Poster |
Message |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
pisike99 |
Tüübikinnituseta regimisaastaarvu piiri arutelu.
Algataks väikse arutelu sellel teemal. Selgituseks endale ja neile, kellel asi segane, minu arusaam asjast: Eestis on võimalik ilma Euroopa tüübikinnitussertifikaadita registreerida sõiduautosid, väiksemaid kaubikuid-veokaid ja mootorrattaid juhul, kui need on kasutusele võetud enne 01.01.1998a. Kui sõiduk (ehk auto) on võetud kasutusele pärast seda kuupäeva, nõuab seadus tüübikinnitust.
Tüübikinnitus on autol kas nö "sündides" (vastavad toimingud on teinud ära tehas või maaletooja) või siis näeb ette seesama seadus üksiksõiduki tüübikinnituse. Selle kohaselt tuleb täita rida nõudeid, aga üksiksõiduki kinnitus pole esialgu praeguse jutu teema.
Selline seadus on tehtud kaitsmaks Euroliidu autovalmistajate ja Eesti maaletoojate turgu ja mingil määral ka kasutajaid (turva- ja saastenormid). Täpselt samuti, nagu on olemas erinevate regioonide DVD plaadid, on ka ära jagatud autode regioonid. See on uute autode puhul arusaadav.
Vaadates praeguseid uute autode müüginumbreid, peaks uute autode müüjad olema väga rahul - toetudes liisingule on müüginumbrid läbi aegade parimad. Inimene, kes liisib omale uue auto, võtab mõne aasta pärast tihti järgmise uue auto liisingusse, tuues vana müüjale tagasi. See omakorda leiab uue omaniku järgmise liisija näol. Kaks sellist tsüklit peaks olema küll igati rahuldav iga esinduse ja liisingu jaoks, pärast seda ei ole auto kuskilt otsast enam uus. Minu teada planeeritud auto moraalne iga tänapäeval ongi 6a. Midagi seal kandis oleks siis loogiline piir, mida tuleks teistele turgudele mõeldud autode eest kaitsta. Loomulikult peaks see piir liikuma aasta- aastalt edasi. Kui ´03 aastal võeti meil lõpuks vastu praegu kehtivad seadused, tõusis see piir -93. aastalt -97-le. Uute autode müüginumbrid sellest küll halvemaks ei muutunud. Sellised teise regiooni autod on selgelt nišikaubad, neid massiliselt müüa niikuinii ei õnnestu ja sellega tegelevad üksikud väiksemad ettevõtjad. Tehniliste nõuete osas on meie seadused üsna loogiliselt koostatud, kontroll sõidukite üle on olemas ja üsna range. Seega mingit ebanormaalset või ohtlikku/kahjulikku sõidukit niikuinii registreerida ei lasta. Küll aga oleks huvilistel võimalik omada erilisi autosid, mis oleks ometi ju tore ja kasulik.
Naljakas on ka see, et Lätis on see tüübikinnituseta registreerimispiir 01.01.2001. Igal Eesti eraisikul on võimalus oma auto olemasolevat Läti aadressi näidates seal registreerida enda nimele. Selle kasutamisel ei ole mingeid piiranguid. Registreerimisele ja muudele maksudele kuluv raha jääb saamata Eesti riigil. Mis mõte küll sellel on?
Ootaks asjalikke kommentaare-parandusi ja ettepanekuid, mida ette võtta, kellega suhelda, et saaks selle määruse paragr. 4 lõige 2 ja 4 , ning selle määruse paragr. 2 lõige 4
kohapealt teha väikesed aastaarvumuudatused.
____________________________
Süüdi vähemalt sajas episoodis, mis puudutavad Ameerika rauda Eestis...
ilmar.pukk@hotmail.com tel. +372 56 155 999 |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
13.11.2005 at 15:20 |
Last edited 13.11.2005 at 15:28 by pisike99
|
spirit93 |
Tüübikinnituseta regimisaastaarvu piiri arutelu.
Soovitan esimese sammuna pöörduda Majandus-ja Kommunikatsiooniministeeriumi teede-ja raudteeosakonna juhataja poole. |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
13.11.2005 at 16:24 |
|
vvt |
Tüübikinnituseta regimisaastaarvu piiri arutelu.
