Poster |
Message |
partel |
Kehtivate dragi reeglite puudujäägid, parandusettepanekud ja ideed
Üks võtmeküsimus, mis on üsnagi ära unustatud, on miinimumkaal.
3.0T -> 1255 kg
3.6T -> 1310 kg
NB, see peab olema peale sõitu, s.t. näiteks sõidukütus veel otsa. Tea, kui kaua saab veel 100+ kg kergematega võistelda, samuti ülekaalulisega läheb raskeks. Õige muidugi alla miinimumi, et ballastiga mängides kaalujaotus paika ajada.
Ei saa lootma jääda, et ka tulevikus kaalu ei hakata kontrollima.
Kui arvestada, et OL'i kerevalikuks on näiteks ex Pro Stock kere, mis on 1066 kg ja rusikareegel on 50 kg = 0.1 sek, siis...
Ja kui tuleb rehvipiirang tagasi, siis koosmõjus min kaaluga ei liigu auto kuhugi, ükskõik kui võimas mootor on. Been there, done that aastal 2004...
____________________________
_ |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
11.08.2008 at 11:51 |
|
sam |
Kehtivate dragi reeglite puudujäägid, parandusettepanekud ja ideed
quote: partel: * Väike OL: Krum 3.6 L , stroker Supra 3.4 L...
...Pätkä V8 NO2, Viljar 3.0T, Bulankin 2.0T (juba kaalume toruraami backhalfi asemel->OL ) + muud V8 4-link kereautod. Kelle arvates nii ei sobiks ja miks?
PS1! suprat strokima me kereautoga kindlasti ei hakka.
PS2! rääkimata sellest, et auto kontroll ja kaalumine peaks toimuma peale igat rekordisõitu kindlasti.
PS3! Min kaalu reeglid on igas klassis üsna olulised, millega potentsiaale võrdsemaks mängida
rehvipiirang ainult A, B, C - need ongi nö aeglased klassid, kindlasti mitte piirata Pro klasse. Praegu sõidavad kuni 10.5" kontaktpinda rehviga Viljar 9.5 ja Markel 9.3!! Kuskilt sealt võiks ka indeksi piir tulevikus tulla sedasorti klassidel praeguste rajatingimuste juures. |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
11.08.2008 at 13:03 |
|
Olds |
Kehtivate dragi reeglite puudujäägid, parandusettepanekud ja ideed
quote: sam: quote: partel: * Väike OL: Krum 3.6 L , stroker Supra 3.4 L...
...Pätkä V8 NO2, Viljar 3.0T, Bulankin 2.0T (juba kaalume toruraami backhalfi asemel->OL ) + muud V8 4-link kereautod. Kelle arvates nii ei sobiks ja miks?
PS1! suprat strokima me kereautoga kindlasti ei hakka.
PS2! rääkimata sellest, et auto kontroll ja kaalumine peaks toimuma peale igat rekordisõitu kindlasti.
PS3! Min kaalu reeglid on igas klassis üsna olulised, millega potentsiaale võrdsemaks mängida
rehvipiirang ainult A, B, C - need ongi nö aeglased klassid, kindlasti mitte piirata Pro klasse. Praegu sõidavad kuni 10.5" kontaktpinda rehviga Viljar 9.5 ja Markel 9.3!! Kuskilt sealt võiks ka indeksi piir tulevikus tulla sedasorti klassidel praeguste rajatingimuste juures.
10.5" kontaktpinna piirang võiks ka olla BR klassis
____________________________
Premium Performance - Ameerika autode varuosad,remont,race osad & custom mootorite ehitus
Tim McAmis ametlik partner
COMP Performance Group brändide ametlik ainumaaletooja baltikumis |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
11.08.2008 at 13:13 |
|
VKM |
Kehtivate dragi reeglite puudujäägid, parandusettepanekud ja ideed
quote: sam:...Pätkä V8 NO2, Viljar 3.0T, Bulankin 2.0T (juba kaalume toruraami backhalfi asemel->OL ) + muud V8 4-link kereautod. Kelle arvates nii ei sobiks ja miks?
