Poster |
Message |
partel |
Kehtivate dragi reeglite puudujäägid, parandusettepanekud ja ideed
quote: jeff01: Kellel on huvi sõita streetmanis? ei ole võistlust, ei ole osalejaid ja neil ei lasta ka sõita. Selle asemele tookski esimese indeksi põhise klassi juurde.
Indeksiklasse on juba:
*A 8.0
*B 8.0
*C 10.0
*D 8.0
*E 8.0
*F 8.0
*Bracket 11.0
*Streetman 8.0
____________________________
_ |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
07.08.2008 at 16:19 |
|
Fog |
Kehtivate dragi reeglite puudujäägid, parandusettepanekud ja ideed
Hakkab arusaam juba looma. Raha ongi see, mida saaks seljuhul planeerida. Hetkel pole see võimalik.
11,5 klass on vägagi hea, miks? sest pole vahet kas sul on 2,2 turboaudi, BB vmt. Saad sõita oma pühapäevaautoga dragi. Saad pisiku külge, sõidad viimasel võistlusel indeksi lõhki, ning järgmiseks aastaks tellid puuri, nossi ja laiemad rattad. voila 10.0 klassis. Esimene aasta tuunid, teine sõidad ja jälle GOTO 1. Uus kere, tehnika ümberladumine ja 8.5 klassi. Vana kere rändab järgmisele, kes tehnika sisse laob ja 11.5 klassist alustab.
A klassi ja 11,5 klassi entrance suurusjärgud on 500000 vs 50000. See ON vahe.
P.S. Kõige väiksema entrance feega on hetkel Outlaw. Osta e-bayst 15K$ redel, too siia ja sõida. Kui katki läheb, vead EE töökoja ette ja köhid natuke pappi välja.
____________________________
'84 Fiero 4.5T mängimiseks
Eesti esimene dragster, eiteamilleks? |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
07.08.2008 at 16:19 |
|
partel |
Kehtivate dragi reeglite puudujäägid, parandusettepanekud ja ideed
Ja ikka on levinud arvamus, et kui teha "õiged reeglid", siis kus alles tuleb võistlejaid juurde.
Ei tule.
Mis näiteks takistab Outlawsse tulemist?
* Tehnilisi piiranguid pole
* Odavam kui B-klass või mistahes tänavaauto kiireks ehitamine
* 8.0 sek indeks
* Know how vähemalt minu poolt
* Veel midagi?
Nii Lauri kui Erkki autod on 7-sek autod, lihtsalt ei ole kõik komponendid korraga paigas olnud ehk kiiremaks nad ei lähe.
Ja üldse on blown alko mootor kõige odavam võimsus. See muuseas mitte ainult "asfaldidragi" kohta, vaid ka mud drag, sand drag, tractor pulling, drag boat, bigfoot jne jne. Ma isegi eksperimenteerin, kuigi võiks safe setupiga edasi sõita, aga nii know-howd ei tule, millest on Eestis kõige suurem puudus, mitte rahast või mehaanikutest.
____________________________
_ |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
07.08.2008 at 16:19 |
|
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
jeff01 |
Kehtivate dragi reeglite puudujäägid, parandusettepanekud ja ideed
Raha ?
Summad outlawsse astumiseks ole võrreldavad sellega millest meie räägime.
Kas Erkki sündis tulekindel ülikond seljas? või sina stroboskoop peos? Ilmselt olete teiegi madalamalt alustanud ja endid täiendades sellele tasemel ejõudnud kus te hetkel olete.
Teil poleks ju midagi kaotada aga olen kindel et tollel klassil tuleks osalejate arvugi piirama hakata peale esimest aastat.
Kõik kellele se korda läheb tõstku nüüd kisa ja loodame, et se mõte vähemalt mõeldakse läbi juhtivate isikute poolt. Kui se tõesti õnnestub jätan oma auto kindlasti müümata ja sõidan järgmisel aastal ise selles klassis üle laetuna.
ja respect pärtelile et ta meile suuna on kätte näidanud aga aita ka alustada ja kui sa ei taha näha seda mida eestis õnneks veel juhtunud pole (mõnd suuremat dragi õnnetust) siis ära soovita meil outlaws "õppida"
____________________________
www.facebook.com/whlsup |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
07.08.2008 at 16:56 |
3 edits. Last edited 07.08.2008 at 16:59 by jeff01
|
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
foke |
Kehtivate dragi reeglite puudujäägid, parandusettepanekud ja ideed
quote: partel: quote: foke:Tegelikult, öelge, mis suunal me liigume üldse? Kuhu tahame jõuda? nt. 5 a pärast? Ma ausalt ei tea. Igalühel tulevikust vist oma nägemus.
Ja kui hästi sa 5 aastat tagasi praegust olukorda ette nägid?
Alustuseks võiks end natuke rohkem kurssi viia arenenud riikide drag race'iga (laiemale ringile soovitus).
5 a tagasi oligi BHRA asutamine, oli vist?
Mul on üsna hästi meeles, mida tol hetkel räägiti ja suures osas pilt, mis toona tulevikust manatud sai, ei erine väga palju sellest, mida me täna näeme.
Väga hea!
