Warning: Undefined variable $HTTP_SERVER_VARS in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/include/packer.php on line 14

Warning: Trying to access array offset on null in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/include/packer.php on line 14

Warning: Undefined array key "page" in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/viewtopic.php on line 7

Warning: Undefined array key "nfkasut" in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/viewtopic.php on line 25

Warning: Undefined array key "nfsalas" in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/viewtopic.php on line 26
tqhq.ee foorum - Külmad ilmad ja diiselmootor.
Warning: Undefined array key "nfkasut" in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 203
register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts |
Warning: Undefined array key "nfkasut" in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 246
mark all read
 
tqhq.ee foorum : Vaba teema : Külmad ilmad ja diiselmootor.   1 2 3 4  

Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306

Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306

Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
Poster Message
Romek
 
Külmad ilmad ja diiselmootor.
quote:
vvt:
quote:
TrailMaster: Hulguse soovitatud paar ämbritäid kuuma vett kapoti alla sobib ainult ilma hammasrihmata mootoritele.
Olen ise ühe hammasrihma hamba jagu nii valeks saanud.

Stalingradi ja Moskva lahingu ajal kasutasid sakslased lennukite käigushoidmiseks vangilangenud vene lennukimehhaanikute praktilisi kogemusi - tehti lõke mootorile alla. Isiklikult arvan, et see 2 ämbrit kuuma vett 200 kilo raua temperatuuri nüüd küll niipalju ei tõsta, et see ühtäkki kohe käima läheks.

Probla ikka selles, et disla on kapriissem aku suhtes - kui vajalikke käivituspöördeid ei tule, ega ta siis käima minna ei taha.

Mina lahendasin tööl ühe Fiat Punto 1.2 käivitusprobleemid (originaalis 40Ah aku) elegantselt - poest 100Ah/950A aku ja läheb nagu nalja :devil

Genekas on veel elus v?

____________________________
LeMans`73 454 V8

Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
25.01.2010 at 17:06
mrtn
Külmad ilmad ja diiselmootor.
quote:
madis: Valesti arvad, vtl.

vvt != vtl (õnneks)

Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
25.01.2010 at 17:33
Silwer
Külmad ilmad ja diiselmootor.
Mul ka nädalavahetusel u. -20 juures ei tahtnud VAG 2,0 TDI käima minna. Akus ei olnud lihtsalt seda jõudu et mootorit väledalt kruttida. Aku laadimine lahendas ka käivitamise probleemi. Siit siis järeldus, et kui sõidad autoga päevas vaid 8km tööle ja õhtul sama palju töölt koju, siis ei tasu kõiki elektriseadmeid kogu aeg töös hoida (istmesoojendused, esi-, tagaklaasi ja peegli soojendused) või siis tuleb külmemate ilmade korral aku ööseks laadima panna... :)

____________________________
BMW 325i E30 2,7 Turbo & BMW E46 S54 SMG VF570 supercharged & BMW F25 X3

Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
25.01.2010 at 18:41
hulgus
Külmad ilmad ja diiselmootor.
quote:
vvt:...Isiklikult arvan, et see 2 ämbrit kuuma vett 200 kilo raua temperatuuri nüüd küll niipalju ei tõsta, et see ühtäkki kohe käima läheks...

Eks ta teaduslikult lähenedes tõesti nii ole, aga piisab kui mootori temp. lihtsalt "arktilisest", "tavatalviseks" kerkiks ja aitab ikka.
Kodus on ühel blokisoojenduse saba taga ja teine ei jõua vahel maha jahtudagi. Töömasin üldse teaduse ime, isemõtleva soojenduseni välja, mis ei küsi, millal soojendamist alustada, vaid uurib, mis kell sõitu alustad, et siis vastavalt välis temperatuurile, õigeks ajaks mootor ja salong soojaks puhuda.

