Poster |
Message |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
Tank1 |
E85 igapäevakütusena?
Tervist.Sellest biovärgist räägitakse küll ühes teises teemas,aga seal rohkem toorainest juttu...
Küsimus siis järgmine-kas keegi sõidab sellise Statoilis pakutava bioetanooliga?Huvitab just selle igapäeva kasutamine vanemates (80-90a.) karpa või pritsungiga autodes.On midagi teist moodi kütuse kulus või kiirenduses?Ega mootori "eluiga" ei lühene märkimisväärselt?
Üks kodanik siis sõitvat vana fordiga -90a.pritsung 5,0 V8-.Ei mingit probleemi.Ja ümberehitusi pole teinud.Lihtsalt liitri hind on 12,95 ja kulu ikka 15l/100 km peale.
Ise pole selle küttega sõitnud ja oman sarnast vana autot,aga tankimas pole veel käinud.Mida arvata? |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
11.01.2008 at 23:21 |
1 edit. Last edited 16.01.2008 at 00:15 by Tank1
|
lundve |
E85 igapäevakütusena?
kahtlane värk
____________________________
EX Ford Thunderbird ´ 91
EX Jeep Grand Cherokee`96
EX Jeep Grand Cherokee 2,7 CRD´03
Jeep Grand Gherokee 4,7 Limited ´00
Jeep Grand Cherokee 3,0 CRD Overland´07 |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
11.01.2008 at 00:49 |
|
mart154 |
E85 igapäevakütusena?
e85 tahab rikkamat segu, et mootor normaalset võimsust arendaks = suurem kulu.
lisaks on probleeme "külmalt" süütamisega. FlexFuel autodel on spetsjomm kütusesoojendus - umbes nagu vingematel diislitel.
google -> flex fuel, e85 jms märksõnad upute infosse
|
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
11.01.2008 at 01:15 |
|
Stang-R |
E85 igapäevakütusena?
ei midagi uut siin ilmas:
http://www.tqhq.ee/forum/viewtopic.php?tid=24215&spid=216823#216823
____________________________
Mustang 68 HT |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
12.01.2008 at 10:27 |
|
Tank1 |
E85 igapäevakütusena?
quote: Stang-R: ei midagi uut siin ilmas:
http://www.tqhq.ee/forum/viewtopic.php?tid=24215&spid=216823#216823
Huvitav,kasutasin searchis teema pealkirja otsingus ja ei midagi.Seepärast algatasin uue.Lugesin muidugi selle sinu leitud teema ka läbi.
Aga huvitab just see igapäevakasutamine-on kellegil oma autoga kogemusi
|
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
12.01.2008 at 11:46 |
|
Tank1 |
E85 igapäevakütusena?
Sain siis täna sõbraga uuesti kokku ja nii see ongi-sõidab ringi igapäevaselt bioetanooliga.Uba selles,et umbes 60-70 %paagitäiest on bioetanool ja ülejäänud tava e95.Või siis üks paagitäis e85 ja järgmine paagitäis segu e85 ja e95.Põhimõtteliselt tuleb ringluses hoida teatud kogus tava e95.Ja ongi kõik.
On kellegil veel kogemusi oma autoga?
|
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
16.01.2008 at 00:13 |
|
vasja |
E85 igapäevakütusena?
Ja millise autoga su sõber sõidab? Et kas ta auto küttesüsteem vastab bioetanooli nõuetele või ei. Samas on mul endal ka tuttav, kes Lincolni (täpset marki ei mäleta) bioetanooliga joodab. Ehk siis mu huvi on tingitud sellest, et kas ma oma vannile võin bioetanooli paaki valada või ei. Paak on plastist ja pump peaks olema paagiväline.
____________________________
Dodge Ram Wagon B250 5.2L V8 - pikemateks sõitudeks ja nautimiseks
Opel Omega 2.5L V6 - lühemateks sõitudeks ja seenelkäimiseks
|
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
17.01.2008 at 11:15 |
|
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
jaju |
E85 igapäevakütusena?
Minul on paagivälise pumba peale igatahes kirjutatud, et ei tohiks alkot pumbata!
Ps. JAJU bensiini ei joo ja v8-le alkot ei jooda
Püsi kaine |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
17.01.2008 at 11:25 |
1 edit. Last edited 17.01.2008 at 11:34 by jaju
|
Vanaisa Moderator |
E85 igapäevakütusena?
kas mitte E85 ei taha ka spetskummist kütusevoolikuid, pihustite tihendeid jne jne?