Pärtel, aga edasi? Et tegeleme fine tuninguga, katsume veel 0,2 sekundit maha saada, leiame veel 2 kiiret autot, loodame sponsoreid leida, katsume publikuhuvi säilitada, üritame ajakavast kinni pidada, katsume tulemused kiiremini üles saada, üritame parendada tehnilist taset, punnitame kellegi eestvedamisel tabloo valmis, kogume raha ja ostame veel 3 tünni liimi... Jah, need on kõik asjad, mida on vaja teha, mis annavad kõik kübeke ala arengule juurde. Ausalt, ma ei saa aru, kas keegi ei viitsi või tõesti ei ole aega natuke laiemalt ja kaugemale mõelda või üritavad kõik pead liiva alla peita ja tänaste toimetustega tulevikkuvaatamist edasi lükata. Asi ei ole klassijaotuses, asi on kogu katuseorganisatsiooni toimemehhanismides.
"Oh tule noor ja tugev mees
ja vaata ringi veski sees,
löö aknad puhtaks säravaks,
tee veskikivid teravaks.
Küll tuleb rahvas rõõmuga
siis kõrge veskikoormaga.."
Veskimeest on vaja!
Pärtel, arenenud riikide dragi jälgimine ja toimetuste tundmine on ainult kasuks, üle tuleb sealt võtta seda, mis võimalik ja mis vajalik. Paraku ei anna see kogu know-how'd meie oludes ehk meie riigis, meie ühiskonnas, meie avaliku arvamuse ruumis, meie poliitilises ruumis, meie majanduslikus ruumis. |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
07.08.2008 at 17:46 |
1 edit. Last edited 07.08.2008 at 17:54 by foke
|
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
tmac |
Kehtivate dragi reeglite puudujäägid, parandusettepanekud ja ideed
Hunt liigub mõttega õiges suunas. Bracket ja streetman ja nn. Street B. C klass on siuke nii ja naa klass. Street B. 200k eegu eest saad sa rahus 12.5 sõitva jaapani siseturu Impreza või gramm vanema Evo. nissan 200 hinnad on 30k-150k vastavalt aastaarvule ja auto korrashoiule. Audi 20v konede tuunimine palun väga küsige Henri Puhmase käest mis ta eelarve oli. Svenssonite maal lajatatakse 10-11 seki sisse vanade tagaveoliste volvodega. Bracket klass palun väga ostke endale 80k eest Audi A8 ja sõitke tahate midagi "sportlikuma" Toyota Supra aastast 90 saab kätte 50k eest. tahate 600hj autot palun ma müün teile homne päev üle 600hj auto 110k eest.
See asi ei ole nii hull lihtsalt tuleb teha esimene terade eraldamine sõkaldest ,et uued terad saaksid kasvada
____________________________
Team Ilms-Motorsport
Carbon Destroyer 8.56@274km/h |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
07.08.2008 at 18:11 |
1 edit. Last edited 07.08.2008 at 18:13 by tmac
|
partel |
Kehtivate dragi reeglite puudujäägid, parandusettepanekud ja ideed
quote: foke:Ausalt, ma ei saa aru, kas keegi ei viitsi või tõesti ei ole aega natuke laiemalt ja kaugemale mõelda või üritavad kõik pead liiva alla peita ja tänaste toimetustega tulevikkuvaatamist edasi lükata. Asi ei ole klassijaotuses, asi on kogu katuseorganisatsiooni toimemehhanismides.
"Oh tule noor ja tugev mees
ja vaata ringi veski sees,
löö aknad puhtaks säravaks,
tee veskikivid teravaks.
Küll tuleb rahvas rõõmuga
siis kõrge veskikoormaga.."
Veskimeest on vaja!
Selline avastus on küll Nobeli preemiat väärt!
Kõik teavad, mida on vaja teha. Asi lihtsalt selles, et keegi seda ei tee. Lihtsam on ju Andrussi ja Anryot kiruda, et nad kahekesi ei suuda kahekümne inimese tööd kõike ära teha. Ja kuni on suhtumine, et maksin BHRA liikmemaksu ära ja nüüd muudkui nõuan, siis...
Ala arendavad suurel määral ikkagi edukad võistlejad. Nad lihtsalt peavad drag racingust nii mõndagi teadma, muidu nad ei oleks ju edukad võistlejad... Peaasi, et neile reeglitega kaikaid kodaratesse ei loobitaks.
Ei ole mingit vajadust "asja arutada", et deklaratiivne arengukava üllitada. Sellega võib WC's sobivat asja teha, kuna ei ole inimesi, kes seda ära teeks.
Edukamad võistlejad teavad väga hästi, mida teha ja jõudumööda ka seda teevad. Abi oleks vaja TV ja muu meediakajastuse kohapealt.
____________________________
_ |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
07.08.2008 at 21:10 |
|
partel |
Kehtivate dragi reeglite puudujäägid, parandusettepanekud ja ideed
Ja mulle on arusaamatu, miks ei tulda kohe Outlawsse, vaid hakatakse tänavaautot aretama. Kas on vähe näiteid, mida mitte teha? Miks ei taheta kohe õieti teha?
