Warning: Undefined variable $HTTP_SERVER_VARS in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/include/packer.php on line 14
Warning: Trying to access array offset on null in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/include/packer.php on line 14
Warning: Undefined array key "page" in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/viewtopic.php on line 7
Warning: Undefined array key "nfkasut" in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/viewtopic.php on line 25
Warning: Undefined array key "nfsalas" in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/viewtopic.php on line 26 tqhq.ee foorum - NHRA 2008 Warning: Undefined array key "nfkasut" in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 203
NHRA 2008Scott Kalitta asemel siis DHL FC rooli Jeff Arend, kes eelmine hooaeg oli CSK #2, omaniku poeg Del Worsham on #1, see aasta aga oli raha vaid ühe jaoks.
NHRA 2008Järjekordne artikkel "Kuldsest Kreeklasest". Chris Karamesines saab sügisel 80 (kaheksakümmend), aga ikka võistleb TF'ga (IHRA's küll). Ainus DR pioneer, kes ikka võistleb.
NHRA 2008Teatavasti on teist aastat järjest Countdown'i nimeline playoff süsteem. Peale järgmist, 18. etappi (kokku 24) iga klassi 10 esimese punktid tõstetakse ülejäänutele kättesaamatusse kõrgustesse, s.t. ainult 10 saavad edasi võistelda meistritiitli peale ülejäänud 6'l etapil.
Mis peaasi, punktid pea võrdsustatakse, 10 p vahed, v.a. 1 koht 20 punkti. Ehk neile hakkab hooaeg pea uuesti.
Funny Car'i edasipääsejad on juba selged, ülejäänutel võitlus viimaste kohtade peale.
FC: välja jäid näiteks 2005.a. meister Gary Scelzi (DSR), samuti veteran Del Worsham (CSK). Edasi said aga kõik John Force'i autod (Robert Hight, Ashley Force, JF ja ainsa uustulnukana Mike Neff). Muuseas Neff on ex-tiimipealik, kusjuures tema tuuniski Scelzi 2005.a. meistriks...
Võtmesõnaks on stabiilsus, mitte üksik võit DNQ'de ja avaraundi kaotuste kõrval. Näiteks kõrgel 4. kohal on 1992.a. meister Cruz Pedregon, kes pole kordagi võitnud, samas vaid 1 DNQ ja 3 esimese raundi kaotust.
Järgmine etapp on muuseas Indy, mis on hooaja kõige prestiizhikam. Seal on 5 kvalifikatsioonisõitu tavapärase nelja asemel ja pühade tõttu toimub eliminaator esmaspäeval. Seal toimub ka Funny Car'i boonusüritus U.S. Smokeless Showdown, kuhu pääsevad aasta jooksul 8 parimat kvalifitseerujat. Võitja saab $100,000:
Indy, "Big Go" on hooaja tähtsaim võistlus, analoog Nascari Daytona 500'le ja F1 Monacole. Selle võit on meistritiitli järel tähtsuselt teine. Funny Car'is toimus kvalifikatsiooni raames ka US Smokeless boonusvõistlus aasta jooksul 8 parima kvalifitseeruja vahel, peaauhind $100,000, mille võitis '92 meister Cruz Pedregon.
Peale seda etappi löödi Countdown kinni ehk esikümne jaoks algas hooaeg pea uuesti.
Charlotte, North Carolina:
Uus etapp, mis on kõige väiksem asi. See on "Nascar country" südames, lisatud siis ovaali jms radadega kompleksi. Omanik on Bruton Smith, kel on NHRA radadest veel Las Vegas, Bristol, TN ja Sonoma, CA. Nende ühiseks jooneks on tipptasemel kvaliteet ning võistlejate lemmikuks olemine.
Ehk mõistagi on tegu kõigi aegade parima dragikompleksiga maailmas, hind oli vist $80M. Radasid on kaks kõrvuti olevat täispikka betoonrada, millest kasutati vasakpoolsemat. Rajakatte kohta ütles Pro Stocki Professor Warren Johnson, kes teab kõiki katteid peast, et ta on näinud keegliradasid, mis on ebatasasemad.
Väike ninanips oli ainult see, et üks fänn sai kõrvalasuvalt golfirajalt lennanud palliga vastu nina...
Tribüünide isekohad olid välja müüdud ja neid ei olnud just vähe!