Sa mõtled mind, kui backhalf kerega autot?
Võib juhtuda, et ei tee 4linki, vaid täiustan originaali ja vaatan mis 2010 toimub. Seepärast olekski kiiresti vaja teada, mis muutub ja mis samaks jääb.
____________________________
Nissan 300zx Best ET 1/4 6.63sek 338km/h
www.vkmmotors.ee
Dynotuning
Haltech ECU
Hoosier tires |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
11.08.2008 at 13:21 |
|
tmac |
Kehtivate dragi reeglite puudujäägid, parandusettepanekud ja ideed
Praeguse seisuga piisaks ühest 10.0 klassist veel. kui sa suudad alla selle sõita oled sa reaalselt veel mängus B-klassis. Järgmist aastat arvestades muidugi 9.5 ja mina tahaks näha neid gaasi mahalaskjaid. Viljar Markel Jevgeni ja Kaido te teate ise ka ,et seni kuni Crashiohtu pole te maha ei lase.
____________________________
Team Ilms-Motorsport
Carbon Destroyer 8.56@274km/h |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
11.08.2008 at 14:27 |
|
sam |
Kehtivate dragi reeglite puudujäägid, parandusettepanekud ja ideed
quote: rice burner: quote: sam:...Pätkä V8 NO2, Viljar 3.0T, Bulankin 2.0T (juba kaalume toruraami backhalfi asemel->OL ) + muud V8 4-link kereautod. Kelle arvates nii ei sobiks ja miks?
Sa mõtled mind, kui backhalf kerega autot?
Võib juhtuda, et ei tee 4linki, vaid täiustan originaali ja vaatan mis 2010 toimub. Seepärast olekski kiiresti vaja teada, mis muutub ja mis samaks jääb.
Ütleme nii, et arvestasin sinuga ka jah. See on sinu isiklik tragöödia kui tahad aeglaselt sõita kuna B klassile tuleks indeks igal juhul ette panna. Sest B klassiga on probleem, midagi muutmata pole sõitjaid varsti. |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
11.08.2008 at 15:14 |
|
partel |
Kehtivate dragi reeglite puudujäägid, parandusettepanekud ja ideed
Asi hakkabki sinnapoole liikuma, et põhim jääb kaks klassi:
1. Bracket
2. Outlaw
Tänavaklassidest asja ei saa:
1. Vingutakse juba 11.5 sek turvakaare pärast.
2. Autod on tohutus ülekaalus ja back-halfimata
Kes tahab kiiresti sõita, sel pole mõtet stock autot rappima hakata, järgi jääb ainult lõigutud kere. Kohe ehitada/osta 25.1E kroom-molü asi. Body'sid ikka ka on, kasvõi lasta teha kui valmis asja riiulikaubana pole. Olenevalt eelarvest siis klaasplast või carbon.
Lisaks veel ka kohaliku know-how areng, näiteks Sam'i on patt takistada turobometanooli ja air-shift Lenco tegemisel.
8.5+ sek vallas on juba nii mõndagi tehtud, läbikäidud etapp ju.
____________________________
_ |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
11.08.2008 at 15:53 |
|
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
jeff01 |
Kehtivate dragi reeglite puudujäägid, parandusettepanekud ja ideed
quote: hunt:
- lisanduks 11,5 indeksiklass
Vat selle viimase kohta paar küsimust :
- kas mingid ''ajakontrollimise vidinad '' seal lubatud ? Kui ei, siis kuidas seda suudetakse kontrollida ?
- kui keegi kogemata selle 11,5 indeksi ribadeks sõidab ?
a) kogu võistluse disklaff
b) kogu hooaja disklaff
c) konkreetse sõidu kaotus
d) kas järgmiseks võistluseks 10,99 nõuetele vastava autoga rajale ?