Vene kroonus sai igasugu tükke tehtud, et tehnika käigus hoida, talvekuudel üldiselt palju soojemat kui -35/-40 ei olnud, akud olid soojas, eelsoojendused olid peal, vett võeti keskküttesüsteemist (katlakütjate käisid murelike nägudega ja otsisid lekkeid), leeklamp oli elu alus, termostaadid olid ainult riiulitel ja antifriisi ei tuntud. Diiseltehnika käis 24/7...

edit: üks "traktoristide" elutõde veel: selliste ilmadega autot alla 10e minutiks käima ei pane, kui mõneks minutiks välja lähed, siis jääb tuksuma. Rohelised nüüd muidugi kõrvadel, aga juba mainit lühikesed sõidud ja palju tarbijaid ei ole hea kooslus.

Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
25.01.2010 at 18:43
1 edit. Last edited 25.01.2010 at 18:46 by hulgus
Rekkamees
 
Külmad ilmad ja diiselmootor.
quote:
hulgus:

üks "traktoristide" elutõde veel: selliste ilmadega autot alla 10e minutiks käima ei pane, kui mõneks minutiks välja lähed, siis jääb tuksuma. .
Mul konkreetselt selleks puhuks topeltvõtmed tehtud: saan auto kuskil linnas poe ees käima jätta ja uksed lukku vajutada. Pärast hea teise võtmega uks avada.

____________________________
Dodge Ram 2500 cummins ´97

Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
25.01.2010 at 21:17
cipo
Külmad ilmad ja diiselmootor.
Tööautoks on hetkel ford transit connect "pirukakäru"
1. Tegelikult ma hommikuti isegi kirun, et ta teise korraga käima läheb - aga läheb rsk.
2. Kuradi külm on, kuradi, kuradi külm on - Tallinna mererajoonist mustakale sõites hakkab alles kesklinnas kerget soojaauru salongi puhuma, kusjuures vahepeal on töötava mootoriga peatus, et laps aeda saaks.
3. Käisin hommikul Leppneeme tipus sõbral järgi: ootasin ca. 10 min. mootorit seisma ei pannud - jahtus alla näidiku piiri. wtf!
4. Fjordi spetsid ütlesid, et niimoodi sellel mudelil ongi - ökovärk. Nagu Brasiilias elaks.
5. No eks ta ka natuke minu viga: peaks mingi isolaatori radika ette toppima.

____________________________
ex. linc. continental - burn baby, burn - R.I.P.
ex. S10 - 350CID - hardcore ride
ex. TranSSport 3800 - for family

Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
25.01.2010 at 00:13
Pedaal
Külmad ilmad ja diiselmootor.
omal sama asi istumise all (connect) aga autos on palav
vahe ehk selles set autol ka mingit sorti diisliga lisasoojendus peal ?

Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
26.01.2010 at 11:03
vvt
  
Külmad ilmad ja diiselmootor.
Mul oli kunagi 1999. a 1,9 TDI das Auto ja juba sellega oli suuri radikuliidiprobleeme, Mustamäelt startides (millega kaasnes 15 min jää kraapimist töötava mootorig) hakkas lõpuks bussijaama juures sooja tulema. Ja -10 kraadiga tühikäigul jäigi mootori temp 30 kraadi juurde, tee mis tahad. Siiski on need hädad ületatavad tänapäeva tehnika juures. Ökonoomsusest pole samas kaalukategoorias bensiinimootori vastu midagi üldse rääkidagi, kui sellega käisin tanklas kord kahe nädala jooksul, siis kaheliitrise bensu Accordiga tuli seda tehak kaks korda nädalas.

Eelsüüteküünlaid lasin vahetada üle aasta, kasvõi seepärast, et need tervena vahetuse ajal kätte saada ja ka -20 juures käivitus poolest pöördest.

Radika ees papitükid vähemalt õigetpidi vooluga süsteemiga ei aita, kui termostaat korras on. Kui mootor sooja ei produtseeri, siis ei too seda ka papp. Rohkem on papist kasu tagurpidi süsteemide puhul, kus soe pääseb takistuseta radikasse.

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm

Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
26.01.2010 at 11:03
1 edit. Last edited 26.01.2010 at 11:06 by vvt
raix_
Külmad ilmad ja diiselmootor.
Üldine soovitus kipub olema jah, et kui soetada super-master-ökodiisel siis sellisele peab kindlasti juurde ostma ka lisakütte (webasto nt). Muidu linnas sõites on täiesti lootusetu autot soojaks saada. Odavam ja lihtsam variant on lihtsalt plokisoojendus (elektriline juhtmega).

