Warning: Undefined variable $HTTP_SERVER_VARS in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/include/packer.php on line 14
Warning: Trying to access array offset on null in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/include/packer.php on line 14
Warning: Undefined array key "page" in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/viewtopic.php on line 7
Warning: Undefined array key "nfkasut" in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/viewtopic.php on line 25
Warning: Undefined array key "nfsalas" in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/viewtopic.php on line 26 tqhq.ee foorum - Eesti autonduse tulevikust Warning: Undefined array key "nfkasut" in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 203
quote:BlueStang:kas see 7kw väheks ei jää - tegelikult peaks ikkagi miski vesijahutusega variandi panema
äkki pakud miski uue combo välja
Seda annab nii 3x üle laadida lühiajaliselt, lisaks on see 3000rpm-i peal, 6K peal peaks 2x rohkem sama ampriga saama.
Alu korpuse eelis ongi lisaks kergusele see, et saab tünni ümber lasta keevitada.
Kokkuvõttes ikka 3x odavam kui WarP 9" vmt.
Aga seda asja olen väga pinnapealselt uurinud, pole aega sellega tegelemiseks hetkel.
____________________________ '84 Fiero 4.5T mängimiseks
Eesti esimene dragster, eiteamilleks?
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
08.03.2011 at 19:41
Eesti autonduse tulevikustHiljuti arvutasin vajalikke võimsusi: Smart ForTwo ja täismassiga 1500 kg. Kiirendus 0-50 km/h 4 sekundiga vajas 38 kw. 110 km/h sõitmiseks vaja 20 kw ja keskmise kiirusega 55 km/h vajas 5 kw. Akude valikul kippus asi hapuks minema, oma suure koguse ja massi poolest
____________________________
Hell Camino
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
08.03.2011 at 20:44
Eesti autonduse tulevikustUsu mind Ply, raamatud ei tapa. Hari ennast natuke, on endal ka hiljem seda möla lõbus lugeda.
quote:PlyVal64: Viplala, Sa võid tuua mistahes loogilisi põhjendusi aga ikka oled "loll maamees" ja mõni omast arust "teadlane" jagab raha ja teab täpselt...
Kahjuks või Sinu-minu õnneks ei allu sellised asjad millelegi muule lõppkokkuvõttes, kui puhtale maamehelikule pragmatismile. Antud tösötusharusse võib toppida KOGU maailma raha aga tolku sellest tänaste teadmiste ja oskuste juures ikkagi ei ole. Ei ole suutnud seda elektriprobleemi ilma paikse tuumajaamata ära lahendada kaks maailma suurriiki oma allveelaevades, kordi väiksem on võimalus, et seda suudavad sõjatööstusega võrreldes mutrikesed mitsust või gee-emmist.
Kõigepealt peab Inimene suutma ära seletada ja tõestada ning loomulikult ka ise tekitada kasvõi keravälgu ja siis läheme asjadega edasi. Sest tegelikult on meie teadmised Loodusest ja ka elektrist ikka kole pisikesed. Kuidas ikka elektriangerjas täpselt elektrit toodab? Ujub rajaks ringi ja täitsa oma elekter on kogu aeg kaasas. Sellest on vähe, et "keemiline energia muudetakse elundis elektienergiaks". Vana toodab kuni 500 volti/400 vatti 0,8 ampri juures. Tasuta! Aga näed, sedagi keegi täpselt ei tea ega oska järgi teha, kuigi uuritakse aastakümneid ja väga põhjalikult. Lükkaks aga elektrijaama ühest otsast orgaanilist pläga sisse ja teisest tuleks muudkui elekter. On sellised asjad olemas aga võrreldes 20 kilo kaaluva kalaga on need sama võimsuse juures kordi suuremad aga elektrielund kogu kalast on olematu protsent. Enne tuumaalveelaevu taheti elektriangerjas/sinivaal-allveelaevu teha aga välja ei tulnud... Kurnad aga liikumise pealt planktonit mingist "kiudelemendist" läbi ja teises otsas propeller käib ringi ning laevas on soe ja valge. Jube lihtne, onju? Bioonikud, keemikud ja füüsikud lahendavad siiani küsimust. Ühel on täitsa kabedas koguses elektrit pakkuda ja teisel allvelaeva mõõtkavas kere läbi elu ujutada.
