Warning: Undefined variable $HTTP_SERVER_VARS in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/include/packer.php on line 14

Warning: Trying to access array offset on null in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/include/packer.php on line 14

Warning: Undefined array key "page" in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/viewtopic.php on line 7

Warning: Undefined array key "nfkasut" in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/viewtopic.php on line 25

Warning: Undefined array key "nfsalas" in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/viewtopic.php on line 26
tqhq.ee foorum - Hübriidautode arutelu - kiskus tehniliseks ära.
Warning: Undefined array key "nfkasut" in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 203
register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts |
Warning: Undefined array key "nfkasut" in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 246
mark all read
 
tqhq.ee foorum : Vaba teema : Hübriidautode arutelu - kiskus tehniliseks ära.   1 2 3  

Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306

Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306

Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306

Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
Poster Message
margus61
Hübriidautode arutelu - kiskus tehniliseks ära.
quote:
vvt:Tavalisest autoakust mugav lahtisaamine on praegu üpris ebamugav probleem.
Ohtlike jäätmete kogumispunktid.
Jäätmejaamad.

Ma küll ei pea paljuks vahel läbi sõita.

Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
03.04.2007 at 13:11
madis
Hübriidautode arutelu - kiskus tehniliseks ära.
Auto on auto ja aku on aku ja auk on auk ?

Mis krdi alusel sa võrdled auto pliiakut liitiumakuga ? Et mõlemad on akud ? Jabur jutt, ma rohkem ei jaksa kaasa rääkida. Edaspidi peaks tegema defauldis sellised teemad kaheks: tehniline jutt ja "arvamused".

Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
03.04.2007 at 13:23
PlyVal64
Hübriidautode arutelu - kiskus tehniliseks ära.
quote:
rookierice: Mehed, ilusad ilmad on, sõitke rattaga, motorolleriga, jalutage, kolige töökoht kodulähedale kui võimalik, käige värskes õhus, suvepuhkus veetke kuskil eksootilises vanaaegses meeleolus ja olete oma eluga rahul, ehk ka rohelusele lähemal.
Just!!! Hetkel venitan ketti ja remondin tuule jõul liikuvat veesõidukit, mille viin tagasi elektrita elukeskkonna lähistele. Ja siis ostan hobuse, see on raudselt maailma kõige suurema kasuteguriga sõiduvahend, mis arvestatava kiirusega suudab liikuda ja ka suurt koormat vedada.
Tegelikult hobust ei osta aga võiks küll. Karta võib, et meie silmad võivad veel näha hobuste uut tulemist linnatranspordis. Troska liikus sama kiiresti, kui praegune elektritramm. No ja Viimsist saab ratsutades kiiremini linna, kui autoga ukerdades.
Gibriidlehhust ökoautoks on muidugi eriline tase nimetada. Tore ja hää auto aga tema tootmiseks kuluva energiaga võiks sada korda targemalt ringi käia. Prius sama asi, igavene lahe vidin.
Aga saidi teemasse ka: pigem remontige omad vanad USA-rauad ära ja sõitke 15 toopi sajale, kui tahate ökod olla. Lisaks on see ju visuaalne nauding, kui need iludused teedel liiguvad. Nende tootmisel tekkinud saaste on Looduse poolt ammu puhastatud, kui uute pannide tootmine saastab muudkui edasi ja seda praegu, meie eluajal. Koos tekkiva tossu, maapõue uuristamise, vee kulutamise jms ning visuaalse saastega tänavatel saastab see uus kole ökokäru kordi rohkem.

Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
03.04.2007 at 15:20
madis
Hübriidautode arutelu - kiskus tehniliseks ära.
Ma ei või.. Troska liikus 40kmh ?

Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
03.04.2007 at 15:23
rasmus
Hübriidautode arutelu - kiskus tehniliseks ära.
Natukene võibolla offtopic, aga ma tooksin siia ühe kiire arvutuse mida ma igavusest ja uudishimust tingituna tegin.
Nimelt võrdleksin omavahel kolme autot, millel on erinevad mootorid, kuid sama varustustase (president): GS300, GS430 ja GS450h.
Andmed (hind, hooldused ning keskmine kütusekulu) on kõik vabalt kättesaadavad ning teades tojootade kvaliteeti ja vastupidavust teades loon eelduse, et selle kasutusperioodi jooksul (210000km) ei tule ette erakorralist remonti-hooldust.