Väike näpunäide- selle n osakonna juhataja seisukoht on ARK-le kohustuslik täitmiseks ainult juhul, kui selle kohta on MKM ministri allkirjaga paber ARK'i läinud. Muul juhul võib ARK teha mida tahab, ja üldjuhul teeb.
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
13.11.2005 at 17:59 |
|
urmas |
Tüübikinnituseta regimisaastaarvu piiri arutelu.
quote: Loomulikult peaks see piir liikuma aasta-aastalt edasi.
Just nii see võiks olla! Aga on mõningad agad.
1) Turu sulgemise soovist tulenev lobitöö toob ettekäändeks tehnilised näitajad, auto spetsifikatsioonid, saastenormid jne. Pisikese järelturu teooria ei ole õige. Vanade autode järelturg on ka turg, millesse pole mõtet siduda liisingu näitajaid. Järelturg toitub uuematest autodest ja elavdab päris uute autode turgu. Loomulikult tahab EU automüüja tõrjuda mistahes vahenditega täiendavaid konkurente. Iga järelturult ostetud usaka tõttu jäetakse ostamta EU normidele vastav samaväärne auto, mis omakorda aeglustab autode ringluse tsüklit ja uute EU-normidele vastavate autode läbimüüki.
2) Väljastpoolt EU-d tulevaid konkurente tuleb tappa igast asendist. Imekspandav on, et mida need japsid siin veel teevad? Küll nendeni ka ükskord jõutakse. Ahaa, et japsidel on tehnika tase väga kõrge, no siis vist niipea ei jõuta ka. Aga küll need EU-ametnikud midagi lobistide survel välja mõtlevad.
3) Mida lühemaks teevad reeglid auto legaalse eluea, seda suuremad käibed ja kasumid tekivad autotööstusel. Kui ühe suletud ühiskonna juhid on nii oinad, et võtavad vastu seadusi, mille kohaselt tuleks ehitada näiteks kahe aasta jooksul mullaks muutuvaid sõidukeid, siis 100 aastat toimivat sõidukit muidugi keegi enam leiutama ei hakka.
4) Keegi, kelle käed kõige rohkem sügelevad, teeb selle tüübikinnituse protsessi läbi ja tõestab, et konkreetne auto mudel on kõlbulik EU teedel veerema. Miks pagana pärast seda testi ei saaks kasutada järgmiste autode registreerimise eeldusena? Kindlasti ütlevad, et niimoodi saaks lihtsustatud korras tuua massiliselt valesid autosid sisse. Aga siis võiks ju tiba limiteerida koguseid. Miks tüübikinnitus laseb maale ainult ühe auto? Aga kui tuua sama-aegselt kaks täpselt samasugust? Läheb ju kahe testi tegemine tobedaks? Miks Eestis üleüldse on seadus selline, nagu ta hetkel on? Tüübikinnituse normid ei ole ka üheselt mõistetavad. Näiteks Saksamaal on V8 Mustang legaalne ja müügis. Eestis ei saa uut V8 Mustangit registreerida, kuna ei vastavat müra normidele (info Ledoviinist).
Seda rauda tuleb taguda ja eks asjast huvitatud mehed seda tee ka. Jõudu mõistusele! |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
13.11.2005 at 19:31 |
|
roby |
Tüübikinnituseta regimisaastaarvu piiri arutelu.
Jah, need seadused ja reglemendid on ikka naljakad küll, kui isegi kohati autoregister ei pea neist kohtu määrusega kinni pidama.Ja näide elust enesest : mul üks tuttav ostis Leedu vabariigist endale FORD FOCUSE, mis oli USA- st toodud, ehk valmistatud usa turu jaoks.Ja muidugi meie eesti( maffia) ARK keeldus sõiduki registreerimisest.Aga kuna mu tuttav on juhtumisi päris kõva jurist, siis kaebas ta ARK-i kohtusse viitega, et tema ostis sõiduki euroliidu maalt.Peale tõsiseid kohtulahinguid tõstis ARK käed ja tunnistas kaotust.Mees sai auto arvele ja lubas lehte panna artikli oma autoostu saagast.
____________________________
tramm nr. 66 |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
13.11.2005 at 19:47 |
|
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
pisike99 |
Tüübikinnituseta regimisaastaarvu piiri arutelu.