Ostetakse kallis auto, lõpuks visatakse KÕIK minema, originaalist jääb järgi ainult kere, mida on ka back-halfitud jne
Ehk raske nagu tank ja vedel nagu sült, samas (kordades) kallim kui 25.1E toruraamil auto.
Kui tahetakse Ferrarit, siis tuleb see ka kohe hankida, mitte hakata Fiatist Ferrarit aretama.
Kiiresti sõitmine on ju elementaarne:
* 36 x 17 x 16 slikid
* 4-link vedrustus
* võimalikult väike mass
Selle vastu ei saa, ükskõik kui palju raha sisse matta.
Ei ole vaja midagi karta, et liiga kiire vms. USAst näiteks silma hakanud näiteid, kus 50+ aastasele tehakse sünnipäevakingiks Drag Race koolituse "pilet". Enne pole a la võistluselgi käinud. Mõne aasta pärast aga on Pro Modis või üldse Funny Car'is.
____________________________
_ |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
07.08.2008 at 21:36 |
|
tmac |
Kehtivate dragi reeglite puudujäägid, parandusettepanekud ja ideed
Pärtel pane korra rahasse ntx algelise outlaw auto ehitamine. Lihtsalt kui sa suudad siuke number mille eest ma tulen Erkki Engineeringusse ja ütlen ,et ma nüüd tahan. Mitte norimise pärast ,vaid reaalselt mind huvitab siuke teema
____________________________
Team Ilms-Motorsport
Carbon Destroyer 8.56@274km/h |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
07.08.2008 at 22:15 |
|
Alwaro |
Kehtivate dragi reeglite puudujäägid, parandusettepanekud ja ideed
Seisukohtade paljusus on kindlasti juba siinse teema märksõna, siiski üks juurde, loodetavasti selgelt põhjendatud.
Omaette mõtlesin kaasa nii praeguste klasside, ET indeksite, kui teiste ideede pooldajatele... Üks on selge, kõigile olemasolevatele võistlejatele sobivat lahendust ei ole olemas. Tuleb mõelda natukene teistpidi - ala areng ja pealtvaatajad (loe: raha).
Allpool on toodud tabel, mis EI OLE mingi ametlik tabel, vaid netist ülesse korjatud viimase võistluse andmete reastamine koos võimaliku inimliku eksimisega (palun ette vabandust, kui esineb mõni faktiviga). Sealt tuleb välja, et praeguste klasside ajaline segunemine on juba täna täies hoos. Tabelist on veel mitmeid asjasse kuuluvaid küll puudu, kuid mõte koorub välja. Panin oma peas kokku järgneva jaotise, mis võiks ka omamoodi Fredi poolt õhku visatud viisaastaku plaani täita? Et selge arengusiht silme eest...
Esiteks oluline järelkasvu soodustamiseks, ehk Entry klassid:
Street A - Vabalthingavad autod
Street B - Ülelaetavad autod
Street klasside indeks ON 11,5 ehk puur. Kõik on nn "Kaalujälgijad" jt, nõuded, mis tänagi piiramas. Keegi tänastest võistlejatest midagi ümber ehitama ei pea.
Tulevased (või kohe?) tegijad:
Sportsman (nimi pole oluline) - autod, mis on lõhki sõitnud "puuriaja" ehk ei ole mitte enam tänavaautod. Siia saavad ikkagi juba tegijad ning siia kuulumine peaks olema pigem auasi! Vabamad reeglid, aga mitte veel toruraamil autod. Ümberehituse l"Yes/No" jäägu targemate inimeste kokku leppida. Eks siingi saab valutumat lähenemist teha, et tänaseid võistlejaid ära ei peletaks ja mingied lubatud/keelatud reegleid piisava etteteatamisega rakendada.
paari aasta pärast selles klassi 16-ne eliminaator !
Outlaw - Nagu on... ja saab eelmisest klassist tulijatest lisa.
Lisaks ShowSpordi juurde kuuluvad, hetkel mitte vaidlusi tekitavad tsiklid + bracket.
Kokkuvõttes - publikule on selgemad klassid (mitte kõik ei käi siin foorumis kaasa lugemas/mõtlemas/kirjutamas) ja kui kasvõi tänast tabelit vaadata, siis tundub, et ka kindlasti põnevam võistlus jälgida. Samas, kelle autod on praeguste reeglite järgi nö JOKK tänavaautod, saavad rahulikumalt auto kallal edasi toimetada ja meid endiselt ilusate aegadega üllatada.