Oma VAG'i diislil on webasto (sõidusoojendi) ning midagi pole öelda, auto läheb soojaks pea sama kiiresti kui bensukas (laisa olemisega).
Hea võrdlusmoment on kah olemas, oma autoga tööle sõites ja ükskord ökodiisliga (2.2 japananski diisel).
Distants on ca 8-9km ning kui sõidusoojendiga masin läheb soojaks u 5-6km peal siis ökodiisel hakkas leiget auru puhuma tööle jõudes (rõhutan, leiget auru). Et sealt sooja hakkaks tulema oleks pidanud selle veel ca 5-6km lisama (ehk kokku ca 15-16km sõitu ennem kui ökodiisel normaaltemperatuurile läheb). Kusjuures mõlemad soojenevad alati ca 5-10min maja ees ennem starti. Külma ca - 12 - 15C.

Kes sõidavad suurema osa ajast linnas oma ökodiisliga siis need kodanikud peavad küll kõvasti soojadesse riietesse investeerima.

Et ikka äärmiselt suur vahe soojendusega auto kasuks.

Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
26.01.2010 at 11:45
kala85
Külmad ilmad ja diiselmootor.
See nv sai siis võrurallil korralikult külma tunda,hommikul oli -32 kraadi ja ram oli ainuke mis hommikul seal käima läks kus ööbisime ja seda tänu sellele et sai ostetud kõige kangemad bochi akud peale mis originaal auku sobisid.Defa plokisoojendus ka veel sees,eelsüüdet ei taha hommikuti igatahes.
Webasto on ka veel peal aga see suudab ainult salongi soojaks puhuda,mootorit mitte kuna selle keerasin ühelt teiselt autolt maha mis oli 2,8td,aga rami jaoks jääb lahjaks.
Plokisoojendusega see pluss ka veel et akusi ei piina,sest kapoti alune soe ja akude pinge samasugune nagu sooja ilmaga.
Sõbral ka t5 buss,nii kaua kuni akudes voolu on siis läheb ilusti käima.


____________________________
dodge ram 97a 2500 cummins @+60psi
56157755


Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
26.01.2010 at 13:26
indrek ilves
  
Külmad ilmad ja diiselmootor.
Mida arvata järgnevast (vana kooli) teooriast?

Külma ilmaga ennem käivitamist lülitada sisse tuled v. muu koorumus paariks minutiks, seejärel lülitada nad välja ja siis alles käivitada.
Põhjendus:
Külmas seistes on aku kõvasti mahtuvust kaotanud, kuid kui koormus taha lülitada siis aku aktiveerub (keemilised reaksiooni kiirenevad) ja aku mahtuvus veidi suureneb ja temperatuur tõused. Ja see lihtsustab hiljem auto käivitumist.

Ise pole julenud katsetada ja pole ausalt öeldes vaja ka olud (hea akuga bensukas).
Kuid selles ebaloogilises teoorias (kulutada väärtusliku aku energiat ennem käivitamist) on minu jaoks ka oma loogika olemas (tööd tegev aku võib olla ekstreemsetes tingimustes tublim kui mitte tööd tegev aku).


Palun kommenteerige,
i.


Disclaimer: Füüsika ja keemia ei ole minu tugevamad küljed.

____________________________
El Camino '85
300C '04

Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
27.01.2010 at 10:36
dodge
Külmad ilmad ja diiselmootor.
quote:
kala85: See nv sai siis võrurallil korralikult külma tunda,hommikul oli -32 kraadi ja ram oli ainuke mis hommikul seal käima läks kus ööbisime ja seda tänu sellele et sai ostetud kõige kangemad bochi akud peale mis originaal auku sobisid.Defa plokisoojendus ka veel sees,eelsüüdet ei taha hommikuti igatahes.
Webasto on ka veel peal aga see suudab ainult salongi soojaks puhuda,mootorit mitte kuna selle keerasin ühelt teiselt autolt maha mis oli 2,8td,aga rami jaoks jääb lahjaks.
Plokisoojendusega see pluss ka veel et akusi ei piina,sest kapoti alune soe ja akude pinge samasugune nagu sooja ilmaga.
Sõbral ka t5 buss,nii kaua kuni akudes voolu on siis läheb ilusti käima.