Kahjuks ei ole siia kõrvale panna turbodiislit, mida kõik siin nii jubedasti kiidavad. (IMO kõlbab "madalapöördeline naftapress" väga hästi krusadele, traktoritele ning maasturitele, kuid sõiduautol eelistaks siiski midagi vähe vaiksemat ning ühtlasemalt vedavat, kuid see on ainult minu arvamus.) Kui keegi viitsib, palun, täiendage, ehk suudame reaalsetes igapäevanumbrites midagi võrrelda.
Niisis, peale 210000km läbimist on kulud sellised, et absoluutselt kõige odavam on väike bensukas, järgneb hübriid ning kahjuks kõige kallim on ikkagi pidada V8't. Kui nüüd jätta auto soetushind kõrvale või siis arvestada, et nende kolme turuhind langeb proportsionaalselt (mis ei pruugi muidugi juhtuda, turutrendid muutuvad ning töenäoliselt hoiab neist kolmest GS300 hinda kõige paremini) on kõige odavam pidada hübriidi.
Mis sealt (210000km) edasi saab, kurat teab ning eks aeg näitab. Kuid isiklikust vaatepunktist noore ja kärsitu mehena vaadatuna ei kannataks ma dailydriverina ühtegi autot üle aasta või kahe, samuti tarbin ma tõenäoliselt kasutusrenti mis mind sellest süümepiinast vabastab. Ja kahjuks pole see ainult minu isiklik suhtumine, vaid valdava enamuse uute autode ostjate käitumismaneer. Ilmselt tuleneb see meie maksevõimest, soosivast maksusüsteemist ning üleüldises tarbimismaniakaalsusest, kuid see on juba paratamatus.
Kui nüüd rääkida veidi madalama hinnaga poekärudest, a la Corolla, siis sellise auto puhul kehtib ka kahjuks selline reegel, et keskmise kasutusperioodi jooksul (ma ei mäleta kahjuks enam kas oli 3 või 5 aastat, aga läbisõit oli 100tkm ehk garantii lõpuni) ei tasu diisel ennast ära. Seda seetõttu, et diiselmootoriga võrr maksab oluliselt rohkem kui samaväärne bensukas ning samuti on kallim tema hooldus - kaks nüanssi mille tasateenimiseks peab üsnagi pika maa maha sõitma. Jällegi, see ei pruugi kehtida kõikide automarkide, mudelite või varustustasemete puhul.
Aga kui laiemas kontekstis vaadata, siis on Eesti suhteliselt roheline maa. Pole meil siin erilist saastet, samuti oleme me euroopa autoprügimägi, ehk tegelikult teeme rikaste lääneriikide autoromusid edasi ekspluateerides inimkonnale teene :)
Peace!

Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
03.04.2007 at 16:52
vvt
  
Hübriidautode arutelu - kiskus tehniliseks ära.
quote:
rasmus: Kahjuks ei ole siia kõrvale panna turbodiislit, mida kõik siin nii jubedasti kiidavad. (IMO kõlbab "madalapöördeline naftapress" väga hästi krusadele, traktoritele ning maasturitele, kuid sõiduautol eelistaks siiski midagi vähe vaiksemat ning ühtlasemalt vedavat, kuid see on ainult minu arvamus.)

Pole korraliku diislautoga kunagi sõitnud?

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm

Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
03.04.2007 at 19:58
rasmus
Hübriidautode arutelu - kiskus tehniliseks ära.
quote:
vvt:
quote:
rasmus: Kahjuks ei ole siia kõrvale panna turbodiislit, mida kõik siin nii jubedasti kiidavad. (IMO kõlbab "madalapöördeline naftapress" väga hästi krusadele, traktoritele ning maasturitele, kuid sõiduautol eelistaks siiski midagi vähe vaiksemat ning ühtlasemalt vedavat, kuid see on ainult minu arvamus.)

