Poster |
Message |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
Jesper |
Ringraja rahvaklass?
Ja kas 1:07 ei olnud lisaks mitte terava shikaaniga?
Edit: samas peaks Escort mõnevõrra kergem olema kui Super 1600 miinimumkaal (980kg neljaklapimootoriga, 920kg kaheklapimootoriga, mõlemad koos juhiga). |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
08.08.2006 at 15:49 |
1 edit. Last edited 08.08.2006 at 16:51 by Jesper
|
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
vvt |
Ringraja rahvaklass?
Paljude säästuklasside farsistumisele on kahtlemata suureks toeks eestlase natuur - niisama sõitmise asemel on tingimata võita vaja (selleks pühendab eesmärk abinõu) kui ka sovietiaegne rahvuslik kavalus - peta seal, kus petta annab. Ehk on sellega ka seletatav, miks mujal püsivad klassid aastakümneid ja siin ragistavad kohtunikud/osalejad juba ideefaasis ajusid, kuidas teine pool üle trumbata. Igasugu piirangute seadmine on deklaratiivne, kui puuduvad võimalused asju reaalelus kontrollida.
Edit: kopeerin näite mosseliiga tingimustest (mootori peatükk). Terastele inseneridele kodune ülesanne - loetlege vähemalt 4 võimalust reeglite piires mootori võimsust nii 15 hj suurendada
III Mootor
Lubatud kasutada ainult UMZ-412 või vanemat tüüpi mootorit. Kubatuuri suurendamine üle 1478 cm3 lubatud ainult remontkomplekti paigaldamisega. Maksimaalne kolvi läbimõõt 83 mm.
Lubatud on kasutada ainult järgmisi karburaatoreid: K-25, K-25A, K-44, K-59, K-126, K-126N, K-126P, 2101, Osoon, Daaz 2140 ja Daaz 412.
Igasugused ülelaadimisseadmed on keelatud. Keelatud on ka nn. keemiline ülelaadimine (naerugaasi, vee vms. lisamine kütusesegule).
Küünlad ja küünlajuhtmed on vabad. Muu süütesüsteem peab olema originaalne muutmata kujul. Kasutada tohib ainult mehhaanilise katkestiga süütesüsteemi. Süütepooli asukohta tohib muuta.
Väljalaskekollektor peab olema originaalne ja muutmata, summuti on vaba kuid tuletoru peab jälgima esialgset kuju kuni ühinemiskohani. Tuletoru ja summuti ühenduskoht, samuti summuti väljund (s.t. tagumine ava) peab olema originaalse koha peal.
Sisselaskekollektor, generaator, kütusepump ja jahutussüsteem peab olema originaal ja muutmata. Elektriline või termosiduriga jahutusventilaator on keelatud. Jahutusventilaatori tiiviku labade muutmine on lubatud.
Kasutada tohib ainult originaalklappe, nookureid ja klapivedrusid. Klapivedrude jäikuse muutmine mistahes vahenditega on keelatud. Nookurite muutmine on keelatud.
Kolvigrupi komponendid peavad olema originaalid, nende tasakaalustamine on lubatud. Keelatud on väntvõlli ja hooratta kergendamine. Kolbi tohib tasakaalustada metalli eemaldamisega altpoolt kolvisõrme. Väntvõlli maksimaalne käik on 70 mm.
Kasutada võib ainult originaalnukkvõlli muutmata kujul. Kasutada võib ainult originaal nukkvõlli ketiratast, ketiratta võib muuta reguleeritvaks. Väikeseerias tehases või välisriikide diilerite poolt paigaldatud nukkvõllid on keelatud.
Õhufiltri korpus peab olema originaalne. Õhufiltri korpuse ja/või selle kinnituste muutmine õhuvõtu parandamise eesmärgil ei ole lubatud. Õhu filtrini juhtimiseks täiendava lõdviku kasutamine on lubatud.
Väljalaskesüsteem peab olema terve, lekketa ja vigastusteta. Summuti müratase peab vastama Eesti Vabariigis kehtivale keskkonna ministri määrusele(hetkel nr.51 - 12.06.2003), mille kohaselt võib see olla maksimaalselt 82 dBA/tühikäigul.
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
08.08.2006 at 15:55 |
3 edits. Last edited 08.08.2006 at 16:14 by vvt
|
PlyVal64 |
Ringraja rahvaklass?
Aare, 100% tõsi. Ehedaim näide MosseLiiga. Eestlastele on tegelikult täiesti mõttetu püüda mingit odavat asja tekitada, see lihtsalt ei lähe läbi. Alati leidub tegelasi, kes igakülgselt püüavad "aretada" ja oma rahakoti paksust maksma panna. Samas ei olda nõus võidusõidu nädalavahetuse eest välja käima viiekohalist numbrit, kus maksja asi on vaid sõita. Nii suri välja Yaris Cup. Eestlane kulutab oma aega ja raha iseendale poolkõva tranduleti ehitamisele selle asemel, et minna ülikonnas kohale, tõmmata kombe selga ja sõita härrasmehe kombel võidu. 20-30K üks võistlus, ütleme siis aasta eelarve kuni 150K/5-6 võidusõitu. Seda korraliku uue tehnikaga ja korraliku hooldusega. Pigem maetakse sama raha kohati jaburdusse, kulutatakse meeletult tunde aretamisele aga tulemus on ikkagi küsitav.