Need bochi akud, kuidas leida infot nende kohta, või kes neid müüb?
Pole varem kuulnudki sellisest kaubamärgist.

Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
27.01.2010 at 11:02
vvt
  
Külmad ilmad ja diiselmootor.
Olgem ikka aku osas progressiivsed - keegi ei käsi teil panna sellist akut nagu valmistaja pannud on. Valmistaja on üritanud tootmisel igat senti säästa ja seepärast on aku harilikult minimalistlik. Suuremal akul (ja kallimal akul) on -18 kraadi juures lihtsalt suurem käivitusvool ja mida suurem on käivitusvool, seda suurem on tõenäosus, et -25 kraadiga nagu täna ikka aku vajalikud 5 ringi mootorit kruvida suudab. Mahutavus on isegi sekundaarne, mida rohkem ampreid esimese kriitilise 5-10 sekundiga asi toodab, seda uhkem. Bosch pole tänapäeval enam selline nimi, mida nime pärast osta mõtet on. On ka neil probleeme.

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm

Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
27.01.2010 at 11:39
Kummipuru
 
Külmad ilmad ja diiselmootor.
quote:
vvt: Olgem ikka aku osas progressiivsed - keegi ei käsi teil panna sellist akut nagu valmistaja pannud on. Valmistaja on üritanud tootmisel igat senti säästa ja seepärast on aku harilikult minimalistlik. Suuremal akul (ja kallimal akul) on -18 kraadi juures lihtsalt suurem käivitusvool ja mida suurem on käivitusvool, seda suurem on tõenäosus, et -25 kraadiga nagu täna ikka aku vajalikud 5 ringi mootorit kruvida suudab. Mahutavus on isegi sekundaarne, mida rohkem ampreid esimese kriitilise 5-10 sekundiga asi toodab, seda uhkem. Bosch pole tänapäeval enam selline nimi, mida nime pärast osta mõtet on. On ka neil probleeme.

õige märkus.
puutusin just kokku das auto tshehhide toodetud klooniga. sellel oli tehase poolt peal 2 liitrise diisli käivitamiseks 60Ah ja 300A aku... miinus 15 oli lagi käivitamisel. Vahetusakuks sai 700A patarei ja miinus 20-ga käivitus mürtsust...

ja mis puudutab külmaga tulede sisselülitamist ennem käivitamist, siis paar minutit tulede põletamist külmal hommikul lõpetab kõik iseseisvad käivitusmured, võib kohe hakata abi otsima. ka korraks sisse lülitamisel pole erilist mõtet, kuna ukse avamisel süttiv laetuli peaks need keemilised protsessid juba piisavalt elustama...

____________________________
puidust väikeehitised ja saunad
võitlussport, enesekaitse, eratreeningud

Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
27.01.2010 at 12:15
1 edit. Last edited 27.01.2010 at 12:18 by Kummipuru
v6sa
Külmad ilmad ja diiselmootor.
quote:
Kummipuru:
...
ja mis puudutab külmaga tulede sisselülitamist ennem käivitamist, siis paar minutit tulede põletamist külmal hommikul lõpetab kõik iseseisvad käivitusmured, võib kohe hakata abi otsima. ka korraks sisse lülitamisel pole erilist mõtet, kuna ukse avamisel süttiv laetuli peaks need keemilised protsessid juba piisavalt elustama...

Ärge unustage, et ühel enesest lugupidaval diiselmootoril (ja see teema käib just diiselmootori kohta) on peal hõõgküünlad eelsoojenduseks. Nende tarbitav 100+ A on just paras aku äratamiseks enne, kui selle käest tõepoolest korralikke ampreid küsima hakatakse. Kaugtuled küsivad heal juhul 10A...

Minul on peal Optima RedTop. Selle aku vaieldamatu pluss on just esimeste hetkede äkiline laks - mootor pistab kohe punuma, isegi lisavool käivitusabist ei anna midagi juurde (korduvalt katsetatud).
Ja masendav miinus tuleb tema väiksest mahutavusest - 56Ah on ikka vähe. Aga kuna mul on võimalus kasutada oma liikumisel lisavoolu mahajahtunud (siis välistemperatuurini!) auto käivitamiseks, siis pole see puudus kuigi oluline.