Pole korraliku diislautoga kunagi sõitnud?
Piisavalt. Erinevatega. Ka teiepoolt jumaldavate sakslastega.
Ja meelde tuleb turbolääg, uimasus, nõme hääl ja raske nina.
Aga nagu ma ütlesin, on see kõigest minu arvamus.

Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
03.04.2007 at 20:31
vvt
  
Hübriidautode arutelu - kiskus tehniliseks ära.
Nonoh, kui istusin kahesest diislist ümber kahesesse bensukasse, oli tunne, et sellel bensuka mootoril on midagi viga, madalatel pööretel ei vea üldse ja möödasõiduks lappa kaks käiku alla :rolleyes. Praegustel diislitel pole mingit turbolag'i, see oli rohkem 90ndate teema. Kui maksimummoment visatakse välja juba 1800 rpm, siis mis turbolagist räägime?

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm

Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
04.04.2007 at 08:10
rookierice
Hübriidautode arutelu - kiskus tehniliseks ära.
Turbolagi kui sellist ei ole muutuva geomeetriaga turbodel. Korralikel disladel muud peale ei pandagi tänapäeval ;)

Einevalt hübriidist tasub diisel ära tavaliselt vaid siis kui teda kasutada - paljudes riikides on kõrged aastamaksud ja soetushind on kõrgem.
Vw sharan 1.9TDI keskmine kulu on 6.5
2.0 benavariandi kulu sinna 9.5 kanti

BMW (väheke edulisem auto)
330i vs 330d samahea.

Tänapäeval muidugi hakkavad head diislid sealt kus benakad lõppevad, sellest ka põhjendatud kõrgem hind (400nm keskklassis pole mingi näitaja enam).

Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
04.04.2007 at 09:02
ervin
Hübriidautode arutelu - kiskus tehniliseks ära.
julgen ka vastu vaielda rasmusele. olen viimase aastakese igapäevaselt dislaga sõitnud ja mitte ühte halba sõna ei ole öelda. 355NM ja 120kw rokib. kiirendus on muljetavaldav, kütusekulu on väike ja ausaltöelda ei näe ma mitte mingit põhjust, millepärast ma bensuka peale tagasi peaksin kolima. samamoodi on legendid dislade käivitumisraskuste kohta sobilik saata sinna kuhu nad kuuluvad - 80tesse :D

Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
04.04.2007 at 09:06
rasmus
Hübriidautode arutelu - kiskus tehniliseks ära.
Te fikseerite end liiga palju minu arvamusele ja eelistusele. Mulle diisel lihtsalt ei meeldi - lööge või tantsu või tralli aga ei meeldi.
Point oli see, et kuigi diiselautol on teatud määral kütusekulu (liitrites mõõdetuna) väiksem kui bensukal, ei pruugi ta alati kokkuvõttes tarbijale ökonoomsem olla. Ja ma olen päris kindel, et kui kõik inimesed, kes vaagivad bensuka või diisli vahel endale reaalsed kulud selgeks teeksid oleksid paljud päris pettunud oma kujutlevast ökonoomitamisest (pätistunud rekkajuhid muidugi väljaarvata).
Ärge saage minust valesti aru, ei propageeri mingeid hübriide, veelvähem üritan kellegi usku muuta, aga kui arengumaad ka autostuma hakkavad siis meil varsti ei pruugigi muud varianti olla :(

Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
04.04.2007 at 11:04
Stealth
 
Hübriidautode arutelu - kiskus tehniliseks ära.
quote:
rasmus: Point oli see, et kuigi diiselautol on teatud määral kütusekulu (liitrites mõõdetuna) väiksem kui bensukal, ei pruugi ta alati kokkuvõttes tarbijale ökonoomsem olla. Ja ma olen päris kindel, et kui kõik inimesed, kes vaagivad bensuka või diisli vahel endale reaalsed kulud selgeks teeksid oleksid paljud päris pettunud oma kujutlevast ökonoomitamisest