Ja siin on Sul jällegi õigus: Eesti autosport on 90% ulatuses koosnenud igasugustest mehhaanikutest jms kaadrist, kes Vene ajal "varastasid" töö aega ja materjale ning muudkui aretasid. See mentaliteet on kestnud tänaseni, õnneks on asi paranemas. Lootus jääb, et uus põlvkond vaatab oma prioriteedid üle ning äkki tekib selline hulk rahakamaid noori, keda absoluutselt ei huvita mootori sisu, vaid kes tahavad sõita võidu. Härrasmehe kombel, võrdsetes tingimustes ja iseenda rõõmuks. Alles siis lõppeb see aretamine ja ärategemine, kui radadele ilmuvad insenerid, arstid, õpetajad, direktorid, rantjeed jpt ning mutrimehed teevad seda tööd, mida nad kõige paremini mõistavad. Seda viimast suuremates tiimides palgatööna rendiautode kallal. |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
08.08.2006 at 16:27 |
|
devilc
Moderator |
Ringraja rahvaklass?
Priit, Yaris Cupi nädalavahetus oli 40K (ärme mingil hetkel tehtud soodukaid siin arvesta). Seda eeldusel, et auto täiesti terveks jäi, mis ringrajal võrdsete kereautodega ja terve hooaja kontekstis pole kindlasti mõistlik eeldus. Kui kuhugi vastu sõitsid, siis omavastutus oli vist 70K ringis.
Ehk siis ca 300K võis olla hooaja maksumus. Ja seda totaalselt igava ringrajaautoga (jah, tean küll, et adrenaliin kompenseerib nii mõndagi). Seda ilma testideta. |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
08.08.2006 at 17:54 |
|
rustang Moderator |
Ringraja rahvaklass?
quote: Lembit: Paar-kolm sekundit on kindlasti ka veel tihendi lihvimisega saavutatav.
Ja viola. Sõites pärnus aega ca 1.03-1.04 ja kui auto kestab, siis oled baltikatel reaalselt ka poodiumikohtadeks võimeline. 1.02 on pigem ikka selline kvalifikatsiooni võitmise aeg hetkel Super 1600's.
Lootus jääb, et nii vana tihend on veel lihvitav Minu põlvkonnale sobiks pigem mingi historicu-laadne dzentelmenide võidusõit aga Soome Historicu harrastusklass Roadsport oleks vist kokkuvõttes veel kallim kui S1600. Siiski mõttes kulusid kokku lüües ei näe ma varianti kõrvalise abita kõik "vajalikud" FIA-templiga kütusepaagid ja aluspüksid (jne jne) osta.
Mis puutub miinimumkaalu (980) siis tõepoolest, pigem on vaja ballasti lisada - samas sellega saaks kaalujaotust õigemaks ajada.
Ühesõnaga - auto vastavusse viimiseks vajalik knowhow oleks nagu olemas aga finants jätab soovida. |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
08.08.2006 at 20:09 |
|
devilc
Moderator |
Ringraja rahvaklass?
Vaatasin vahepeal sisse Super1600 tehnilistesse tingimustesse ja mulle jäi küll mulje, et piiratud pole seal pea midagi - näiteks mootori juures peavad olema plokk ja plokikaas "visuaalselt äratuntavad", kõik muu on vaba, nagu ka käigukast ja paljud aerodünaamilised lahendused. Ehk siis räige papi sissepanemisega (12K RPM mootor, tippkast, proffide poolt loodud aerodünaamika jne) võib ka poolkõva sõitja selle klassi vähemalt paberil suhteliselt kergesti võita. |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
08.08.2006 at 21:34 |
|
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
Jesper |
Ringraja rahvaklass?
See vabadus mootori osas on mitme otsaga asi, sest kui nõutakse stocki või stockilähedast mootorit, siis võidab automaatselt see, kes suudab poest ägedama-kallima masina toorikuks osta. Nende reeglitega on õhema rahakotiga sellidel vähemalt mingi võimalus oma veeuputuseaegset tehnikat viilides-puurides vahet vähendada.
IMHO ei ole harrastajale Super1600 puhul probleemiks niivõrd tehnika hind, sest paljusid valmislahendusena ostes kalleid asju saab kompenseerida oma tööga. Turvavarustus tuleb muidugi osta (ja on kallis), aga see ei vanane väga kiiresti, nii et see kulu jaotub üsna pika aja peale. Valusad on just otseselt võistlemise kulud, näiteks rinkaetapile tüüpilise ~200 euro suuruse osavõtutasu eest saab neid Rustangi mainitud aluspükse vähemalt kaks paari |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
08.08.2006 at 23:26 |
1 edit. Last edited 08.08.2006 at 23:34 by Jesper
|
PlyVal64 |
Ringraja rahvaklass?
Ander, oli jah 40K aga eks ole see tingitud ka vähesest osalejate arvust, vähestest võistlustest jne. Massi on vaja, see viib ka hinna alla. Lisaks saab sarnast klassi teha veel odavama auto peale, kui vaid tahta. Yaris ei ole just kõige odavam toorik. Näiteks Logani peale, mis Saugal täiesti üllatas. Pidurid olid igal juhul paremad, kui uuel Passatil. Too 1,6 oma 90 jõuga on täiesti arvestatav tegija, kui üleliigne jura välja loopida, puur ja üks kerge iste paigaldada ja väljalase vabamaks teha. Poes müüdav kaalub 980 kilo, ringraja auto kaal võib tulla sinna 1000 kanti. Renault' mootorisse usun ma aga rohkem, kui mistahes Toyota omasse, kui me räägime autospordist ja väikese töömahuga vabalthingavatest padadest. No ja 5 aasta tagune 40K oli ikka midagi muud, kui täna sama raha. Seda just elatustaseme ja muude hindade suhtes.