Selge, et elekter on tuleviku teema nii liikumisel kui üldises elus kuid praegu veel on ta soojusenergia, mis on muundatud elektriks ja tuleb täbi miljardite tonnide metallide (kogu ilma peale kokku) seinapistikusse. Ja me ei oska seda veel tonni-poolteise liigutamiseks vajalikul hulgal ja mahus kaasas kanda. Kogu aeg ja liiga tihti peab olema mingi juhe kusagil seinas ning efekt on olematu, sest elektriautot tasuta ei jagata.
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
08.03.2011 at 23:38
Eesti autonduse tulevikustKuna tundub et siin teemas OT'd pole olemas siis viskan kah oma panuse.
Mul oli möned aastad tagasi Rootsis tööl kasutamiseks elektri sitröön berlingo, liikusin sellega paar kuud vast.
Minuarust suht kuldne asi oli, küll mitte Stockholmis kus vahemaad suured+mägine. Tehase poolt oli ette nähtud akude kestvuseks miski 100km vist, päriselus vedas 50-60km välja ühe laadimisega. Soojendus töötas nö Webastoga, tankisid aga bensiini samasse auku kuhu tavamudelil, selle vahega et paak oli miski 7l vms. Söitis ka talvel samamoodi kui suvel, tösi, siis ei olnud praeguseid arktikatalvesid.
Stockis pidid vahemaid hoolega ette arvestama, sest saab bensiin otsa seisad kanistriga teeääres, aga juhtmega teeääres seismine ei toimi hästi....
Kuna ma autopoes töötan siis oli ka see müügiks(tegelikult oli neid 3tk kokku) ja hind polnud eriti kirves. Konks peitus aga selles, et autot ei tohtinud müüa eraisikule, ja koos autoga oli kohustuslik sölmida leping Citroeniga, mis seisnes igakuises paarituhande sekises nö hooldustasus. See kattis siis selle, et kui akud vöi elektriajam ketsi nurka viskas remonditi/vahetati akusid tasuta. Et auto kuulus nagu sulle, aga akusid rentisid citroenist, nagu ma aru sain. Mis muidugi tegi ka vöimatuks ekspordiks müümise ja nullis auto völud köik ära.
Aga praegu siin Haapsalus sobiks selline liikur mulle küll imehästi, mägesid pole, vahemaad lühikesed, oma asjad saaks päevläbi ilusti aetud ja ööseks juhe seina....
____________________________
KKK-Koledate Kastikate Klubi
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
09.03.2011 at 08:49
quote:viplala: Koos vajamineva ümber ja juurdeehitustega, võib tuumajaama ehituskulud ulatuda 6-7 miljardi euroni. Juhul kui üldse tuumajaam peaks siia tulema, siis arvestatakse ehituse maksumuses, ka sooja müügiga. Ma olen jätkuvalt arvamusel, et oleks väär arvata sooja eest väljakäidava summa vähenemist lõpptarbijale.
Leedu jaam on suure küsimärgi all, kuna puudub asja mõte ja sellega seoses ka investorite huvi. Üks põhjusi on venemaale, leedu piirile, ehitatav tuumajaam, mis pani ära jooksma ka viimase investori.
Leedu tuumajaama ümber toimuv on tiba arusaamatu ja protsessi lõpus jääme püksata meie. Et paljuräägitud Balti koostöö tegelikus elus meenutab Krõlovi valmi haugist, luigest ja vähist, on ammu teada, aga ikka kolistatakse samas ämbris. Mina ei näe põhjust, et EV ei suudaks ühe aastaeelarve suurust summat nt 20 aasta peale ütleme Maailmapangast laenata? Milleks mingid investorid? Et paati rohkem kõigutada? Kui tegemist on riikliku strateegilise programmiga? Investoritega elektrijaamade ja raudtee teemal on näppu küllalt lõigatud. Riikliku julgeoleku küsimus ning börsil vehhklemine ei sobi omavahel kokku, ellujäämisel puudub nüüdispuhasväärtus ning kaalutud keskmine intress.