____________________________
KÕIK KASTIRATASTELE, SELTSIMEHED!!!
:evil |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
17.01.2008 at 11:27 |
|
vasja |
E85 igapäevakütusena?
Noh seda ma mõtlen jah, et kuidas selleks mitte ettnähtud autodes sellist kütust kasutada saab. Aga nagu näha kasutatakse ikkagi.
____________________________
Dodge Ram Wagon B250 5.2L V8 - pikemateks sõitudeks ja nautimiseks
Opel Omega 2.5L V6 - lühemateks sõitudeks ja seenelkäimiseks
|
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
17.01.2008 at 14:09 |
|
armasjumal |
E85 igapäevakütusena?
kas mitte suuremaid pihusteid vaja ei lähe?
____________________________
G20 '95 |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
17.01.2008 at 22:40 |
|
Stang-R |
E85 igapäevakütusena?
Rootslased tegelevad asjaga päris tõsiselt:
siin on ühe suht asjaliku tegelase kodulk. link:
http://www.etanolexperten.se/
juttu jäkub lugemiseks küllaga, paar tähtsamat asja:
- tavalist benapanni on võimalik E85-ga (85% etanooli + 15%bensiini) päris edukalt toita
- alusta segude katsetamisega, lisa 10- 20- 30 jne% E85-t bensu hulka ja vaata kuidas auto käitub
- vajalik on toite- ja süütesüsteemi ümberseadistus/ehitus.
- erilist korrosiooniprobleemi antud tegelane ega tema etanoolitarbijatest(autode siis) tuttavad täheldanud ei ole.
- talvekülmad tähendavad mõningaid käivitusprobleeme.
mees on lahkelt nõus kõikidele asjassepuutuvatele küsimustele meili teel vastama (link lk-l olemas)
Möödunud nädalal toimus Sollentunas ökoautode( rk: miljöbilar) mess:
http://www.sollentunaexpo.se/miljobil/
____________________________
Mustang 68 HT |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
21.01.2008 at 10:42 |
|
Madlobster |
E85 igapäevakütusena?
Ühesõnaga kui päris kindel pole siis lihtsalt huvipärast katsetama pole mõtet hakata. Nagu arausaada võib tekitada hulgaliselt probleeme alustades bena pumbast kuni tihendite jms probleemideni. Lisaks veel see et kui ei käi, siis vaja see löga sealt välja pesta. Muidugi võib ka õnneks minna ja sõidab hästi.
Mis lambdaandurid katalüsaatorid jms sellest asjast arvavad? |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
21.01.2008 at 11:32 |
|
Tank1 |
E85 igapäevakütusena?
Sai siis kodanikuga sellel teemal uuesti vesteldud.Selline küte sobivat igapäevaselt siis just vanadele V8,mis ei ole täis elektroonikat.Ilma kati ja lamdata.Sõidavad siis ringi nendega paljud vanad vanid ja ramid Rootsis.Seal see e85 ikka palju odavam.Ja 80 aastate usa rauda palju liikvel.Enamus ilma ümberehituseta.Käivad hästi edasi ka talvel-ja seal on ikka Talv.
Ja siin sõidab 90a.fordiga(V8 5,0).Ilma ümberehituseta.E85 on kütteks-väga ühtlaselt ja jõudsalt käib edasi.
To vasja-see kütus ongi valmistatud bensiinimootoriga autodele-lihtsalt vaja mõned asjad ümber seada.
|
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
27.01.2008 at 23:56 |
|
vasja |
E85 igapäevakütusena?
To Tank1 - Aga mida tuleb ümber seada?
____________________________
Dodge Ram Wagon B250 5.2L V8 - pikemateks sõitudeks ja nautimiseks
Opel Omega 2.5L V6 - lühemateks sõitudeks ja seenelkäimiseks
|
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
27.01.2008 at 00:14 |
|
Paavo |
E85 igapäevakütusena?
See Lincoln oli Continental 92 3,8 v6.Ta ükskord tankis seda aga mootor ei tahtnud üldse korralikult käia.Mootor turtsus,jättis vahele,käivitus kehvasti.Igatahes ta lõpetas selle katsetuse,sest jama oli rohkem,kui kasu.See kütus on ikka mõeldud vastavate seadmetega varustatud autodele aga kellel igav on võib ju proovida,mis juhtub. |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
28.01.2008 at 06:48 |
|
Madlobster |
E85 igapäevakütusena?