Pisike copy 2003 aasta uudisest:Yarise sarjas sõitvatele autodele on rangelt ette määratud tehnilised tingimused, mis teeb taseme ühtlaseks ja pakub publikule haaravat vaatemängu. Mootori lubatud töömaht on Yarise sarjas kuni 1299 kuupsentimeetrit, võimsus 115 hobujõudu ja tippkiirus 160 km/h. Samuti on tänase päevani turvatesti NCAP liider Yaris võidusõitjale igati turvaline. Asjaolu kinnitab fakt, et kuigi väiksemaid avariisid tuleb võidusõidus ikka ette, pole pilootidega midagi tõsist juhtunud.
Ettemääratud nõudmised on ka põhjuseks, miks Yarise võidusõidumudeli hind jääb küllaltki mõistlikule tasemele ehk 300 000 krooni kanti. Lisaks sellele kulub võidusõitjal hooajal veel 120 000-150 000 krooni reisimisele, ööbimisele ja muule säärasele. Neil, kel taolist summat kohe võtta pole, võivad auto kas liisida või siis mõneks üksikuks sõiduks rentida. Tumedaga on märgitud kohati absurdsed numbrid. Muuseas, hollandlased juba sõidavad Loganitega endurance'i: DACIA LOGAN CUP CHALLENGE. Hooaja kulu 15K eurosid. MA ei kujuta ette kuidas saaks 119K letihinnaga autost teha üle 200K maksvat masinat, kui autospordiga tegelev klubi saab veel käibeka ka tagasi kogu ostetavalt mudrult(põhivara).
Ses suhtes Sul õigus, et selline trandulett on absoluutkiiruses ja ringiajas aeglane. Aga samas juhul, kui rajal oleks 15-20 väga võrdset autot, unustad kiiresti aegluse. Sama kehtib ju ka hobikardi kohta. Ringraja mõte on ju olla konkurentidest eespool, absoluutne kiirus ei ole seal oluline. Ma juba kunagi kirjutasin: Rootsi Camaro Cup'i parimast ringiajast kiiremad on vaid vormelid, mõnel eriti käänulisel ja sirgeteta radadel ka Super2000. Aga Camaro ei ole ju tippklass? Ringraja mõistes on see klass täielik amatööride säästu võidusõit. No ja usun, et Sind rahuldaks rohkem oma uue Golfiga viie täpselt samasuguse ees OT'l parem ringiaeg saada, kui Mazdaga "omas maailmas" 39 sekundit sõita.
Dragrace on ainuke tehnikaspordi ala, kus sõidetakse absoluutsele kiirusele(ajalisele ja kiiruslikule). See on eesmärk. Igal muul alal on parim aeg/suurim kiirus mingil ringil või punktis vaid üks üliväike märge, oluline on olla esimesena kohal ruudulipu all.
Kui aga eesmärk on ringradade absoluutsed rekordid, tuleb sõita vormeliga. Seejuures pidavat vormel meie lähikonna tasemel olema kordi odavam, kui kiire kereautoga mässata.
Veel OT. Tolle ringraja asja juurde jõuame siin ikka ja jälle Sai juba ennegi räägitud, oleme siin arutanud siluettautode sarja teooriat. FIA reeglitele vastavale turvapuur-toruraamile ehitatud plastist kereauto made in estonia(Funnyde sarnane asjandus). Kaalu pea samapalju, kui vormelitel(vast 100 kilo rohkem) ehk kiirust on ka 100-150 jõuga piisavalt. Odav mootor, odav kast, odavad silladetailid, monotüüpsed odavad vedrustused ja mõistlikus hinnas pidurid. Ainus kallis race-tehnika olekski turvavarustus ning näiteks 13" vormeli slikid. Reguleerida saad vaid jookse ja monotüüpset aerodünaamika paketti, mis tegelikult on ebavajalik(vormel Ford). Rex R10 kõige esimene isend oli selline ja Lada mootoriga liikus päris kiiresti. USAs on siluettautod väga populaarsed, odavad ja väga kiired amatööride sõidukid. Tegelikult on ju ka NASCAR siluettauto ja vaat kui populaarne ta on. Või siis Legendsid...
Aga ma juba kujutan ette, kuidas leitakse miljon põhjendust, miks Eestis ei saaks sellist sarja käima. Peamine on aga kindlasti paar posti eespool välja öeldud eht-eestlaslikud suhtumised. Ja jumala eest ei ole mitte üks "endast lugupidav" tegelane nõus võidu sõitma Loganiga... |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
09.08.2006 at 02:08 |
|
Raceboy |
Ringraja rahvaklass?
Paljuski ongi tegu sellega, et soovitakse sõita konkreetse margiga, ja mingil juhul taatsiate ja looganitega.
Yaris Cup'i suremise põhjuseks oligi kallidus. Samade omadustega auto ehitamiseks ja korrashoidmiseks kulub oluliselt vähem raha, kui iga võistluse eest 40K + omavastutus (sest ega seal kellaga võidu sõidetud).
