Warning: Undefined variable $HTTP_SERVER_VARS in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/include/packer.php on line 14
Warning: Trying to access array offset on null in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/include/packer.php on line 14
Warning: Undefined array key "page" in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/viewtopic.php on line 7
Warning: Undefined array key "nfkasut" in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/viewtopic.php on line 25
Warning: Undefined array key "nfsalas" in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/viewtopic.php on line 26 tqhq.ee foorum - Erkki Camaro ja CH3OH Warning: Undefined array key "nfkasut" in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 203
Erkki Camaro ja CH3OHEhk te lõpetate selle metanooli (CH3OH) ja etanooli (C2H5OH) mõistete segamise ära...
Väga ebaprofessionaalne mulje jääb, kui siin jahutakse metanooli joomisest jne. Lähtudes teema pealkirjast.
Või hakkate etanooli kasutama. Siis äkki teeks pealkirja korda ja lõpetaks metanoolijutu ära.
Või tangite hoopis statoilist E85-te? (Tavaliselt 85 mahuprotsenti etanooli ja 15 mahuprotsenti bensiini)
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
12.05.2008 at 15:33
Erkki Camaro ja CH3OHPealkiri on ju igati asjakohane, milles küsimus?
Ja paaki valame loomulikult metanooli(CH3OH)
Pärtel juhtis tähelepanu sellele, et bensiin on igast asendist ohtlikum kui metanool, ehk paanikaks pole põhjust.
Asjast ka: Homme peaks saabuma viimased vidinad ja vooliku ühendused, mis olid vajalikud metanooli peale üleminekul. Siis läheb õige kütus paaki ja teeme proovikäivitamise. Kõrvaklapid juba ootavad...
____________________________
Chevrolet Camaro '71
Pontiac Firebird '71
Chevrolet Chevelle '69, 350 cid
El Camino '68
F150, 2011
Life begins at 1000 Hp...
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
12.05.2008 at 22:47
Erkki Camaro ja CH3OHMetanooli ja etanooli ühendab selline perekonnanimi nagu "alkohol". Erinevusi muidugi on, etanooli stoich A/F on 9 ja muidu metanooli ja bensu vahel. Etanooli kasutamise põhjus USA's on poliitiline, nimelt farmerite lobitöö jm põllumajanduse doteerimine, kuna metanooli saadakse tööstuslikult, mitte maisi kasvatamisest.
Eestlase jaoks on mõlemad kütusena eksootika, seetõttu on kerge lapsikut tondijuttu rääkida plahvatusohtlikkusest jne. Metanooliga on igapäevaelus ikka suht vähe kokkupuuteid, seetõttu kasutasin teist alkot näitena, kuna etanool on igapäevane.
Päris nii ikka ei ole, et rahvast täis toidupoes kukub viinapudel maha ja kõik lendab õhku. Hea kui silindris sädemestki põlema läheb.
Tegelikult on blowermootori puhul hoopis bensiin eksootika, metanool on standardkütus...
Erkki Camaro ja CH3OHSai siis pritsungit kokku pandud.
Heh, nagu ikka, üks vidin puudu...
Vahelduseks sai kuldkliendi BBC 2 gen Fire töökorra kontrolli teostatud. Ehk igaks juhuks mainin, et potensiaali on 200+ m .
Ringrajafännid muidugi rõõmustavad, et viimane asi, mida ma tahtsin, on rohkem võimsust. Viimase peal amordid, korviste(termin?) ja mitmepunktivööd on hoopis vajalikumad.
Naiivselt pidasin end profiks: Kasti testimine muutus 100 juures rehvide pidamise piiri testimiseks. (siis 100 mph).
Mina: Üle poole?
Erkki: Üle poole
Erkki Camaro ja CH3OHTänane õhtu kulus jälle töökojas, nimelt sai paigaldatud lisa kütusepaak.
