Warning: Undefined variable $HTTP_SERVER_VARS in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/include/packer.php on line 14

Warning: Trying to access array offset on null in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/include/packer.php on line 14

Warning: Undefined array key "page" in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/viewtopic.php on line 7

Warning: Undefined array key "nfkasut" in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/viewtopic.php on line 25

Warning: Undefined array key "nfsalas" in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/viewtopic.php on line 26
tqhq.ee foorum - Dragracing 2008, arutelu
Warning: Undefined array key "nfkasut" in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 203
register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts |
Warning: Undefined array key "nfkasut" in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 246
mark all read
 
tqhq.ee foorum : Üritused : Dragracing 2008, arutelu   .. 2 3 4 5 6 7 8  

Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306

Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306

Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306

Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306

Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306

Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
Poster Message
Raceboy
 
Dragracing 2008, arutelu
quote:
partel:
quote:
Raceboy: Võistluse vaadatavuse huvides võiks taas toimuda ka superfinaalid. Miks need pärast Rock Race'i üldse ära kaotati?
Mida seal niiväga vaadata on?

1. Kiiruste vahe suur - turvalisus
2. Kui auhind on a la $1000 siis rikub see põhivõistluse ära, kuna pidurdatakse, et aeglasem indeks saada.

No huvitav oleks vaadata B ja Outlaw autosid, kus kiiruste vahe pole nii meeletu. Vaadata on seal ikka, selle sõiduga näeb isegi inimene, kes arvutada ei oska, kui kiire on ühe või teise klassi kiireimad.

Superfinaal lisab publikuhuvi ja see on igal juhul tähtis.


____________________________
www.vems.ee

Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
22.10.2007 at 08:52
sam
  
Dragracing 2008, arutelu
Publiku suur huvi oli toona (RR2004) tingitud suurest auhinnafondist ning ilmselt osadele on huvitav vaadata kuidas 14sek Opel Monza võidab Outlaw Euroopa meistrit. Ise sain toona sõita samuti Timo Äikä vastu, kes oma klassi võitis vabalt jättes superfinaalidele piisava varu. Ehk teisisõnu esimestes voorudes poleks talle vastaseid olnud, suht ebavõrdne bracket...
Teine asi, mida ka Pärtel juba mainis, on justnimelt turvalisus. Mina ei pea küll turvaliseks kus kõrvuti sõidavad täisturvaga ülikiire outlaw ja näiteks sulgkergeks aetud ning põhimõtteliselt ilma igasuguse turvavarustuseta Honda Civic.
Kolmas ja tõenäoliselt ka põhiline mure - kas kõigil üritustel on piisav eelarve selliste auhinnafondide tekitamiseks? Ilma spets auhindadeta pole aga superfinaalidel üldse mingit mõtet.

Samuti m.a. on õigem hoida USAkad ja Eurojapsid üldse eraldi klassides. Kiiremad võivad olla nii ühed, kui teised, kuid koos sõites näeb kuidagi imelik välja. Lihtsalt nii erinevad on stiilid, ütleks et isegi kultuurid :)

Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
22.10.2007 at 12:03
peep
 
Moderator
Dragracing 2008, arutelu
Superfinaali süsteemi ei kasutata hetkel kahel põhjusel:

- Klassides ei ole piisavalt konkurentsi ja see võimaldab kiirematel jätta "varu". See pole nüüd küll kõige suurem probleem, sest eks oma klassis ülivõimas auto on ka kokkuvõttes ju tegijam võrreldes nendega, kes napilt-napilt võidavad. Üllatuslikult just need, kes suudavad sellise "varu" jätta, ei soovi superfinaali süsteemiga osaleda. St. ei taheta klassisõitudes pidurdada. Ja saan neist aru, sest meie võistlused on ikkagi eelkõige fun, ning mingi rahasumma nimel enamus võistlusstarte taktikat mängida pole eriti atraktiivne - sirgjooneline täie peale sõit pakub enam rahuldust.
- Võistluste ajakava piiratus. Võistlused on meil pikad ja pealtvaatajad ei jaksa lihtsalt veel 1-2 tundi istuda seal tribüünidel lisaks niigi 6-8 tunnisele võistluspäevale.

Lisaks siis veel, et superfinaali süsteem hägustab klassivõidu tähtsust ja kuna mõlemale ei saa rahalist auhinda välja panna, siis jääb klassivõit tunnustamata. Viimastel Pärnu üritustel oleme sellesama raha, mis kunagi superfinaali võitjatele jagati, andnud klasside parimatele. Per nägu on summa küll väiksem aga ikka parem kui mittemidagi.

Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
22.10.2007 at 12:53
Raceboy
 
Dragracing 2008, arutelu
quote:
sam:

Samuti m.a. on õigem hoida USAkad ja Eurojapsid üldse eraldi klassides. Kiiremad võivad olla nii ühed, kui teised, kuid koos sõites näeb kuidagi imelik välja. Lihtsalt nii erinevad on stiilid, ütleks et isegi kultuurid :)

Maitse asi, tean väga paljusid, keda selline duell just köidab.

Vahe 2004a ja 14s autoga on selles, et tänapäeval on iga klassi kiiremad vähemalt 11 sekundi sees ja 2-3 sekundit oleks suurim vahe umbes, mis ette tuleks.