Üksvahe hiljuti mingis tehnikaajakirjas oli tehtud katse nende uute, diiselmootoreid omavate autodega, et kui kiiresti sellise auto ost siis ennast ära tasub. (Oli see nüüd Autoleht või Autobild, enam ei mäletagi).
Sai ka siis puhtprofülaktilisest huvist seda artiklit uuritud ja veidral kombel need numbrid ei näidanud sugugi nii kiireid kahanemise märke, kui ehk inimene, s.t. omanik seda eeldada võib (võis).
Artiklis oli ka välja arvutatud, et kui palju peaks ühe või teise auto omanik iga päev sõitma, et see "kapotialune" väljaminekute asemel hakkaks sisse tooma ja mõne masina puhul jäi küll mulje, et sellega tuleks pidevalt ringi tiirutada- a´la 24 tundi Le Mans.
See diiselmootori äratasumisaeg võttis mõne margi puhul ikka mitu-mitu aastat aega, enne kui omaniku rahakotti hakkaks natuke vabamat raha üle jääma ja mõne auto (vist oli selleks VolksWagen) puhul ei olnud pikemas perspektiivis kütusekulus küll kardinaalselt suurt vahet, kas sõitsid sa tavalise, 2-liitrise bensiinimootoriga või 2- liitrise turbodiisliga.
Eks enamus ostab oma igapäevasõidukit vastavalt oma tõekspidamistele, aga kui oma eelmise jutu juurde veel lisada ka see mõnede eestlaste seas populaarne autovahetus (et sõidetakse mingi jupp aega ja siis proovitakse mõnda muud marki), siis mõni vend ei jõuagi seda oma auto diiselmootori tasuvusaega ära oodatagi.
Ja mõni jääbki ootama. Sest et mis liigub, see ka ajapikku kulub ja remont, olgu ta suur või väike, nõuab niiehknaa väljaminekuid.

Kuidas nende pruugitud diiselautodega lood on, see on ka igal omanikul erinev. Mõni kiidab, mõni laidab.


Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
04.04.2007 at 11:59
1 edit. Last edited 04.04.2007 at 12:00 by Stealth
vvt
  
Hübriidautode arutelu - kiskus tehniliseks ära.
Olen tähele pannud, et tavaliselt on bensiin vs diisel võrdlused vägivaldsed. Võetakse esimene bensiinimootor (harilikult on keskmisel autol see 1,6) ja diiselmootor (tavaliselt on see 2,0), seejuures on teine esimesest dünaamikalt mäekõrguselt üle. Tehakse kiire manipulatsioon numbritega ja selgubki, et ei tasu ära. Minu viletsa mälu järgi oli see katse tehtud tehaseandmega, mis nt meie liikluskultuuris on väga kaheldav metoodika. Kiirem sõit muudab bensumootori kulu tuntavalt, aga diisli oma mitte eriti. Tuleb sellest, et samasuurel diislil on poole suurem moment.

Jutt et VW diisli kulu on bensukaga samasse klassi on jutuks hea küll. Olen praktikas saanud võrrelda VW 1,8B vs 1,9TDI samas keres ja keskmise kulu vahe on peaaegu kahekordne. 11 vs 6,7 suvisel ajal (pool trassil pool linnas). Vot sedasi need rahvajutud tulevad. Kui võrrelda sama võimsusklassi bensiini- ja diiselautot, on vahe SUUR. Kui me võrdleme omavahel 1,6 vs 1,9TDI, on kergesti võimalik tõestada esimese paremust. Aga võrdlus on erinevatel tingimustel. Mis dünaamikat puudutab, siis samakubatuuriline bensiinimootor on turbodiisliga võrreldes täielik tuim loom, isegi kui andmed vastupidist räägivad.