Edit: kuni 4l
''ajakontrollimise vidinad '' Võiksid olla keelatud ja niipalju kui se on võimalik võiks seda kontrollida (Pole sellist auhinnaraha mille nimel petma tuldaks ma loodan)
Kui keegi indeksi ajasõitudes lõhki sõidab siis aega sellest sõidust ei arvestata ja temal on 1 ajasõit vähem
Kui indeks sõidetakse elliminaatoris lõhki tähendaks se talle kaotust (Lisaks vaid põnevust, reeglid on kõigi jaoks samad)
Kui indeksi lõhki sõitmist eliminaatoris juhtub rohkem kui kahel korral hooaja kohta tuleb järgmisel aastal võistelda järgmises indeksi klassis mille tekitamisele võiks tulevikus mõelda siis kui on mingi arv soovijaid.
A-klass peab jääma nii nagu on (Paras arv väga kiireid ja hästi teostatud autosid mis sinna kindlasti sõitma jääksid)
B-klass peaks samuti jääma kuna se oleks loogiline jätk A-le aga seal tuleks kuidagi asja piirata, et tekiks gigantide järel sõitjaist sama tore punt nagu A-s Seda "piiramist" ei saa aga maru äkki teha, kui just kogu latva uude klassi ei panda (Mini outlaw) siis ei muutuks nende jaoks ju midagi...ja alles siis võiks esitada tingimused et aasta või kahe pärast se klass liidetakse päris outlawga et neil oleks piisavalt aega et miskit muuta või ümber mõelda.
____________________________
www.facebook.com/whlsup |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
11.08.2008 at 17:11 |
1 edit. Last edited 11.08.2008 at 17:12 by jeff01
|
sotx |
Kehtivate dragi reeglite puudujäägid, parandusettepanekud ja ideed
Kas selline klasside jaotus nagu Lasnamäe kanalis ei muudaks paremaks?
|
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
11.08.2008 at 17:57 |
|
Tõnis |
Kehtivate dragi reeglite puudujäägid, parandusettepanekud ja ideed
Kõik kes selle 11,5 indeks klassi poolt on, miks ei sõida C-klassis.
Seal on indeks küll 11,0 kuid suuremas klassis saad ju sõita. |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
11.08.2008 at 18:52 |
|
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
hunt |
Kehtivate dragi reeglite puudujäägid, parandusettepanekud ja ideed
quote: Tõnis: Kõik kes selle 11,5 indeks klassi poolt on, miks ei sõida C-klassis.
Seal on indeks küll 11,0 kuid suuremas klassis saad ju sõita.
1) 10,0 on sel aastal .... 2009 ajapiiri ei tea Püha Isa ka ..
2) alla 11,5 sõites peab olema puur, etc ...
Kui eesmärgiks oleks võimalikult vähe klasse, siis teoorias saakski sellest mõttetust ja ebapraktilisest C klassist lahti niimoodu, kui tõstaks indeksi 11,5 peale ! Seal saaksid kõik sõita, kes oleks ka mootori järgi B või A klassis ?!
____________________________
EX Corvette C5 Procharged - 1/4 mile 11,0 ... piima järgi käimiseks oli kõva küll
|
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
11.08.2008 at 19:57 |
2 edits. Last edited 11.08.2008 at 19:58 by hunt
|
partel |
Kehtivate dragi reeglite puudujäägid, parandusettepanekud ja ideed
Midagi ikka ei muutu:
Kui ma ei ole autot arendamata ja sõitma õppimata võidukonkurentsis, tuleb reeglid ümber teha!
Samuti on natuke imelik, et 1 sek sees olevat klassi peetakse tihedaks. Seda kompenseerib lihtsalt sõiduoskuse vähesus, muidu võiks ju ajasõitude põhjal kohad kätte jagada, ok võimalikud tehnilised probleemid.