Sellisena, kui Lätis, oleks klass ilmselt toimiv: mootorid "kinni" ja pitseeritud, vahetus võiks toimuda vaid rikke korral ja tehnilise loal vms.
Kubatuuri ja lisakaalu lisamine on samuti toimiv lahendus, nüüd jääkski siis viimane asi: rehvivalik. Lätlaste puhul on asi tänavarehvidega ilmselt seepärast, et enamik sõitjaid pole väga kogenud ja tänavarehv andestab rajal tehtud vead veidi kergemini siiski, kui slikk.
____________________________
www.vems.ee |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
09.08.2006 at 07:30 |
|
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
vvt |
Ringraja rahvaklass?
"mootorisport" ja "odavus" on nii suured antonüümid, kui veel olla saab. Mootorisport saab olla ainult kas kallis või väga kallis. Ja lõppkokkuvõttes, lolli kõrvaltvaataja jaoks tundub ringrajasõit püsivat rohkem käputäiel fanaatikutel a'la Soomer kui laiadel massidel.
Odav on asi kuni rahvasprindi tasemeni, sellest hetkest, kui läheb asi kontaktini, võib kohe kõik arvud kahega korrutada. Pluss ega mingite daatsialoganite kasutamine algmaterjalina säästu suurt ei anna, sest kahjuks sellise struktuuriline vastupidavus on tugevasti võrdeline auto hinnaga. Loganil ei pidavat isegi stabilisaatorivarrast olema kokkuhoiu mõttes..?
Odav on Nõmmel jooksmine. 300 kroonised tossud ja 500 kroonised dressid on investeering. Kas üritus a'la mosseliiga ringrajasõidule laiemalt midagi annab, on iseasi-pigem tehke rinkasari Mosse Super Touring ja eestlase leidlikkusega on kunagised Aava mossed hale vari selle kõrval, mida siis liikumas näete
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
09.08.2006 at 08:05 |
1 edit. Last edited 09.08.2006 at 08:06 by vvt
|
Lembit |
Ringraja rahvaklass?
Priit, esimese asjana on Sinu kirjeldatud klass juba olemas: B1600. Selle populaarsus on muidugi silmipimestav. Oskad äkki seletada, miks ei ole sinupoolt väljapakutud Dacia Loganeid (või mingeid muid autosid) selle klassi reeglite järgi juba massiliselt rajale toodud?
Tegelikult jääb täiesti arusaamatuks, kuidas muidu mõistlikele inimestele (Sina, Klaar, Kiisa, jne.) ei jõua kohale olulised põhipunktid, mis toob sõitjaid rajale ja mis mitte.
Standardklass ei too. Pigem tooks klass, mille filosoofia oleks "anything goes". Kuidas seda defineerida ja tehniliste tingimuste osas kokkuleppida: mina ei tea. Kui teaks, oleks ammu juba väljapakkunud. Super1600 on väga lähedane sellele ja uued võidusõitjad tulevadki sealtkaudu.
Katsuge ometi aru saada, et kui hooaja maksumus standardklassi Daciaga oleks mingi 150k EEK, siis selle raha eest saab poodiumikoha tasemel esineda ka Super1600 klassis. Ja viimases on sisenemislävi veel tunduvalt odavamgi. Ja need sisenejad on noored inimesed, kes teevad seda iseenda rahaga, mitte sponsorpapi arvelt. 150k++ välja käia võidusõiduauto eest, kui oled vanuses 20 - 25 a, ei olegi nii lihtne, kui esmapilgul tundub
Ja Ander, loomulikult saaks miljonieelarvega Super1600 klassi kinni panna. Saaks sisuliselt kõik baltikumi klassid kinni panna (2006 Radical SR3 maksab ca 1MEEK). OK, vormelit ehk mitte. |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
09.08.2006 at 09:01 |
|
Indrek |
Ringraja rahvaklass?
quote: Lembit:OK, vormelit ehk mitte.
Vormel on üks odavamaid klasse üldse. |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
09.08.2006 at 09:47 |
|
Kaido |
Ringraja rahvaklass?
Minu meelest on Super 1600 ebapopulaarsuses süüdi liiga vabad tehnilised tingimused, sama asi on saatuslikuks saanud ka GT klassile. Superi tingimused lubavad rajale 50 000 maksva auto ja selle kõrvale rohkem kui miljonikroonise paugutaja. Klass saab olla odav vaid siis, kui kõik tähtsamad sõlmed on plommitud ning kasutatakse vaid üht tüüpi rehve, olgu nad siis tänava- või võistluskummikud. Põhimõtteliselt tuleb keelata igasugune arendus ja viilimine, siis on asi valmis.
Rahvaklassist on lugu muidugi kaugel, kuid kõige reaalsem oleks luua vaatemängulise võistlusklassina NEZi piirkonnas ühtne Honda Challenge - mitmetes meid ümbritsevates maades on see klass olemas, me saaksime osaleda vastastikku võistlustel ja samuti oleks võimalus osta-müüa võistlustehnikat. Baltimaid, skandinaaviat ja Venemaad väisav võistlussari põhineks standardautodel (praegu Honda Civic Type R) üksikute mõõndustega ja sellisel tiitlil oleks ka kaalu. Ühe teise, sellisele klassile vastava skeemiga võistlusklassi kallal läheb kohe samuti töö käima. |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
09.08.2006 at 09:53 |
|
Lembit |
Ringraja rahvaklass?
quote: Indrek: quote: Lembit:OK, vormelit ehk mitte.