EDIT: Rahalised auhinnad peaks ei peagi olema, piisaks tavapärasest nännist. Samas võib nt superfinaalis esikolmikusse pääsemise eest MV lisapunkte anda vms.

____________________________
www.vems.ee

Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
22.10.2007 at 14:50
1 edit. Last edited 22.10.2007 at 14:52 by Raceboy
partel
  
Dragracing 2008, arutelu
quote:
Raceboy: Samas võib nt superfinaalis esikolmikusse pääsemise eest MV lisapunkte anda vms.
Mitte mingil juhul. See ei ole EMV osa.

Peebu mainitud põhivõistlusel mittepidurdamine tuleb sellest, et $1000 on kogukulude kõrval köömes. Selle aasta ABCS'i eel korrutasin Erkkile nagu papagoi, ei see ei ole võistlus, kuna ei ole EM etapp, vaid testipäev, $1000 ei motiveeri ka meie väga tagasihoidliku võistlusprogrammi hetkeseisu arvestades. Paraku ta võitis oma klassi, ehk testiplaan ei läinud nii nagu vaja.

Sa ju tead, et need superfinaali lisasõidud ei ole ainult kütusekulu...



____________________________
_

Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
22.10.2007 at 15:44
jungle
 
Dragracing 2008, arutelu
quote:
partel:
C-klass: Eestis C-klassi autosid ei ole ja kui see indeks jääb, siis ka ei tule. Kes hakkab autosse puuri ehitama jne, et sõita 10.5 sek? 8.5 sek on natuke teine fiiling. Praegu võib loota ainult välisvõistlejatele, kes teevad publikule showd ning näitavad kohalikele, kuidas asi käib. Kui indeks jääb, võib C-klassi üldse likvideerida.


Kui indeks kaotada, siis mis eristaks C ja D klassi? ARK's arvel olek ja ülevaatus ei saa minu arust kriteeriumiks olla, sest see seaks meid Soomlastega ebavõrdsesse seisu. Miks peaks näiteks Jyrki sõitma C-klassis, kui ta on suuteline võitma ka D's? Tulemus oleks ju sisuliselt kaks Outlaw klassi - üks Soomlastele ja üks meile. Mitte ei ole mõtet hakata ehitama C-klassis Jyrki'le konkurentsi pakkuvat autot, kui D-klassi auto ehitamine on sisuliselt sama kulukas ja kogemusi nõudev. Jällegi oleks C-klass dead end.

Mu mõtte eesmärk ei ole, ega ole olnudki, tugevamate reeglitega välja söömine. Lihtsalt tahaks näha samas klassis konkurentsivõimelisi masinaid. Ja kui ajapiirang tooks meile välisvõistlejaid juurde, siis tulebki see ära kaotada ja välisvõistlejatele konkurentsi pakkuvad autod ehitada - seda aga mõistuse piires - ei taha Outlaw autot ehitada, et C-klassis konkurentsis olla!!

Mul Camaro müüdud ja tahaks hakata uue, oluliselt kiirema, auto jaoks plaane tegema ja juppe tellima aga hetkel ei tea kuhu poole jooksma hakata ...

____________________________
'68 Camaro
'88 Corvette
'97 Tahoe 2d 4x4 6.5TD

Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
22.10.2007 at 15:48
partel
  
Dragracing 2008, arutelu
quote:
jungle:
quote:
partel:
C-klass: Eestis C-klassi autosid ei ole ja kui see indeks jääb, siis ka ei tule. Kes hakkab autosse puuri ehitama jne, et sõita 10.5 sek? 8.5 sek on natuke teine fiiling. Praegu võib loota ainult välisvõistlejatele, kes teevad publikule showd ning näitavad kohalikele, kuidas asi käib. Kui indeks jääb, võib C-klassi üldse likvideerida.

Kui indeks kaotada, siis mis eristaks C ja D klassi?

Miinimumkaal, mis iseenest on juba enam kui piisav. Lisaks Soomes slikikeeld (DOT mõistagi lubatud nagu ET Street), toruraami keeld jne jne.
quote:

ARK's arvel olek ja ülevaatus ei saa minu arust kriteeriumiks olla, sest see seaks meid Soomlastega ebavõrdsesse seisu. Miks peaks näiteks Jyrki sõitma C-klassis, kui ta on suuteline võitma ka D's? Tulemus oleks ju sisuliselt kaks Outlaw klassi - üks Soomlastele ja üks meile. Mitte ei ole mõtet hakata ehitama C-klassis Jyrki'le konkurentsi pakkuvat autot, kui D-klassi auto ehitamine on sisuliselt sama kulukas ja kogemusi nõudev. Jällegi oleks C-klass dead end.

Sest Jyrkil on pump-gas tänavaauto, mitte Outlaw. Ma ei teagi, kas ta on ülevaatuse juba teinud, aga varasemad autod on sealt kenasti läbi saanud ja tänaval kulgenud, ilma ülekuumemise jm jamata. Tõsi meil ei ole see vahe veel nii välja tulnud, kuna spetsialiseerumine praktiliselt puudub.