Kui ikka tervelt 0.1 sek kiirema autoga kaotatakse, siis võib ainult peeglisse vaadata. Või drag racingu mõistes täpsemalt öeldes, mitte 0.1 sek, vaid tervelt 100 sekundituhandikku kiirema autoga.
Muidugi tuleb möönda, et sõitude arvu vähesuse tõttu on tehnika toores ja sõitjad ise ka roostes. See selleks.
Jällegi ei ole ühte põhiasja mainitudki: ülelaadimise koefitsient. Näiteks 2.0T'st saab way üle 1000 hj, aga kui palju N2O'ga saab? Samuti min kaalu vähendamine/suurendamine kasti/rehvide/valmistusaasta/jne järgi.
See muidugi Pandora laegas. Erinevate combode võrdsustamine on üsna lootusetu. Siit jällegi OL suur eelis, ainsad reeglid on turvareeglid, erinevad combod võrdsustab klassiindeks 8.0 sek.
____________________________
_ |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
11.08.2008 at 20:11 |
|
partel |
Kehtivate dragi reeglite puudujäägid, parandusettepanekud ja ideed
Paar asja:
B-klass:
Kui kiired lähevad sealt minema, mis siis "plaan B" () on? Muutub Audi klassiks? Või midagi muud?
C-klass
Min kaal ei lähe üle 1400 kg, aga tänavasõiduauto on ikka a la 1600 kg, 200 kg kergemaks saada on juba natuke tegemist.
____________________________
_ |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
12.08.2008 at 13:00 |
|
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
gets |
Kehtivate dragi reeglite puudujäägid, parandusettepanekud ja ideed
B klassi pärast tõenäoliselt muretseda ei maksa. Turbojapse ja ka eurokaid on seinast seina. Küll need rajale tulevad.
Pigem on jah C klass hetkel (tegelikult on kogu aeg olnud) arengus natuke aeglane. Meie rahvas ehitab ikkagi kohapealt saada olevat tehnikat. Suure mootoriga USA toodang, mille korralik isend tuleb paraku üle mere tuua, kedagi peale fännide ehitama ei meelita. Võibolla tuleks C klass ümber mõelda ja panustada pigem külalistele, kes on võimelised suurte mootoritega ka alla 10 sõitma?
Ja tänavaklassid pole minu meelest üldse surnud. Pigem kipuvad surema suure raha klassid, kuna ainult mõnel üksikul on õnnestunud sponsorid taha saada.
Kui Streetmani nimi panna sinna 11.5 klassile, siis peaks Streetman ikkagi sõitma ka eliminatoreid ja vähemalt minu arvates ka EMV arvestust. Praegu hakkab arvestatav aeg 12 sekundi numbriga ja sealt turvakaare 11.5'ni mahub 1.5 sekundit päris kiireid aegu. 11.5 kanti jaksavad sõita väga paljud uued ja semiuued masinad, mille omanikud lihtsalt ei viitsi hakata 11.5 turvanõuetega masinat lõhkuma ja võibolla jätavad võistlema tulemata. Farmi Gabriel oma sõbra Viperiga oleks samuti tänavaklassis konkurentsis ning meediakajastust sajaks ette ja taha . |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
12.08.2008 at 14:01 |
1 edit. Last edited 12.08.2008 at 14:16 by gets
|
partel |
Kehtivate dragi reeglite puudujäägid, parandusettepanekud ja ideed
Kui jah see 11.5 sek klass = Streetman, siis loomulikult eliminaator etc ja nimi ei pea ju Streetman olema.
Samas on tegelikult C klass ju Streetman, s.t. C klassis on autod, mis tegelikult Streetmani peaks sõitma. C-klassis peaks ikka 8 sek autod olema, min kaal, 4-link jne. Turbo vs N2O vs Tsentrifugaal vs N/A.