Dallas, Texas:
See on esimene täispikk betoonrada, tehtud tervelt 22 aastat tagasi Billy Meyeri visiooni järgi, samuti üks võistlejate lemmikuid, ning näinud rohkem rekordeid, kui mistahes muu rada.
Võistlused:
Kõigi kolme etapi staar oli 14-kordne meister John Force, kuid mitte tulemuste pärast.
Indy's sai DNQ, kusjuures teist aastat järjest!
Charlotte's sai DNQ, mis on esimene back-to-back DNQ aastast 1982! Kusjuures on ta kogu aeg tahtnud Nascari (rahalisele) tasemeni viia, lisaks on ka üks tribüün tema nimeline ja nüüd siis selline asi. Sõna "katastroof" definitsioon! Aga that's racing...
Dallas on jälle see koht, kus tal eelmine aasta auto pooleks läks ja mitmete käte-jalgade vigastustega kopteriga haiglasse viidi, mis lõpetas hooaja ja peaaegu karjäärigi.
See aasta lendas tagasi sellesama kopteri ja med-personaliga...
Tegi 4 noolsirget kvalifikatsioonisõitu ja oli #7. Kokku läks ei kellegi muuga kui nemesis Cruz Pedregoniga, kes talt 1992 tiitli võttis, ja tervelt 73. korda!! Peale keskjoont ületanud tütar Ashley võitmist suitsetas poolfinaalis rehve hilisema võitja ja punktiliidri Tim Wilkersoni vastu.
Dallase teine sõidusündmus oli, et Top Fuelis J.R. Todd lõpetas US Army Tony "Seersant" Schumacheri hirmuvalitsuse. Viimane oli TF parima tiimipealiku Alan Johnsoni seadistamise abil saanud 19 etapi jooksul 12 võitu, kusjuures viimased 7 järjest!!
Esimese Pro Stocki võidu sai ka Greg Stanfield.
Silly season:
Indy tähendab ka järgmise aasta plaanide jms avalikustamise algust. Pereheitmine kes-kus-kellega jne.
Konkurentsitult suurim pommiks oli, on ja ka jääb mõistagi Alan Johnsoni teade, et ta lahkub Army TF tiimpealiku kohalt ja teeb oma võistkonna, kusjuures rahastajaks ei ole keegi muu kui Qatari printsi Al-Anabi Racing! Väidetavalt 2 aasta jooksul $11M ehk 58,000,000 EEK aastas.
AJ on võitnud 7 TF tiitlit (3 Gary Scelzi ja 4 viimast järjestikust aastat Tony'ga). Plaanis on nii TF kui FC.
Igatahes juba ainuüksi see uudis tähendab suurt kaartide segamist.
FC piloot on juba valitud - Del Worsham'i 12-aastane diil CSK'ga saab otsa, kuna firma ostis üles O'Reilly, kes sponsoreerib küll etappe, aga mitte tiime.
Gary Scelzi: Fännide lemmikust 3-kordne TF ja 2005 FC meister võtab aja maha, kuna perefirma ja pere kõrvalt 24 etappi on liiast.
Korrigeeritud kõrgus vaid 493 m ja rada pole kuum, ehk:
TF:
Hooaega totaalselt domineerinud Tony Schumacher sõitis esimese 3.7 sek 1000 jalasel distantsil - 3.771/317.05 (510 km/h). 60 jalga oli 0.829 sek...
FC:
Favoriit aasta uustulnuka tiitlile, 2005 aastal Gary Scelzi meistritiitlile tuuninud Mike Neff sõitis ajarekordi 4.041 / 304.80 (490 km/h), kiiruse eest hoolitses Melanie Troxel, kes selle hooaja etapivõiduga on vaid 14. inimene, kel nii TF kui FC võit. Tulemuseks 4.071 / 309.98 (498 km/h).
Parima 60 ft aja sai samuti "Zippy" (Neff), 0.886 sek, aga esimeses sõidus.
PS:
Rekordeid ei tulnud - PS jaoks vast liiga niiske. Mike Edwards sai küll 0.962 60 ft. Liider Dave Connoly 6.574/209.07, parim kiirus mõistagi WJ'l - 209.72 (337.5 km/h). Tiitlikaitsja Jeg Coughlin alles #13.
