Poster |
Message |
crasher |
mittereverseeritav jugapihustamisega mootor
Sattusin referaadi tegemisel sellisele mõistele- mittereverseeritav jugapihustamisega mootor. Puurisin ja juurisin aga välja ei nuputanud, mis asjaga on siin tegemist. Ehk keegi targem teab. Ettekandel jääb see sõna kindlasti rahva kõrva, kes kohe kindalsti küsib minu käest, et mis asi see on.
____________________________
I have a dream...... |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
16.09.2004 at 08:58 |
|
Astro SS |
mittereverseeritav jugapihustamisega mootor
pakun,et tegemist on mingit liiki turbiinmootoriga.
____________________________
Probleemid algavad kui on liiga palju toredaid mõtteid... |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
16.09.2004 at 09:00 |
|
Lembit |
mittereverseeritav jugapihustamisega mootor
Pakkumine 2. mingit sorti (jugapihustamine) merediisel |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
16.09.2004 at 09:04 |
|
Astro SS |
mittereverseeritav jugapihustamisega mootor
Vesiratas vesiveskis.
Vesi voolab joana ja seda reverseerida ei ole võimalik.
____________________________
Probleemid algavad kui on liiga palju toredaid mõtteid... |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
16.09.2004 at 09:10 |
|
Astro SS |
mittereverseeritav jugapihustamisega mootor
Mida pihustatakse joana?
Diiselkütus ja bensiin see kindlasti ei ole.
Mõtleme edasi.
____________________________
Probleemid algavad kui on liiga palju toredaid mõtteid... |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
16.09.2004 at 09:11 |
|
Crwq |
mittereverseeritav jugapihustamisega mootor
Mingi reaktiiv pilvede vallast |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
16.09.2004 at 09:22 |
|
Astro SS |
mittereverseeritav jugapihustamisega mootor
quote: Crwq: Mingi reaktiiv pilvede vallast
reaktiivi peaks saama reverseerida
____________________________
Probleemid algavad kui on liiga palju toredaid mõtteid... |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
16.09.2004 at 09:28 |
|
vvt |
mittereverseeritav jugapihustamisega mootor
Osta raamatupoest eesti keele uudissõnade raamat
Reaktiivmootorid jagunevadki reverseeritavateks ja mittereverseeritavateks - kusjuures eristab neid ainult väljalaskeava ehitus. Ise mootor on samasugune. Muide enamus vene reaktiivmootoreid on mittereverseeritavad.
Iseenesest ei muuda see suurt midagi, sest näiteks sõjalennukitel on see lahendatud ära tiibade suurema mehhaniseerimisega (väiksem maandumiskiirus) ning suurte pidurdusklappidega. Üks väheseid reverseeritavate mootoritega lennuk on Tornado.
____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm
|
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
16.09.2004 at 09:40 |
|
spinna |
mittereverseeritav jugapihustamisega mootor
quote: crasher: Sattusin referaadi tegemisel sellisele mõistele- mittereverseeritav jugapihustamisega mootor.
Ilmselt sattusid sellele mõistele mingis tekstis. Kas Teksti üldiselt analüüsides ei saa sotti, mis alaga või kasutusvaldkonnaga tegu on?
Jugapihustus on kahtlane mõisteja võib tõesti reaktiivmootorile viidata.
Reverseeritavad ja mittereverseeritavad on aga tõepoolest ka suured meremootorid. Reverseeritavatel jäetakse tagurpidikäigu lülitamiseks masin seisma, tõstetakse klaver nukkvõllilt lahti, nihutatakse nukkvõll teise asendisse ( nukkvõllil on kahed nukad: ühed ühtepidid töötamiseks ja teised teistpidi töötamiseks ), lastakse klaver tagasi nukkadele ja käivitatakse masin uuesti, nüüd juba teistpidi pöörlemissuunaga. Ma ei tea, kas viimaste aastakümnete mootoritel enam seda kasutatakse, aga ülisuurte võimsuste ja väändemomentide puhul on asi õigustatud.
Samas pidi üksikuid reverseeritavaid SKL tüüpi mootoreid veel eestis väikeste kalatraalerite pealtki ikka veel leiduma.
Mitereverseeritava mootori puhul aga kasutatakse reduktorit või "muhvi", kus on valida edasi, neutraal või reversülekanne. |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
16.09.2004 at 10:14 |
|
Astro SS |
mittereverseeritav jugapihustamisega mootor
Sigasuured meremootorid on enamasti 2-taktilised.