Lisapaak on bensiini jaoks, sest käivitus toimub bensiiniga kui mootor pöörded üles saab, siis läheb automaatselt alkoholi peale üle. Pilt ka.
Vahepeal leidsin aega, et tegelda vana Camaroga. Oli teine teenimatult unarusse jäänud. Nüüdseks kaunistab Camaro kapoti alust 408 CID small block. Võimsuse reitinguks on 500 Hp ning pöördemomenti on 500 lbf.
Otsustasin nukkvõlliga pisut eksperimenteerida ja paigaldasin COMPCamsi Thumpr seeria rullnuka: 235/249 @ 050
Nukk on huvitav sellepoolest, et talle on tühikäigul "lonkamine" juba tehases sisse treitud. Mootori hääl on tõeliselt lahe ja kuri, nagu üks muskelauto mootor peabki olema. Pöördemomendi jõudmise eest ratasteni vastutab tugevdatud Th350.
Tagasilla lukk on muidugi kohustuslik ja see sai paigaldatud juba esimesel suvel, aasta oli siis 2001
Mõni pilt ka: üks ja kaks.
____________________________
Chevrolet Camaro '71
Pontiac Firebird '71
Chevrolet Chevelle '69, 350 cid
El Camino '68
F150, 2011
Life begins at 1000 Hp...
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
14.05.2008 at 23:17
Erkki Camaro ja CH3OHSmall-blocki saab vist vajadusel läbi bloweri augu välja tõsta
____________________________ Vineda Racing | "The engines are free. The limitations of cylinders, restrictors and turbo pressures are removed." --- ACO
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
14.05.2008 at 23:24
Erkki Camaro ja CH3OHErinevates teemades on jutuks olnud Outlaw asja jooksutamise hind. Karm tõde on, et 10000.- per sõit. Kepsude amort, kütust 10+ liitrit jne. Mille tulemusena ei julge peeglisse vaadata.
Need autod ei sõida mitte kütuse, vaid rahaga. See ei ole mingi saladus.
Kõik teavad, mis osasid kasutame, ehk hind ei ole saladus. Coil ja Don vestlesid natuke lennujaamas, Don ütles, et Army car on $4.5M ja ülejäänud 3.5 Kuhu see ekstra miljon taala läheb on ju selge: Top Fueli parim tiimipealik AJ (Alan Johnson). Ehk 4.5/200 sõiduga (ehk 200KEEK per sõit)
Siiamaani on hakkama saadud ca 500K per annum. Arvestades, et Erkki insenermehhaanikust geenius on tasuta, nagu ka minu eesti parima tiimipealiku osa.
Kui asja korralikult teha, läheks ikka miljoneid, miljoneid ja veel rohkem miljoneid.
quote:Madman: Huvitav kas alkomeeter ka midagi näitab kui toru otsast mõõta...
Nojah, ei oska arvata, mida alkomeeter näitab, kui torudest põlemata kütust soriseb! Metanooliga on tuning window 4 korda suurem kui bensiinil. Samuti tuleb open headerite korral arvestada, et WBO2 võib valetada, kui nii toru lõpus on, et välisõhk ligi pääseb. Küünlad on ikkagi A&O.
Kõige tähtsam on (siga)rikas segu. Stardis peab mootor pöördesse minema, ehk kütus peab olema "ajast ees", kuni see ükskord pihustitest silindrisse jõuab, on pöörded hoopis kõrgemad. Lõpus aga vaja high speed leanouti. Loodetavasti "külm" metanool asju ära ei jääta.
Samuti on pordipihutite puudus jama, et peab seadistama kõige lahjema silindri järgi. Muidu paneks sinna ju lihtsalt suurema düüsi. Foorumites üks ütles, et kui 6 sek aeg tuli, pidi juba sellega arvestama.
Eks jah, me ei ole kunagi seadistamiseni jõudnud, kõik on alati täiesti uus olnud ehk peaasi, et üldse töötab. Samas on omandatud uus kogemus üsna kasuks tulnud.