Jah kunagi ammu sai ühte kolkskaagenit piinatud. Mida iganes sealt kütteks läbi ei läinud, lahusti, piiritus, atsetoon, natuke bena hulka ja läks. Sõi vastuvaidlematult kõike atsetoon sõi ainult benapumba klapid ära, mis said jalgratta ventiilist uued tehtudja sõit jätkus. Tänapäeva auto sellist jama välja ei kannata. Seega nagu öeldud kõlbab suhteliselt ilma ümberehituseta kasutada ainult vanadele karpa autodele, millel ei ole elektrooniakt peal. Uued auotod seda ilma vastuvaidlemata tõenäoliselt ei söö ilma, et vajalikud ümberehitused oleks tehtud. |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
28.01.2008 at 12:27 |
|
peep Moderator |
E85 igapäevakütusena?
Kui 90'ndate alguses bensuga jamad olid, sai vahel bensu lahustiga segatud ja 01 toimis küll ilma jamadeta. Täna oleks see absurd muidugi. |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
28.01.2008 at 13:00 |
|
Riho |
E85 igapäevakütusena?
Ma teen ühel päeval ZIL 131'ga katset. Vaatame mis teeb.
180 liitrise paagi pealt tuleb vahe päris märgatav. |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
28.01.2008 at 16:04 |
|
Tank1 |
E85 igapäevakütusena?
quote: Riho: Ma teen ühel päeval ZIL 131'ga katset. Vaatame mis teeb.
180 liitrise paagi pealt tuleb vahe päris märgatav.
Seda minagi arvutasin.Anna siis teada ka teistele lugejatele.
To vasja-ma ei tea mida tuleb ümber ehitada,ma ei ole isiklikult seda kütust oma autosse kallanud.Sellepärast küsingi kolleegide käest-kas on kellegil kokkupuuteid,oma kogemusi E85 sõitmisel,igapäevaselt kasutamisel.Äkki oskad midagi omalt poolt kogemuste põhjal lisada?
Üks hea uudis ka vahepeale-bena hinda langetati 50 sendi võrra(kuigi varsti pannakse niikuinii kroon otsa-suveaeg).See teeb minu igapäevaökoauto paagitäie pealt 50 kümpi soodukat. |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
28.01.2008 at 23:11 |
|
jaak |
E85 igapäevakütusena?
quote: vasja: To Tank1 - Aga mida tuleb ümber seada?
Põhimõttelt metallist torud/paak/detailid välja vahetada silikooni/plasri vastu, et korrosiooni ei tuleks karta. Aju peab aru saama kas lamdat lugedes, et nüüd käib E85 pealt masin või on siis spets "sniffer" küttetorustikus vahel. Eesmärgiks on keerata süüdet varasemaks ja suurendada pealeantava kütuse kogust, sest E85 oktaanarv on kõrgem kui tavabensul ja jällegi põlemisaeg pikem ning energia eraldumise hulk väiksem põlemisel. Tegelikult ei pruugi erilist võitu tulla, kuna E85'ga töödates annab aju 10-25% rohkem kütet peale ja hinnavahe liitril süüakse kõrgema kulu poolt maha. |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
29.01.2008 at 20:02 |
|
Ahto555 |
E85 igapäevakütusena?
Tere!
Kuna bensiinijaamades (jamades?) on hinnad täna pisut teised kui veel pool aastat tagasi ja üldine tendents selline (naftabarrel püsivalt üle 100 USD), et hakkame tankides nägema aina suuremaid numbreid, siis peaks see teema üha huvitavamaks muutuma.
Kui vaadata muu maailma kogemusi, siis tasub bioetanooli poole piiluda juhul kui selle hind moodustab tavabensiini hinnast 70% või vähem. Sõltuvalt auto mootori kompressiooniastmest suureneb kütusekulu bioetanooli kasutamisel 10-30% jäädes reeglina vahemikku 15-20%. Kütusekulu kasv on tingitud sellest, et etanooli kütteväärtus on umbes 30% madalam kui bensiinil. Mida suurema kompressiooniastmega mootor seda väiksem kütusekulu kasv ja vastupidi. Mootori võimsus pisut kasvab ja üldiselt naudib mootor bioetanooli kui kütust väga.