Aga tõsisemat Pro Street'i (s.t. näiteks turbo BB või 800 cid BB + 4 stage N2O) ehitamist kaaludes tuleb jällegi toruraamil OL mõistlikum, just kaalu pärast, täpsemalt raja pärast. On ikka väga suur vahe, kas on 1100 kg või 1400 kg.
Mis rahasse puutub, siis piisavalt jõukaid on küll ja veel, pigem ei olda veel piisavalt asju selgeks saanud ja jamatakse sportautodega vms.
Samas on IMHO probleemiks muutumas juba tiimi puudumine. Kiire auto jaoks on ikkagi tiimi ja korralikku töökoda vaja, võistlusauto on murdosa kogu operatsioonist. Näiteks KÕIK B-klassi kiired on väga olulisel määral Sami töövili. Võib-olla võiks asjatundjaid natuke rohkem olla...
____________________________
_ |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
12.08.2008 at 14:36 |
|
PlyVal64 |
Kehtivate dragi reeglite puudujäägid, parandusettepanekud ja ideed
quote: partel: See muidugi Pandora laegas. Erinevate combode võrdsustamine on üsna lootusetu. Siit jällegi OL suur eelis, ainsad reeglid on turvareeglid, erinevad combod võrdsustab klassiindeks 8.0 sek.
Paljud kiired vinguvad, et tahavad muudkui vajutada. Selleks on maailmas ja ka Soomes Competition Eliminator ehk lihtsalt Comp ja Super Comp. Praegu Eesti oludesse kõige paremini sobivad klassid. Sõita võib peaaegu igasuguse tehnikaga, s.h. redelitega. Pisikeste padadega redelite kaalud on nii väikesed (min 386 kg!!), et autod sõidavad lõdvalt alla 10 seki.
Järgmiseks aastaks võiks algatuseks teha SuperComp, klassiindeks 8.900 ja eliminaatoris lubatud 0.500 ka kiiremini sõita. On heads-up võidusõit, mis peaks olema pealtvaatajatele arusaadavam, kui händikäpiga sõit Comp'is. Reeglistik otse ja täies mahus kas FIA või FHRA pealt ja kogu lugu. Soomlased/rootslased saavad aru, on ausalt konkurentsis ja ala areneb. No ja päris kaua läheb aega, kuniks seda indeksit massiliselt lõhki sõidetakse ja tekib vajadus Comp'i järgi. Kereautodele jääb OL igal juhul...
Jätaks EMV sõitudeks kaks Sportsman-klassi OL ja SC ning kaks street-klassi. Et siis pisipajad ja suured pajad (s.h. ülelaetud). Aga indeksi piir konkreetseks tänavaautodele sobivalt: 11.000 ehk piir, kuskohas asendub turvakaare nõue juba puuriga.
Kellegile spetsautot ehitanule ei tehta liiga: kui auto on ehitatud FIA turvareeglite järgi, sobib see "meil" SC sõitmiseks. Mida lähemale 8-sekundi ajale jõuad, seda rohkem pead turvalisusse investeerima.
Muidugi võiks kohe teha ka hoopis GasGas indeksiga 9.900, kus on redelid keelatud ja Comp'i, sest seal on rahvusvaheliselt lubatud dragsterid, alteredid, funnyd ja suuresti ümberehitatud kereautod ehk OL. Aga siis tekib pealtvaatajatel segadus händikäp-startidega. Isenesest oleks see aga hetke autopargi juures kõige ausam klassijaotus ja võiks olla ainsad, kus Eesti Meister selgitatakse. Seal peab olema lisaks heale autole ka kõva sõidumees. Ja igal juhul tuleb Eestis ette radade indeks 8.000... Need ajuvabad street-klassid ei väärtusta dragrace'i kui SPORTI. Ja ka OL on meil natuke selline... papp-maksab-teema. |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
12.08.2008 at 14:52 |
|
partel |
Kehtivate dragi reeglite puudujäägid, parandusettepanekud ja ideed
Comp... ok...