Mis minu järjekordsesse "personaalküsimusse" puutub, siis tuleb arvestada, et ma olen ööd-päevad läbi tuupinud 2500-3500 hj tehnikat. Algav hooaeg on kauge minevik. Autoehituse käigus 1.5 aasta jooksul jäin 3 korda Erkkile vastuse võlgu. Seda enam ei taha. Ma pean olema konkurentsitult parim. Ikka 5 aastat ajast ees olema, mille tagajärjeks on see, et olen tegelenud rohkem füüsikareeglitega kui BHRA reeglitega.
Ja eks hakkavad USA suhtumise asjad külge. Kui näiteks USA's 40 aastase kogemusega vihased konkurendid juttu ajama hakkavad, siis ei ole mingeid suuri saladusi, ise oskad ikka 99.99% välja mõelda, mis värk teisel on. Samuti pole mul mõtet küsida, kas osta $2K või $3k jupp. Vastus tuleb stiilis "võta mõlemat kolm tükki ja siis testi!"
Tavaautoga ei ole absoluutselt mingit pistmist. Analoogiks võib öelda, et Space Shuttle on ju lennuk, mootorid pisut teistsugused jm nipet-näpet.
'79 Camaro restaureerijaga eriti millestki rääkida pole. Samas 100 m jooksja ja treeneriga on pikk jutt. Reaktsioon, pidamine, lõppkiirus jne.
Erkki Camaro ja CH3OHaga pärtel,WBO2 paigaldatakse alati võimalikult lähedale?!
kui see hakkab välisõhuga kokku puutuma,siis peab suht jabur ja mõtetu asukoht sellel olema...
openite korral peaks ikka 8 eraldi kasutama,mis tähendab ...... ca 20k raha,+ega ei hakka 8-sat eraldi kella sisse laduma,siis juba mõtekam mingi lcd aretada.
aga srry unustasin,elektroonika on saatanast
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
15.05.2008 at 23:35
Erkki Camaro ja CH3OHHeh, selline asi on kuskilt ette jäänud (täpsemalt ei mäleta):
quote:According to NGK the O2 sensor should be located between 12” and 48” from the engine. The closer the sensor is to the engine, the more likely it will be overheated, possibly shortening its life. The further it is from the engine, the more likely condensed water will get into the sensor and thermally shock it, again possibly shortening its life. The sensor should be mounted at least ten exhaust diameters upstream of the exhaust exit (ex. for a 3” exhaust pipe, that is 30”). If the sensor is mounted between one and ten exhaust diameters from the exhaust exit, the AFR measured will be leaner than the actual AFR by as much as 2 AFR at low engine speeds (i.e. less than 3000 rpm).
WB on rohkem N2O teema, bloweritel on 8 EGT. WB cheapo nipp on, et anduriauk igasse torusse, aga siis ühte andurit ringi liigutada, ülejäänutesse punn ette.
Bloweri tühikäik on WB jaoks liiga rikas. Andureid, s.t. inffi ei ole kunagi liiga palju, aga pimesi ei saa usaldada. Näiteks eelnevalt mainitud Mike mõõtis boosti nii eest kui tagant, vahe oli 1 psi.
Mis näidikutesse puutub, siis vibra tõttu võivad analoogasjad suht mõttetud olla. LCD dash on üsna standard. Teine asi on sõidu ajal jälgimine. Näiteks boosti näidik on kapotil Erkki vaateväljas. Sellest hoolimata õnnestus selle jälgimine alles kolmandal katsel ja sedagi siis kui juba enne starti seda passima hakata. Sõit käib ikka kõrva ja tagumikuga...
