Poster |
Message |
Astro SS |
N2G kategooria sõiduk ja allasõidutõkked ?
Kui in tegemist N2G kategoori sõidukiga,kas siis on ülevaatuspunkti tegelastel õigus nõuda allasõidutokkeid : esimist,küle omi ja tagumist.
Netis surfates ja Mootorsõiduki ja selle haagise tehnoseisundile ja varustusele esitatavad nõuded 1
[RTL 2006, 84, 1537 – jõust. 4.12.2006] määrust lugedes avastasin, et paljudelt Dodge Ram (N2G) omanikelt nõutakse mõtetusi.
M ja N kategooria sõidukid loetakse maastikuautodeks, mida tähistatakse G tähe lisamisega kategooria tähisesse, kui nad täidavad järgmisi nõudeid:
N1 kategooria sõiduk, mille täismass on üle 2,0 t ja N2, M2 või M3 kategooria sõidukid, mille täismass ei ületa 12,0 t, millel kõik teljed on veoteljed, sh sõidukid, mille ühte telge on võimalik välja lülitada, või kui sõidukid täidavad järgnevat kolme nõuet:
– vähemalt üks esi- ja üks tagatelg on veoteljed, sh sõidukid, mille ühte telge on võimalik välja lülitada;
– vähemalt ühe veotelje diferentsiaal on lukustatav või sellel on sarnast toimet omav mehhanism;
– ilma haagiseta sõidukid on võimelised ületama 25% tõusu;
Kood 615. Eesmine allasõidutõke
Nõuded: 1) alates 10. augustist 2003. a esmakordselt kasutusele võetud N2 ja N3 kategooria sõidukil peab olema E-reegli nr 93 või direktiivi 2000/40/EÜ kohane eesmine allasõidutõke. Nõue ei laiene maastikuautodele ja autodele, kui nende kasutamine muutub allasõidutõkke tõttu võimatuks;2) N2 kategooria sõidukile, mille täismass ei ole suurem kui 7500 kg, rakendub ainult nõue, et eesmise allasõidutõkke alumise serva kõrgus teepinnast ei tohi ületada 400 mm;
[RTL 2007, 37, 636 – jõust. 7.05.2007]
Kood 616. Külgmine allasõidutõke
Nõuded: 1) 1997. a või hiljem valmistatud N2 , N3, O3 ja O4 kategooria sõidukitel peavad külgmised allasõidutõkked vastama E-reegli nr 73 või direktiivi 89/297/EMÜ nõuetele. 1989.–1997. a valmistatud N 2, N3, O3 ja O4 kategooria sõidukitel peavad olema ohutud külgmised allasõidutõkked. Tõkkeid ei nõuta sadulvedukitelt, kesktelghaagistelt, pikaveose (torud, palgid, lauad, latid, valtsmetall jms) erihaagistelt või sõidukilt, mille kasutamist tõkked raskendavad;
Kood 617. Tagumine allasõidutõke
Nõuded: 1) N2, N3, O3 ja O4 kategooria sõidukitel peab olema tagumine allasõidutõke (edaspidi koos tõke) ja alates 1. jaanuarist 1998. a esmakordselt kasutusele võetud kõigil M, N ja O kategooria sõidukitel peab tõke vastama E-reegli nr 58 või direktiivi 70/221/EMÜ nõuetele;
[RTL 2006, 84, 1537 – jõust. 4.12.2006]
46) lisa 1 koodi 617 nõuete punkt 4 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:
« 4) tõke ei tohi asetseda sõiduki tagaservast sõiduki esiosa suunas kaugemal kui 450 mm. Tõket ei nõuta:
a) pika veose (torud, palgid, lauad, latid, valtsmetall jms) veokilt;
b) sõidukilt, mille kasutamist tõke raskendab või teeb võimatuks;
c) sõidukilt, mille kõrgus teepinnast kuni kere tagaosa alumise servani koormamata sõidukil ei ületa 550 mm.»;
Kui on kirjas,et ei nõuta, siis miks seda eiratakse?
Või olen jälle valesti aru saanud ?
____________________________
Probleemid algavad kui on liiga palju toredaid mõtteid... |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
24.09.2008 at 21:32 |
|
Martin460 |
N2G kategooria sõiduk ja allasõidutõkked ?
Mul oli autot ostes sinna väänatud mingi kärakas alla poltidega kinni. Võtsin selle ajutiselt ära, et värvida Ma mõõdan selle ära homme kas on üle 550 mm.