Vahe ongi selles, et C-klassiga saab tänaval sõita, mitte ainult 1/4. Ja tänavaauto võib vabalt kallim ja töömahukam tulla kui Outlaw.
quote:
Mu mõtte eesmärk ei ole, ega ole olnudki, tugevamate reeglitega välja söömine. Lihtsalt tahaks näha samas klassis konkurentsivõimelisi masinaid. Ja kui ajapiirang tooks meile välisvõistlejaid juurde, siis tulebki see ära kaotada ja välisvõistlejatele konkurentsi pakkuvad autod ehitada - seda aga mõistuse piires - ei taha Outlaw autot ehitada, et C-klassis konkurentsis olla!!

Ei peagi Outlaw autot ehitama, kuna soomlaste autod ei ole outlaw, vaid Street D (ehk min 1400 kg, DOT rehv jne). Üldiselt sõidavad nad kõrget 8't ja 9 sek aegu, ehk mitte midagi üle mõistuse. 800 hj oleks juba üsna piisav, tegijamad mõistagi turbod.

Indeks võib tagada kohalikele kõrgeid kohti, aga väga suur jama selles, et kiired välisvõistlejad jätavad tulemata, mis on tohutu kahju show kvaliteedile, mis tekitab publikus pahameelt, mis välistab kogu ala, s.t. meie endi arengu. Ega publik ei tule siia vinguma, nad järgmine kord lihtsalt ei tule, kuna kiirendusvõistlused on jama.

Konkurents on huvitav asi, aga kui valida, kas kõik on konkurentsivõimeliselt aeglased või kiired külalised näitavad tagatulesid, siis mina eelistaks viimast varianti, kuna see on publikule atraktiivsem, mille eest nad maksavad?
quote:

Mul Camaro müüdud ja tahaks hakata uue, oluliselt kiirema, auto jaoks plaane tegema ja juppe tellima aga hetkel ei tea kuhu poole jooksma hakata ...
Sõltub, kas tahad tänaval sõita või mitte, viimasel juhul võta Pro Mod ette (SFI 25.1E kroom-molübdeen toruraam (double frame), ehk siis kiirem kui 7.5 sek)

http://store.trackerdesigns.com/Merchant2/merchant.mvc?Screen=CTGY&Store_Code=TMRCI&Category_Code=Chassis_Kits
http://store.trackerdesigns.com/Merchant2/merchant.mvc?Screen=CTGY&Store_Code=TMRCI&Category_Code=Bodies


____________________________
_

Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
22.10.2007 at 16:38
peep
 
Moderator
Dragracing 2008, arutelu
Pärtel, kui siia jätab indeksi pärast neli ülikõva Soome tänava autot tulemata ja nende asemel osaleb neli kohalikku autot, mis on umbes Madise selle aasta auto tasemel, siis minu arust on see väga kõva sõna ja läheb publikule ka palju rohkem korda. Pimeda kummaradmise üle lahe sõitjate ees võiks juba lõpetada - nende kogemustest on palju õppida ja oleme ka õppinud aga lõpuks peame meie siin oma asjadega ikka ise toimetama oma mõistust selleks kasutades, mitte iga sealtpoolt tuleneva rahulolematuse väljenduse peale (ei saagi enam neli sekundit aeglasematega heads-up võistelda nagu 2006 hooajal tavaks oli) paanikasse sattuma ja hakkama võistlusklasse ringi muutma.

Selles osas ma olen nõus, et C klass on surnud klass arengu mõttes ja muuseas selle tõttu (siis, et C ja D on raskelt eristatav) sai ka sinna indeks pandud omal ajal. Las olla üks võimalus tavalise tänavasõidu usakaga kiirendada, umbes nagu Markeli soovitatud tavaautode klassi ideoloogia järgi. Miks just usakaga aga mitte näiteks turbo autoga ? Sest USA autod on efektse välimusega, teevad kõva häält ja palju tossu + dragracing ja usa autod kuuluvad kokku. Vabandan teiste autode omanike diskrimineerimise eest juba ette.

Probleem ei ole mitte C klassis vaid Outlaw's. Ühe spetsiaalklassi asemel oleks vaja mitut, sest selge on, et 10,5 ja 8,0 sekundi vahe on väga suur. Kuni meil ei ole spetsiaalrada, sõidetakse Eestis ainult indeksiklasse, on vaid aja küsimus millal need indeksid tuleb kehtestada klassidele, kus neid täna ei ole ? Mina arvan, et alakomitee peaks selle küsimuse juba sügisel läbi arutama ja otsustama millised need indeksid peaks olema ja kas nad hakkavad kehtima 2008 või 2009 ? Ohutus on ikkagi peaküsimus ja me peame aru saama, et kuskil on piir, mille ületamine võib selle ala üldse välja suretada. Minu arust Saapola sõidetud 7,9 oli selgelt sealpool piiri ehk ma ei näe, et n. Outlaw indeks saaks olla 7,5 nagu Soomes (kus on eeltingimuseks liimitud spets rada koos betoonpiiretega). Kas 8,0 on ohutu, mina ei tea aga võib-olla on ka see liiga kiire ?

Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
22.10.2007 at 19:34
Lembit
Dragracing 2008, arutelu
quote:
partel: Indeks võib tagada kohalikele kõrgeid kohti, aga väga suur jama selles, et kiired välisvõistlejad jätavad tulemata, mis on tohutu kahju show kvaliteedile, mis tekitab publikus pahameelt, mis välistab kogu ala, s.t. meie endi arengu. Ega publik ei tule siia vinguma, nad järgmine kord lihtsalt ei tule, kuna kiirendusvõistlused on jama.
Härrased võidusõitjad ja võidusõitjate tiimiliikmed!
Palun ärge serveerige oma arvamust publiku arvamusena! Pealtvaatajate ja osavõtjate soovid võivad olla kohati diametraalselt erinevad.
Oma piiratud kogemusest kiirendusvõistluse publikuna saan öelda, et nendel puhkudel oli see nii.

Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
23.10.2007 at 10:06
jyrki
Dragracing 2008, arutelu
Not willing to go in to details, but just a couple of thoughts.
-checking for gas octane is not hard technically, except that you must have an outlet near the carb/EFI in the car. But does requiring pump gas really make any good?
-a required run of 30 km or even 300 km to proove it's a street car is no problem for a 1000 hp car using about 50 hp doing so. All you need is a good radiator, water pump and gas in the tank, and a driver who doesn't care about a little noice etc.

Actually, my only advice is, try to retain the rules as simple as possible and stabile. Build the cars to the rules, and not the rules to the cars. Keep the number of classes low, and the number of cars in each class as high as possible, the amount of cars in a class, and the number of rounds is the thing that makes a good race, and also leaves room for surprises making the life of the "top dogs" a bit harder. Keep as much heads up as possible; that's what an average spectator want to see. In USA, Bracket racing is very popular, because in theory, averyone is equal and the best driver wins. In theory, doing well is less expensive than doing well in heads up. But it doesn't draw people to watch the races. Even in the few big money bracket races, the stands are pretty much empty. Bracket racing is too complicated for most spectators; in the traffic lights there is no handicaps or break outs. Personally, I don't care that much about what kind of the rules are; I bring my car over, and see in which class it fits and drive there. I don't think that the questions about wether putting a 10.0 or 10.5 second index to some class are that important; it will always suit one racer better than another, some will be happy, and some necesssarily not. In my opinion, your cars currently competitive should not be punished; you can bet that those cars will drive there next year too, but there is no guarantee that a change in the rules will bring any new cars. In the worst case, the racers who feel that they have been mistreated by the rulechanges, may decide not to race, and there may not be any new racers either. Good luck with the decicions!
t;jyrki

Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
23.10.2007 at 12:21
partel
  
Dragracing 2008, arutelu
Üks asi veel:

quote:

9.1 Kere kandevstruktuur ja põhi peavad olema standardsed, tugevdamine on lubatud. Lisaks sõidukil standardsena kasutatavatele plastosadele on lubatud vahetada plastosade vastu kapott, pakiruumi luuk, esimesed poritiivad ja stanged.

Tänapäeval on võtmesõnaks ikkagi carbon fiber, näiteks ka tagarattakoobaste ja istme puhul. Selle võiks siis sisse panna.

Muidugi võib öelda, et kesse ikka protestima hakkab, aga kui näiteks härra Eikki Mägi peaks Outlaw'd proovima, siis on parem kui reeglid korras on, kui näiteks Soome või Rootsi võistleja on võtnud vaevaks nii autot arendada kui ka siia tulla.



____________________________
_

Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
23.10.2007 at 14:21
partel
  
Dragracing 2008, arutelu
quote:
Lembit:
quote:
partel: Indeks võib tagada kohalikele kõrgeid kohti, aga väga suur jama selles, et kiired välisvõistlejad jätavad tulemata, mis on tohutu kahju show kvaliteedile, mis tekitab publikus pahameelt, mis välistab kogu ala, s.t. meie endi arengu. Ega publik ei tule siia vinguma, nad järgmine kord lihtsalt ei tule, kuna kiirendusvõistlused on jama.
Härrased võidusõitjad ja võidusõitjate tiimiliikmed!
Palun ärge serveerige oma arvamust publiku arvamusena! Pealtvaatajate ja osavõtjate soovid võivad olla kohati diametraalselt erinevad.
Oma piiratud kogemusest kiirendusvõistluse publikuna saan öelda, et nendel puhkudel oli see nii.
Et siis publikule ei meeldi kiired autod? :)

Julgen eriarvamusele jääda. Üks näide: Speedest Nightrace. D-klassi finaal tehti enne kui bracketi finaal. Aivo (peakorraldaja) mõtles valjusti, et kas ikka bracketi jaoks publikut jääb. Ma vaatasin tuubil täis olevaid tribüüne ja lohutasin, et kuhu nad ikka lähevad, mõni minut veel olla. Võta näpust, peale D finaali oleks nagu vesi peale tõmmatud, paari minutiga olid tribüünid tühjad.

Võib-olla on tekkinud eksiarvamus, et ma kummardan välisvõistlejaid. Asi aga selles, et meil kiireid autosid on väga vähe, seega tuleb show kvaliteedi tagamiseks teha võimalikult lihtsaks kiirete välisvõistlejate siiatulek. C-klassi auto ehitamise know-how on Eestis olemas, aga siiani ei ole seda veel ära tehtud, ega ka välismaalt ostetud. Ütlen veelkord, et Eestis pole C-klassi autot, on autod, mis võistlevad C-klassis. 11 sek ajad ei ole mitte C-klassi ajad. Madis (jungle) müüs oma 11.4 sek Camaro maha, nagu aru võis saada. Kas see oli nii kiire, et enam ei julgenud sõita?