____________________________
Probleemid algavad kui on liiga palju toredaid mõtteid... |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
16.09.2004 at 10:38 |
|
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
Garfield |
mittereverseeritav jugapihustamisega mootor
quote: Astro SS: reaktiivi peaks saama reverseerida
Lennukireaktiivi ei saa reverseerida, ehk teistpidi käima panna. Veojõu suunda saab nn. reverseerida, mis tähendab, et tahaotsa tuleb piltlikult "sein ette" ja gaasid suunatakse üles-alla (ntx. Tu-134) või paremale-vasakule (ntx. DC-8)
____________________________
Focus RS |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
16.09.2004 at 11:06 |
Last edited 16.09.2004 at 11:06 by Garfield
|
crasher |
mittereverseeritav jugapihustamisega mootor
Teema tundub olevat küll vist laevamootorite kanti....reverseeritavast sain nüüd aru aga mida see juga pihustamine endast kujutab. Mis see tavalisest pihustamisest erineb?
____________________________
I have a dream...... |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
16.09.2004 at 11:51 |
|
crasher |
mittereverseeritav jugapihustamisega mootor
quote: Garfield:
Lennukireaktiivi ei saa reverseerida, ehk teistpidi käima panna. Veojõu suunda saab nn. reverseerida, mis tähendab, et tahaotsa tuleb piltlikult "sein ette" ja gaasid suunatakse üles-alla (ntx. Tu-134) või paremale-vasakule (ntx. DC-8)
Aga IL 76 mootroid peaks küll reverseeritavad olema.
____________________________
I have a dream...... |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
16.09.2004 at 11:55 |
|
Quattro |
mittereverseeritav jugapihustamisega mootor
aga millisest raamatust Sa selle jugapihustuse välja lugesid? Äkki raamatu eespool räägib ära, mis see on?
____________________________
Passat,R1100GS |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
16.09.2004 at 12:54 |
|
madis |
mittereverseeritav jugapihustamisega mootor
jugapihustus -> jet injection -> jet võib tähendada ka düüsi
Ehk siis sissepritse ? |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
16.09.2004 at 13:20 |
|
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
Garfield |
mittereverseeritav jugapihustamisega mootor
quote: crasher: Aga IL 76 mootroid peaks küll reverseeritavad olema.
Mismoodi? Pannakse turbiin teistpidi tööle? Või keeratakse kõiki turbiinilabasid (neid on palju-palju)? Mõelge natuke, inimesed, mõelge... Reaktiivmootorit ei saa reverseerida nii, et turbiin pannakse äkki teistpidi käima. Veojõudu küll saab suunata vastavate kanalitega 0-180 kraadi - siis võib tekkida effekt, nagu mootor töötaks "reverseerituna".
Muide, algse küsimuse juurde, tavaline reaktiivmootor:
- ei ole reverseeritav,
- on jugapihustamisega (põlemiskambrisse)
- ja on mootor. Reaktiivmootor, töötab (avio)petrooliga.
Aga lihtsam veel, tavaline automootor.
- ei ole reverseeritav (tagurpidi käimaminemine tähendab, et midagi on untsus ja tagurpidikäik ei pane ju mootorit teistpidi tööle)
- tänapäeval sissepritsega (jugapihustamine)
- ja on mootor. Sisepõlemismootor, töötab bensiiniga, diiselkütusega, metanooliga, piirutsega, gaasiga.
____________________________
Focus RS |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
16.09.2004 at 13:36 |
Last edited 16.09.2004 at 13:49 by Garfield
|
epsum |
mittereverseeritav jugapihustamisega mootor
No IL-76 mootor kindlasti reverseeritav pole.
IL 76 mootori tüübid on (sõltuvalt modifikatsioonist) , PS-90A-76; PS-90A ja vanematel D-30KP, kusjuures mootoril on thrust reverser, ehk siis tõukejõu reevers (nagu ka Garfield õigesti märkis)..
Lähemalt : http://www.avid.ru/?sub=&url=en-3-1-2-1-2-0
|
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
16.09.2004 at 13:40 |
|
crasher |
mittereverseeritav jugapihustamisega mootor
quote: epsum: No IL-76 mootor kindlasti reverseeritav pole.
IL 76 mootori tüübid on (sõltuvalt modifikatsioonist) , PS-90A-76; PS-90A ja vanematel D-30KP, kusjuures mootoril on thrust reverser, ehk siis tõukejõu reevers (nagu ka Garfield õigesti märkis)..
Lähemalt : http://www.avid.ru/?sub=&url=en-3-1-2-1-2-0
Tundub nii jah...aga kas Turbo fan-ide kõige eesmist laba ei anna tagurpidi keerlema panna?
____________________________
I have a dream...... |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
16.09.2004 at 13:49 |
|
spinna |
mittereverseeritav jugapihustamisega mootor
ajasin een kogemata sassi - võimalik et tegu on gaasiturbiiniga, see ei ole reaktiivmootor või siiski on ...?. Seal on mingi turbiinilabade pööramise variant teoreetiliselt võimalik, kahjuks ei ole ma ise ühtegi gaasiturbiini oma käega katsunud, nii et praktikas ei tea väita midagi. Küll aga olen oma käega katsunud ja oma silmaga vaadanud reverseeritavat laevamootorit, mis ei olnud 2 taktiline vaid täiesti tavaline 4 taktiline. Suruõhukäivitusega, igal silindril 2 klappi, igal silindril oma kõrgsurvepump ja oma pihusti ( mitte pump-pihusti).
