Warning: Undefined variable $HTTP_SERVER_VARS in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/include/packer.php on line 14

Warning: Trying to access array offset on null in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/include/packer.php on line 14

Warning: Undefined array key "page" in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/viewtopic.php on line 7

Warning: Undefined array key "nfkasut" in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/viewtopic.php on line 25

Warning: Undefined array key "nfsalas" in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/viewtopic.php on line 26
tqhq.ee foorum - naastud meil ja mujal
Warning: Undefined array key "nfkasut" in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 203
register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts |
Warning: Undefined array key "nfkasut" in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 246
mark all read
 
tqhq.ee foorum : Vaba teema : naastud meil ja mujal  

Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306

Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306

Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306

Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
Poster Message
kkerem
naastud meil ja mujal
Tervist ja head uut kõigile.

Küsimus, eelkõige Läti kohta, aga ilmselt nii mõneligi on küsimusi ka teiste riikide osas. Kas keegi teab öelda, kas Lätis jõustus 2008 naastrehvidele keeld või mitte?



____________________________


-------------------
Ford Maveric/Escape (gone), Subaru Forester (gone), Jeep GC '03 (gone), xj Limited '91 (gone), xj Pioneer '89 (gone)

Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
03.01.2008 at 14:14
wax
 
naastud meil ja mujal
quote:
kkerem: Kas keegi teab öelda, kas Lätis jõustus 2008 naastrehvidele keeld või mitte?

Minuteada ei tohtnud Lätis juba eelmisel talvel naastudega krõbistada ;) Samas... http://auto.delfi.ee/archive/article.php?id=8951565&categoryID=39352&ndate=1099385574


Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
03.01.2008 at 23:47
1 edit. Last edited 03.01.2008 at 23:49 by wax
Martin460
naastud meil ja mujal
Ma ei tea....30-l sõitsin naastudega lätti ja esimesel tagasi.Kui seal naastud keelatud oleks siis võiks piiril ikka mingi info olla.Loogiline ju oleks?Linnapeal ma ei osanud sellist asja tähele pannagi...

____________________________
Plymouth Roadrunner 440 SixPack FB-s grupp: Kroomimine
Chrysler 300C 2007

Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
03.01.2008 at 01:38
Fire
naastud meil ja mujal
Autolehe info põhjal on naastrehvid lubatud järgmistes euroopa ja lähi riikides...
Läti, Leedu, Soome, Rootsi, Norra, Taani, Suurbitannia (peab vastama ilmastikuoludele ja ei tohikahjustada teekatet) , Belgia (ei tohi sõita üle 60kmh, kiirteel 90kmh), Prantsusmaa (peab olema tagaaknal vastav märk), Hispaania :) (naastu pikkus alla 2mm) , Sveits (kohati lubatud ???).

Vist sai kõik.

____________________________
I don´t care how much horsepower the newest Corvette wonders put forth, they still don´t shake the earth.

Corvette ´81
Bronco ´86
Town Car ´97

Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
04.01.2008 at 02:07
1 edit. Last edited 04.01.2008 at 02:08 by Fire
soomuk
 
naastud meil ja mujal
quote:
Fire: Autolehe info põhjal on naastrehvid lubatud järgmistes euroopa ja lähi riikides...
Läti, Leedu, Soome, Rootsi, Norra, Taani, Suurbitannia (peab vastama ilmastikuoludele ja ei tohikahjustada teekatet) , Belgia (ei tohi sõita üle 60kmh, kiirteel 90kmh), Prantsusmaa (peab olema tagaaknal vastav märk), Hispaania :) (naastu pikkus alla 2mm) , Sveits (kohati lubatud ???).

Vist sai kõik.

OT aga Sveistis on kindlasti nael keelatud. Selle eest ketid teatud teedel lubatud (ja mõnes kohas kohustulikud)

____________________________
Trailhawk

Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
04.01.2008 at 09:39
friik
 
naastud meil ja mujal
quote:
Lp. Henri Friik,

2008. aastal on võimalik naelrehvide kasutama.


Parimate soovitega,

Linda Krumina
Läti Suursaatkond Eestis

+ 372 6277860


Ma ise olin samuti Läti küsimusega kimpus. Ning kus häda kõige suurem, seal nõu küsimine alati kõige lähem.