Julgen ikkagi arvata, et publik tahab midagi kiiremat kui see, mida iga valgusfoori taga näeb.


____________________________
_

Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
23.10.2007 at 14:48
jungle
 
Dragracing 2008, arutelu
quote:
partel:Võib-olla on tekkinud eksiarvamus, et ma kummardan välisvõistlejaid. Asi aga selles, et meil kiireid autosid on väga vähe, seega tuleb show kvaliteedi tagamiseks teha võimalikult lihtsaks kiirete välisvõistlejate siiatulek. C-klassi auto ehitamise know-how on Eestis olemas, aga siiani ei ole seda veel ära tehtud, ega ka välismaalt ostetud. Ütlen veelkord, et Eestis pole C-klassi autot, on autod, mis võistlevad C-klassis. 11 sek ajad ei ole mitte C-klassi ajad. Madis (jungle) müüs oma 11.4 sek Camaro maha, nagu aru võis saada. Kas see oli nii kiire, et enam ei julgenud sõita?

Julgen ikkagi arvata, et publik tahab midagi kiiremat kui see, mida iga valgusfoori taga näeb.


No minu ettekujutus C-klassist vastab enam-vähem NMCA MSD True Street klassile - just tehniliste lahenduste koha pealt. Nii saaksid kõik praegused võistlejad edasi sõita ja kindlasti leidub sinna ka kiireid Soome autosid. Niikaua, kuni me ei saa näiteks 15" laiade rehvidega reaalselt tänaval sõita, ei tohiks meie sõitjaid panna olukorda, kus võitmiseks on just seda vaja. Hetkel lihtsalt ei ole kohta suurte mootoritega street-strip autodele, mis meie oludes ka reaalselt tänaval sõita saaksid - kasvõi ainult cruisidel osaleda. Näiteks asi, mida ma tahan kunagi ära teha on tõeline street-strip wheelstander .. ja ma arvan, et see köidaks ka publiku tähelepanu, kuigi ta ei pauguta 8.xxx aega!!!

Camaro müüsin seepärast, et äge kiirendus oli ainult esimesel käigul - 600hp ei ole piisav. Edaspidi tahan kiirendust kogu see 1/4 miili nautida :)

____________________________
'68 Camaro
'88 Corvette
'97 Tahoe 2d 4x4 6.5TD

Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
23.10.2007 at 15:35
partel
  
Dragracing 2008, arutelu
Jyrki poste tuleb lugeda väga tähelepanelikult.

Üks point, mis siiani ei ole niiväga välja tulnud, on see, et reeglimuudatused ei too tingimata uusi võistlejaid juurde, pigem sunnivad loobuma väheseid olemasolevaidki.

Ei ole vaja suurt reeglimuudatust, et muuta kasutuks 1,000,000.- EEK ja kahe aasta projekt, mis oli arvestatud olemasolevate reeglitega.

Mina igatahes loodan mõne aasta pärast pisut nitrometaani kasutada, et tribüünipublik viitsiks ka käed kõrvadele panna.



____________________________
_

Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
23.10.2007 at 15:38
Olds
  
Dragracing 2008, arutelu
quote:
partel:Mina igatahes loodan mõne aasta pärast pisut nitrometaani kasutada, et tribüünipublik viitsiks ka käed kõrvadele panna.
prr ei pea paljuks iga etapp isegi C rääkimata D klassi tulekust rajale karjuda läbi mikrofoni, et "Rahvas, katke kõrvad!" :) Seega Pärtel, selle pärast pole sul vaja muretseda ;) Ok, sorry for OT
Ja Madise postiga olen 100% nõus...pean silmas just "true street" klassi reegleid ning 10,5" tagarehvi reeglit. Teerull tüüpi rehviga EI tohi sõita tänaval, miks sõidavad siis Soome masinad just nimelt nende rehvidega meie C klassis? Ok kui nende maal saab sellistega sõita, siis on see nende õnn. sõbrad soomlased sõidavad ka hot rod`idega tänaval...

____________________________
Premium Performance - Ameerika autode varuosad,remont,race osad & custom mootorite ehitus
Tim McAmis ametlik partner
COMP Performance Group brändide ametlik ainumaaletooja baltikumis

Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
23.10.2007 at 16:21
2 edits. Last edited 23.10.2007 at 16:27 by Olds
jungle
 
Dragracing 2008, arutelu
Teen siis omapoolse konkreetsema reeglimuudatuste ettepaneku. Olen selle teema üle pikalt mõelnud ja üritanud leida sellist lahendust, et:
1. Kõik eelmisel hooajal võistelnud autod saaksid edasi sõita - enim probleeme tekiks praeguste A-klassi autodega, kuna sealsed kiiremad autod peaksid sõitma hakkama minu pakutavas B-klassis ja ma ei tea, kui konkurentsivõimelised nad seal oleksid?!?
2. Ei piirataks välisvõistlejate osalemist. Samas ei tohi meie võistlejaid seada ebavõrdsesse olukorda näiteks seetõttu, et Soome autod on tänavalegaalsed ja saavad seega sõita meie praegustes tänavaklassides.
3. Tõsta klasside sisest konkurentsi – Sama ET’d sõitvad autod võistleksid ühes klassis.