Aga 2 taktilisi on tõepoolest ka väga palju ja suurimad ongi 2 taktilised. Tõsi, mitte päris sellise ehitusega nagu näiteks mootorratastel harjutud nägema. Neid, muide lastakse kah käima selles suunas, millises vaja ( ehk siis reverseeritavad) |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
16.09.2004 at 15:24 |
|
epsum |
mittereverseeritav jugapihustamisega mootor
quote: crasher:
Tundub nii jah...aga kas Turbo fan-ide kõige eesmist laba ei anna tagurpidi keerlema panna?
Kui sa turboprop mootoreid mõtled, siis neil on võimalik pidurdus- ja tõukejõudu tekitada propelleri laba pööramisega, ehk siis lõikenurga muutmisega.
|
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
16.09.2004 at 15:38 |
|
HardStep |
mittereverseeritav jugapihustamisega mootor
Pakuks ka vesiveskit ja tema sugulasi
V6ibolla midagi j2rgnevatest sobiks subject line-ga kokku?
"hydraulic fluid motor, i.e. wherein a liquid under pressure is utilised to rotate the propelling means."
"Hydraulic fluid can be used at high pressures to power hydraulic motors. This unit uses large volumes of lower pressure refrigerant gases to make small volumes of high pressure hydraulic fluids to power hydraulic motors."
"It can run forward or backward depending on the direction the hydraulic fluid is injected."
____________________________
Smiles Per Gallon
|
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
16.09.2004 at 16:02 |
|
hirax |
mittereverseeritav jugapihustamisega mootor
quote: Astro SS: Sigasuured meremootorid on enamasti 2-taktilised.
...ja enamus neist klapiga(klappidega) Sisselase toimub läbi akende nagu ikka aga väljalase läheb klapi kaudu. Ühel Sulzer-i masinal oli väljalaske klappe koguni 4 tk silindri kohta ja pidevalt sai praktikante alt tõmmatud, et mitme taktine masin meil on? Muidugi kui peale vaatad, pakud esimese hooga, et 4 taktine Suurematel jah on ainult üks ja suur klapp, siis nii lihtsalt võssa ei pane.
quote: spinna: tõstetakse klaver nukkvõllilt lahti, nihutatakse nukkvõll teise asendisse ( nukkvõllil on kahed nukad: ühed ühtepidid töötamiseks ja teised teistpidi töötamiseks ), lastakse klaver tagasi nukkadele ja käivitatakse masin uuesti, nüüd juba teistpidi pöörlemissuunaga. Ma ei tea, kas viimaste aastakümnete mootoritel enam seda kasutatakse,
Ikka kasutatakse. Vanematel, ilma klappideta 2 taktistel, oli see asi minu mäletamist mööda lihtsam. Vaja ainult kõrgsurve pumba ja käivitusõhu jagaja "valeks" keerata. Enamvähem nagu autol on reguleeritav nukkvõlli hammasratas. Ainult, et liigub kõvasti rohkem ja hüdraulikaga. "Klaveri" tõstmist pole kah kohanud. Uuematel olen näinud "kumera servaga" nukkvõlli nukke selleks tarbeks.quote: spinna: Mitereverseeritava mootori puhul aga kasutatakse reduktorit või "muhvi", kus on valida edasi, neutraal või reversülekanne.
Suurematel on KMW süsteem ehk siis muutuva sammuga vint. Selle eeliseks on, et pöörded on kogu aeg samad, aga vindi samm ehk "käik"on muudetav. Kasutatakse rohkem laevadel millel on tihti vaja manööverdada (puksiirid, praamid, reisilaevad,lähisõidu laevad). Kaugsõidu omadel eelistatakse rohkem masina reverseerimist.
____________________________
Mercury Cougar 86
C10 1981 |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
17.09.2004 at 03:09 |
|
spinna |
mittereverseeritav jugapihustamisega mootor
Ega se juga(või düüs?)pihustus siis äkki masuudimootorite poolelt pole.
Minu kogemused valdavalt 10...20 liitriste maailmast. Seal domineerivad "täiesti tavalised" mittereverseeritavad diislid. |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
17.09.2004 at 07:40 |
|
hirax |
mittereverseeritav jugapihustamisega mootor
Minu teada mitte. Masuudiga töötavatel mootoritel on samasugune kütteaparatuur kui tavalisel diislil. Kui nüüd viimasel ajal midagi uut pole juurde leiutatud.
____________________________
Mercury Cougar 86
C10 1981 |
Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
17.09.2004 at 12:17 |
|