____________________________
Plymouth Roadrunner 440 SixPack FB-s grupp: Kroomimine
Chrysler 300C 2007 |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
24.09.2008 at 22:21 |
|
Astro SS |
N2G kategooria sõiduk ja allasõidutõkked ?
Martin, kas sinu liikur on N1G või N2G?
Tegelikult asi hakkas minud huvitama,kui nägin linna vahel liikumas mitmeid MB ja MAN 4WD veokaid,mille stange on ca 1 meetri kõrgusel ja milledel ei ole mitte ühtegi allasõidutõket. Need liikurid on ju Euroopas tehtud ja ei mingit probleemi, meerika liikurite puhul on sada viga et ei sobi.....
____________________________
Probleemid algavad kui on liiga palju toredaid mõtteid... |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
25.09.2008 at 07:47 |
|
jass |
N2G kategooria sõiduk ja allasõidutõkked ?
Mul tekkis kohe küsimus, miks 97 Suburban K1500 on M1 kategooria all?
Nii palju kui ma oma lolli peaga seda teksti präegust lugesin peaks ta kuuluma N1-e alla. |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
25.09.2008 at 08:16 |
|
Astro SS |
N2G kategooria sõiduk ja allasõidutõkked ?
quote: jass: Mul tekkis kohe küsimus, miks 97 Suburban K1500 on M1 kategooria all?
Nii palju kui ma oma lolli peaga seda teksti präegust lugesin peaks ta kuuluma N1-e alla.
Suburban on puhas M ,kuna veoruum ei ole kabiinist eraldatud.
____________________________
Probleemid algavad kui on liiga palju toredaid mõtteid... |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
25.09.2008 at 08:22 |
|
jass |
N2G kategooria sõiduk ja allasõidutõkked ?
selge tänan vastuse eest. |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
25.09.2008 at 08:35 |
|
Martin460 |
N2G kategooria sõiduk ja allasõidutõkked ?
Mul on N1G
____________________________
Plymouth Roadrunner 440 SixPack FB-s grupp: Kroomimine
Chrysler 300C 2007 |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
25.09.2008 at 09:43 |
|
Astro SS |
N2G kategooria sõiduk ja allasõidutõkked ?
No nii, saaga jätkub....
Murelapseks : katusetuled, külje tuled , esimene suund küljel, tagumine allasõidutõke ...
____________________________
Probleemid algavad kui on liiga palju toredaid mõtteid... |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
27.10.2008 at 12:17 |
|
Martin460 |
N2G kategooria sõiduk ja allasõidutõkked ?
Mulle selgitati katusetulede asja ülevaatusel järgnevalt:
Katusel võib olla 5 tuld juhul kui äärmised kaks on valged mis tohivad põleda koos gabariitidega.
Keskmised kolm peavad olema kollase või oranshid ja tohivad põleda ainult haagisega.
____________________________
Plymouth Roadrunner 440 SixPack FB-s grupp: Kroomimine
Chrysler 300C 2007 |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
27.10.2008 at 12:48 |
|
Astro SS |
N2G kategooria sõiduk ja allasõidutõkked ?
Katusetuledele läheb must värv selga ja asi joones , nende uueks nimetuseks saab : katuse mugulad
Kõige rohkem ajab närvi: esimene külje suund ja tagumine allasõidutõke ....., minu tõlgendus Teede- ja Sideministeeriumi määrusest *Mootorsõiduki ja selle haagise tehnoseisundile ja varustusele esitatavad nõuded* ei ühti ARK omadega.
____________________________
Probleemid algavad kui on liiga palju toredaid mõtteid... |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
27.10.2008 at 13:24 |
|
Martin460 |
N2G kategooria sõiduk ja allasõidutõkked ?
Tagumine allasõidutõke raskendab tagavararatta kättesaamist oluliselt...järelikult ka sõiduki kasutamist.
____________________________
Plymouth Roadrunner 440 SixPack FB-s grupp: Kroomimine
Chrysler 300C 2007 |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
27.10.2008 at 13:45 |
|
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
Sully |
N2G kategooria sõiduk ja allasõidutõkked ?
Loen seda kõike ja imestan, kuidas sa Astross siiani muretult sõitsid?
Vaatasin et tüübikinnitus on kõvasti odavamaks jälle läinud, hakka või autot Eestisse üle tooma, aga jälle lähevad need mõtted seda kõike lugedes ära. Pole oma ääreraudade kõrgust veel mõõta jõudnud, aga meil peaks nad enamvähem samal kõrhusel olema. Sul küll raudu nagu polnud seal äärtel ja taga kui õigesti mäletan.
