulgal tqhq liikmeskonnal pole.
Meenub ühele võistlusele minek mõni aasta tagasi. Me kruisasime võistlusele, Van + treila peal Camaro. Kod. Diesel roolis ainsa BE-kat omanikuna.
Sappa ilmus wagoneer punasega RAM'iga.
Oli siis Diesel-wagoneer vaheline GSM-comm:
D: "Tee siis ikka möödasõidul suitsu ka!"
w: "Ok"
90 km/h juures sõidab tossukäru mööda, mitmesajameetrise tahmapilve tõttu nähtavus 0 (null), kod Diesel näitas, et oskab autorongi juhtida.
Tossukäru näitas ka dragil end korralikult, mõninga hävinguga siiski, nagu "thats racing" kohane, AFAIR.
quote:Astro SS:
...
meil aga hetkel kasutusel rivipumbad 12mm elementidega ja kui sellest tõesti peaks väheks jääma(12mm peaks 1000hp alla saama)
siis on ka mul riiulis uus 13mm ''Race pump'' , mida ka suured poisid kasutavad
...
Millal selle pumba vedavad pöörded lõpevad (palju julgete mootorit piinata)? Kas etteanne võetakse maha järsult või on mingi vahemik "lahjemaks" tõmbeks ka?
Klapitõusu ka suurendasite? Palju?
12 mm peaks ikka julgelt neljakohalisi numbreid produtseerima. Sellega sõites on meie tänavad vist permanentselt libedad?
Ilmselt on selle mootori erikulu (eeldusel, et Pärtel ikka mõtles brake specific fuel consumptionit) hea, kui õhkurõhk on piisavalt kõrge. Aga kõrgrõhkkonna saabumist oodates võib päris rammus vorst tulla....
Olete mingi sihi ka seadnud? Kuigi ma kaldun arvama, et vaevalt te ökonoomsusele esimeses lähenduses kuigi palju rõhku panete.
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
14.09.2012 at 14:02
ram 2500 cummins twin-turboPump peaks lubama 7000 pööde lähedale , ei saa mainimata jätta et tehase seades saavad pöörded otsa 2800 pealt.
Wagoneeri mootori küljes olev pump on tehtud 3 erinevast. ja sel on seade võimalusi piisavalt palju
Nuka valmistaja , selle andmed ja kolbidele vajalikud mofifikatsioonid ei kuulu avaldamisele , see kuulub rubriiki : peaks olema piisav
Nalja rubriiku kuulub ka see,et kui minu *race* pumpa stenditi läks stend rikki ülekoormusest ja kogusest
____________________________
Probleemid algavad kui on liiga palju toredaid mõtteid...
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
14.09.2012 at 14:32
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
ram 2500 cummins twin-turboMootor ja pump on ehitatud kestma pöördeid 5000+rpm. Esialgu sinnani vast ei roni. Aga mine tea. Inimene pidavat uudishimulik olema AFC-ga hakkab mängima siis kui pump peal ja mootor töötab.USA-s pullingu vennad muidu lajatavad samu vedrusid kasutava pumbaga 6000+rpm. Ma ei kujuta ette mis häält teeb mootor 5000rpm ja kardan,et 6000rpm-i puhul vist paneks igaks juhuks jooksu juba Mootoris on oluliselt äkilisema tõusuga nukk kui originaalis ning vastavalt sellele ka kolbidel klapipesad sisse lõigatud.
HP-sihte ei ole seadnud. Usun,et kindlasti rohkem kui vana mootori 400+ hp oli. Esmalt üritaks mootori tööle saada ja siis vaatab edasi.
Idee on saavutada tänu VGT turbo kasutamisele oluliselt vähem Pärtli pooltki mainitud tahmalontti auto taga. Samas peaks juba suht madalalt hakkama mehiselt hammustama tänu VGT-le ning hiljem siis suur sõber hakkab kaasa aitama(seda siis teoreetiliselt).
Kuna selles ehituses on minu jaoks uusi/tundmatuid muutujaid palju (teine nukk/suurema põlemiskambriga kolvid/suuremad pihustid/pump/turbod/porditud kaan/iseehitatud sisselase/turbo torustike valik jne) võib üllatusi tulla nii negatiivseid kui ka positiivseid.
See ehitus on juba otsapidi selles liivakastis kus sõbralikud Ameerika poisid enam infot ei jaga vaatamata sellele,et ma teisel pool suurt lompi asun. Ehk müstiline kogus öö tunde arvutis ja kosmiline kogus läbi sirvitud materjale ning arutusi Astrossiga mille tulemusena siis üritangi antud puzlet kokku panna.
____________________________
dodge ram 2500 97´ twin turbo just for fun 1mile=226km/h lendas õhku
pontiac firebird convertible 69´ töös
pontiac gto 71´ valmimas
Dodge Charger Super Bee 71´
International Harvester Travelette C-120 61´Sõidab
Mitsubishi Colt Lancet 76`
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
14.09.2012 at 14:45
1 edit. Last edited 14.09.2012 at 14:48 by wagoneer
quote:Astro SS: Pump peaks lubama 7000 pööde lähedale , ei saa mainimata jätta et tehase seades saavad pöörded otsa 2800 pealt.
Wagoneeri mootori küljes olev pump on tehtud 3 erinevast. ja sel on seade võimalusi piisavalt palju
Nuka valmistaja , selle andmed ja kolbidele vajalikud mofifikatsioonid ei kuulu avaldamisele , see kuulub rubriiki : peaks olema piisav
Nalja rubriiku kuulub ka see,et kui minu *race* pumpa stenditi läks stend rikki ülekoormusest ja kogusest
Oot, 7 krpm on vedavad pöörded enne, kui kütusekogust maha tõmbama hakatakse? Wow...
Ise nokitsete regulaatori kallal? Või lasete kellelgi teha? Oleks huvitav teada, kes Eestis regulaatorite kallale minna julgeb... Soomes nokitakse neid küll kangemaks.
Või on sel üldse elekterjuhtimisega pump?
Kas stendi toitepump "natuke järgiaidatud" R6 pumba toitmisel lahjaks ei jäänud (ma ei tea, kas sellel etteandesurvet ka jälgida andis...)
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
14.09.2012 at 14:49
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
ram 2500 cummins twin-turboPump on täis mehaaniline. Ütleme nii,et osad jupid minu mootoris ja pumbas ja AStrossi pumbas pärinevad USA-s hetkel päris mitmes sled- pullingu klassis juhtpositsiooni hoidva perekonna käest. Ehk loodetavasti nad teavad mida teevad
____________________________
dodge ram 2500 97´ twin turbo just for fun 1mile=226km/h lendas õhku
pontiac firebird convertible 69´ töös
pontiac gto 71´ valmimas
Dodge Charger Super Bee 71´
International Harvester Travelette C-120 61´Sõidab
Mitsubishi Colt Lancet 76`
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
14.09.2012 at 14:55
1 edit. Last edited 14.09.2012 at 14:57 by wagoneer
quote:wagoneer: Pump on täis mehaaniline. Ütleme nii,et osad jupid minu mootoris ja pumbas ja AStrossi pumbas pärinevad USA-s hetkel päris mitmes sled- pullingu klassis juhtpositsiooni hoidva perekonna käest. Ehk loodetavasti nad teavad mida teevad
Need, kes lõpuni sõidavad, kohe kindlasti - nemad on ju siinpool purunemispiiri. Teised pakuvad suurepärast vaatemängu
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
14.09.2012 at 15:05