Selle saavutamiseks suurim muudatuse ettepanek oleks kaotada klasside jaotamine mootori töömahu järgi ja asendada see kere, vedrustuse ja rehvide piirangutega. Sel juhul sõidaksid ühes klassis erinevaid lahendusi kasutavad autod, mis oleks minu arust vaatemänguline ka pealtvaatajatele (väike turbotatud eurojaps vs. suur ja raske usaraud).

Klasside jaotus oleks siis järgmine:
A klass – Kiiretele ja reaalselt tänaval sõitvatele autodele.
Kere – Stock kere, kandevkonstruktsioonide muutmine keelatud va. tugevdamine.
Vedrustus – Stock tüüpi vedrustus, tohib teostada vaid bolt-on muudatusi.
Rehvid – Kuni 10.5” kontaktpinnaga slikk või kuni 325mm laiusega radiaalrehv.
Muud piirangud – Indeks 11.5sek, kuna tegu oleks tänavaklassiga, kus ei saa nõuda 6p turvakaart. Praegu kehtivad kaalupiirangud.

B klass – Sarnaneks minu varem välja pakutud NMCA True Street klassile. Siin sõidaksid tõsisemalt ümber ehitatud autod, millega vahel siiski tänaval sõidetakse – cruisid, kokkutulekud jne.
Kere – Backhalfimine lubatud, eesmise tuleseina ja poolraami muudatused keelatud.
Vedrustus – Tagavedrustus vaba. Esivedrustuses lubatud vaid bolt-on muudatused.
Rehvid – Kuni 10.5-11.5”?!? kontaktpinnaga slikk või kuni 325-?!?mm laiusega radiaalrehv.
Muud piirangud – Indeks 9.5 või 10.00 sek?!? Praegu kehtivad kaalupiirangud.

C klass – Tõsiselt ümber ehitatud autod, millega Eesti oludes enam tänavale asja ei ole, kuid kus saavad sõita kiired teerullidega Soomes tänavalegaalsed autod. Siin saaks vabalt sõita ka Eduardi Camaro!
Kere – Kandevkonstruktsioonide muutmine vaba – sh. eesmise poolraami asendamine toruraamiga, backhalfimine.
Vedrustus – Vedrustuse muutmine vaba.
Rehvid – Sama mis Outlaw?!?
Muud piirangud – Praegu kehtivad kaalupiirangud.

D klass – Jääb nii nagu praegu on?!?

Rehvidest
ET Street ja ET Drag slikki ei tohiks eristada, sest reaalset pidamise erinevust ju ei ole. Kui kehtestada rehvipiirangud, siis olgu see ühesugune kõikidele slikkidele. Radiaalrehvi võib laiemat lubada.
A ja B klassi rehvilaius võib olla ka midagi muud, kuid peamine, et säiliks tänavaautolik väljanägemine.

Indeksitest
Vähemalt A ja B klassil peaksid olema indeksid. A – klassi oma on mul seletatud. B – klassile ainult ohutuse tagamiseks, et keegi ei hakkaks mõtlemagi 10.5” rehviga ulmeaegade sõitmisest.11,2 sek oli veel nagu raudteel sõitmine ja 10.5” sliki jaoks mitte midagi ekstreemset.
Indeksi lõhkisõitmine võiks võrduda punase tule, mitte disklafiga.

Jungle@Põnevate võistluste nimel ... ;)

____________________________
'68 Camaro
'88 Corvette
'97 Tahoe 2d 4x4 6.5TD

Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
24.10.2007 at 13:01
MarkelVR4
Dragracing 2008, arutelu
quote:
jungle:
Rehvidest
ET Street ja ET Drag slikki ei tohiks eristada, sest reaalset pidamise erinevust ju ei ole. Kui kehtestada rehvipiirangud, siis olgu see ühesugune kõikidele slikkidele. Radiaalrehvi võib laiemat lubada.
A ja B klassi rehvilaius võib olla ka midagi muud, kuid peamine, et säiliks tänavaautolik väljanägemine.

Indeksitest
Vähemalt A ja B klassil peaksid olema indeksid. A – klassi oma on mul seletatud. B – klassile ainult ohutuse tagamiseks, et keegi ei hakkaks mõtlemagi 10.5” rehviga ulmeaegade sõitmisest.11,2 sek oli veel nagu raudteel sõitmine ja 10.5” sliki jaoks mitte midagi ekstreemset.
Indeksi lõhkisõitmine võiks võrduda punase tule, mitte disklafiga.

Jungle@Põnevate võistluste nimel ... ;)


Et Street ja ET Drag rehvide vahel on oluline vahe, kui jõutakse teatud piirini hobujõududes, kus Street enam ei pea - sealt edasi peaks samalai ET Drag või kitsamgi veel.

Kui aga indeksi lõhkisõitmisest A ja B klassis saad punase tule, tähendaks see ju konkreetselt braketi sõitmist?