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm

Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
04.04.2007 at 14:33
1 edit. Last edited 04.04.2007 at 14:35 by vvt
Indrek_S
 
Hübriidautode arutelu - kiskus tehniliseks ära.
Ausalt öeldes ei huvita eriti paljusi, et kas teenib diiselauto kallima hinna tagasi 100 tuhandega või 200 tuhandega.
Turbo diisel lihtsalt on võimsam ja moment tuleb kätte madalamatel pööretel. Ja see on argument, mille eest ollakse valmis 50+ tuhat auto eest enam maksma

____________________________
not done until it's done

Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
04.04.2007 at 15:28
Garfield
  
Hübriidautode arutelu - kiskus tehniliseks ära.
quote:
vvt: Mis dünaamikat puudutab, siis samakubatuuriline bensiinimootor on turbodiisliga võrreldes täielik tuim loom, isegi kui andmed vastupidist räägivad.
Kui rääkida VW sõiduautodest, näiteks Golf IV, siis 1.8 bensiiniga turbo oli 150HP. Diiselmootoriga 1.9TDI oli 130HP või 150HP (viimast Eestis esinduses ei müüdud). Dünaamika on 150HP mootorite juures suhteliselt võrdne, kütusekulu aga ei ole. Mina oma 160 HP TDI-ga (130 HP+chip) olen praegu üle 3-aastase sõitmisega kütusekuluks saanud 5,7 L/100km kohta. Momendist madalatel pööretel ei maksa rääkidagi - dünopilt näitas 1500 rpm juures 170Nm ja 1750rpm juures 240Nm. Tänaval mugavaks ja kiireks kulgemiseks pole nagu rohkem vajagi. Max vääne on kirjas minu signatuuris...
Ameerika miskine test "Hübriid vs Diisel" lõppes kokkuvõttega, et kui linnast nina natukenegi välja pista, on diisel võitja.


____________________________
Focus RS

Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
04.04.2007 at 16:02
PlyVal64
Hübriidautode arutelu - kiskus tehniliseks ära.
Ehh, Madis, see troska oli meelevaldne võrdlus:D Kuid egas praegugi trammide keskmine kiirus kesklinnas palju üle 6 km/h pole...

Diisel vs bensiin. Kui jah sõita vaid linnavahel ihuüksinda tööle ja tagasi, pole diislil suurt mõtet. Pigem pisike bensukas, on alguses särtsakam. Odavam, kergem, kulutab samapalju linnas, kokku on palju-palju odavam.
Aga kui sellesama autoga tuleb sõita neljakesti, mingisugunegi haagis sabas... või näiteks aastas paar rakse Soomes ja Euroopas teha, siis on bensiiniauto täielik BS. See on kogu autoajakirjanduse suur viga: kõike muudkui testitakse "keskmise" järgi. See on üks keskmisel õbluke tegelane keskmiselt mõtetu elustiiliga. See keskmik võib tõesti benaauto soetada ja rahul olla. Kuid paljudel on muud vajadused. Inimesed sõidavad palju pikka maad, nad veavad kogu aeg midagi, käivad mujal riigis kus diisel on palju odavam (Soomes viimased andmed 95E 20 krooksu, diisel 15!).
Üks näide mittekeskmisest inimesest on siin: turbodiisel Yaris ja treilerjaht sabas! Sellega tuldi Rootsist siia ja edaspidi käibki jaht koduõuel ja sealt viiakse seda mere äärde sõitma. Oli endalgi võimalus istuda kõrval, kui me esimest vett testisime. Kolmanda käiguga kiirendas Hendriksoni küürust üles, nagu poleks midagigi sabas. Too närakas 1,6 Golf oleks surnud selle peale... kilovatte nagu oleks aga jõudu pole! Sarnane jaks selle 1,4 jaarise diislile on Golfi 2,0 FSI'l!!! Moment 190 vs 200 ja kütusekulu vahe 4,5 vs 7,4.


Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
04.04.2007 at 17:27
Taavi
Hübriidautode arutelu - kiskus tehniliseks ära.
Püüan erapooletuks jääda :)



1. Toyota/Lexus ütleb hübriidajami akude elueaks terve auto eluea. Oleneb muidugi palju sõidustiilist, kasutustingimustest jne. Aga esimesed 97-98a tootmisse tulnud Pruised sõidavad siiani originaalakudega/hübriidsüsteemi komponentidega säilitades algse kütusekulu ja läbisõidud nendel autodel on 200.000+ miili. Need faktid on vast parimad näited tootja lubatud akude kestvuse taga.