Tabel:
Klass;Nr, Nimi, Auto, Best ET
B B36 Kaido Krum BMW 316 8,930
C C04 Oskari Heinonen Chevrolet Chevelle Malibu 8,939
B B09 Markel Voit Toyota Supra 9,375
B B01 Viljar Mäesepp Nissan 300zx 9,568
C C19 Imre Tiido Chevrolet Chevelle Malibu 10,601
B B08 Jevgeni Bulankin Toyota MR2 10,707
C C10 Levo Laumets Dodge Viper 11,109
B B31 Henri Puhmas Audi 90 11,218
A A08 Andrei Shabalin Honda Civic 11,308
A A01 Eero Pesur BMW 2002 11,452
C C27 Kristjan Käbi Chevrolet Monte Carlo 11,498
C C02 Alari Hunt Chevrolet Corvette 11,617
A A21 Paul Kesa BMW 325 ix 11,813
A A10 Agris Biezais BMW E-30 11,847
C C09 Artur Hatšaturjan Mercedes-Benz SL 55 AMG 11,849
A A06 Maigi Vahar Opel Ascona 11,857
C C25 Janno Ingermann Chevrolet Camaro 11,954
C C23 Sulev Tael Chevrolet Corvette Z06 11,967
C C29 Toomas Tammsalu VW New Beetle 12,246
B B41 Lauri Soots BMW 323 12,376
A A15 Rain Ojaveer Honda Civic Crx 12,495
B B37 Kulno Kägu Mitsubishi EVO 9 12,509
C C24 Jane Melts Mercedes Benz C 32 amg 12,730
B B03 Ilmars Zausajevs Audi S2 12,851
C C15 Sander Kask Audi S6 12,973
C C28 Ivo Soldan Audi 200 13,103
A A05 Kristjan Salmre BMW 540 13,111
A A24 Margus Grünberg Porsche Carrera 4S 13,275 |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
07.08.2008 at 22:52 |
|
Fog |
Kehtivate dragi reeglite puudujäägid, parandusettepanekud ja ideed
quote: partel: Ja mulle on arusaamatu, miks ei tulda kohe Outlawsse, vaid hakatakse tänavaautot aretama. Kas on vähe näiteid, mida mitte teha? Miks ei taheta kohe õieti teha?...Kui tahetakse Ferrarit, siis tuleb see ka kohe hankida, mitte hakata Fiatist Ferrarit aretama...
Pärtel, võta dragi kui tavalist autondust.
Tuleb mees metsast, leiab maantee, VAU, "Autod". Äge, tahaks ka.
Kas see mees ostab esimesena ferrari või kolmese bemmi?
Kui ainuke variant "kaugelt vaatamise" ja "sõitmise" vahel on 500k siis ta ei hakka kunagi autot omama.
Kui see on 50k, siis ta hakkab sõitma, õpib, areneb ja jõuab lõpuks ferrarini.
Targad inimesed õpivad oma vigadest, lollid ei õpi ei oma ega teiste omadest.
Laske neil õppida ja nad jõuavad OL-sse.
____________________________
'84 Fiero 4.5T mängimiseks
Eesti esimene dragster, eiteamilleks? |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
07.08.2008 at 22:55 |
|
M.J |
Kehtivate dragi reeglite puudujäägid, parandusettepanekud ja ideed
quote: partel: Ja mulle on arusaamatu, miks ei tulda kohe Outlawsse, vaid hakatakse tänavaautot aretama. Kas on vähe näiteid, mida mitte teha? Miks ei taheta kohe õieti teha?
Ostetakse kallis auto, lõpuks visatakse KÕIK minema, originaalist jääb järgi ainult kere, mida on ka back-halfitud jne
Ehk raske nagu tank ja vedel nagu sült, samas (kordades) kallim kui 25.1E toruraamil auto.
* 36 x 17 x 16 slikid
* 4-link vedrustus
* võimalikult väike mass
Selle vastu ei saa, ükskõik kui palju raha sisse matta.
Kopi peist teie tiimi lehelt + väike lisa sinu jutust:
KAS EI OLE EELNEVA JUTUGA VÄIKE VASTUOLU, võibolla tunned mõned laused ära.
2003 600 +hj; kere - kapremondiutud (RASE ja VEDEL), 1/4=11,4 s aru ma ei saa mida te selle tänavasõidukäruga tegite - OUTLAW on õige mehe sõiduriist.
2004 800 hj; kere - ikka kapitaalremonitud; 10,3 s ikka veel see mõtetu 800 hj mis kõlbab vanaisale poes käimiseks
2006/2007 1000+hj; kere - juba parem; 8,8 camoon 8,8 kas ikka nii aeglane
Kogu lugupidamine sinu ja su tehnikahuvi vastu - lõpeta see lahmimine, et miks kohe targaks ei saada jne. Miks sa palun ise mitu aastat arenesid, enne kui sinna jõudsid kus nüüd oled. OK jumaldades edasi - polnud selliseid asjatundjaid nagu praegu sina (tõsi ta on), kuid lase teistel ka ikka elada ja areneda.
Kõigi jaoks ei ole DRAG elu ja elukutse - pigem ikka hobi. Äki lased meil ka ikka olla. |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
07.08.2008 at 23:05 |
|
partel |
Kehtivate dragi reeglite puudujäägid, parandusettepanekud ja ideed
Nojah, eks igast asjast on vast võimalik solvangut välja lugeda.
Mitte iga soovitus ei ole tehtud "vaest üliõpilast" silmas pidades. See, et inimestel raha pole, on loll jutt. Tänavapildis liiguvad ikka mitte kõige odavamad autod, villasid ka nii mõnigi, sadamad ummistunud jahtidest-kaatritest jne jne.
Jah, 8 aastat tagasi oli natuke vähem know-howd, aga praegu ikka seda mingil määral on tänu tuhandetele töötundidele ja tehtud vigadele. Miks seda ära ei kasutata? Ikka hakatakse samu eksirännakuid tegema ja sama reha peale astuma.