Ahjaa, vaatasin juhuslikult oma reg. passi ka, keegi tainas on sinna N3 kirjutanud |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
28.10.2008 at 00:26 |
1 edit. Last edited 28.10.2008 at 00:27 by Sully
|
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
Astro SS |
N2G kategooria sõiduk ja allasõidutõkked ?
Update, paistab et küljesuuna nõudmine on ka meelevaldne
esimene küljesuund copy/paste määrusest :
Kood 218. Suunatule laternad
Nõuded: 1) M ja N kategooria sõidukitel peavad olema vähemalt eesmised ja tagumised suunatule laternad ning O kategooria sõidukil peavad olema tagumised suunatule laternad. M ja N kategooria sõidukil peavad olema külgmised suunatule laternad, kui sõiduki valmistaja on need ette näinud. Alates 1. jaanuarist 1994. a esmakordselt kasutusele võetud M, N ja O kategooria sõidukitel peavad suunatule laternad olema E-reegli nr 6 või direktiivi 76/759/EMÜ kohased ja need peavad olema paigaldatud E-reegli nr 48 või direktiivi 76/756/EMÜ kohaselt (vt joonised 20, 21 ja 22). M2, M3, N2, N3, O2, O3 ja O4 kategooria sõidukitele on lubatud täiendavalt paigaldada taha kaks suunatule laternat;
2) mõõdet 600 mm (vt joonised 20 ja 22) võib vähendada kuni 400 mm-ni, kui sõiduki gabariitlaius ei ületa 1300 mm. Sõiduki ehituse eripära tõttu võib kõrgust 1500 mm suurendada kuni 2100 mm (vt joonised 20, 21 ja 22);
Joonis 20. Eesmiste suunatule laternate asukohad.
Huvitav on see,et joonisel määratakse max kaugus 1800mm stangest , kusjuures min kaugust ei eksisteeri
____________________________
Probleemid algavad kui on liiga palju toredaid mõtteid... |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
29.10.2008 at 12:43 |
1 edit. Last edited 29.10.2008 at 12:46 by Astro SS
|
Astro SS |
N2G kategooria sõiduk ja allasõidutõkked ?
MIda rohkem asja uurida ,seda naljakamaks asi läheb :
KOMISJONI DIREKTIIV 1999/15/EÜ,
16. märts 1999,
millega kohandatakse nõukogu mootorsõidukite ja nende haagiste suunatulelaternaid käsitlev direktiiv
76/759/EMÜ tehnika arenguga
2. Alates 1. aprillist 2000 liikmesriigid:
— ei anna EÜ tüübikinnitust ning
— võivad keelduda siseriikliku tüübikinnituse andmisest
mis tahes sõiduki tüübile suunatulelaternatega seotud põhjustel
või mis tahes suunatulelaterna tüübile, kui käesoleva direktiiviga
muudetud direktiivi 76/759/EMÜ nõuded ei ole täidetud.
Huvitav on see ,kuidas nad saavad seda nõuda JUBA registris olevalt ja TÜÜBIKINNITUST/tüübikoodi omavalt sõidukilt ?
____________________________
Probleemid algavad kui on liiga palju toredaid mõtteid... |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
29.10.2008 at 13:22 |
|
Märt |
N2G kategooria sõiduk ja allasõidutõkked ?
Küljesuundadest ei pääsenud isegi ümberasujad...
Märt - puunased suunad taga ja kollane diood vilkumas esimeses rattakoopas
____________________________
..
Saab 900 cabrio
.. |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
29.10.2008 at 14:17 |
|
Astro SS |
N2G kategooria sõiduk ja allasõidutõkked ?
quote: Märt: Küljesuundadest ei pääsenud isegi ümberasujad...
Märt - puunased suunad taga ja kollane diood vilkumas esimeses rattakoopas
KUi suudad need tingimused täita, siis lisa suunda ei ole vaja:
4.5. Suunatulelatern
4.5.1. Olemasolu (vt 4. liide)
Kohustuslik. Suunatulelaternate tüübid jagunevad kategooriatesse (1., 1.a, 1.b, 2.a, 2.b ja 5.), kusjuures
sõidukile paigaldamisel on kindel järjestus (A ja B).
Järjestus A kehtib kõigi mootorsõidukite suhtes.
Järjestus B kehtib ainult haagiste suhtes.
4.5.2. Arv
Seadmete arv peab võimaldama anda signaale, mis vastavad ühele punktis 4.5.3 nimetatud järjestustest.