Samuti on tänased automootorid, mis välja töötatud bensiini oktaanarvu (detonatsioonikindlust) silmas pidades, etanooli jaoks pisut madala kompressiooniastmega, et etanooli kui kütuse eeliseid täielikult esile tuua. E85 (15% bensiin ja 85% etanool) oktaanarv on umbes 103 ja E100'l pisut üle 110'ne.
Keegi hirmutas siin autoomanikke kütuses sisalduva veega ja korrosiooniga. Tegelikult on kütusesegudes kasutatav etanool täiesti veevaba. Tehniliselt ei ole tegemist keerulise operatsiooniga vaid lihtsalt energiamahukaga (vaakum+temperatuur). Etanool destilleeritakse aseotroopse piirini umbes 96% (4% vett) ja edasine vesi eemaldatakse etanoolist molekulaarse sõela abil.
Enamus elektroonilise sissepritsega autosid mis toodetu peale 91 aastat on nn. E10 (10% bioetanooli ja 90% bensiini) valmiduses. Seda tingituna asjaolust, et juba 80'date lõpust hakati bensiini oksüdeerijana kasutama MTBE asemel etanooli. Reaalsuses kannatavad nende autode küttesüsteemid, kui mõni tihend mõnel mudelil välja arvata, ka palju suuremaid etanooli konsentratsioone. Sisuliselt tähendab selliste autode muutmine FFV (FlexFuelVechicle) ühe väikese elektroonilise lisaseadme paigaldamist mis käib auto ECU ja sissepritse vahele. See lisaseade arvutab ümber ja pikendab kütuseimpulse umbes 20% võrra. Seade võimaldab kasutada suvalist etanooli/bensiini segu või lihtsalt bensiini. Edasise täpsema küttesegu reguleerimise teeb auto ECU juba lambda ja MAP anduritest saadud info põhjal ise ära. Karburaatormootoritega on asi keerulisem. Soovitatakse suurendada düüsi läbimõõtu umbes 20% võrra, kuid sellisel juhul ei sobi auto enam bensiiniga sõitmiseks.
Rahule tuleks jätta need sõidukid millel kehtiv tehase garantii.
Suurimaks probleemiks bioetanooli kasutamisel, millega ise olen kokku puutunud, on külmkäivitus. Etanooli aurustuvus on võrreldes bensiiniga 2x kehvem ja probleeme külmkäivitamisega tekib meie kliimas juba +10C juures. See probleem on täisti olemas ka sellises bioetanooli laialdaselt kütusena kasutavas troopilise kliimaga riigis nagu Brasiilia. Enda autol on probleem hetkel lahendamisel. Esmalt läheb vahetusse Brasiilias valmistatud FFV kit meie kliimasse sobivama vastu (eriline tähelepanu pööratud külmkäivitusele) ja lisaks paigaldan vahetult enne pihusteid kütust soojendava lisaseadme.
Neid keda eelnev jutt ära ei hirmutanud, ning kellel on endiselt soov auto FFV'ks ümber ehitada võivad kirjutada mail'ile yourdreamou(at)gmail.com |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
28.02.2008 at 01:41 |
|
Riho |
E85 igapäevakütusena?
Nädalavahetusel Uunikute Talveralli käigus proovisin E85-te ZIL 131 tüüpi maasturis.
Autol ei olnud/ole tehtud mingeid muudatusi.
Tulemus: mootori jõu kadu oli tuntav. ZIL sundida liikuma kiirusega rohkem kui 60km/h oli omaette ettevõtmine (tavapärane maantee kiirus 70-85 km/h).
Mootor kippus käima ebaühtlaselt, vahel jälle jooksis enam-vähem.
Kütusekulu kerkis maanteel tavapärase 48L/100km@60-70kmh-lt 72L/100 km-le.
Auto ümber levis selline huvitav liikuva puskarivabriku lõhn
Järeldus: stock ZIL-is ei ole asjal iva. |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
29.02.2008 at 14:04 |
|
Tank1 |
E85 igapäevakütusena?
Nonii.Mõeldud,tehtud.Sõidan siis nüüd tavabena ja e85 seguga.Suhe on siis 50/50. Käivitamisel probleeme ei ole,hommikul lihtsalt kuuled korra starterit ka.Palja bena peal ei kuulnud starterit üldse-see vahe on jah.Kütusekulu märkimisväärselt suurenenud ei ole(tallasin linnavahel nimelt rohkem).Kulu on nagu ikka.Kõigub väheke,nagu ikka(sõltub jala raskusest,ummikutes istutud ajast jne....).Siiski aeg ajalt nagu tahaks "vahele jätta".Aga auto on vana,ikka turtsub vahest.