Et seal edukas olla, peaks sõitma u. 0.7 sek alla indeksi (ajasõitudes)
Euroklassid / indeksid:
Erkki: AB/A, indeks 7.51 sek ehk peaks sõitma 6.8 sek
Lauri: AN/A, 7.57 sek , ka 6.8 sek
Markel: CT/A, 7.95, ehk 7.3 sek
Nael kummi!
____________________________
_ |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
12.08.2008 at 16:24 |
|
Olds |
Kehtivate dragi reeglite puudujäägid, parandusettepanekud ja ideed
quote: partel: Comp... ok...
Et seal edukas olla, peaks sõitma u. 0.7 sek alla indeksi (ajasõitudes)
Euroklassid / indeksid:
Erkki: AB/A, indeks 7.51 sek ehk peaks sõitma 6.8 sek
Lauri: AN/A, 7.57 sek , ka 6.8 sek
Markel: CT/A, 7.95, ehk 7.3 sek
Nael kummi!
Sa juba liigitad Erkki ajaliselt kiiremaks kui Lauri?
____________________________
Premium Performance - Ameerika autode varuosad,remont,race osad & custom mootorite ehitus
Tim McAmis ametlik partner
COMP Performance Group brändide ametlik ainumaaletooja baltikumis |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
12.08.2008 at 16:42 |
|
PlyVal64 |
Kehtivate dragi reeglite puudujäägid, parandusettepanekud ja ideed
Olds, need on CIC indeksid, mis kehtivad Compi's üle Põhjamaade. Ehk Erkki combo on kiirem, kui Lauri combo aga seda Euroopa dragi parimate meeste käes!
Aga nüüd toobki Pärtel välja Eesti dragi suurima õnnetuse: meil on hirmus kari "panijad", kes muudkui ruigavad, et "nemad ei kavatse pidurdama hakata" aga reaalsus on see, et kumbki Eesti kiireim auto pole veel ligilähedalgi "euronormidele" Rääkimata nendest turbomasinatest. Igasugused street-klassid on streetrace ja nendel pole mingit sidet tegelikult dragrace'i kui autospordiga. Dragi põhimõte on võimalikult kiiresti läbida 1/4 miili. Ja selleks on spetsiaalautod. Streedis on vihmavarjud valed ja sealt ei tule kunagi kiiret autot. Kiired autod algavad SC ja Compiga, edasi Pro-klassid. Kaalud 375-1100 kilo max jne. Ja mõiste INDEKS ei tähenda, et sellest kiiremini ei võiks sõita teatud puhkudel.
Ehk absoluutne enamus Eesti dragraceritest ei tea dragrace'ist mitte sittagi, ainult ruigavad, kuidas neile liiga tehakse. Seda, et 99% pealtvaatajatest on lollid, tean ma niisamagi... |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
12.08.2008 at 17:06 |
|
Marko L |
Kehtivate dragi reeglite puudujäägid, parandusettepanekud ja ideed
Minu arust peab mingiks ajaks meie reeglid saama ikka sarnaseks soome omadega või...?
Ühesõnaga ei tohi olla nii et hoiame välismaalasi eemal kuna mõned meie sõitjad ei taha kaotada.
Käis siin vahepeal ju ikka palju soomlasi ja mõned rootslased. Pärast seda kui c klassile pandi piir ette pole enam soomlasi/rootslasi kuskil näha, v a Jari aga ta juba rohkem eestlane kui somm.
Lihtne näide - BHRA finals 2005a
Jarmo vellamo,ville haaga,jere hirn,jussi nurmi, markku teikari,niklas wasström, tea turpeinen jne. Kõiki ei viitsi kirjutada kuna neid jätkub ikka.
Neid võistlusi on rohkemgi olnud. Eelmine ja see aasta on ikka väga väike olnud see sommide osavõtt.