____________________________
www.kleepsuvabrik.ee

Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
04.01.2008 at 09:56
1 edit. Last edited 04.01.2008 at 09:57 by friik
hunt
 
naastud meil ja mujal
No ilmselt isegi lätased selliseid muudatusi poole hooaja pealt ei teeks.

____________________________
EX Corvette C5 Procharged - 1/4 mile 11,0 ... piima järgi käimiseks oli kõva küll

Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
04.01.2008 at 10:30
kkerem
naastud meil ja mujal
Tänud, lähen uurin seal kohapeal asja :D



____________________________


-------------------
Ford Maveric/Escape (gone), Subaru Forester (gone), Jeep GC '03 (gone), xj Limited '91 (gone), xj Pioneer '89 (gone)

Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
04.01.2008 at 11:52
Madlobster
naastud meil ja mujal
quote:
Martin460: Ma ei tea....30-l sõitsin naastudega lätti ja esimesel tagasi.Kui seal naastud keelatud oleks siis võiks piiril ikka mingi info olla.Loogiline ju oleks?Linnapeal ma ei osanud sellist asja tähele pannagi...

Ole rahulik need maad, kus keelatud istud piiripunktis pisar palgel ja katkud oma uutelt ränka raha maksnutelt talverehvidest naelu välja, või keerad otsa ringi. Ei lasta sul kuskil piiripeal naeltega edasi ragistada, kui keelatud on.

Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
04.01.2008 at 12:02
5.0
naastud meil ja mujal
quote:
Madlobster:
quote:
Martin460: Ma ei tea....30-l sõitsin naastudega lätti ja esimesel tagasi.Kui seal naastud keelatud oleks siis võiks piiril ikka mingi info olla.Loogiline ju oleks?Linnapeal ma ei osanud sellist asja tähele pannagi...

Ole rahulik need maad, kus keelatud istud piiripunktis pisar palgel ja katkud oma uutelt ränka raha maksnutelt talverehvidest naelu välja, või keerad otsa ringi. Ei lasta sul kuskil piiripeal naeltega edasi ragistada, kui keelatud on.
ehk siis üka asi ka EVs inimlik- kui meil talverehvid kohustuslikud, siis turistid võivad ilma nendeta liigelda ja piirilt tagasi ei saadeta.
Läti tühistas oma esialgse otsuse naelad keelata.

Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
04.01.2008 at 14:51
Indrek_S
 
naastud meil ja mujal
arvestades viimase aja talvesi on naastrehv keskmisele linnamehele nikuinii mõttetu. Arvestades asjaolu, et järgmisel talihooajal enam naastuga lõuna poole s
ita ei saagi, siis on mõistlik varakult lamelle piiluma hakata

____________________________
not done until it's done

Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
04.01.2008 at 18:03
PlyVal64
naastud meil ja mujal
Tulin just Rootsist oma Sitikaga ja seal oli eile kõva lumetorm. Lisaks kiirteele sai sõidetud kiilakas "külavaheteedel" skääride kallastel. Sitikal all naastudest vabastatud parasjagu kulunud talverehvid, sest Eestis ju ilm siiani olnud septembrikuine ja pole viitsinud teisi alla visata. Aga polnud ka Rootsis mingit muret. OK, ma pole ka päris "tavaline" sõidumees ja ligalibedate suverehvidega lumetormides sõitmisel karastunud Mossede jms vanakooli juhitamatu tehnikaga. Kuid mis on eelduseks ohutusel, see on kiirus! Polnud niimoodi enne sattunudki "välismaale", siiani alati ilusate ilmadega sõitnud. Ja tõesti, vahe meie ja nende liikluskultuuril on meeletu!

Kiirtee lubatud 110 aga siis põrgulibedus ja väga piiratud nähtavus. Rahulikult sõidavad rootslased oma tuliterade X5'te, A8'te, Foresteride ja Cayenne'idega rekka ja pisikese lubivalge putuka sabas kümneid kilomeetrid. Kui mõned ka teises-kolmandas reas mööda läksid, siis 110 polnud küll kellelgi sees. Aga 80 km/h pidasid need kulunud ja vanad talvekad veel perfektselt (ma alati testin libedust pidurdus- ja kiirenduskatsetega). Mida siis rääkida tuliteradest lamellidest? Õhtupoolikul, kui teed olid juba paremas korras, polnud ka 90-100 probleem, kui sõiduradadel oli asfalt väljas. Ma olen siiani seda meelt, et Eesti võiks ka kiiremas korras naastrehvi keelustada. Neid pole lihtsalt vaja. Ja kes vastupidist väidab, võiks oma load igaveseks ARK'sse hoiule viia. Aga mida tehakse Eestis selliste ilmadega? Pisku-püksis alaväärsuskompleksiga tegelased rabelevad ennast kasvõi surnuks, sitemal juhul kraavi, aga "Surmamaanteel" -10 km/h sõitmine käib neile tühiajus oleva eneseväärikuse pihta....

Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
04.01.2008 at 20:04
pistrik
 
naastud meil ja mujal
nagu aru saan on ikka ka rootsis naastud lubatud?
omal varsti sinna poole asja

Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
04.01.2008 at 20:09
Madlobster
naastud meil ja mujal
quote:
PlyVal64: Ma olen siiani seda meelt, et Eesti võiks ka kiiremas korras naastrehvi keelustada. Neid pole lihtsalt vaja. Ja kes vastupidist väidab, võiks oma load igaveseks ARK'sse hoiule viia.

Tavaolukorras normaalselt sõites ei ole jah see nael oluline. Testides aga näitavad naelad oma eeliseid ja pidurdusteekonna vahed ei ole cm vaid meetrites, kui mitte juba kümnetes meetrites seda siiski ainult jää peal (teinekord päästab elu ka pool meetrit). Lamelli eelised tulevad lumes esile. Seetõttu arvan et põhjamaades naelte keelustamine õige ei ole (samas keeldun oma lubasi ARKi hoiule viimast). Pooldaks ise neid automaatseid naelrehve, mis temperatuuridega naelad välja lükkavad ja sisse tõmbavad (endal kogemus puudub aga tundub huvitav asi olema) Samas ka olemas veel lisa õhupadjaga, millega naelad kummist välja saab lükata seda siis hea kasutada piiri ületades, et jõuad piirini, kust edasi naelu ei tohi kasutada, lased kerge liigutusega padjad tühjaks ja ongi küünised sees ja vastupid pumbaga paar laksu ja jälle vajadusel küüned väljas. Oluline võit minuarust kui praegu krõbistame 2-3 kuud aastas pluss kraadidega naeltega siis seljuhul säästaks see aeg naelu ja asfaltit.

Elame ometi tehnika sajandil ja tagasi mosse aega pole mõtet minna.

Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
05.01.2008 at 03:22
_siim_
naastud meil ja mujal
aga samas oled sa arvestanud palju sellise hitec rehvi hind ka tuleks, ?? ??

Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
05.01.2008 at 03:38
Madman
 
naastud meil ja mujal
Täitsa nõus PlyVal64-ga. Ostke sellised lamellid mis on pehme seguga, sellised kuhu naaste ei saagi panna. Näiteks Dunlop Graspic või midagi sarnast ja ei ole naaste üldse vaja. Pole mõtet üksnes mustrit vaadata, rehvisegu on olulisem. Ma ka teen kiirendus/pidurduskatseid enne teele asumist kui ei tea mis haarduvus on, küll on mõned autosolijad selle peale kärkima hakanud et hull tahad kraavi sõita niimoodi. Ma ei teagi kas on eraldi teste tehtud erinevate lamellisegudega rehvidele, enamasti lihtsalt jagatud naast ja lamell.



____________________________
Pontiac Fiero SE 3.4 V6 '85

Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
05.01.2008 at 08:26
v6sa
naastud meil ja mujal
Kas mitte viimases rehvitestis polnud rehvi kõvadus antud?

Naast on kindla peale minek. Lamell mõtleva ja planeeriva inimese rehv.

Kas kellegi on kogemust, mida piiril naastrehvi korral tehakse? Lastakse naelad välja katkuda või eskorditakse politseid saatel esimese kummitajani?

v6sa@lamell.3.talv

Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
05.01.2008 at 10:12
ervin
naastud meil ja mujal
quote:
v6sa:
Kas kellegi on kogemust, mida piiril naastrehvi korral tehakse? Lastakse naelad välja katkuda või eskorditakse politseid saatel esimese kummitajani?


ei lasta lihtsalt üle seni kui naastud sees on. samas mind tõsiselt huvitaks kuidas seda praegu kontrollitaks - piirikontrolli ju ei ole enam :D

Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
05.01.2008 at 11:02
cam79
 
naastud meil ja mujal
Norras küll lubatud, kuid tasulisel teel maksad lihtsalt poole rohkem.