Esiteks, ma arvan, et praegust olukorda pole väga mõtet kiruda - seadusandlus tundub USA autode regimise koha pealt mulle isegi loogiline. Sel hetkel, mil kehtestati see 97a piir, oli see enam-vähem ok. Nüüd aga on aastad möödunud ja mina ei näe ühtegi põhjust, miks ei võiks kehtestada mingit konkreetset auto vanusepiiri, millest edasi ei nõuta tüübikinnitust, nagu seda on määruse osas üle 25a vanaautode puhul. Kui keegi oskab öelda mõne põhjuse, miks seda teha ei saa, palun laske tulla. (aforismid võib seekord välja jätta ja keskenduda asja lahendamisele)
____________________________
Süüdi vähemalt sajas episoodis, mis puudutavad Ameerika rauda Eestis...
ilmar.pukk@hotmail.com tel. +372 56 155 999 |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
13.11.2005 at 20:25 |
Last edited 13.11.2005 at 20:45 by pisike99
|
urmas |
Tüübikinnituseta regimisaastaarvu piiri arutelu.
Ilmselt see 25 aastat ongi EU-lobistidele loogiliseks piiriks, mis enam oluliselt "õigete" autode turgu ei mõjuta. Tüübikinnitus on tõkend, mis suleb uute autode pääsu EU-turule. Kui mistahes tehniline tõkend teeniks oma õiget eesmärki, siis peaks tingimuste sõel olema suht must-valge: kui sõiduk vastab tingimustele, siis saab selle registrisse ja kui ei vasta, siis ei saa. Puudub nagu loogika, et üle 25 vanad saavad probleemivabalt, noorematele on eritingimused ja 1997 nooremad jäävad päris välja. Ei ole ju loogiline, et mida vanem auto, seda kõlbulikum on.
Ma arvan, et neid tüübikinnituse kriteeriume tuleks üle vaadata. Kuna Euroopas eri riikides ei ole ühtset nägemust ja ühest tüübikinnituse tõlgendamise seadust, siis miks peaks olema Eestis selline tase, nagu see hetkel on? |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
13.11.2005 at 21:00 |
|
pisike99 |
Tüübikinnituseta regimisaastaarvu piiri arutelu.
Üle 25a autod on siiski täiesti teine teema, see on antiik, mitte igapäevane sõiduvahend. Sama kehtib tegelikult ka hobiautode ja üldse nišikauba kohta. Nad ei ole üldjuhul igapäevakasutuses. Väga tõenäoliselt ka ei osta USA auto huviline omale meeldiva mudeli asemele mõnda EÜ toodet, kuna igapäevane sõiduriist tal juba on. Sellised autod on enamalt jaolt teiseks või isegi kolmandaks autoks.
____________________________
Süüdi vähemalt sajas episoodis, mis puudutavad Ameerika rauda Eestis...
ilmar.pukk@hotmail.com tel. +372 56 155 999 |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
13.11.2005 at 22:01 |
|
spirit93 |
Tüübikinnituseta regimisaastaarvu piiri arutelu.
Aga iseenesest on ju teadmata, et miks 1997.a selleks viimaseks piiriks valiti või teab keegi?
Uue toodangu puhul on turukaitse arusaadav. |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
13.11.2005 at 22:16 |
|
pisike99 |
Tüübikinnituseta regimisaastaarvu piiri arutelu.
quote: spirit93: Aga iseenesest on ju teadmata, et miks 1997.a selleks viimaseks piiriks valiti või teab keegi?
Uue toodangu puhul on turukaitse arusaadav.
See on väga hea küsimus. Keegi võiks tõesti ära põhjendada, miks just -97.
____________________________
Süüdi vähemalt sajas episoodis, mis puudutavad Ameerika rauda Eestis...
ilmar.pukk@hotmail.com tel. +372 56 155 999 |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
13.11.2005 at 22:43 |
|
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
peep Moderator |
Tüübikinnituseta regimisaastaarvu piiri arutelu.
'97 seepärast, et alates 1998 hakkas kehtima euro tüübikinnitus tema praegusel kujul. Detaile ei oska öelda, mida see tähendab aga see on kuuldud otse nende ametnike käest, kes neid seaduseid ette valmistavad ministeeriumis. Samuti jäi mulle arusaam, et kuigi tüübikinnituse teemad ei ole EL'is ühtlustatud, ei hakka meie valitsus küll riskima sealtpoolt tulevate näpuviibutustega, seetõttu kehtestati ka need müra ja saastetestid, mis loodetavasti aitavad tõrjuda karmimaid võimalikke süüdistusi. Vanad olijad on teine teema, nendel juba minevikust erandid kaasa toodud ja välja võideldud nende säilimine.