Tänaseks on meil endal juba at least 10 väga kõva autot aga kui nüüd liidaks juurde need välismaalased oleks see nr 20-30??
Kui tahate inimesi ja meediat juurde siis kõvade võistlejate rohkus toob selle ka.
Minu 2centi
____________________________
Ford Mustang Club Estonia
66" Ford F600
96" Camaro Z28 |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
12.08.2008 at 17:12 |
|
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
PlyVal64 |
Kehtivate dragi reeglite puudujäägid, parandusettepanekud ja ideed
quote: Polderon: No kui BHRA poob väikseima klassi osalejatel kõri kinni, lootes et need hakkavad sügisest OL autot ehitama,
Mitte OL vaid Comp reeglitele vastavalt. S.t. näiteks 2-liitrise 4-silindrilise vabalthingava auto puhul -350 kg väiksemat kaalu!!! Ütleme nii, et tänane A-klassi Honda, mis peab kaaluma 850 kilo ja evima dragi mõistes idiootseid "asju", võib lõigata tühjaks, ära loopida kõik ebavajalik, chopata, toruraamitada etc. Compi teh.tingimuste järgi on tegu siis altered type2 võistlusmasinaga klassist F/A, kus min. kaal on 500 kg. 5-käiguline manuaal või 3-käiguline automaat, täisautomaadi puhul (konverter ja õlipump kasts) veel -45 kg ehk stardikaal koos juhiga 455 kilo!!! Ja mis sa arvad, kui palju muutub sellise auto ET Praegune, 04.08.2008 kehtima hakanud CIC indeks on 9.26. MA usun, et paari mehe pajad on küll nii head, et ÕIGE vihmavarju sees isegi 0.7 indeksit alistada liimirajal. Aga igatepidi valede varjude sees jäävad nad alatiseks aeglasteks juustudeks...
Dragrace on mootorite ja mootoriehitajate sport. Kes tahavad keresid ehitada, tegelevad hot-rod'ide ehitamisega!!! Need on kaks hotrodinduse suunda, üks aretab pada, teine plekki. Mõlemat korraga ei saa. |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
12.08.2008 at 17:50 |
1 edit. Last edited 12.08.2008 at 17:51 by PlyVal64
|
Messer |
Kehtivate dragi reeglite puudujäägid, parandusettepanekud ja ideed
Mina tahan teha mõlemat korraga, nii keret kui mootorit, mis siis nüüd, lähen arenen üksi nurga taga või? Tulge nüüd mehed ikka maa peale tagasi.
____________________________
http://www.usaraud.ee/?id=5_5_20_293
Dodge Dart Swinger`73
Rebel by nature |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
12.08.2008 at 19:15 |
|
Marko L |
Kehtivate dragi reeglite puudujäägid, parandusettepanekud ja ideed
quote: Messer: Mina tahan teha mõlemat korraga, nii keret kui mootorit, mis siis nüüd, lähen arenen üksi nurga taga või? Tulge nüüd mehed ikka maa peale tagasi.
Eks Priit ja Partel pingutavad väheke üle aga tõtt räägivad mõlemad.
Sihukese hooga millega me areneme peavad ka reeglid ikka arenema.
Kas mitte kokkuvõttes ei taha me jõuda selliste reegliteni nagu euroopas on?
Ma olen kindel, et ega sul Messer ei keelata nii ilusa autoga edasi sõita - selle jaoks on ju bracket ja streetman.
Bracket ära ei kao. Aga pro heads-upi EI saa sõita tänavaautoga. Selleks tulebki nii teha nagu Priit kirjeldas
Jamez tegi siin algust juba - ostis usast kiirendusauto. Küll neid juurde tuleb kes niimoodi tellivad.