Vormel on üks odavamaid klasse üldse.
Ander ütles "poolkõva sõitja poolt paberil lihtsalt võidetav". Kui palju see TT uuem vormel maksis ja kes viimase etapi siiski võitis?
Minuarust ei vasta see eriti kirjeldusele. Eestis on vormeli võitmiseks vaja selgelt rohkemat, kui "poolkõva sõitjat" ja palju pappi.
quote: Kaido:Minu meelest on Super 1600 ebapopulaarsuses süüdi liiga vabad tehnilised tingimused
Ma ei saa päris täpselt aru, mida sa pead silmas ebapopulaarsuse all?
Viimane nädalavahetus Pärnus (numbrid tulemuste alt MyLaps lehelt. Võin eksida):
Super1600 - 14 osavõtjat (10 eestist)
B2000 - 6 osavõtjat (3 eestist)
F-Baltic - 8 osavõtjat (6 eestist)
Baltic GT - 10 osavõtjat (4 eestist)
Ma ütleks, et Super1600 on ülekaalukalt osavõturohkeim klass. Kas sa pidasid silmas populaarsuse all midagi muud?
Aga hinnast rääkides, on kaks hinda:
1. Võistlustele pääsemise hind
2. Võitmise hind.
Standard viib teatud juhtudel allapoole hinda nr 2.
Vabamad reeglid viivad allapoole hinda nr 1.
Et mida siis eesti võidusõidule rohkem vaja on? Kas rohkem võidusõitjaid ja pikemat stardirivi või tihedat rebimist 3 standardauto vahel? |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
09.08.2006 at 10:32 |
|
Kaido |
Ringraja rahvaklass?
Nõus, klassis Super 1600 on palju võistlejaid, aga sugugi mitte igal etapil. Minu jaoks oleks sari populaarne siis, kui igast Balti riigist oleks osalejaid 10 ja kvalifikatsioonist pääseks edasi 20 paremat - ühesõnaga - et rajal tekiks selline pilt, nagu Läti rahvuslikus klassis üksi.
Eesmärk oleks tõesti pikk stardirivi ja tasavägine heitlus, minu meelest mahub eesti sugusesse riiki ära 2 võistlusklassi, äärmisel juhul kolm (räägime kereautodest). See on kõigest minu arvamus, kuid tulevikus võiks meie radadel olla miski tugev standardklass, siis näituseks toosama Super 1600 (millel tiibu veidi kärbitud), GT ja vormel. Viimase elujõulisuses pole ma aga eriti kindel. |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
09.08.2006 at 11:18 |
|
PlyVal64 |
Ringraja rahvaklass?
quote: vvt: "mootorisport" ja "odavus" on nii suured antonüümid, kui veel olla saab.
Aare, mootorisport on ODAV sport. Seda päris tõsiselt kohe. Kõige kallim sport peale F1 võidusõitu on purjetamine, seda ka Eestis. Ja pole ka korraliku kaatri omamine ning sellega sõitmine odav lõbu. 40 liitrit tunnis on täiesti tavaline kulutus, suurematel ja uhkematel kaatritel juba 100 liitrit ja rohkemgi. Aga loe kokku, palju selliseid Eestis on? Uskumatult palju.
Juba ainuüksi pisike tasemel svertpaat maksab100K+, pisut suurem 300-500K ja vähegi arvestatav avamerejaht 1,5M kuni sajad miljonid kroonid. Näiteks võiduvõimeline Optimist maksab 40-50 tuhat. Selle aasta Eesti Avamerepurjetamise Meistrivõistluste stardis umbes kümmekond uut ja tuliuut jahti, millede hinnad on teiselpool 2M krooni. Seda ilma purjedeta, mis omakorda maksavad ühe vormelauto kahe hooaja kogukulud koos auto ostmisega. Autosportlastel, kes hädaldavad oma hobi kalliduse üle, soovitan tulla 23-24 september Piritale vaatama Melges24 klassi võistluseid ja mõtiskleda neid pisikesi racereid vaadates selliste numbrite üle: uus tipptootja võiduvõimeline jaht 1M, komplekt purjeid 90T aga neid läheb vaja vähemalt 2 komplekti, sinna juurde treiler, vedamine, sõiduvarustus, hooldamine jne. 5 aastat vana jahi eest küsitakse u. 600T krooni koos paari komplekti purjedega...