Seekord ei olnud staarid mitte fuelerid, vaid Pro Stockid. Isiklikud rekordid ja hooaja parimad tulemused. Esmakordselt oli "bump", s.t. viimase, 16. kvalifitseeruja aeg 6.5 (6.590). GA #1 6.554 @ 210.31 mph, Jeggiel sama aeg, aga aeglasem kiirus -> #2. WJ'l aga suurim lõppkiirus - 210.37, aga aeg alles #19 (6.604), ehk hooaja teine DNQ!
Samuti oli "kes ütles, et lõppkiirus ei loe?" teemaks ka FC's. Tervelt kolmel esimesel oli 1000 ft rekordaeg 4.041. Kiirusega 306.88 (493 km/h) jäi peale '92 meister Cruz Pedregon, edestades valitsevast meistrist venda Tony't 0.14 mph'ga
Punktiliider Wilk läheb kokku Ashley Force'iga, ülejäänud JFR madistavad pea omavahel. Robert Height on neist kõige realistlikuma tiitlilootusega ja läheb papaga kokku. Nende võitja omakorda Neffi ja Ron Capps'i duelli ellujääjaga. Eks läheb nagu läheb, niikuinii on pärast "diving'u" jutud lahti (tiimikorraldused siis).
NHRA 2008Urs Erbacher on USAs tagasi osalemaks hooaja kahel viimasel etapil Las Vegases ja Pomonas.
Koostöös Discovery Channeliga plaanitakse osalemist NHRA 2009 kõigil etappidel ja isegi kahe dragsteriga. Teiseks piloodiks siis Siw Nystad. Kõik sõltub sponsorite leidmisest. http://www.nhra.com/content/news/33428.htm
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
18.10.2008 at 06:52
quote:MartMeister: OT: küll aga mull ei mahu peajuurikasse sisse kuidas saab asja nii põhjalikult teada kõige muukõrvalt:S
See on üsna lihtne:
Hommikul loed vastavad foorumid läbi, vaatad dragi netiajakirju jne et mis viimase 24h jooksul uudist. Tuleb mitu huvitavat asja, mida hakkad uurima. Cross-ref muude asjadega, guugeldamine, igast arhiivides sobramine, reeglite uurimine jne jne.
Ja ongi 16 tundi möödas ja ei ole midagi "lihtsalt niisama ajaviiteks" teinud.
Aga mida on mul vastu panna, kui mõnest foorumist loen, a la:
Postitaja 1: Ahjaa, see tuletab meelde mulle 1958.a. seda-ja-seda võistlust, kus sõitja X võitis sõitjat Y poolfinaalis.
Postitaja 2: Ise oled poolfinaalis! See oli veerandfinaalis, peaaju pehmeneb või
Heh, või nagu uusrikas läheb inglise mõisa, näeb kena muru ja küsib, et kuidas sellist saab, palju maksab jne. Vastus: see on väga lihtne: kord päevas kasta ja kord päevas rullida. Ja nii 600 aastat järjest...
Ei ole midagi keerulist, lihtsalt tuleb sellele aega pühendada, mis tänapäeval on ju võimatu.
Natuke põhjalikuma NHRA ja üldse DR hetkeseisu kohta mõne pikema postituse ka teen sobival ajal.
NHRA 2008Nonii, Tony Schumacher on esimesena 6-kordne TF meister. Selleks piisas hetkel käimasoleval eelviimasel etapil (Las Vegas) kvalifitseerumisest. Mida ta ka tegi - traditsionaalselt #1 kohal.
Lisaks tehti ka peasponsor US Army poolt au-Staff Seargeant'iks, eks tema hüüdnimi ongi olnud "The Sarge" ehk "Seeru".
Vegase rada on üks uuemaid ja Bruton Smithi rajale kohaselt mõistagi ka parimaid. Õhk oli aga üsna hõre - 1200+ m. Ehk fuelerite puhul sai seekord näha, kes võimsust oskab teha, mitte ainult mahapanekut.
FC's oli avapäeval papa John ise #1 üle hulga aja, suurima kiirusega kusjuures - 307.37. Laupäevase teise sõiduga aga Robert sõitis üle, parandadest reedeõhtust ebaõnne. Ülemusest John vaevalt pahane on, erinevalt temast võitleb Robert veel tiitli eest. Tütar Ashley kiirus oli koguni 310.05! Ehk JFR kamp vast mootoreid häbenema ei pea.