Aga jah, ülivajaliku datalogger'inigi ei ole veel jõudnud (Racepak V300SD). Ja seda ei saa isegi Erkki kaela ajada, tuleb tunnistada piinlikku asja, et mul pole isegi komponentide nimekirja koos. Kõige suuremat puudust tunnen kardaanipööretest, mille järgi saaks süütekurvi ja rehvirõhu paika panna.
Erkki Camaro ja CH3OHkardaanipöörded oleks meie oludes väga lihtsalt lahendatavad,näiteks hall-i anduriga,natuke jälle elektroonikat,mingi lihtne skeem.
ei ole vaja sinna mingit kosmosetehnoloogiat,eeldaks kuhugi väikest hammasvööd,aitaks isegi üks punkt,kui on tähtis ikkagi pööre mitte 1/4 pööret
edit. WBO2 mida lähemal seda kiirem reaktsioon,muidugi mitte päris väljalaskeklapi kõrval,aga egt peab jah olema võimalikult lähedal,muidu hakkab tempi valetama mis ainult sellele tuginedes võib suht kurvalt lõppeda
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
15.05.2008 at 00:49
Nagu näha, siis on 1, 2 või 4 magnetit. Vahe siis väga kiire pöördessemineku puhul. Kõige rohkem huvitaks pöörlemiskiirus 0.5 sek peale starti, 0.25 ja 0.75 ka päris huvitav. Samuti amortide seadistamiseks - kui palju "muhust" üle sõites spinnima läheb. Nagu ka tuvastamiseks, kas üle finishijoone läheb spinnides...
WBO2 puhul tuleb arvestada, et vahelejättude korral lendab põlemata kütus sinna ja võib näidata mida iganes. Süüde on lahja, 190 mJ, 44 amp mag on 900 mJ ja vahepealne MSD 10 700. Paneme küll sädevahe 0.35 mm peale. Eks näis.
quote:partel: [...] nagu ka minu eesti parima tiimipealiku osa.
Kas on plaan Lauri tiimi kandideerida, et nii ennast esitleda vaja? Ma võin küll eksida aga minu teada Lauril ju tiimijuhti polegi, ehk siis ta on ise oma tiimi pealik ja enda väärtusi rõhtutakse ju ikka tööintervujuuga seoses või kuidas?
quote:partel: [...] nagu ka minu eesti parima tiimipealiku osa.
Kas on plaan Lauri tiimi kandideerida, et nii ennast esitleda vaja? Ma võin küll eksida aga minu teada Lauril ju tiimijuhti polegi, ehk siis ta on ise oma tiimi pealik ja enda väärtusi rõhtutakse ju ikka tööintervujuuga seoses või kuidas?
Nojah, üldtundud tõdesid on mõnikord raske teaduslikult tõestada. Igaüks arvab minust mis tahab, mina ei saa midagi teha. Nagu tead, siis iga arenenud riikides enesestmõistetava asja promomise eest saan sõimata, et nad siis 5 aasta pärast on sunnitud möönma, et mul oli õigus.
Aga võibolla on Erkki valitsev meister, lisaks ka esimene 8 sek aja sõitja, üle 250 ja üle 260. Ja praeguse värgi ajamisel potentsiaali on, samas võib esimesel sõidul õhku lennata.
Kõige tähtsam on kogemus. Ma olen 7 aasta jooksul pannud sisse way üle 10000 tunni, mille tulemuseks on see, et saan aru, miks tegijatel on 30+ aastane kogemus... Huvipärast võiks need tunnid läbi korrutada igaühele endale sobiva tasuga...
Tiimipealiku ja üldse tiimi puudus on natuke asja jagavate jõukamate inimeste põhiasi, miks nad Outlaw'sse veel ei saa tulla, mitte rahaasjad, nagu tavaliselt arvatakse (mitte, et see väheoluline oleks). Välismaalt personali sisse osta ka natuke imelik.
Ala on veel nii lapsekingades, arenguruumi on kõigil. Kui tahad ala arendada, tuleb kõigepealt iseennast arendada. Ja seda üritame kiire Camaro abil teha ja ka teistele näidata.