Seejuures ei ole mootorispordil väga suurt vahet purjetamisega(natuke siiski on): ka seal on kapten see, kes otsustab ja sõidab, ülejäänud mehed teevad vaid musta tööd. Nojah, saavad kaasa sõita, mida autospordis mehhaanikutel ei ole võimalik
Lembit, raha on Eestis nagu muda. Kuid miski vägi ei meelita raha autosporti. Ralli on teine teema, ringrada, kui ülikõva reklaamikanal mujal ilmas, võiks seda teha. Kuid kui pole rada ja võistluseid, pole treeningu tingimusi, ei ole ka raha. Odav või kallis, see on viimane oluline asi. Enne seda on kõik muu. Linnarajad, seal sõitvad odavad monotüüpsed ja vaatemängulised klassid mida täiendavad üksikud kallid ja kiired klassid. See toob rahva raja äärde(nagu Linnaringile tõid Legendsid), see toob sisse raha mis tekitab TV võimaluse, see toob sponsorile kontakte ja nii see asi käib. Väga lihtne ja seda teavad nii Klaar kui Kiisa samahästi, kui mina. Siin pole vaja jalgratast leiutada, see on ammu enne meid leiutatud. Ringrajakomiteel jääb leida võimalus võimalikult suur hulk monotüüpe rajale meelitada ja mõni võistlus mujal, kui mõttetul Saugal korraldada. Aga too viimane on jällegi peaaegu ilmvõimatu ülesanne. Kaatrite ja jahtide jaoks on olemas meri ja paar järve, tehnikasportlasele peaaegu mitte midagi. Nii leiavadki inimesed ja raha üldiselt üha enam endale sellise hobi, millega saab kogu aeg tegeleda. Selleks on kujunemas vesi. Talviseks jäärajaks on neil inimestel niisamagi pädevad autod olemas, suveks ei mõtlegi keegi endale võidusõiduautot muretseda. Sellega ei saa ju kusagil sõita, näiteks teisipäeva õhtul minna teha tunnike-kaks trenni.
Nii on olnud Eesti tehnikasport viimased 15 aastat fanattide ajada, nii jääb see veel kauaks ajaks. Vaba raha voolab sellest aastast alates kümnete miljonitega merele ja tsiklitesse, mõne milli jagu on seda ka radadele jõudnud. Märtin tõi kaks autot, Saluri ja Ahu ühe ning Pilve tõi asfaldile ühe aparaadi. Lisaks Erkki ja minu arvutusel on kogu selle aasta tipptehnika saldo. Kui siia nüüd lisada ka Roul oma Viperiga ... vist ainus seda masti mees, keda autosport kümnetega hädasti vajaks.
Kui juba maismaa ja mere võrdlemiseks läks, siis veel üks tähelepanek merelt. Viimasel ajal on palju ostetud juurde veesõidukeid selliste inimeste poolt, kes on sõprade "abiga" ära rikutud. Võetakse merele kaasa, üks, kaks, kolm korda ja varsti ongi endine "tavaline" madrus jahimüüja ukse taga endale isiklikku asja ostmas. Täpselt sama peab tegema ka autospordis. Laskma mehe auto rooli ja seda alguses tasuta. Las testib ja proovib. Äkki hakkab meeldima?
Minule näiteks on hingel siiani vormel, kaks aastat tagasi uurisin ikka päris põhjalikult Euroopa müügikuulutusi. Aga ma sain endast võitu ja seda just selle põhjendusega, et kusagil ei ole sõita. Kasvõi niisama sõita, iseenda rõõmuks ja treeninguks nautida kurvis ülekoormust. Võiduajamine polekski olnud eesmärk. Vormeliga isegi Saugat sõita oli minu elu parim neljarattalisega sõitmise kogemus. Kuid päris huvitav oleks proovida ka Yaristega pundis nühkida. Samamoodi oli viimasel kohtumisel "Afro"Pesur endast väljas: persse see dragrace, vormeliga tuleb sõita! Ju oli Amperi pere Eero miskisse kitsukesse kokpitti pressinud Olles Eerot kurvi sõitmas näinud, siis mina tõsiselt loodan teda ka võistlusrajal näha. Ma pole väga kindel, et Vallbaum või Popov "Liivimaa parimad ratsutajad" on |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
09.08.2006 at 11:28 |
|
Lembit |
Ringraja rahvaklass?
Priit, ma ei viitsi sinuga vaielda. Liiga pikk ja kohev kirjutis. Sisu napib. Ringrada jah Eestis (loe Tallinnas) ei ole. Ja hoolimata sinu arvamusest, et raha on nagu muda, siiski ei suudeta kasvõi Saugaga samaväärset asfaldiringi Tallinnasse või ligilähedusse üles panna. Järelikult ikka ei ole raha. mingi 2 - 3 km tee tegemine + mõne mullavalli kokkulükkamine (võrdlen jatkuvalt Sauga'ga, mitte Alastaro, Spa vms'ga) oleks ilmselt odavam, kui kümmekond tipptasemel Melges't koos varustusega.
Aga nagu sa ise ka aru saad, siis sellised asjad laienevad seespoolt väljapoole, mitte nii, et mingid funktsionäärid mõtlevad välja klassi ja siis kohe sportlased ja sponsorid jooksevad tormi sellele.
Ja ma olen üsna kindel, et linnaringil ei käidud Legendse vaatamas. Seal oid valdavas enamuses kohal lihtsalt tehnikahuvilised. Needamad, kes käivad lasnamäe kanalis speedesti vaatamas ja kalevi suursõitu ja midaiganes veel. Neile ei ole olulist vahet, mis klassid seal sõidavad. Peaasi, et plekki mõlgitaks ja keegi kellelegi ära paneks. Lihtsalt üritus oli vaatajatele lähedal. On ka Pärnus neid legendse olnud ja pealtvaatajate arv ei ole sõltunud sellest, kas legendsid on või mitte.
Kaido, miks sa arvad, et S1600'l on vaja "tiibu kärpida" ja kuidas sina seda teeksid? |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
09.08.2006 at 12:04 |
|
Kaido |
Ringraja rahvaklass?