Üldiselt - kui ei tea asja, siis aku tuleb osta nii suur, kui alusele mahub ja nii kallis (loe: kaasaegse tehnoloogiaga), kui rahakott kannatab.
Või valida vastavalt oma maitseeelistustele;)

Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
27.01.2010 at 15:10
jyrts
Külmad ilmad ja diiselmootor.
Kas sa v6sa räägid sellest optima akust,mis on hooldevaba kuivelemendiga?
Selle akuga tuleb hea asi meelde.Kunagi ammu sai põllumajandussektoris töödatud ja oli vaja hiiumaale minna mingit kombaini ostma.Kohale jõudes pärismaalased tassisid oma tankiaku välja ja panid peale.Sellega tegi ainult käuks-ja kõik.Me siis ettenägelikult olime endaga kaasa võtnud ka selle va optima aku ja kui ma selle villisest ühe käega välja tõstsin...oh neid kohalike nägusid...arvasid,et me ikka päris lollakad vist,tuleme taskulambi patareiga suurt kombaini käivitama :D
Ja oh neid nägusid siis,kui pill käima läks :D
Aga nende kuivade akudega on ainult üks koma,neid ei tohi täiesti tühjaks käiata...peale paari sellist trikki võid aku minema visata :(
Olen isegi mõelnud sellise soetamisest das autole aga need ikka hirmkallid võrreldes tavaakudega.

Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
27.01.2010 at 15:41
v6sa
Külmad ilmad ja diiselmootor.
Jah, just sellest "kuivelemendist".

Lihtsalt autole on see mõttetult kallis. Minul on seda vaja seetõttu, et aeg-ajalt tuleb sama akuga käivitada ka traktor ja tõstuk. Korralikku 105 Ah pliiakut ei taha kohe mitte upitada. Aga toda PunaPead võib suisa ühe käega liigutada. Kusjuures kandesang on ilmselt parim;) Eriti kaugemale tassimiseks.

Jah, tühjaks ei tohi lasta - ei võta enam voolu sisse. Üle ei tohi laadida - tühjaks keeb. Lühistada ei tohi - klemmid sulavad üles. Meeletut laadimisvoolu võtab vastu - kehva geneka tapab ära.

Aga muidu on muhe asi.

Tavalisele autole lihtsalt kapoti alla (selles mõttes, et ostad ja sinna see surmani ka jääb) on "normaalne" aku mõistlikum valik.

Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
27.01.2010 at 17:17
Madlobster
Külmad ilmad ja diiselmootor.
Olemas ka selline punapea ja hirm vana juba ja mida kõike sellega tehtud pole.
Viimati siis sai see lumahangest välja kaevatud -30 kraadi. Aku oli nii tühi, et kui otsad lühistada ei käinud isegi mitte kõige väiksemat sädemekrõpsu seal vahel. Ja pinge langes kohe nulli. Tühjalt mõõtes tuli veel mingi 8V.
Laadija sai järgi pandud ja loomulikult mingit voolu sealt ei näidanud. Seisis siis soojas ruumis laadia järgi mingi tund aega ja siis sai kaablid kinni külmunud toru külge pandud ja lühistatud. Kaablid kuumenesid nii et vähe pole ja torus hakkas ka vesi voolama :) Nii et ei oska öelda. Olen mudu kuulnud ka et suht kapriisne aku pidi olema aga see on ikka väga palju juba üle elanud. Teist autot käima aidates mitte ei pannud kaableid külge vaid keerasime teistpidi teisele akule peale klemmid vastamisi.
Tea kas ta enam auto peale sobib aga plaan on kevadel murutraktorile peale panna ja lootus on et kestab veel. :)

Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
27.01.2010 at 19:38
tqhq.ee foorum : Vaba teema : Külmad ilmad ja diiselmootor.   1 2 3 4  
Log in: Username: Password:
Account recovery
 
© tqhq.ee 2000 - 2024.