Markel

____________________________
FMF V8 1965
GTO
V8TT

Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
24.10.2007 at 13:47
PlyVal64
Dragracing 2008, arutelu
quote:
MarkelVR4:
quote:
jungle: Kui aga indeksi lõhkisõitmisest A ja B klassis saad punase tule, tähendaks see ju konkreetselt braketi sõitmist?
Ei tähenda, see tähendabki disklaffi. MEHED, me räägime siin siiski AUTOSPORDIST, mitte mingist kuradi illegaalsest striitreissist ja spordis kehtivad reeglid! Kui su auto ei vasta reeglitele, siis ei hakata arutama, kas tegu on bräketi või vms asjaga. Olid Fordil WRC's tagumised küljeklaasid õhemad - disklaff! Ja kogu jutt. Puuri pole, FIA indeks on ees, sõidad lõhki - disklaff. On EAL-BHRA reeglites indeks kirjas, oled sellest kiirem - rikkusid võistlusreeglit ja aidaa!!! Mis määgimine see muudkui käib?

Lisaks kõigele on tänane Eesti kiirendussport meie mõistes tippsport, kus tippude tase on parem, kui enamusel "tunnustatud" spordialadel. Mina peab Erkkit, Laurit aga ka turbomehi oma imeliste hobustega Euroopa tasemel kõvemateks meesteks, kui meie nisanäpseid pallipõrgatajaid või andku jumal, lödijalgseid pallitagujaid. Kuna tegu on Meistrivõistlustega, on tegu tippspordiga. Seejuures ei ole mõtet tegelikult ka rääkida, et kossu või vutti mängivad nii paljud... autoga sõidab vist rohkem inimesi? Et kiirendusspordi taimelava on just see striitreiss ja tuuningumaailm, siis on Euroopas selle alaga tegelejate hulk mitte just pisike. Sajad tuhanded harrastajad. JA minu arust peaks kõik klassid EMV-mõistes tegema profesionaalsus-põhiseks. Karol võib ABCS jaoks välja mõelda igasuguseid klasse, sama ka AudiClub. Aga neli võistlusklassi peavad olema profesionaalsed, kus sõidetakse üldiselt spetstehnikaga. Keegi ei keela muidugi dragraceril võtta garaažinurgast õlle-järel-käimise Desna ja ennast regada Saaremaa Velotuurile ja seal Jassiga maanteesõidu Eesti tiitlile vändata aga miskipärast ei tule see kellelgi mõttesse. Aga vaat oma poekäruga on vaja stripile ronida.

Jungle ettepanek on mõistlik. Igas klassis tuleb ära määrata ka aeglaseim ET ja asi korras. See tänaval sõitmine ei tohiks olla mingi eesmärk, see võib olla mõnele privileeg, kes tahab võidusõiduautoga uulitsal sõita. Ehk mingeid numbreid-ämbreid-ülevaatuseid ei peaks üldse olema. Panin siia kunagi ju pildi tulede-numbritega CART vormelist... see olgu eralõbu. Ehk A - puurita autod, B - EAL tehnilise kaardiga autod, kui tahavad tänaval sõita, C ja D - proffid dragsterid, kus juba käib jutt homologeerimistest.

Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
24.10.2007 at 14:07
2 edits. Last edited 24.10.2007 at 14:09 by PlyVal64
partel
  
Dragracing 2008, arutelu
Võiks ikkagi läheneda publikukeskselt, kes kogu asja kinni maksab.

Ehk siis show kvaliteet. Ehk kiired autod. Aeglaseid saab tasuta näha iga valgusfoori juures. Olgu reeglid millised tahes, uusi tegijaid see juurde ei too. Pigem on oht väheste olemasolevate loobumises kui nende aastatepikkune töö reeglimuudatusega nullitakse või kaob võimalus asja kiiremaks arendada. Oma jõududega kiireid autosid piisavalt ei saa, seega tuleb võimalikult lihtsaks teha väliskülaliste siiatulek. Selle eelduseks on neile mõistetavad reeglid. Ma arvan, et siit on läbikäinud videosid a la 1300 hj tänavaautoga talvesõit lumel jne. Tänavaauto ja Outlaw on arenenud riikides ikka vägagi eristatavad.

Ikkagi kumab läbi, et kõik osalejad peaksid olema konkurentsivõimelised. Minu arvates ei ole konkurentsivõime mingisugune võõrandamatu inimõigus, mis tuleb kõigile tagada. Heads-up'is on lihtne reegel: rohkem raha võidab. On küll meeldivaid erandeid, aga need kinnitavad reeglit. Tuleb ise vaadata, kuidas kiiremaks saab, mitte vinguda reeglite üle.

Ehk siis reeglitest:
1. Mitte takistada kohalike tegijate arengut
2. Teha lihtsaks väliskülaliste siiatulek

Minu arvates ei ole põhimõttelisi reeglimuudatusi vaja. C-klassi indeks kaotada ja bracket vähemalt sekund kiiremaks ja veel nipet-näpet.

____________________________
_

Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
24.10.2007 at 14:24
Olds
  
Dragracing 2008, arutelu
quote:
partel:Minu arvates ei ole põhimõttelisi reeglimuudatusi vaja. C-klassi indeks kaotada ja bracket vähemalt sekund kiiremaks ja veel nipet-näpet.
Madise idee on hea kuid arvan, et natuke vara veel nii kardinaalsete muudatuste tegemiseks. Pärtli pakutu oleks küll reaalne ja suur samm edasi. Üks väike "AGA" siin küll on minumeelest, nimelt kitsa silla kasutamine C-klassis, aaga noh...