Ma ajan ikka sedasama joru - homme toob keegi rajale rajus asfaldiseades JWRC auto (see on meelevaldne spekulatsioon, ma ei mäleta täpselt, kas ta tingimustesse mahub) ja sellega pole põlve otsas ehitatud autoga isegi teoreetiliselt võimalik võistelda. Tiibade kärpimise all pean silmas kallist tipptehnoloogiat ja arendusvõimalusi - seepärast tulekski tehnika plommida ja standardautodele lähedased liikurid võimsusele vastavalt kaaludega paika panna - nii oleks alustajatele ka eelarve koostamine lihtsam ja läbipaistvam. Baltic GT on tänu vabadele tehnilistele omad vitsad kätte saanud, sellist olukorda võiks lähitulevikus teistes klassides vältida. |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
09.08.2006 at 12:24 |
|
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
vvt |
Ringraja rahvaklass?
Miks ta seda (JWRC toomist) tegema peaks, kui eespool oli juttu, et sponsoreid ei huvita, võistlusi vähe, sõidetakse omast entusiasmist jne? Eriti arvestades selle auto võimalikku hinda?
Rahas tegelikult ei ole küsimus, kui vaadata neid Tallinn Liigub jm kampaaniaid, kergliiklusteid jne, mida siin 3-aastaste tsüklitena kampaaniakorras tehakse. Küsimus on selles, et ringrajasõit on muude (spordi) alade kõrval Eestis kaunis marginaalne ja poliitikutele ebaatraktiivne. Ning puudub poliitikaringkondades respekteeritav eestseisja (selleks oleks Lepikson heasti passinud). Lihtsalt öeldes - Shmiguni või Veerpalu kõrval tahavad teles särada kõik asjamehed, aga kas ka Kuriksi või Soomeri kõrval?
Sponsoreerimine on siin metseenlus, mitte reklaamimise pealt teenimine.
Mingite stocki-lähedaste asjadega pole IMO sõita eriti odav ega ka ohutu. Daatsialoganite pidurid lõpetavad igasuguse pidurdamise ilmselt teise ringi lõpuks. Ja osta peale sõitu pooled jupid uued pole ka odav.
Tehnikas üldiselt võrdsust ei esine. On halvemad ja paremad. Iseasi veel see, kuidas orgunnida säästuklasside piirangutest sisulist kinnipidamist, kui kontroll käib vabatahtlike poolt ning vahendeid kontrollimiseks napib. Ja kes tark kirjutab valmis need võrdsematest võrdsemad ning igakülgselt ennenägelikud reeglid? Ja kes on ekspert, kes suudab 5 erineva mootori kontrolli teha ja vastavaid parameetreid une pealt teda ja eristada sikke lammastest?
Võrdsuse teema muutub varem või hiljem deklaratiivseks. Selle vältimiseks aitab ainult kord, kus auto igale mehele loositakse välja enne võistlust osalejate autode hulgast. Siis pole tõesti mõtet keemiat teha ja asja viimase peale ajada.
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
09.08.2006 at 14:02 |
1 edit. Last edited 09.08.2006 at 14:04 by vvt
|
Fog |
Ringraja rahvaklass?
quote: vvt:Selle vältimiseks aitab ainult kord, kus auto igale mehele loositakse välja enne võistlust osalejate autode hulgast.
"Odav" sõita oleks tõesti mosseliiga analoog, kus autod on korraldaja omad, neid kõpitsetakse võrdsetel tingimustel ja dünotakse paika. Sõitjate asi on papp näpus kohale tulla, fortuuna käest auto saada ja sõita.
Põhimõtteliseks analoogiks võib pidada hobikartide paberil championshippe.
____________________________
'84 Fiero 4.5T mängimiseks
Eesti esimene dragster, eiteamilleks? |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
09.08.2006 at 14:19 |
|
Lembit |
Ringraja rahvaklass?
quote: Kaido: Ma ajan ikka sedasama joru - homme toob keegi rajale rajus asfaldiseades JWRC auto (see on meelevaldne spekulatsioon, ma ei mäleta täpselt, kas ta tingimustesse mahub) ja sellega pole põlve otsas ehitatud autoga isegi teoreetiliselt võimalik võistelda.
No aga see oleks ju super, kui tooks! See oleks umbes sama, kui keegi tooks GT klassi uue Viper'i või C5R'i või mõne ringrajaettevalmistusega Ferrari vms. Oleks kohe mida välja kisada ja rahvast kokku meelitada jne.
Mis selles siis halba oleks?
Samas, kui me paneme selle JWRC auto hinna võrdlusse sisse, siis on ju selgelt näha, et samasuguse eelarvega saaks tulla praegu ka GT klassi küsijaks. Ja sellisele inimesele, kes jaksab niipalju raha tuua ringrajale, ei oleks piisavaks motivatsiooniks võita 20 aasta vanuseid VW Golfe või honda Civicuid. Seega reaalelus mõttetu hirm.
Ja teise vaatenurga alt, et kes kaotaks sellisest juhtumist? Teised võidusõitjad? Las siis nemad põevad selle võimalikkuse pärast. Praegu Super1600 sõitjate hulgas sellist põdemist ei ole.
quote: Tiibade kärpimise all pean silmas kallist tipptehnoloogiat ja arendusvõimalusi - seepärast tulekski tehnika plommida ja standardautodele lähedased liikurid võimsusele vastavalt kaaludega paika panna - nii oleks alustajatele ka eelarve koostamine lihtsam ja läbipaistvam.