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
09.03.2011 at 09:56
Leedu tuumajaama ümber toimuv on tiba arusaamatu ja protsessi lõpus jääme püksata meie. Et paljuräägitud Balti koostöö tegelikus elus meenutab Krõlovi valmi haugist, luigest ja vähist, on ammu teada, aga ikka kolistatakse samas ämbris. Mina ei näe põhjust, et EV ei suudaks ühe aastaeelarve suurust summat nt 20 aasta peale ütleme Maailmapangast laenata? Milleks mingid investorid? Et paati rohkem kõigutada? Kui tegemist on riikliku strateegilise programmiga? Investoritega elektrijaamade ja raudtee teemal on näppu küllalt lõigatud. Riikliku julgeoleku küsimus ning börsil vehhklemine ei sobi omavahel kokku, ellujäämisel puudub nüüdispuhasväärtus ning kaalutud keskmine intress.
+1.
____________________________
www.vems.ee
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
09.03.2011 at 10:40
Leedu tuumajaama ümber toimuv on tiba arusaamatu ja protsessi lõpus jääme püksata meie. Et paljuräägitud Balti koostöö tegelikus elus meenutab Krõlovi valmi haugist, luigest ja vähist, on ammu teada, aga ikka kolistatakse samas ämbris. Mina ei näe põhjust, et EV ei suudaks ühe aastaeelarve suurust summat nt 20 aasta peale ütleme Maailmapangast laenata? Milleks mingid investorid? Et paati rohkem kõigutada? Kui tegemist on riikliku strateegilise programmiga? Investoritega elektrijaamade ja raudtee teemal on näppu küllalt lõigatud. Riikliku julgeoleku küsimus ning börsil vehhklemine ei sobi omavahel kokku, ellujäämisel puudub nüüdispuhasväärtus ning kaalutud keskmine intress.
+1.
nõustun samuti.
Reaalsus ja riigimehelike "munade" olemasolu on minu sügavaimaks kurvastuseks muidugi iseasi. Kuid teoorias peaks säärase summa eest saama vähemalt ühe lääne reaktori koos igasuguste OL3-e suguste ettearvamatustega "hinna sees" või kui peaks vedama, siis paar vene oma.
____________________________
kirjanik
97' Expedition, unistuste auto.
ex 94' Seville STS
ex 97' Mark VIII
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
09.03.2011 at 12:30
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
Eesti autonduse tulevikustKuidagi vait on see elektri tuleviku asi jäänud. Tuulikutest abi pole, Venemaalt ostes on hinna sees tohutu poliitiline risk (meenutage juhtumeid Ukraina ja Valgevene gaasiga, kus kaheteistkümnendal tunnil kraane keeratakse), nafta kallinemisel lähevad kallimaks ka kõik muud börsipõhised elektri variandid. EE-s pole ka vist taibatud õiged kompetentsi sisse osta, avalikud etteasted mõni aeg tagasi miski "tuumaenergia osakonna" poolt jätavad igati nõrga mulje, vähemalt Raukase koolkond paistab teadvat, kuidas ahelreaktsioon käib ja mis loom on neutronite paljunemistegur. Ei saa aru, mis plaan tulevikuks on. Tundub, et plaani polegi. Huvitav, mis siis saab põlevkivist, kui gaas ja nafta on hinnaga laes ja elektri nõudlus kasvab (kui nt konverteerida kogu vedelkütuse tarve ringi elektrisse)? Varsti tuleb avatud elektriturg, mis tooni võtab odav vene elekter? Boamadu on kah kaelas alguses meeldiv soe.