4.5.3. Järjestus
A: kaks eesmist suunatulelaternat järgmistest kategooriatest:
— 1. või 1.a või 1.b,
kui kaugus selle laterna valgusava serva ja lähitulelaterna valgusava serva ja/või esimese udutulelaterna
vahel, kui viimane on paigaldatud, on vähemalt 40 mm,
— 1.a või 1.b,
kui kaugus selle laterna valgusava serva ja lähitulelaterna valgusava serva ja/või esimese udutulelaterna
vahel, kui viimane on paigaldatud, on suurem kui 20 mm ja väiksem kui 40 mm,
— 1.b,
kui kaugus selle laterna valgusava serva ja lähitulelaterna valgusava serva ja/või esimese udutulelaterna,
vahel, kui viimane on paigaldatud, on 20 mm või vähem.
Kaks tagumist suunatulelaternat (2.a või 2.b kategooria);
kaks külgmist suunatulelaternat (5. kategooria).
Kui on paigaldatud mõni seade, mis ühendab esisuunatulelaterna (1., 1.a ja 1.b kategooria) ja külgmise
suunatulelaterna (5. kategooria) funktsioonid, siis võib punkti 4.5.5 nähtavuse tingimuste täitmiseks
paigaldada kaks lisa suunatulelaternat (5. kategooria).
B: kaks tagumist suunatulelaternat (2.a või 2.b kategooria).
13/11. kd ET Euroopa Liidu Teataja 47
4.5.4. Asend
4.5.4.1. Laius:
sõiduki keskpikitasapinnast kaugeim valgusava punkt ei tohi olla sõiduki äärmisest külgserva punktist
kaugemal kui 400 mm.
Kahe valgusava siseservade vaheline kaugus ei tohi olla alla 600 mm.
Kaugust võib vähendada 400 mm-le, kui sõiduki kogulaius ei ületa 1 300 mm.
4.5.4.2. Kõrgus maapinnast :
4.5.4.2.1. valgust kiirgava pinna kõrgus ei tohi 5. kategooria suunatulelaternate puhul olla vähem kui 500 mm
mõõdetuna madalamast punktist ega rohkem kui 1 500 mm mõõdetuna kõrgeimast punktist,
4.5.4.2.2. suunatulelaternate kõrgus ei tohi 1., 1.a, 1.b, 2.a ja 2.b kategooria suunatulelaternate puhul olla vähem kui
350 mm mõõdetuna vastavalt punktile 3.8 ega rohkem kui 1 500 mm.
4.5.4.2.3. Kui sõiduki ehitus ei võimalda mõõdetuna vastavalt ülal esitatule nimetatud maksimumväärtust kasutada,
siis võib valgusava kõrgeim punkt olla 2 300 mm kõrgusel maapinnast 5. kategooria suunatulelaternate
puhul ning 2 100 mm kõrgusel 1., 1.a, 1.b, 2.a ja 2.b kategooria suunatulelaternate puhul.
4.5.4.3. Pikkus :
kaugus 5. kategooria külgmise suunatulelaterna valgust kiirgava pinna nullkeskme ja sõiduki kogupikkuse
eesmist piirjoont tähistava püsttasapinna vahel ei tohi olla üle 1 800 mm.
Kui sõiduki ehituse tõttu ei ole võimalik täita minimaalse nähtavusnurgaga seotud nõuet, siis võib kaugust
suurendada 2 500 millimeetrini.
4.5.5. Geomeetriline nähtavus
Horisontaalnurgad: vt 4. liide.
Vertikaalnurgad: horisontaaltasapinnast 15º ülespoole ja allapoole.
Vertikaalnurka horisontaaltasapinnast allpool võib vähendada 5 kraadini, kui laternate
kõrgus maapinnast ei ole üle 750 mm.
4.5.6. Reguleeritus
Kui tootja on ette näinud paigaldamisega seotud erinõuded, siis tuleb neid täita.
4.5.7. Elektriühendused
Suunatulelaternad lülituvad sisse muudest laternatest sõltumatult. Kõik sõiduki ühel küljel asuvad suunatulelaternad
lülitatakse sisse ja välja ühe lülitusseadise abil ning peavad vilkuma ühe ja sama intervalliga.
4.5.8. Töökorras oleku märgulamp
Kohustuslik kõigi suunatulelaternate puhul, mis ei ole otseselt sõidukijuhi vaateväljas. See võib olla optiline
või helisignaal või mõlemad.