No sorri. Tehti ju selline klass! Milleks teist juurde on vaja? Lihtsalt sellejaoks, et üks praegu osavõturohke klass väljasuretada?quote: Baltic GT on tänu vabadele tehnilistele omad vitsad kätte saanud, sellist olukorda võiks lähitulevikus teistes klassides vältida.
Sa mõtled vitsadena Radical'i? Ega seal tegelikult suurt vahet ei ole. Ma arvan, et selle tiimi eelarvega on võimalik tuua valdavale enamustele võimalikele tehnilistele tingimustele vastav auto. Kodanik lihtsalt käitus ärimehena. Vaatas, kuidas minimaalsete kulutustega saada maksimaalne tulemus. See, et keegi varem sellist raha kokku ei saanud, või ise sellepeale ei tulnud - too bad.
Kas rallis peaks selle loogika järgi Murakale ka böö tegema selle eest, et ta ainukese WRC autoga teiste eest üldvõidud ära nopib? |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
09.08.2006 at 14:35 |
|
svenson |
Ringraja rahvaklass?
Et Eestis vormeliga nüüd konkurentsis püsida tuleb osta sinna vahele 40k eurine mootor (TT racing ja põlevkivi kaevandades on pappi küll, et sellisel tasemel võidu sõita). Vaene Vallbaum ei saanud oma Nr4 kuidagi teistele järgi, läksid sirgel mööda nagu naksti. Nii palju siis vormeli odavusest.
Ja kas see Radical siin kohalikel etappidel mitte lihtsalt harjutamas ei käi? Et nagu hea odav ja kodu ligidal. Minu andmetel peaks ta Inglismaal sealses sarjas aktiivselt osalema.
Ja mille üle siin hetkel õigupoolest vaieldaksegi? |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
09.08.2006 at 15:53 |
|
Indrek |
Ringraja rahvaklass?
quote: svenson: Et Eestis vormeliga nüüd konkurentsis püsida tuleb osta sinna vahele 40k eurine mootor
Jama jutt. Võib osta, aga ei pea. Arvestama peab ka asjaolu, et vormel on konkurentsitult kiireim klass üldse ja et keskel sõita, saab palju odavamalt. See on eestlaste oma viga, et ei saada klassis kokkuleppele ja kasutatakse 1600 vaba, selle asemel et näiteks F3 sõita. |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
10.08.2006 at 09:37 |
|
PlyVal64 |
Ringraja rahvaklass?
quote: Lembit:Aga nagu sa ise ka aru saad, siis sellised asjad laienevad seespoolt väljapoole, mitte nii, et mingid funktsionäärid mõtlevad välja klassi ja siis kohe sportlased ja sponsorid jooksevad tormi sellele.
quote: Indrek:See on eestlaste oma viga, et ei saada klassis kokkuleppele ja kasutatakse 1600 vaba, selle asemel et näiteks F3 sõita.
Lembit, suurem enamus Eesti tehnikaspordist on läinud selle nahka, et seda asja seestpoolt "arendatakse". Kitsed kärneriks. Igasugust sporti juhitakse just ametnike tasemelt, kellel ei ole mingeid oma eelistusi. Autospordis seda enam - seal öeldakse sõitjale, millega ta üldse TOHIB sõita, mitte ei kuulata seda, millega ta TAHAKS sõita. Pigem on probleem inimestes, kes tahaksid ühiskondlikus korras teha tööd, julgeksid võtta vastu ebapopulaarseid otsuseid, olla ebapopulaarne ja kohati isegi vihatav aga vii asja EDASI.
Tahtmine on taevariik, saamine iseasi. Mina tahaks superkrossi sõita näiteks BTR'iga. Aga ei saa. Kuid keegi ei keela mul korraldada BTR'ide krossivõistlust(jäärajal olen ma nendega sõitnud ). Ja Sm.Jaamakorraldaja koos Kirovi Rajoonikomiteega võivad ju tahta kollase PAZ'i ajada samas koosseisus Saaremaa Ralli starti aga näed, ei lubata. Ei jää muud üle, kui ühe teise ralli starti tulla. Seda nimetatakse arenenud riikides klubispordiks, mille alla läheb ka OT, kus oluline on osalejate soov. Ringrada käib mõiste alla legaalne autosport ja seal ei küsita sõitja arvamust. |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
10.08.2006 at 10:51 |
|
vvt |
Ringraja rahvaklass?
Baltic GT-s nuhelda leidlikumaid on kah selline kahe otsaga asi. Esiteks ei tundu see eriti erapooletu, teiseks, ega selle lahtise auto ehitaja neid reegleid välja ei mõelnud. Tasuks küsida, kes mõtles välja nii auklikud reeglid, mille abil pääsevad kereautode sarjas rajale sisuliselt sportprototüübid. Pole ka keegi keelanud kohalikel leiutajatel neid reegleid hoolega läbi lugeda.
Ilmekas näide sellest, kui keeruline on "võrdseid" klasse teha. Nagunii võidab see, kellel rohkem raha on. Isegi seeriautodel - üks ostab tutikad Goodyearid igaks sõiduks, teine sõidab Masteri prottidega. Kus see võrdsus siis tuleb
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
10.08.2006 at 12:59 |
|
|