Kui hea või halb see ost oli teab ainult Jamez ise, aga enamasti tuleb nii ikka odavam kui hakkata ehitama mingit kena
autot. Kui muutud tõsiseks fänniks ja natuke pappi on siis teed täpselt sama asja valmis mida saaks usast tellida ainult
vahe selles, et viskasid minema jumal teab kui palju pappi. Tulemus katki lõigatud auto - kiiresti ei sõida ja ilus ei ole.
____________________________
Ford Mustang Club Estonia
66" Ford F600
96" Camaro Z28 |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
12.08.2008 at 20:44 |
|
sam |
Kehtivate dragi reeglite puudujäägid, parandusettepanekud ja ideed
quote: Samas on tegelikult C klass ju Streetman, s.t. C klassis on autod, mis tegelikult Streetmani peaks sõitma. C-klassis peaks ikka 8 sek autod olema, min kaal, 4-link jne. Turbo vs N2O vs Tsentrifugaal vs N/A.
Meie C klassi masinad võiks esialgu vähemalt 10sek sõita, ei suudeta ju sedagi. Ainuke kes peale Heinoneni seda teinud on Roul ? Ja kahjuks ta sõidab dragi ainult kord aastas.
quote: Aga tõsisemat Pro Street'i (s.t. näiteks turbo BB või 800 cid BB + 4 stage N2O) ehitamist kaaludes tuleb jällegi toruraamil OL mõistlikum, just kaalu pärast, täpsemalt raja pärast. On ikka väga suur vahe, kas on 1100 kg või 1400 kg.
Minu nägemus on selline, et tõsisema Pro Street masina ehitamine on praeguse auto edasiarendamine, mitte nullist uue ehitamine ning seega kõvasti soodsam viis järgmine samm teha. Sealt edasi, kui soovi edasi minna muidugi, on valmis tehnika mahamüümine järgmisele entusiastile ja siis OL tehnika ehitamine / ostmine.
quote: Samas on IMHO probleemiks muutumas juba tiimi puudumine. Kiire auto jaoks on ikkagi tiimi ja korralikku töökoda vaja, võistlusauto on murdosa kogu operatsioonist. Näiteks KÕIK B-klassi kiired on väga olulisel määral Sami töövili. Võib-olla võiks asjatundjaid natuke rohkem olla...
B klassis on paljudel suht arvestatavad tiimid õnneks olemas. Vaevalt need tiimid ka enam laiali jooksevad. Saad pisiku sisse ja oledki konksu otsas (heas mõttes muidugi). Põnev on kõigil tiimiliikmetel enamjaolt, vähemalt niipalju kui olen teisi tiime jälginud. See on ainult positiivne. Mis puudutab kogemusi, küll need ka tekivad. Ega mina ka päris kõike ei tea, õpime iga päev Just tänu nendele samadele B klassi meestele olen saanud asju keskmisest rohkem mõelda ja näppida. Nendel meestel on motivatsioon kõrgel tänu millele õpivad väga kiiresti, küsivad nõu ja mingi hetk saavad juba täiesti iseseisvalt hakkama. |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
12.08.2008 at 21:07 |
|
sam |
Kehtivate dragi reeglite puudujäägid, parandusettepanekud ja ideed
quote: partel: Jällegi ei ole ühte põhiasja mainitudki: ülelaadimise koefitsient. Näiteks 2.0T'st saab way üle 1000 hj, aga kui palju N2O'ga saab? Samuti min kaalu vähendamine/suurendamine kasti/rehvide/valmistusaasta/jne järgi.
See muidugi Pandora laegas. Erinevate combode võrdsustamine on üsna lootusetu. Siit jällegi OL suur eelis, ainsad reeglid on turvareeglid, erinevad combod võrdsustab klassiindeks 8.0 sek.
Kuidas ei ole, vt mis ma kirjutasin lk3.
Samuti ootaks sinu kommentaari lk45 sellest dokumendist http://www.fhra.fi/pdf/saanto2008.pdf
|
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
12.08.2008 at 21:19 |
|
|