2. Diislisõprade väide: hübriidide tegelik kulutus on suurem kui tehase lubatud andmed. Tegelikult kõik sõltub sõidustiilist. Olgu siis tegemist bensiini-, diisel, või hübriidmootoriga. Olen väga paljude disladega liigelnud lühikesi otsi, enda igapäevasõiduk on aasta aega olnud saksa disla (99a 1.9TDI-PD 85kw manuaal Passat). Võtab täpselt nii nagu vajutad. Meelega ökotades, gaasipedaalile õrnalt hingates, käiguga pidurdades, 1800rpm pealt käiku vahetades, hõredas linnaliikluses veeredes tulebki see diislisõprade kiidulauludes tihti kuuldud väike linnakulu kui õhutemp on üle +5C - see on ca 6.4-6.8L. Hommikul külma mootoriga miinuskraadidega(-10-15C) tihedas liikluses sõeludes lühikest otsa on linnakulu 9.5-10L. Maanteel 90kmh autopiloodiga sõites möödasõite tegemata on maanteekulu tõesti 5.0-5.5L. Maanteel 120kmh + möödasõidud pane kulule kohe liiter otsa. Point selles, et diisel pole mingi imeloom, kulu varieerub ülalmainitud numbrite vahel. Igaüks saab rõhutada meelevaldselt kas siis neid ülemise või alumise otsa numbreid, vastavalt sellele mida tõestada on vaja. Täpselt sama lugu ka hübriididega.
Olen sõitnud väikse otsa uue E90 330d BMW-ga ja ka 320d-ga. Suurem mootor oli automaadi otsas, väga meeldivalt ja sujuvalt väänas, kuid isegi maanteekiirustel käiguvahetustel oli lag küll minimaalne, kuid mitte olematu. Täiskiirendustel diisli hääl täiesti olemas, mingist haudvaiksest luksusmasina mahedast helist oli asi siiski kaugel, kuid samas ei häirinud ka(uus mb 320cdi mootor pidi väidetavalt oluliselt vaiksem olema, esimene mis tõesti on sama vaikne nagu V6 bensiinimootor samas keres, ise pole sõitnud). 320d manuaal läägis rohkem ja ei olnud nii sujuv kui suurem bemmi disla, kuid kõrge käiguga väänas maanteekiirustel hästi. Mida saab bmw kiituseks öelda - pöördemoment oli mõlemal mootoril suht laias pööretevahemikus saada 2k-4k. Euroopas popid VAG 1.9 (kõik nii vanematel volkkaritel kui uuematel 04-05 Audidel olevad tippversioonid) dislad on selles osas väga nõrgad, kogu elu käib 1k rpm ulatuses - 2-3k. Madalamate käikudega linnas on suhetliselt frustreeriv sõita - pärast 3k rpm sõidaks auto nagu seina, võhm saab väga järsku otsa. Sõidunauding kui selline on üldse olemas ainult maanteekiirustel.

3. Loomulikult ka hübriididega on kogemust parasjagu :) RX400h (tühimass 2t, arvuti juhitav 4WD ja automaat (variaator)). Kui auto 2005 suvel müüki tuli, siis proovisin kõik sõidustiilid läbi. Esiteks rullnokastiilis ebaviisakas sõelumine (tagantjärgi vabandades). Foori tagant tugev kiirendus, kiired möödasõidud, agressiivne sõelumine ja süstimine. Kulu oli linnas 10.8-11.2L. Teise variandina rahulik liikluseeskirjade järgi kulgemine. Kulu linnas 9.3-9.5L. Liiklus keskmise tihedusega. Auto oli uus, sissesõit tegemata. Tehas lubab linnas 9.1. Maanteel kruisiga sõites tuli 100kmh kiirusel kuluks 7.8L. Tehas lubab 7.6L. Kõikide nende numbrite juures on 0-100 aeg 7.6sek, 3.0d maasturid sinna kiirenduse klassi veel ei astu ja isegi kõige moodsamatel 3.0d dislamaasturitel on võimatu ülalmainitud linnakulu numbreitele lähedalegi saada. Samas maanteel on kulunumbrid suhteliselt võrdsed. Hübriidmaasturi 0-100kmh kiirenduse number ei räägi veel kogu tõde. Hübriidi eelis tulebki just liikumise pealt kiirendades, kus variaator ei pea erinevalt tavalisest automaadist käike alla lappama, et kiirendada ja ei pea käike üles vahetama pikema kiirenduse ajal. Murdosa sekundiga saada olev sujuv elektrimootorite suur pöördemoment annab hetkelise ilma mõttepausita kiirenduse ja kogu põhjagaasiga kiirenduse vältel on see suur vääne koguaeg katkematult saadaval. Käiguvahetuse momendid variaatoril puuduvad ja kiirendamiseks mootori nö õigesse pöörete vahemikku saamine on hübriidiga sõites täiesti võõras mõiste. See on tunne mida omanikud rõõmsalt õhinal kiidavad ja millest diislilembelised hübriidi skeptikutest autoajakirjanikud eriti ei kirjuta.