Kusjuures ma pakun, et momendil Eestis kehtivad nõuded ei ole midagi erilist, ei oma küll täpset statistikat aga netist lugedes olen aru saanud, et enamikel riikidel on samad nõuded või veel karmimad. Rääkimata, et mitmed riigid maksustavad jõhkralt suure kubatuuriga masinaid, mis juba iseenesest välistab igasugu usarauanduse. |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
13.11.2005 at 22:53 |
Last edited 13.11.2005 at 22:54 by peep (Moderator)
|
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
Stealth |
Tüübikinnituseta regimisaastaarvu piiri arutelu.
Lisaks siia omalt poolt kah paar prääksatust paari lingi näol, sest et mõni võibolla näeb neid asju esimest korda.
Ehk on mõne koha pealt neist abi.
http://www.autotehas.ee/?m1=17
http://www.autotehas.ee/?m1=17&m2=20
http://www.autotehas.ee/?m1=17&m2=21
http://www.autotehas.ee/?m1=17&m2=24
Üks asi tuli veel meelde.
Sai siin mingi aeg ühe Premium Motorsi "onu" käest uuritud, et mismoodi see euronõuetele ümberehitus käib ja palju see maksma minna võib. See "onu" võttis sisse hoiaku stiilis" ma eriti ei tahaks sellest rääkida kuna see pole söögilauajutt" ja ütles ainult niipalju et auto arvele saamiseks peab arvestama kuskil 2300- 5900 EUR-i suuruse väljaminekuga. Ja reeglina nad teevad mõõtmisi ja ümberehitusi nende asutuse kaudu toodud autodele. Vott.
Sellised asjalood siis nende uute USA autodega.
|
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
13.11.2005 at 23:24 |
Last edited 13.11.2005 at 23:35 by Stealth
|
spirit93 |
Tüübikinnituseta regimisaastaarvu piiri arutelu.
Igatahes selgitab see Läti ja Leedu käitumist. |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
13.11.2005 at 23:35 |
|
urmas |
Tüübikinnituseta regimisaastaarvu piiri arutelu.
quote: Navigator: ... ütles ainult niipalju et auto arvele saamiseks peab arvestama kuskil 2300- 5900 EUR-i suuruse väljaminekuga...
See on selle testi hind. Kas neid autosid kõiki ka testitakse, oleks huvitav teada. Uue ja kalli auto hind peidab selle raha ära. Järelturu autodele testide tegemine tõstab hinda üle ostja valuläve.
Ennustan, et USA autotööstus paneb oma toodangu vastama EU-nõuetele, kui see turu osa neid huvitab. Tehnika läheb edasi. Nupulevajutusega saab EU suunad ja tule vihud. Ok, müra tehakse vaiksemaks ja auto saab uued papud. Saaste on niigi hea. Mida veel? |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
13.11.2005 at 00:05 |
|
pisike99 |
Tüübikinnituseta regimisaastaarvu piiri arutelu.
Premium Motorsi lehte ega nende testivõimalusi ma ei teadnudki. Enamikus on sealne jutt loomulikult teada. Hinnad on jah, üpris räiged. Soomes maksab müratest VTT-s 1200 eur ja emissioonitest (mis on tehtud võrdlusmeetodil, võttes aluseks mootori numbri) 200 eur.
Need on faktid, ise käisin testimas. Nagu näha, tuleb vähemalt poole odavam.
P.s. Kuuldavasti on katsekoda olemas ka Riias, aga ARK ei aksepteeri nende tehtud mõõtmisi. Alternatiiv on jällegi Läti register. Nende hindadest ei tea ma midagi, kui kellelgi on infot, laske tulla.
____________________________
Süüdi vähemalt sajas episoodis, mis puudutavad Ameerika rauda Eestis...
ilmar.pukk@hotmail.com tel. +372 56 155 999 |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
14.11.2005 at 10:02 |
|
urmas |
Tüübikinnituseta regimisaastaarvu piiri arutelu.