Katseautoks oli siis mul vana mersu.Mitte midagi ümber ehitatud pole.Mootor siis r6 2,8l mehaaniline pritsung.Automaatkast.Tühikäigu pöörded oleks ka nagu veits kõrgemad.Miskit muud anomaaliat pole nagu täheldanud.Kulgeb edasi nagu vana merss ikka.
Tankisin Laagri Statoilis.Müüja poiss ütles,et seda tangivad põhiliselt just vanad ZIL-id ja muu vanad vene kastikad.Ja uued saabid-volvod.Vanad mersud ei käivat.
Hind tõmbas näo muigele.Kliendikaardiga tuli liitri hinnaks 12,60.- eeki.Just nagu mõned head ajad tagasi tavabenal.
Samas jah,segu vahekord on 50/50.Kindlasti e85 rohkem panna ei kannata.Teistmoodi lõhn oleks ka nagu auto ümber-suht meeldiv.Tunnen ennast kuidagi "rohelisemana"?
To riho-Kas tankisid ainult e85? Esialgu võiks ikka segu proovida.Müüja jutu järgi just ZIL-id seda tarbivat.
Igatahes,kui kellegil veel kogemusi,võiks ju jagada!
____________________________
different day,..... shit |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
21.03.2008 at 21:06 |
|
Fog |
E85 igapäevakütusena?
Sai küsitud E85 kohta inimeselt kes Saabi forced injection departmendis töötab:
quote: Fog:
Hi Michael,
Care to enlighten us on using E85 on these relatively "old" engines. I have a 3800 S1 turbo build halfway done, and was wondering about that.
Statoil brought E85 to the consumer market here last year...
One could use input from flexifuel sensor to drive additional injector(1000cc or so) using standard injector pulse for timing and ff sensor output converted to pulse width?
Then the ecu will not go lean by the numbers (lambda VS maf gpm.).
Feasible?
What about timing?
quote: Michael Vallinder:
It's no problem to run on Ethanol in terms of getting the right amount of fuel.
You could just size up the injectors with 30% or increasing the fuel pressure with (square out of 2 )*30)% (or something similar, I don't remember the formula in detail).
The problem with running ethanol is far worse than one would think.
There are a few problems that would need to be adressed:
* Replace fuel filter and fuel pump to devices that can handle ethanol, Fuel filters are often glued together and the ethanol will destroy the glue.
* Replace injectors to ones that can handle ethanol, the metal needs to be of a much higher grade or else it will be destroyed
* Replace some rubber hoses to ones that can handle ethanol
* Increase the ignition energy, after market ignition system with large coils or picking ignition coils from a SAAB engine.
* Use different sprak plugs to ones without fancy metals, normal copper NGKs are by far the best
And now for the difficult modifications
* New piston rings and oil scavenge rings so that they handle ethanol.
* New valve seats and a different alloy in the cylinder head otherwise the valve seats will be destroyed of the ethanol and the cylinder head will corrode behind the valve seats, making the valve seats pop out after a while
* More cooling to the pistons, oil squirt below the pistons for example and also more cooling in the cylinder head, the ethanol makes the combustion chambers very clean and this increases the heat transfer to the cooling water and puts a lot more thermal stress to the cylinder head.
In terms of knock tollerance ethanol doesn't knock and it's therefore very difficult to tune a turbo engine running on ethanol, it's very easy for a hobbyist to advance the ignition to much and therefore generate alot of cylinder pressure. Above 200 Bars is easy to get to, which of course will crack almost any cylinder head there is.
Bottom line:
Buy a SAAB 9-5 BioPower engine and put it in the fiero if you need to use ethanol, otherwise you will just run into ALOT of problems.
You could also convert to GM EcoTec (L850) a later year BioPower Ecotec engine from a SAAB 9-3.
Now you think I try to promote SAAB but the reality is that SAAB is the only manufacturer with high perfoming ethanol engines at the moment.
Perhaps there are some V6/V8s in fairly new american cars that are ethanol capable but that's nothing I have direct knowledge of.
I´m sorry for the negative reply but the thing with ethanol is that it seems to be easier than it is, there are a lot of problems related to ethanol.
____________________________
'84 Fiero 4.5T mängimiseks
Eesti esimene dragster, eiteamilleks? |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
21.03.2008 at 21:26 |
|