Mis Erkkisse puutub, siis sponsorrahad veel miljonitesse ei ulatu, pigem oleme sunnitud olnud võimalikult väikese rahaga läbi ajama, mistõttu selgeks saanud, kuidas kõige odavamalt kõige paremat tulemust saada. Kõige odavam on kohe õieti teha ja korralikest osadest. Kui oleks mingi muu comboga veel odavamalt ja/või paremat tulemust saavutada saanud, oleks ka seda teed läinud.
* Kõige odavam kiirus: toruraamil Outlaw auto
* Kõige odavam võimsus: blown alko
Blown alko eeliseks ka see, et see on atraktiivsem, kui mõni muu mootor, ehk sponsoritele meeldib rohkem.
Samuti ei pea muretsema, et mõni geniaalne reeglimuudatus kogu asjale vee peale tõmbab.
____________________________
_ |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
08.08.2008 at 07:27 |
|
Raceboy |
Kehtivate dragi reeglite puudujäägid, parandusettepanekud ja ideed
Ja taaskord maitseasi. USAs on blown alko võibolla kõige odavam ja kõige atraktiivsem, aga ära tõmba neid paralleele vägivaldselt meie oludesse, kuhu nad 1:1 ei sobi! Vähemalt pole kõige odavam mehaanilist ülelaadimist kasutava mootori võimsus.
Mina väidan just vastupidi, et kõige odavam võimsus on turbomootorist saadav, tahad hakkame võrdlema? Mul turbo-teemal know-how'd jätkub, et seda teha (kuigi ei pea ennast Eesti Parimaks sel alal).
Minu posti point on pigem selles, et kõik autod ei pea olema outlaw'd, kõik klassid ei pea koosnema ainult usakatest, sest siis oleks võistlus meil Euroopas IGAV pealtvaataja jaoks, sest siis jääks autod nende jaoks liiga kaugeks. Ja nemad on siiski selle võistluse oluline osa, kujutate ette 100pealise publiku ees "show" tegemist? Ilmselt mitte.
Seepärast ongi vaja natuke empaatiavõimet ja kasvõi püüda ennast korra publiku olukorda panna.
____________________________
www.vems.ee |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
08.08.2008 at 07:56 |
|
foke |
Kehtivate dragi reeglite puudujäägid, parandusettepanekud ja ideed
Pärtel, ma ei viitsi suga arutada teemadel organisatsioon ja juhtimine, sul lihtsalt pole vastavaid kogemusi.
Ütlen vaid oma arvamuse - arengukava, katuseorganisatsiooni struktueerimine, mis IMHO peab algama uuest äriplaanist. Esmane eesmärk on leida vahendid (eelkõige finantsvahendid) võimeka organisatsiooni loomiseks ning toimimiseks. Kui neid ei leita, võib öelda, et me mitte ei arene kaootiliselt vaid hakkame stagneeruma. Tean, et meil pole tänastest juhtidest kedagi, kes sellega jõuaks tegeleda. See mind muretsema panebki. Juba aastaid!
Võistlejate areng on loomulikult hädavajalik, aga väidan, et kaugeltki mitte kõige alus. Aluseks on struktuuri loomine koos kõikide komponentidega, selle tulemiks on võistlejate areng. Isearenemine võib viia õhkõrnadel niitidel ämblikuvõrgus rippumiseni, kus vähimgi viga põhjustab kas motivatsioonipuudumise, finantsprobleemid autode arendamisel või kõige halvemal juhul pannakse kogu see hobispordi pood kinni. Tuletan meelde, et dragis juhtub sageli õnnetusi. Nende tagajärgi näeme kasvõi NHRA's täna. Seda olenemata kogu reglemendi ja süsteemi toimimisest, turvanõuetest jms... Mis juhtub, kui meil peaks midagi sarnast aset leidma. Kas kellelgi on olemas täna konkreetselt läbimängitud stsenaariumid, mismoodi alaliit peaks tegutsema sellisel juhul. Ja kui ohvriteks on keegi pealtvaatajatest. Kogu see 'autodel baseeruv areng' on päevapealt läbi.
Ok, halamine ei aita Vabandan, kui kellelegi liiga tegin hetkel. Mu sõnavõttude mõte on panna dragi eestvedajaid ja entusiaste mõtlema laiemalt. Kui jääb mulje, et ma kaevan siin auku Andrusele või Anryole või Evelinile, siis vale mulje puha. Niipalju, kui olen Andrusega sel teemal vestelnud, oleks tal üliväga hea meel, kui leidub keegi, kes on võimeline, aga juhuslikult ka tahab ja leiab aega see kõik enda õlule võtta.
Teeks kiire SWOT'i:
Sisemised tegurid
Tugevused - senine tehtud töö (sõitjate tase, ala ametlikkus, reglemendid, litsetnsid jne), oskusteave, kogemused, kontaktid ja koostöö, ...
Nõrkused - organisatsiooni hobikorras toimetamine, võistluste organisatoorsed kalad (ajakava, registreerimised jm), võistlejate vähesus, uute võistlejate sisendläve pidev kasv, olemasolevate võistlejate investeeringute kasv, PR-tegevus ja kriisistsenaariumid, arengukavade ja eesmärkide ebaselgus, inim-, finants- ja ajaressursi vähesus...