NHRA 2008TF: Tony Schumacher. Muuseas hooaja 15. võit! Tiimipealik Alan Johnsoni töö tulemusena on rekordid tehtud praktiliselt mistahes statistikas.
FC: '92 meister Cruz Pedregon, kes ka eelmise etapi võitnuna on nüüd punktiliider. Kaks järjestikust etapivõitu oli tal viimati 14 aastat tagasi. Meistritiitli juba enam-vähem kindlustanud Tim Wilkerson kaotas avaraundi ja lõi kaardipaki segi.
PS: Seevastu valitsev meister, punktiliidrist Jeg Coughlin näitas järjekordselt talle iseloomulikku külma närvi (finaalis näiteks 0.011 RT, varem 26, 14, 17). Võidu tõttu peab ta viimasel etapil Pomonas vaid kvalifitseeruma.
Muuseas, Vegase etapp oli välja müüdud. Majanduskriisi ajal...
Nagu väha siis #8 Wilk vs #9 Neff, Ashley vs Capps ja #6 Cruz vs #11 Fast Jack. Ehk avaraundis toimub tiitlijahtijatele nii mõndagi olulist. JFR nelja auto kogu effort on mõistagi Roberti toetamine.
Avaraundis panigi Zippy (Neff) punktiliider Wilkile ära. Pole vaja vist lisada, et see oli tema esimese hooaja tähtsaim raund. Robert tegi samuti oma töö ära. Cruz aga lülitas stardis punatule otsa komistanud Beckmani välja. Capps sai testida Electrimotion'i shut-off süsteemi, mis mootori õhku lennates suleb kütusekraani ja avab varjud.
Papa Johni vastaseks oli Jeff Arend, kes sõidab Kalitta FC'ga (Toyota Solara), sponsoriks DHL. S.t. Englishtownis hukkunud omanik Connie poja Scott Kalitta asemel. Jeff oli varem CSK teise FC piloot (sinine auto, punasega sõidab omanik Chuck Worshami poeg Del), aga sponsorraha kuivas liiga kokku kahe auto jaoks, seega ajutine töötu piloot.
Raske öelda kas Coil pani rahuliku seade peale või oli mingi jama, 1/8 kiirus vaid 260.81 Arendi 265.38 vastu, aga abiks oli Johni holeshot, nitroauto kohta ebatavaline 0.029, Arendi tavapärasema 0.082 vastu. Aga 0.0168 MOV (2.4 m) Johnile. Ehk kõik neli JFR küna teises ringis.
Võib-olla arvestati, et JFR autode vastu pingutatakse üle ja suitsema, samas kui nemad sõidavad kindla peale.
Veerandfinaalid:
Robert vs Neff: teadagi Neff läks suitsema. Valitsev meister Tony P võitis Ashley't RT'ga, Cruzer'it soodustas jällegi konkurendi punatuli, seekord Gary Densham, kes sõidab "ilma eelarveta", oli California ühes keskkoolis autoõpetaja ehk siis "maailma kiireim kooliõpetaja", mõistagi fännide ja üldse kõigi lemmik.
Papsi vastaseks oli Melanie, üks vaid 14'st, kes on nii TF kui FC etapivõidu saanud. John sõitis lihtsalt eest ära.
Poolfinaalid: Team Pedregon vs Team Force.
Cruz ja JF on "vanad sõbrad" ja mitte vähe, '92 aastal võttis Cruz tiitli oma McDonalds'i autoga (JF kommentaar - "Hamburger from hell") ja üldse üle 70 korra vastamisi olnud. Seekord siis Cruz, 1/8 peal vahe 0.009 ja kiirused võrdsed: 263.05, siis Cruz tõmbas 305.36 vs 300.86. MOV 0.0173, 2.4 m.
Robert vs Tony: Võrdne reaktsioon (0.056), 60 peal võrdne ja ka 1000 peal võrdne, Roberti võit 5 meetriga.
Finaal: Cruz tegi fenomenaalse kuusepuu saagimise: RT 0.010! Aga ka ET oli sajandiku võrra kiirem. Võit 6.7 meetriga.