Optiline märgulamp on vilkuv tuli, mis kõigi muude suunatulelaternate kui korduvate külgmiste suunatulelaternate
talitlushäire puhul lülitub välja või on sisse lülitatud, kuid ei vilgu, või mille vilkumissagedus
muutub märgatavalt suunatulelaternate talitlushäire puhul.
Kui see on ainult helisignaal, siis peab see olema hästi kuuldav, ning selle sagedus peab märgatavalt
muutuma vähemalt ükskõik millise esimese või tagumise suunatulelaterna talitlushäire puhul.
Kui mootorsõiduk on varustatud haagisega, siis peab haagisel olema eri optiline töökorrasoleku märgulamp
haagise suunatulelaternate jaoks juhul, kui haagist vedava sõiduki märgulamp ei võimalda näha sõiduki
suunatulelaternate kombinatsiooni ükskõik millise laterna tõrget.
4.5.9. Muud nõuded
Tuli peab olema vilkuv ning vilkuma sagedusega 90 ± 30 korda minutis.
Tuli peab süttima kuni ühe sekundi jooksul ning esimest korda kustuma kuni pooleteise sekundi jooksul
pärast valgussignaali lülitusseadise kasutamist. Kui mootorsõidukil on haagise vedamise luba, siis kasutatakse
haagist vedava sõiduki suunatulelaternate lülitusseadist ka haagise suunatulelaternate puhul.
Ühe suunatulelaterna tõrke puhul, v.a lühis, peavad teised edasi vilkuma, kuid sellisel juhul võib vilkumissagedus
ettenähtust erineda.
Kus on kirjas ,et juhtme jaoks tuleb tiiva sisse auk puurida .... , mida neil meeldib nõuda
____________________________
Probleemid algavad kui on liiga palju toredaid mõtteid... |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
29.10.2008 at 14:29 |
|
kala85 |
N2G kategooria sõiduk ja allasõidutõkked ?
kuidas su auto asjad edenevad?
____________________________
dodge ram 97a 2500 cummins @+60psi
56157755
|
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
30.10.2008 at 22:21 |
|
Astro SS |
N2G kategooria sõiduk ja allasõidutõkked ?
quote: kala85: kuidas su auto asjad edenevad?
Tänud ARK meeskonnale, paberid korras.
____________________________
Probleemid algavad kui on liiga palju toredaid mõtteid... |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
31.10.2008 at 11:29 |
|
Kummipuru |
N2G kategooria sõiduk ja allasõidutõkked ?
kas see tähendab seda, et must RAM kimab linnavahel ringi allasõidutõkete ja tillukeste ratastega...
____________________________
puidust väikeehitised ja saunad
võitlussport, enesekaitse, eratreeningud |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
03.11.2008 at 14:38 |
|
KOMMIONU |
N2G kategooria sõiduk ja allasõidutõkked ?
quote: Astro SS:
Tänud ARK meeskonnale, paberid korras.
Nu... panid siis allasõidutõkked.. jahh või ei?
____________________________
www.streetfighter.ee
Sõida... ja ära MÖLISE!!!
[b]Lühiajaline laen mototehnika tagatisel (motikad, paadid, ATV-d, Autod, jne.). tel. 55 678 444 või saada mail priit@southpark.ee |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
12.11.2008 at 11:11 |
|
Astro SS |
N2G kategooria sõiduk ja allasõidutõkked ?
quote: KOMMIONU: quote: Astro SS:
Tänud ARK meeskonnale, paberid korras.
Nu... panid siis allasõidutõkked.. jahh või ei?
EI paigaldanud järgnevaid lisaseadmeid (mida algul nõuti): mitte ühtegi allasõidutõket ega mitte ühtegi lisasuunda ......
____________________________
Probleemid algavad kui on liiga palju toredaid mõtteid... |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
12.11.2008 at 21:28 |
|
uscars |
N2G kategooria sõiduk ja allasõidutõkked ?
kas kiirus piirikiu panid ,oskad oelda kust uuem ram piirikule kiiruse loeb |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
13.11.2008 at 17:40 |
|
Astro SS |
N2G kategooria sõiduk ja allasõidutõkked ?
quote: uscars: kas kiirus piirikiu panid ,oskad oelda kust uuem ram piirikule kiiruse loeb
Minu omalt ei nõuta,kuna on juba aastaid registris ja on ka liiga vana.
Ram'i enda aju ja spido saab kiiruse signaali saab tagadiffrist.
____________________________
Probleemid algavad kui on liiga palju toredaid mõtteid... |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
13.11.2008 at 18:47 |
|