Välised tegurid
Võimalused - kandepinna suurendamine, ajakirjandusse murdmine, välisfinantseeringute suurendamine (sponsorlus), poliitiline lobitöö (a'la legaalne võimalus tänavalkihutajatele) ja vastav finantseerimine, EU ja FIA vahendite kaasamine
Ohud - õnnetused ja avariid, korraldajate vähesus, võistluspaikade vähesus, lennuväljade tulevik, publiku vähenemine, majanduse jahtumine, kütusehindade ja autonduse teema teravnemine, ühiskondlik vastuseis, sponsorite fookuse liikumine konkureerivatele autospordi distsipliinidele, vihmased suved
Kes viitsib kaasa mõelda, oskab siit kindlasti leida kriitilised edufaktorid. Samas üsna keeruline on tänase pildi kohaselt välja mõelda, millisele strateegiale võiks entud hetkel areng tugineda. Üks on selge, me kasutame oma tugevusi igal võimalusel ja üritame neil purjetada. Milline oleks aga arengustrateegiline rõhk, seda ma tänaste toimingute ja SWOT jaotuse põhjal küll lahti ei hauka. Äkki olen ise rumal, öelge siis lollile ette!
Kui tänased juhid leiavad, et on võimalik panustada mingi kopikas olukorra kaardistamisse ja analüüside tellimisse, siis saan abiks olla. Selles osas on endal kogemusi, aga on ka vajalikke tutvusi. Usun, et sealt saaksime hulga uut ja värsket materjali, mis võimaldaks mingidki seisukohad edasitegutsemise osas kujundada.
|
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
08.08.2008 at 08:00 |
|
vvt |
Kehtivate dragi reeglite puudujäägid, parandusettepanekud ja ideed
quote: Raceboy: Ja taaskord maitseasi. USAs on blown alko võibolla kõige odavam ja kõige atraktiivsem, aga ära tõmba neid paralleele vägivaldselt meie oludesse, kuhu nad 1:1 ei sobi! Vähemalt pole kõige odavam mehaanilist ülelaadimist kasutava mootori võimsus.
Mina väidan just vastupidi, et kõige odavam võimsus on turbomootorist saadav, tahad hakkame võrdlema? Mul turbo-teemal know-how'd jätkub, et seda teha (kuigi ei pea ennast Eesti Parimaks sel alal).
Minu posti point on pigem selles, et kõik autod ei pea olema outlaw'd, kõik klassid ei pea koosnema ainult usakatest, sest siis oleks võistlus meil Euroopas IGAV pealtvaataja jaoks, sest siis jääks autod nende jaoks liiga kaugeks. Ja nemad on siiski selle võistluse oluline osa, kujutate ette 100pealise publiku ees "show" tegemist? Ilmselt mitte.
Seepärast ongi vaja natuke empaatiavõimet ja kasvõi püüda ennast korra publiku olukorda panna.
Olen'd rahulik, pärtli jutu kohta sobib kõige paremini ütlus, et kõige paremini teavad auto ehituse raha-asju ikka need, kes oma rahakoti eest pole ühtegi autot ehitanud.
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
08.08.2008 at 08:50 |
|
partel |
Kehtivate dragi reeglite puudujäägid, parandusettepanekud ja ideed
quote: foke: Pärtel, ma ei viitsi suga arutada teemadel organisatsioon ja juhtimine, sul lihtsalt pole vastavaid kogemusi.
Nojah, elu on õpetanud, et kui midagi on vaja teha, siis õige lihtsam on see ise ära teha. Aga võib-olla on ka delegeerimisi olnud. Võib-olla olen ka võimaluste piires 10+ aasta jooksul end DR vallas täiendada, s.h. *HRA ja tiimipealiku ülesannete osas.
Ei kahtle hetkegi sinu pädevuses. Aga on näiteks selline olukord, et organisatsioonis on ainult juhtkond. S.t. reaalseid töötegijaid pole, kõik ainult juhivad ja õpetavad. Juhtkond aga viimistleb oma kahtlemata pädevaid arengukavasid. Mis siis saab?
Probleem on ikkagi konkreetse asja konkreetse ärategija puuduses, mitte selles, et ei teata, mida teha.
Mida mina saan teha? Kui tahad maailma parandada, tuleb kõigepealt iseennast parandada ja arenguruumi on küll ja veel.
Võib-olla ei ole kõigile kohale jõudnud, et suur probleem on tiimipealike puudus. Sam jookseb kõigi B-klassi kiirete vahet nii et läpaka aku tühi ja usakad käivad teadagi kus.