Üsna lihtne on rambivalguses esimese laadimispunkti lint läbi lõigata. Tegelikult on erasektor selle punkti ammu teinud ja üks asub nt Europarki parkimismajas SEB-i all. Miskipärast ei näe seal ühtegi autot kunagi laadimas, kuigi laadimine on parkla kasutajale tasuta. Mingi strateegiline plaan kogu majanduse jätkusuutlikkuse tagamiseks järgmiseks 50 aastaks on aga natuke teine tase. Tegeleme mõttetu pakasuhhaga.
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
09.03.2011 at 15:14
Pole eriline autospets ega majanduse ega elektritootmisega eriti kursis. Aga üldjoontes näen asjas vaid positiivsust. Tehnoloogia areng on alati tervitatav ning eriti sellise tehnoloogia areng millel on potensiaali tulevikus olla täiesti saastevaba - tootmisest kasutamiseni.
Kütuselemendiga auto, mis toodab elektrit vesinikust ning eraldab jäägina vaid veeauru tundub mulle kõige huvitavam ja lahedam lahendus. Ja täiesti suva on asja maksumus hetkel. Kõik uued asjad maksavad palju ning alati leidub neile ka ostjaid - selle üle ei hakka pead isegi mitte vaevama praegu. Niivõinaa ei kaldu autode kasutamise protsent lähimate kümnendite jooksul küll alternatiivkütustega autode peale.
Huvitav lüke meie riigi poolt igal juhul. Tahaks näha kuidas see kõik toimima hakkab.
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
12.03.2011 at 14:45
Eesti autonduse tulevikustOlles aastaid seotud riigiametite ja nende korraldatud riigihangetega... olen täis skepsist. Kõik võib olla äge, aga kas lepingutes või rakendamises on alati mingid purikad peidus, mis asja farsiks muudavad.
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
12.03.2011 at 15:24
Eesti autonduse tulevikustViimases Autolehes oli sellel teemal (vähe lahmivat) juttu ja seal oli kirjas eesmärk, et 10% sõidukitest mingiks tärminist taastuvenergial. Kas laetav auto, mille laadimiseks kasutatakse 98% mittetaastuvat põlevkivienergiat, on "taastuvenergial transport"? Mnjah, kuskil oleks nagu jääpurikaga pähe saadud. Et hakatakse kompenseerima küllalt olulist osa elektriauto hinnast, mis tarvitab põlevkivielektrit? Taastuv- või tuumaelekter ei muutu ju 2020 aastaks meil valdavaks...
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
13.03.2011 at 18:41
Eesti autonduse tulevikustlaadimisjaamades saab olema range turvakontroll ja läbi lastakse sellest tihedast sõelast vaid tuulikutes toodetud energiaühikuid vastavate läbipääsulubadega
____________________________
Flick the Gestapo.... No, I said *Flick*, the Gestapo!
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
13.03.2011 at 19:04
Eesti autonduse tulevikustKuskl uudises oli kirjas et tuleb võta EE rohelise energia pakett vähemalt auto laadimiseks. Tegelt peaks ju saama põlevkivi ühes kohas ju paremini ja puhtamat põletada kui autodes diislit/bensu. Mina arvan et elektriautod ei ole levinud selle pärast et autofirmad elavad hooldusest. Elektriautol ju hulka juppe vahem mida hooldada rihmad õlid filtri. Isegi piduriklotse peaks vähm kuluma, sest mootor ju pidurdab. Sellest ju esindused elavad. Akude peale ei saa ju loota,kohe kui autod olemas on mõtleva mingi nupumehed välja võimaluse kuidas nt hiinast tuua odavamaid akusid ja sinu äril kriips peal. Garantii aja elavad ju akud arvatavasti ära, 3000-10000 laadimissükli juttu olen kuulnud. 10 kuni X aastat. Käigukasti õli ju tänapäeval enam peaegu et ei vahetata.Ainuke asi et kutsuvad korra aastas ja kontrollivad juhtmeid.
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
13.03.2011 at 21:19
Eesti autonduse tulevikustSamost pidas täna vajalikuks seda (jaapanist autode soetamist) teemat kommenteerida kui lihtsalt maine projekti nii angu se vellkommestoiija oli omaaegselt. Et siis igast väljamaa ajakirjanikud jooksevad eestisse tormi, et näha kuidas siin ikke ohtrasti juhtmega autosid liikleb.