Ledoviin pidi testima Hollandis. |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
14.11.2005 at 10:36 |
|
Andrus |
Tüübikinnituseta regimisaastaarvu piiri arutelu.
minu arvates üks parimaid argumente selle muutmiseks ongi just fakt, et Eesti inimene saab oma auto Lätis ja Leedus arvele võtta.
See tekitab olukorra, kus auto sõidab Eesti teedel, aga raha maksude näol ei lähe sugugi meie riigile.
|
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
14.11.2005 at 10:47 |
|
lumekakk |
Tüübikinnituseta regimisaastaarvu piiri arutelu.
Just lätis ongi seepärast "eksootilisemaid" USA uuemat rauda liikvel!Mida hakkab järjest tihedamini silma läti numbritega USA rauda.Ma aga ei saa aru,miks Euro ametnikudei lase kasvõi aktsiisiga maksustades normaalset USA rauda läbi-maksu tulu jääb ju neil siis suuremal hulgal taskusse?! |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
14.11.2005 at 11:38 |
|
mrtn |
Tüübikinnituseta regimisaastaarvu piiri arutelu.
ma põen vist paranoiat, aga liiga palju läti-leedu peale näpuga näidates võib tulemuseks see olla, et eesti kodanikud ei saagi enam praegusel meetodil läti-leedu autodega sõita. |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
14.11.2005 at 12:07 |
|
Andrus |
Tüübikinnituseta regimisaastaarvu piiri arutelu.
quote: mrtn: ma põen vist paranoiat, aga liiga palju läti-leedu peale näpuga näidates võib tulemuseks see olla, et eesti kodanikud ei saagi enam praegusel meetodil läti-leedu autodega sõita.
see oleks ju Euroopa Liidu vaba liikumisega vastuolus?!! |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
14.11.2005 at 14:10 |
|
mrtn |
Tüübikinnituseta regimisaastaarvu piiri arutelu.
taani näide võiks olla täiesti piisavalt hirmutav. EU ei mõju seal veel. |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
14.11.2005 at 14:17 |
|
ylovoitka |
Tüübikinnituseta regimisaastaarvu piiri arutelu.
See igale auto eraldi tüübikinnituse nõue tundub minu jaoks kõige jaburam olevat. Tuleb müratest ja emissioonitest teha. Miks siis crashtesti igale autol eraldi ei tehta? Äkki konkreetne auto ei vasta turvanõuetele? |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
14.11.2005 at 16:53 |
|
urmas |
Tüübikinnituseta regimisaastaarvu piiri arutelu.
Huvitav, kas USA-s ja EU-s autodele esitatavad nõuded erinevad teineteisest tegelikkuses ka tõesti nii palju, et võõrautodesse suhtutakse, nagu need oleks kuskil aafrikas kokku pandud. See irisemine ei muuda kindlasti midagi, kuid ma otsin kinnitust faktile, et kõik need tüübikinnitusega seotud protseduurid on siiski vaid turu sulgemise eesmärgil tehtud. |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
14.11.2005 at 18:03 |
|
erik |
Tüübikinnituseta regimisaastaarvu piiri arutelu.
quote: mrtn: taani näide võiks olla täiesti piisavalt hirmutav. EU ei mõju seal veel.
Ma ei ole selles üldse kindel, a ma pakun, et nn "vanadel" liikmesriikidel on säilinud "ajutised" privileegid, millest loobuma ei ole veel sunnitud, kuid mida uutele liikmesriikidele ei ole lubatud. Sama asi on Soome veroga - ka piirab ju kaupade vaba liikumist. Eestil ei ole mingisugust maksu, mille kaitseks peaks kohaldama muus registris oleva autoga liiklemise keeldu (va see 1000 smt regamisel), sellist piirangut ei ole meil ka õigus kehtestada.
OTOH, kui ka Eesti peaks kohaldama muus registris olevate autode sõitmisega keelu, siis läheks sada aastat kuni keegi sellele jälile saaks ja teist samapalju, et see tagasi muudetaks. Lisaks peaks olema keegi, kes seda jama koordineeriks. Seega ses suhtes õigus, et parem karta kui kahetseda ja Läti teemat mitte ülemäära pushida. |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
14.11.2005 at 19:48 |
|
spark |
Tüübikinnituseta regimisaastaarvu piiri arutelu.
vastupidine asi on näiteks see (euroopa autosi ei tohi müüa USA mõnes osariigis) |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
14.11.2005 at 20:36 |
|