____________________________
_ |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
08.08.2008 at 09:19 |
|
wagoneer |
Kehtivate dragi reeglite puudujäägid, parandusettepanekud ja ideed
Pärtel enamus inimesi kusjuures teavad,et algelisema auto ehitamine on osaliselt mahavisatud raha. Aga mis siis paraem oleks kui need samad inimesed kes hetkel sõidavad mitte 8 sek autoga jääksid niisama koju istuma ja loodetavat rahahunnikut ootama,et saaks kohe ehitada 7 sek auto? Arvan,et päris raske on sponsorile selgitada,et vot mina oleks kõva vend kui mul oleks 7 sek auto. ja kui sponsor küsib,et mida ehitanud või saavutanud oled juba siis valitseb vaikus. Või teise võimalusena ehitavad 10+ aastat omale kohe seda õiget autot. Palju siis võistlejaid oleks.
Ära niipalju seda USA võrdlust kasuta. Meie kapsamaal elab vaid 1,5 milli inimesi kui sedagi ning paljud neist omavad reaalset võimalust tegeleda motospordiga selle täielikul tipptasemel. Küll aga on inimesi kes saaks tegeleda asjaga hobitasemel(viimasel võistlusel oli vist mingi tore proua oma asconaga näiteks). Minule kui pealtvaatajale meeldiks küll vaadata kuidas tavalise välimusega vanem tänavapill uuele ja läikivale pillile põske teeb. Ja see motiveerib inimesi tunduvalt rohkem asjaga tegelema kui näha ainult 500K++ spetsiaal autosid omavahel mõõtu võtmas. MItte,et see ei oleks super mõnus vaadata/kuulata kui mootori hääls sisikonna vbreerima paneb aga lihtsalt inimesed annavad endale aru mida nad võivad ning mida mitte. Ja kui näpp on antud juba, küll see käsi ka siis läheb
____________________________
dodge ram 2500 97´ twin turbo just for fun 1mile=226km/h lendas õhku
pontiac firebird convertible 69´ töös
pontiac gto 71´ valmimas
Dodge Charger Super Bee 71´
International Harvester Travelette C-120 61´Sõidab
Mitsubishi Colt Lancet 76` |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
08.08.2008 at 09:20 |
|
partel |
Kehtivate dragi reeglite puudujäägid, parandusettepanekud ja ideed
quote: tmac: Pärtel pane korra rahasse ntx algelise outlaw auto ehitamine. Lihtsalt kui sa suudad siuke number mille eest ma tulen Erkki Engineeringusse ja ütlen ,et ma nüüd tahan. Mitte norimise pärast ,vaid reaalselt mind huvitab siuke teema
Kõige mõistlikum on Erkki Camaro ära osta.
Ok, pisut seletamist vaja:
*Outlawsse on rohkem võistlejaid vaja
*Kui midagi vaja teha, tuleb ise teha, mitte BHRA'd sõimata, või rikkurite peale loota
*Tuleb ehitada uus toruraamil Outlaw auto lisaks
Ehk siis esialgu plaanis kahe auto tiim.
Probleeme muidugi on:
* 7 sek läks Haapsalus vale kütuse ja kuuma ilma nahka
* Kommentaatorid ütlevad, et stardis on "mingi tmac", aga selle auto on ehitanud Erkki, ja tuleb pikk jutt Erkkist. Ehk kas ego seda kannatab...
Aga üldiselt on teatud tasemest vajalik mitte auto ise (riistvara), vaid ka know-how (tarkvara). Et selles suhtes ei ole tegemist väljamaalt ostetud tundmatu autoga, vaid läbi ja lõhki tuttava asjaga, millel arengukava olemas.
____________________________
_ |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
08.08.2008 at 09:35 |
|
anryo |
Kehtivate dragi reeglite puudujäägid, parandusettepanekud ja ideed
quote: partel:Kõige mõistlikum on Erkki Camaro ära osta.
Aga palju maksab?
Tegelikult ka, palju maksab BBBC dragi- ja tänavakõlbulik auto - nagu näiteks Erkki eelmine? Mul teatavasti hobiautonduse seisukohalt puudujääk majas...
____________________________
We live in a poor neighbourhood - we can only afford to drive old cars. |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
08.08.2008 at 09:42 |
|
Peeter82 |
Kehtivate dragi reeglite puudujäägid, parandusettepanekud ja ideed
quote: foke: ...
Ja kust selline lootus, et Eestis on võimalik selline "võimekas organisatsioon" luua?
Kust tulevad selleks rahad, palgad?
quote:
kui leidub keegi, kes on võimeline, aga juhuslikult ka tahab ja leiab aega see kõik enda õlule võtta.
Meie pisikeses konnatiigis saab kiirenduse asja ajada ainult hobikorras.
Nii nagu see praegu on.
____________________________
ex Camaro ´79, ´80, ´93 |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
08.08.2008 at 09:49 |
|
partel |
Kehtivate dragi reeglite puudujäägid, parandusettepanekud ja ideed
quote: wagoneer: Pärtel enamus inimesi kusjuures teavad,et algelisema auto ehitamine on osaliselt mahavisatud raha. Aga mis siis paraem oleks kui need samad inimesed kes hetkel sõidavad mitte 8 sek autoga jääksid niisama koju istuma ja loodetavat rahahunnikut ootama,et saaks kohe ehitada 7 sek auto? Arvan,et päris raske on sponsorile selgitada,et vot mina oleks kõva vend kui mul oleks 7 sek auto. ja kui sponsor küsib,et mida ehitanud või saavutanud oled juba siis valitseb vaikus. Või teise võimalusena ehitavad 10+ aastat omale kohe seda õiget autot. Palju siis võistlejaid oleks.