Cruzi tiimipealik on Rahn Tobler, kes tuunib Funny Car'i alles esimest aastat, aga nüüd siis kaks järjestikust võitu. Ahjaa, varasemate saavutuste hulka kuulub näiteks kellegi Shirley Muldowney Top Fueli tiitlid aastast 1978, '80 ja '82.
Robert ei ole mitte ainult JFR ex-mehaanikust piloot, vaid ka John'i esimese tütre, JFR pearaamatupidajast Adria, abikaasa.
Kogenud ja väikesest eelarvest hoolimata väga edukas Tim Wilkerson ja uustulnukast Mustangi piloot Bob Tasca III avaldasid äsja plaani järgmisel hooajal leivad ühte kappi panna, peaaegu. S.t. kahe auto allianss. Seletuseks, et mitmeauto tiimi üheks eeliseks on see, et ühe raundi ajal saad 2,3 või 4 korda inffi dataloggerisse, mida siis hiljem arutada/jagada saab. Ehk Tim sõidab järgmisel aastal Stangiga ja jagab know-how'd, Bob aga muretseb materiaalseid vahendeid.
NHRA 200824. etapp, Pomona, mis avab ja lõpetab hooaja. Rada on kurikuulus lühikese pidurdusmaa poolest, samuti on allamäge u. 5 m. WJ muheles, et jalgrattaga võib vabajooksuga sõita.
TF meister on juba selge, Pro Stockis piisab valitseval meistril Jeggiel vaid kvalifitseerumisest. Lahtised seega tsiklid ja mõistagi Funny Car.
Etapi eripärana on Q1 juba neljapäeval, Q2 reedel ja kaks viimast tavapäraselt laupäeval.
FC: #1 Mike Neff, tiimikaaslased Ashley #10, JF #6 ja tiitlipretendendist Robert #4. Ülejäänud: Tony P #3, Wilk #8 ning ebaõnnestujad Cruz ja Fast Jack #15-16.
Rada oli oodatust libedam ja õhurõhku polnud üldse -> 730 mm! 330 m kõrgusel oleval rajal oli korrigeeritud kõrgus 980 m. Arvatavasti mõned keerasid blowerit kiiremaks, paar rihma lendas.
TF: Urs #12, värske meister Schumacher spinnis ja #18...
Pro Stockid ootavad laupäeva kella 11 AM vooru.
Comp Eliminatoris üsna huvitav. Steve Matusek kõmmutas '07 325 cid turbo-Stangil (BB/AT) 0.800 alla indeksi. '23 Ford T blown alterediga kimavalt Kanada esindajalt Jirka Kaplanilt oodatakse esimest 5 sek Compi aega, veel ei tulnud. Ka blown Pro Mod '68 Camaroga sõitev Jay Payne (lisaks ka TAFC Q1 #2) ning teiste turbote jaoks olid teed libedad. Topelttööd tegi ka PS piloot Dave Connolly.
NHRA 2008Reede: üldiselt ei parandatud, vaid mindi üsna stardis spinnima.
FC's mindi arvatavasti 4.10 sek taga ajama, mis aga õnnestus vaid eelkõige Melanie Troxel'il, kes kordas Neffi aega 4.105, aga suurema kiirusega on hetkel #1. Papa John ka korralik 4.108, kolmas koht. See-eest viiel tiitlijahtijal täielik ebaõnn. Cruz ja Beckman jälle suitsema, mõlemad pole seeski (#17 ja #18). Tony sõitis 200 m peal Roberti rajale üle reflektorite, mis tühistas mõlema sõidud. Wilk suitsema. Hetkel muuseas Robert #7 ja Tim #10, ehk avaraundi kokkuminek. Aga vaatab, mis laupäevane Q4 (1530) toob.
TF meister Tony'l samuti 0-2 seis, koht #20! Urs #10.
Pro Stockis teist aastat järjest Jeg Coughlin meister (kas jegs.com ütleb midagi? ), kokku neli tiitlit.
TF: Tiimipealik Alan Johnson sai seaded paika ja Tony kõmmutas traditsionaalse #1. Nüüd on võimalus võtta rekordilinine 15. etapivõit ühel hooajal, samuti võidetud raundide arv. Kõik ülejäänud rekordid vast juba olemas...
Seevastu Antron Brown sai DNQ. Esimene DNQ alates 1998 (168 järjestikust, mis oli pikkuselt teine seeria).