____________________________
Z28 79
jpm

Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
05.01.2008 at 11:42
PlyVal64
naastud meil ja mujal
quote:
Madlobster: Elame ometi tehnika sajandil ja tagasi mosse aega pole mõtet minna.
Tehnikasajand on juba möödanik :D See oli 20.sajand.
Aga tehnika areng tähendabki seda, et elektroonika teeb oma tööd peaaegu ideaase lähedaselt aga naastrehv on veel elektroonikavaba autoajastu jäänuk. Mosse all oli naastrehv libedal abiks, lisaks ei olnud naastrehvi algusajal absoluutselt arenenud lamellrehvi tehnoloogia. Ma sõitnud ka peaaegu uute 70'te naastrehvidega (Dunlop Town&Country), see oli korkrehv suurte naeltega, kus kork töötas lumel ja papinael jääl. Puhas mehhaaniline pidamine. Samasugused olid ka Nokia ja Jaroslavi tehase rehvid. Milline on aga aastal 2007 projekteeritud rehv? See on täiuslikum, kui need rehvid, mida Shummi esimese Ferrariga võidetud tiitli puhul kasutas...

Lisaks on mistahes rehvitestid tegelikult totaalne :BS Testitakse täiesti suvaliselt, suvalise mõõduga, suvalise auto all ja mõõdetakse absoluutkiirust. Ja nii ongi lollidel lugejatel, kes füüsikatundidest on poppi teinud ja loogiline mõtlemine on arendamata jäänud tunne, et naastrehv on jumal. Sest vaata, kui "hea" on see merejääl keskkiirenduskatset tehes. Muuseas, DN jääpurjekas on seal veel sada korda parem, lisaks võiks juhtuisu risti pöörata ja siis oleks isegi pidurid olemas. Pidurduskatsel võib jääl naastuga pidurduspunkti siseneda 10% suurema kiirusega aga tark, mõlev ja hea autojuht teeb seda niigi piiripealsest palju väiksema kiirusega. Lõpuks muutub pidurdusmaa vahe mõnekümnele sentimeetrile ja see on olematu vahe. Igal pool mujal on naastrehv kordi kehvem ja tema poolt tekitatav kahju teedele, autodele ja Sinu-minu tervisele nii suur, et mingist paremusest rääkida on suisa kohatu.

Teede lõhkumine on üks ja suur asi, see viib iga aasta meie rahakotist miljoneid teede lappimiseks. Lisaks veel lagunevad veermikud, kui pidevalt risti üle vagude sõites seda lõhud. Teine asi on see meeletu asfaldi tolm, mis autodele ja meie hingamisteedesse ladestub. Ja kolmas, üldiselt lahtirääkimata kahju on meeletu mürareostus, mis naastrehvidega kaasneb. Müra foon talverehvide kasutamisel on mitmeid dB(A) suurem, kui suvel. Jalutame kaasaga tihti Vabaka ääres. Suvel saab rahulikult vestelda, mürafoon on selline, et sa kuuled meetri kaugusel kõndija juttu. Tuleb naastrehvi aeg ja müra on meeletu! Sa pead karjuma, et teine kuuleks.

Selle 3 kuni 5 päeva aastas, kus naastrehv on üle riigi õigustatud, elab oskaja üle isegi suverehvidega. Kui kardad, poelgi vaja sõita. Ülejäänud 300 päeva piisab lamellist ja korralikust suverehvist. Ja kui võtta, et 80% autodest sõidab Eestis linnas ja suurtel maanteedel, siis selle ülima vähemuse pärast, kes maateid kasutavad, mina ei põe. Sõitku siis hobuse ja saaniga, kui on libe. Või soomekelguga, lahe riistapuu. Naastrehv on teid ja tervist kahjustav ja see tuleks kiiremas korras ära keelata. Saaks kiirused teedel alla, aktiivne turvavarustus hakkab efektiivsemalt tööle, laipu on vähem ja elu kõigil ilusam.

Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
05.01.2008 at 16:52
2 edits. Last edited 05.01.2008 at 16:57 by PlyVal64
Martin460
naastud meil ja mujal
Kle Ply kes see ikka koju jääb kui selgub, et nüüd on see libe päev käes ja lamellide jaoks liiga libe?.Ega kõik käsud ja keelud käivad ikka ule terve EV .
Võin olla loll aga sõidan naastudega sest minu mõistuse jaoks on niimoodi Eestis ohutum.