Ära niipalju seda USA võrdlust kasuta. Meie kapsamaal elab vaid 1,5 milli inimesi kui sedagi ning paljud neist omavad reaalset võimalust tegeleda motospordiga selle täielikul tipptasemel. Küll aga on inimesi kes saaks tegeleda asjaga hobitasemel(viimasel võistlusel oli vist mingi tore proua oma asconaga näiteks). Minule kui pealtvaatajale meeldiks küll vaadata kuidas tavalise välimusega vanem tänavapill uuele ja läikivale pillile põske teeb. Ja see motiveerib inimesi tunduvalt rohkem asjaga tegelema kui näha ainult 500K++ spetsiaal autosid omavahel mõõtu võtmas. MItte,et see ei oleks super mõnus vaadata/kuulata kui mootori hääls sisikonna vbreerima paneb aga lihtsalt inimesed annavad endale aru mida nad võivad ning mida mitte. Ja kui näpp on antud juba, küll see käsi ka siis läheb
Maigi asja kohta ei ole ma kunagi poolt sõnagi halba öelnud ja ei kavatse ka seda teha. Olin ise juures kui nukkvõlle telliti. Võistlustel ka publik tegi kiiduavaldusi.
Minu jutt ei käi kõigi kohta, ei ole ju "keskmist drag racerit". On vaene üliõpilane ja on multimiljonär, kel on rahaprobleem, nimelt ei tea, mida rahaga teha.
Teatud põhjustel enam-vähem tean, kui palju miski asi maksab. Isegi kui võistleja on kidakeelne, saab päris kiiresti aru, et ma ei pea kuigi palju googeldama, et teada, palju aastaeelarve on.
quote: wagoneer:Meie kapsamaal elab vaid 1,5 milli inimesi kui sedagi ning paljud neist omavad reaalset võimalust tegeleda motospordiga selle täielikul tipptasemel.
Ma arvan, et rohkem kui 2 (kaks)...
Igaühel muidugi oma vaba voli ja arengutee. Siiski arvan, et nii mõnigi mõtleb, et "oleks ma kohe teadnud!"...
____________________________
_ |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
08.08.2008 at 09:50 |
|
tfr |
Kehtivate dragi reeglite puudujäägid, parandusettepanekud ja ideed
quote: anryo:Tegelikult ka, palju maksab BBBC dragi- ja tänavakõlbulik auto - nagu näiteks Erkki eelmine? Mul teatavasti hobiautonduse seisukohalt puudujääk majas...
400k? |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
08.08.2008 at 09:50 |
|
partel |
Kehtivate dragi reeglite puudujäägid, parandusettepanekud ja ideed
quote: anryo: quote: partel:Kõige mõistlikum on Erkki Camaro ära osta.
Aga palju maksab?
Tegelikult ka, palju maksab BBBC dragi- ja tänavakõlbulik auto - nagu näiteks Erkki eelmine? Mul teatavasti hobiautonduse seisukohalt puudujääk majas...
50 82 969 Erkki
____________________________
_ |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
08.08.2008 at 09:51 |
|
foke |
Kehtivate dragi reeglite puudujäägid, parandusettepanekud ja ideed
quote: partel:
Aga on näiteks selline olukord, et organisatsioonis on ainult juhtkond. S.t. reaalseid töötegijaid pole, kõik ainult juhivad ja õpetavad. Juhtkond aga viimistleb oma kahtlemata pädevaid arengukavasid. Mis siis saab?
Kui on ainult juhtkond, pole tegu organisatsiooniga. Juhtimine ei ole eesmärk omaette ja juhtida-õpetada saab vaid juhitavate-õpetatavate olemasolul. Ma üldse ei tahaks, et teema kalduks niivõrd persoonidele või juhtidele, kuivõrd teemale "Kuidas Eesti drag race'i edasi viia?"
Arengukava on WC-paber, kui selle teostamine on ebareaalne. Siis tuleb teha uus kava, mida on võimalik teostada.
quote:
Probleem on ikkagi konkreetse asja konkreetse ärategija puuduses, mitte selles, et ei teata, mida teha.
See konkreetne ärategija on organisatsiooni liige. Ja puudus pole mitte ärategijatest, vaid finantsidest tegijate/tegevuste tasustamisel.
Kas tõesti teatakse, mida teha? Ma olen juba mitu korda küsinud, mida siis teha tahetakse? Esmalt, kuhu jõuda ja siis kuidas jõuda?
Mina ei tea näiteks. Kui keegi tunneb, et omab seda nägemust, öelge välja, kasvõi lühidalt ühele A4-le, loeks huviga kohe.
Kui 5 aastat tundub väga "viisaastakuna", ok olgu tegu siis astmelise detailiseeringuga tulevaste perioodide tegevuskavaga. Mida kaugem periood, seda visioonlikum. Mida lähem, seda detailsem. Peaasi, et meie tegevused oleks suunatud mingile eesmärgile, mitte vastupidi - eesmärk kujuneb tegevuste baasil ise välja. |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
08.08.2008 at 09:58 |
|
|