Aga eks see üks tore komejant saab olema.
____________________________
Caddilac Coupe DeVille'79 (D'Merchant)
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
13.03.2011 at 21:35
Eesti autonduse tulevikustSamas mingi katastroof see diil ka ei ole. Need autod tulevad ju sisuliselt ilma rahata - õhumüümise eest. Hea võimalus tõestada ja katsetada, milline on elektriauto reaalne ekspluatatsioon ja otstarbekus ja toimine meie kliimas. Kuidas on vastupidavus ja akude eluiga. See akude eluiga huvitab mind isiklikult jätkuvalt kõige rohkem.
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
13.03.2011 at 22:23
Eesti autonduse tulevikustHuvitav, kuidas aktsiisi laekumise vähenemisest tekkivat eelarveauku lapitakse? Tõstetakse aktsiisi? 10% pole just väga vähe.
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
13.03.2011 at 22:33
Eesti autonduse tulevikustLoodus ei salli ju tühja kohta !
See, millest autotootjad elavad - pole jah suurim saladus ... aga miks keegi''sõltumatu autotootja'' a'la JeestiJenergia oma pisikest autode kokkulappamise artelli ei tee ?!
Mingisuguse (elektri)motoriseeritud ostukäru kokkulappamine poleks ju mingi maailmasuurim kangelastegu ?!
Me ju räägime linnaautost .. millel just ülearu igasuguseid ''kolmetähelisi'' abilisi ja muid elektroonisi ganitelle hädatarvilikult ju vaja pole ..
.... ja seda siis ostaksid (ja oleksid sillas) nii rohelised, lillad kui kõik muud vähemused ... näit. valged heterod ..
____________________________
EX Corvette C5 Procharged - 1/4 mile 11,0 ... piima järgi käimiseks oli kõva küll
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
13.03.2011 at 00:48
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
Eesti autonduse tulevikustPole need elektriautod enam midagi puhtalt linnaautod. Sellel ajal, kui neid siia tulema hakkab, on nad vast võimelised juba Pärnuni vurama.
Norras on kasutusel mingid kohaliku tootja elektriautod, kahekohalised ja plastmassist? Muidugi Norra (st Oslo) kogemust mingiks talveauto näiteks tuua on kah tiba totter. Norras muidu ei jäätugi meri eriti ära, soe Golfi hoovus...
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
14.03.2011 at 15:02
Eesti autonduse tulevikustOn Eestiski juba palju-palju aastakümneid tagasi loodud elektri- ja suisa hübriidautosid, näiteks Roman Bertelovi & Co (kus üks asjapulk praktika ajal oli ka lugupeetud Autorestauraator) loodud ET 800 Elektra. Ehk 40 aastaga pole suurt sittagi muutunud, üldine maailma tase on jäänud suures piires samaks. Elektroonika arenguga on autode juhitavus muutunud palju paremaks aga mistahes mured on 40+ aastat ikka samad: ei ole pädevaid või odavaid akusid. Akud, akud ja veelkord akud ning alles siis kõik muu sinna juurde. Või tõesti elekti "edastamine" õhu kaudu.
Üks asi veel: tuleb ka legendaarne Duroplast tagasi, seda muidugi mingil vähe moodsamal kujul ja kunagi oleme kõik kooris rõõmsad, sest sõidame kahe superkommunistliku riigi leiutiste ristsugutisel: ideena Elektra+Trabant = tuleviku realistlik linnaauto.
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
14.03.2011 at 15:49
quote:DevilDeVille: laadimisjaamades saab olema range turvakontroll ja läbi lastakse sellest tihedast sõelast vaid tuulikutes toodetud energiaühikuid vastavate läbipääsulubadega
Kuidas teha kindlaks, et ma saan laadimisjaamast tuuliku elektrit mitte põlevkivi oma, kui ma autot tangin?
Millised on vastuabinõud EE-le, kui nad annavad laadimisjaamast põlevkivi elektrit?
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
14.03.2011 at 17:05