Hiljuti rääkisin just inimesega kes sõitis GS450h-iga Poolast Tallinnasse pisikene 80kmh piiranguga tagavararatas autol all, riskis veidi ja hoidis kiiruse kruisiga koguaeg 90kmh kandis. Keskmine kulu maanteel 6.6L. Pole paha suure 1.8 tonnise sedaani kohta mis 0-100 läheb 5.9sek.

Ma ei oska muud öelda kui, et võimsa hübriidautoga peab ise sõitma, siis saab aru miks sõidutunne tavaautoga võrreldes niivõrd erinev on. Tuleb teha reaalne vanaema vs rullnoka linnakulu test, et hübriidide tegeliku kütusekulu teemal sõna võtta.

Hübriidautosid mis Eestis uuena arvele võetud on tõesti ca 200tk.

Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
04.04.2007 at 22:39
2 edits. Last edited 05.04.2007 at 06:52 by Taavi
vvt
  
Hübriidautode arutelu - kiskus tehniliseks ära.
Oli 99 81kW Passat Variant TDI, manuaal, onoff kondiga. Kütusekulu Tartusse jõudmiseks (keskmine kiirus ca 100) oli suvel ca 4.5. Linnas (Tallinnas) suvel 7,2. Keskmine kütusekulu suvel 6,7, linnakulu talvel pole kunagi saanud üle 9. Kui möödasõitudeta on sul maanteel üle 5, siis revideeri sõidumaneeri või tee auto korda. Enne ja peale seda olid kahese bensumootoriga japsid, võrrelda polnud midagi. Volkar igas mõttes vaiksem, paindlikuma minekuga ja umbes poole ökonoomsem. Polnud haruldane, et hilja õhtul trassilt tulles läbis terve linna viienda käiguga. Mootor oli piisavalt jõuline, et vedas 1 käiguga autot jalakäija tempoga jalg gaasilt maas ilma katkumata. Kohalt on võimalik võtta tasasel kõval teel ilma gaasi andmata, lased lihtsalt siduri sujuvalt üles ja läheb. Mis miinusena on - Soomes käies, kus kiirteel on 140 tavaliselt sees, jääb mootoril võhma väheks ja kütusekulu lendab üles, kuid üle 10 pole ma sealt suutnud saada. Sõidan üldiselt keskmises tempos, ei veni - kuid ka ei paaruta. Ahjaa, talvel ei lähe see sahver heasti soojaks. Kogu armastus.

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm

Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
05.04.2007 at 08:42
2 edits. Last edited 05.04.2007 at 08:54 by vvt
ivoalaska
 
Hübriidautode arutelu - kiskus tehniliseks ära.
Jutu jätkuks...http://www.delfi.ee/news/paevauudised/eesti/article.php?id=16060969

Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
30.05.2007 at 11:40
Vanaisa
  
Moderator
Hübriidautode arutelu - kiskus tehniliseks ära.
hea uudis siis kah


____________________________
KÕIK KASTIRATASTELE, SELTSIMEHED!!!
:evil

Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
28.12.2007 at 18:39
tqhq.ee foorum : Vaba teema : Hübriidautode arutelu - kiskus tehniliseks ära.   1 2 3  
Log in: Username: Password:
Account recovery
 
© tqhq.ee 2000 - 2024.