____________________________
Plymouth Roadrunner 440 SixPack FB-s grupp: Kroomimine
Chrysler 300C 2007

Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
05.01.2008 at 18:05
Madlobster
naastud meil ja mujal
Ah eks ta üks samane vaidlus on et kas windoosa väi linuuks. Üks on üheskohas hää teine teises kohas. Mina olen tehnika arengu poolt ja olen kindel et mõne aja pärast on ka need hitech rehvid normaalse hinnaga kätte saadavad kõigile. Mis maksid plasma telerid kui nad tulid nüüd varsti igal teisel selline pill kodus.

10 aasta pärast otsustab auto ise millal naastud välja lükata teekatte ja temperatuuri jm olukordi arvestades. Ja näiteks mustajää puhul (mida ei esine meil kolm päeva aastas paaril teelõigul) olen täiesti kindel, et naast peab paremini. Ja küsimus ei ole targas juhis kes 70 tuterdab ja koguaeg pigem pidurdab kui gaasi annab ja hirmsa ilmaga parem koju jääb, vaid ekstreemsetes olukordades, kus keegi ette keeras/astus või mis iganes ja on vaja kiirelt pidurdada, suunda muuta. Ja kui ma targalt sõites 70-80 km/h selle liigutuse teen siis on 1cm määrav, kas auto keeras teepeale astund lapsest mööda või ei teinud seda mitte.

Ma ei tee lamelli maha! lamellil on teatud olukordades jälle eelised naela ees. Aga valikuvõimalus peaks olema vastavalt kes kus rohkem sõidab ja teeb vastavalt sellele oma valiku..
Siinkohal pole mu arust mõistlik koguaeg keksida, kes mis ilma, auto ja rehvidega kunagi sõitnud on. Olen minagi sõitnud täiesti slikkidege terve talve autoga üle eesti, millel pidurdas ainult vasak esiratas. Lisaks veel krusaga otepää tallinn hiiumaa marsuudil, mille pidurid olid nii korras, et praamile sõites seisma jäämiseks loopisid suunanäitjad mulle tõkiskingi alla. Lõunaeesti kuppelmaastikul talvel mäest alla kurvi sõita oli sama tunne, mis langevarjuga hüpata.
See ei tee must nüüd jumalat, et mis tahes rehviga igas olukorras sõita võin. Kindlasti ta kogemusi andis aga tark tegu see ei olnud tagantjärgi võiks öelda, et tegelikult lihtsalt vedas roppumoodi. Ning kindlasti ei ütle ma selle peale, et näe mina sõitsin järeldus saab hakkama küll olge lihtsalt targad ja kui ei ole targad, siis müüge auto maha. Veelkord et ei lõhu ma aknaid ega löö pingviini, lihtsalt las inimene ise valib kump talle sobib.

Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
05.01.2008 at 19:25
Jansa
naastud meil ja mujal
quote:
PlyVal64:... Jalutame kaasaga tihti Vabaka ääres. Suvel saab rahulikult vestelda, mürafoon on selline, et sa kuuled meetri kaugusel kõndija juttu. Tuleb naastrehvi aeg ja müra on meeletu! Sa pead karjuma, et teine kuuleks. ...
tundub, et te lähetegi sinna vabaka äärde müra ja vingu nautima, muud loogilist põhjendust nagu Nõmme elaniku puhul ei paista :D

Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
05.01.2008 at 21:19
Madman
 
naastud meil ja mujal
Ma toon ühe ekstreemse näite oma kogetu põhjal miks mina täielikult usaldan lamelli. Oli 2a tagasi talvel kui sõitsin 300M-ga Viljandist Pärnusse ja peale Kilingi-Nõmmet see vasak kurv kus paremat kätt on üks söögikoht (muhk oli seal kusagil posti otsas) seisis vastassuunas rekka. Oli pime ja tee oli konkreetselt jääs. Mina nägin tulede järgi et seisab tee servas bussipeatuses buss, sõitsin edasi, kiirus oli 110 km/h (kusjuures ei olnud juhitavuse kaotuse tunnetki välja arvatud jah kiiruse ületamine aga see selleks), igatahes kui lähemale jõudsin ja mitte bussi vaid rekka pimestavatest tuledest hakkasin kaugemale nägema selgus et see rekka on oma kuudi risti üle tee parkinud. Lihtsalt nii libe oli et ta ei saanud sellest väikesest laugest tõusust üles. Sel hetkel oli rekkani ca 100 m, rekka tagumise otsa ja kraavi vahe oli täpselt auto laius. Siis pidurdasin hoobilt kiiruse ca 70 km/h peale ja ei mingit libisemist ega külg ees sõitu manööverdasin paremalt poolt rekkast mööda. Auto koos lamellidega oli lihtsalt nii kindel et hetkeks ka ei tekkinud tunnet et nüüd hakkab ära minema kuigi mõistus ütles et nagu peaks. See oli see olukord kus sai täielikult tehnikat usaldada. Ja veelkord et tegemist oli pehme seguga lamelliga. Pärast seda kogemust ei pane mind küll enam miski naastude poole vaatama.