Erkki Camaro ja CH3OHNonii, pärast mõningasi "bolt-on" isid mootor käib
Võrreldes eelmise aastaga tundub, et käivitamine on isegi lihtsam - metanooli saab sigarikkalt peale lasta ja käima jääb ikka.
Hääled ja lõhnad on muidugi teised. Kipitavate silmade ja põkuvate südametega kuulasime mootori häält
____________________________
Chevrolet Camaro '71
Pontiac Firebird '71
Chevrolet Chevelle '69, 350 cid
El Camino '68
F150, 2011
Life begins at 1000 Hp...
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
22.05.2008 at 22:31
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
Erkki Camaro ja CH3OHArvestades, et tegemist on sisuliselt neljanda blowermootoriga, mis lihtsalt peab töötama, siis lubasin endale tööluusi. Instrueeritud küll, Erkki oskab starterinuppu ka ilma minuta vajutada.
Esialgne anomaalia selles, et pump oli defauldina mõeldud nuka otsa, mitte rihmaga käitatavaks, s.t. käis tagurpidi. Aga kuna suund on vahetatav, siis polnud hullu:
Erkki Camaro ja CH3OHTäna sai alustatud vana Camaro sõidukorda seadmisega. Imelik oli see, et Camaro käivitamiseks läks vaja süütevõtit. Tühikäik on ikka CompCams Thumpr nukale päris kohana choppy, siis väike ring kiire Cam'i juurde ja asutud teda võistluskorda seadma.
Arutlesime eilset esmakäivitust (mina juures ei olnud), nojah, oli küll esimene metanoolimootori käivitus, aga natuke sai talvel kodutööd ikka tehtud, kummalgi polnud vaja palju seletada.
Samuti hea, et Erkki on lõpuks jõudnud kompressori rihmaratta kaitseni ning sellele endale turvarihmade paigaldamiseni õhkulendamise puhuks. Ju siis sai aru, et see lendab talle suhu, mitte mulle...
Kinnitatud kasti turvamatt, sätitud tagasilla ride height ja pandud kütusekraanile sobiv vedru. Oht selles, et lahtine kütusekraan põrub sõidu käigu koomale ehk segu lahjaks ehk mootor lendab õhku. Sellega korras.
Täna paigaldame tulekustustussüsteemi, torustik-pihustid oli üllatavalt lihtne, hetkel käib aktiveerimiskäepideme paigaldamine.
Kusjuures arvestan ikka Pro Modi reeglitega (20 lbs, 2x10 lbs pudelit kummalgi pool kütusepaaki), FIA ja Soome reegleid üle vaadates selgus aga, et meile (7.5 sek) on see aga vaid "lubatud", kuigi Soomes bloweritele "soovitatav". Metanool+blowermootor (ees) on ikka "saatanast" tavaliselt, ehk (kõige) karmimad reeglid.
Kokku 5 pihustit, parem header->kütusepump->vasak header->juhi jalad-> "kõrvalistuja" jalad.
Päris testi ei teinud , suruõhuga läbi puhudes tundus ok.
naised saunas rääkisid,et audiklubis keegi suutis täna raja õliga üle kallata !?
Kus saunas seda räägiti ? Ise kohal küll ei käinud, aga tulemuste lehe stardikellaaegu jälgides kulgesid sõidud küll ilma pikemate pausideta ?!
Audiklubi teinud Eesti rekordi - tänased tulemused juba üleval !
Võitis S2 - 11,0 (2x) - 209 km/h - 60 foot 1,7
Sellest järeldaks nagu, et rada ei ole parimas konditsioonis. Ainult mõni üksik 4vedune saigi 60 foot alla 2,0.
____________________________
EX Corvette C5 Procharged - 1/4 mile 11,0 ... piima järgi käimiseks oli kõva küll
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
24.05.2008 at 22:07