____________________________
Premium Performance - Ameerika autode varuosad,remont,race osad & custom mootorite ehitus
Tim McAmis ametlik partner
COMP Performance Group brändide ametlik ainumaaletooja baltikumis

Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
24.10.2007 at 19:25
tmac
 
Dragracing 2008, arutelu
Ma arvan ,et piisaks sellest kui C klass jääks 9.99 sisse.

Ja kas lõpuks tuleb punktiarvestus ka Bracketklassis.

Ja kas kaovad need krdi nightraced ära või tõstetakse nad suve keskele kui on soe ilm ja õige aeg sellise ürituse korraldamiseks

____________________________
Team Ilms-Motorsport
Carbon Destroyer 8.56@274km/h

Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
24.10.2007 at 20:08
1 edit. Last edited 24.10.2007 at 20:13 by tmac
partel
  
Dragracing 2008, arutelu
quote:
tmac:
Ja kas kaovad need krdi nightraced ära või tõstetakse nad suve keskele kui on soe ilm ja õige aeg sellise ürituse korraldamiseks
Amen!

Kui ei suudeta ikka järjepidevalt rada korralikult valgustada, siis kas on neid üldse mõtet pidada?

____________________________
_

Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
24.10.2007 at 20:17
tmac
 
Dragracing 2008, arutelu
Ei AmenAmen ,aga tegelt. Minu närvikava ei pea vastu enam järjekordset MC39at (no offence korraldusele ofcourse Imre oli niigi tubli ,et asi mingisuguse rohkem või vähem loogilise lõpu leidis)
loen siin Jungli poolt pakutud klasse ja mulle täitsa meeldib see variant. Sest ei taha uskuda just Meie tiimi klassi ehk siis B ajad 9.5st allpoole kukkuvad. Juhul kui siis ma näeks tõesti Zausajevsi hea õnne ja jebimise korral näiteks Laurile endale tuult alla tegema( minu helesinine unistus)

Samas tõesti ,et kõik on OK ja ärge hakkage seal tipus rohkem mõtlema kui te oskate või suudate C 9.99 peale ja asi mutt. Kui Oskari ja muud põhjanaabrid tahavad lajatada alla selle siis olgu juba mehed ja sõitku meie "Vägevatega". Minul Meeldis C klass kuni Heinoneni sõitma hakkamiseni.

Puhtalt minu arvamus


____________________________
Team Ilms-Motorsport
Carbon Destroyer 8.56@274km/h

Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
24.10.2007 at 20:46
1 edit. Last edited 24.10.2007 at 20:54 by tmac
Olds
  
Dragracing 2008, arutelu
quote:
tmac: Juhul kui siis ma näeks tõesti Zausajevsi hea õnne ja jebimise korral näiteks Laurile endale tuult alla tegema( minu helesinine unistus) Lühidalt - :D
Kui Oskari ja muud põhjanaabrid tahavad lajatada alla selle siis olgu juba mehed ja sõitku meie "Vägevatega". Minul Meeldis C klass kuni Heinoneni sõitma hakkamiseni.
Puhtalt minu arvamus
Sama siin. Ajaliselt aga - tulevikku vaadates võiks ta olla miskine 9.5 näiteks, aga mitte vähem. Arvan, et sinna pole väga pikalt aega kui mõni tänavamasin C klassis alla 10.sek sõidab. Mis juhtub aga siis? Peab hakkama outlaw`s selle masinaga sõitma?:) nonsense ju. Alla 9.5 punnitamine (mitte, et 10,`` ja kõrge 9,`` saavutamine naljaasi on) aga on juba VÄGA suur töö ja n.ö. tänavamasinaga seda juba naljalt ei tee, eriti veel kui on tagarehvid piiratud "true street" klassi reeglitega



____________________________
Premium Performance - Ameerika autode varuosad,remont,race osad & custom mootorite ehitus
Tim McAmis ametlik partner
COMP Performance Group brändide ametlik ainumaaletooja baltikumis

Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
24.10.2007 at 21:25
4 edits. Last edited 24.10.2007 at 22:00 by Olds
hunt
 
Dragracing 2008, arutelu
A klass – Kiiretele ja reaalselt tänaval sõitvatele autodele.
Kere – Stock kere, kandevkonstruktsioonide muutmine keelatud va. tugevdamine.
Vedrustus – Stock tüüpi vedrustus, tohib teostada vaid bolt-on muudatusi.
Rehvid – Kuni 10.5” kontaktpinnaga slikk või kuni 325mm laiusega radiaalrehv.
Muud piirangud – Indeks 11.5sek, kuna tegu oleks tänavaklassiga, kus ei saa nõuda 6p turvakaart. Praegu kehtivad kaalupiirangud.


Ma lähen siis A- klassi bracketit sõitma .... 5 sangpommi pagasnikusse, et indeksit lõhki ei sõida ja kogu hooajaks disklaffi saa ?!?

____________________________
EX Corvette C5 Procharged - 1/4 mile 11,0 ... piima järgi käimiseks oli kõva küll

Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
24.10.2007 at 23:15
tqhq.ee foorum : Üritused : Dragracing 2008, arutelu   .. 2 3 4 5 6 7 8  
Log in: Username: Password:
Account recovery
 
© tqhq.ee 2000 - 2024.