Ainuke koht kus ma paneks naastud alla on jäärada. Kõik mis on jäärajast karedama pinnaga on sellise lamelliga täiesti turvaliselt sõidetav.

____________________________
Pontiac Fiero SE 3.4 V6 '85

Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
05.01.2008 at 21:45
kulgur
naastud meil ja mujal
quote:
Madman: Ma toon ühe ekstreemse näite oma kogetu põhjal miks mina täielikult usaldan lamelli. Oli 2a tagasi talvel kui sõitsin 300M-ga Viljandist Pärnusse ja peale Kilingi-Nõmmet see vasak kurv kus paremat kätt on üks söögikoht (muhk oli seal kusagil posti otsas) seisis vastassuunas rekka. Oli pime ja tee oli konkreetselt jääs. Mina nägin tulede järgi et seisab tee servas bussipeatuses buss, sõitsin edasi, kiirus oli 110 km/h (kusjuures ei olnud juhitavuse kaotuse tunnetki välja arvatud jah kiiruse ületamine aga see selleks), igatahes kui lähemale jõudsin ja mitte bussi vaid rekka pimestavatest tuledest hakkasin kaugemale nägema selgus et see rekka on oma kuudi risti üle tee parkinud. Lihtsalt nii libe oli et ta ei saanud sellest väikesest laugest tõusust üles. Sel hetkel oli rekkani ca 100 m, rekka tagumise otsa ja kraavi vahe oli täpselt auto laius. Siis pidurdasin hoobilt kiiruse ca 70 km/h peale ja ei mingit libisemist ega külg ees sõitu manööverdasin paremalt poolt rekkast mööda. Auto koos lamellidega oli lihtsalt nii kindel et hetkeks ka ei tekkinud tunnet et nüüd hakkab ära minema kuigi mõistus ütles et nagu peaks. See oli see olukord kus sai täielikult tehnikat usaldada. Ja veelkord et tegemist oli pehme seguga lamelliga. Pärast seda kogemust ei pane mind küll enam miski naastude poole vaatama.

Ainuke koht kus ma paneks naastud alla on jäärada. Kõik mis on jäärajast karedama pinnaga on sellise lamelliga täiesti turvaliselt sõidetav.


Sa ikka vaata ka milliste tee oludega sa võrdled. Antud teelõik on lai kui lennuväli, asfalt parajalt karedaks sõidetud. Pigem tuleks siinjuures kiita sinu sõidu oskusi ja head reagerimis võimet, kuid kindlasti oleksid sealt mööda sõitnud vägagi ohutult korraliku naastuga.

Nüüd mis puutub kiluvargasse, siis kui kohalikul mendil on paha tuju või pohmakas, siis
a. sa kisud teeäres naelad välja
b. loovudad talle 5-20 kohaliku raha ühikut ja sõidad edasi
c. normaalne ment tuletab sulle seda pisiasja lihtsalt meelde(järgmine kord tule ilma naastudeta)


Kiluvargad on ise ka arusaanud, et otsus on natuke liiga ennatlik olnud. Ka neil on mägisemaid teid kus mitte kohe ei kannataks korralikult liigelda kui sul ei ole häid rehve all. Sarnaseid kohti nagu Sossi mägi või anne kanali sild jagub nii lätis kui leedus küllaga. Neil on küll teehooldus veidi paremini korraltatud kui meil eestis kuid ka nemad ei jõua kohe kõikjale.

Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
05.01.2008 at 22:24
tqhq.ee foorum : Vaba teema : naastud meil ja mujal  
Log in: Username: Password:
Account recovery
 
© tqhq.ee 2000 - 2024.