Warning: Undefined variable $HTTP_SERVER_VARS in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/include/packer.php on line 14

Warning: Trying to access array offset on null in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/include/packer.php on line 14

Warning: Undefined array key "page" in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/viewtopic.php on line 7

Warning: Undefined array key "nfkasut" in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/viewtopic.php on line 25

Warning: Undefined array key "nfsalas" in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/viewtopic.php on line 26
tqhq.ee foorum - Paadimootorite küttekulu
Warning: Undefined array key "nfkasut" in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 203
register | account recovery | profile | help / abiinfo | search
show today's posts |
Warning: Undefined array key "nfkasut" in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 246
mark all read
 
tqhq.ee foorum : Vaba teema : Paadimootorite küttekulu   1 2  

Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306

Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306

Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306

Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
Poster Message
vvt
  
Paadimootorite küttekulu
Väike OT, aga kui palju bensiini selline 350 Mercruiseri motoga taoline 6-7 m kaater täiskiirusel ka rüüpab? Nõukogude ajal oli selline tore plastkaater nimega Sigma, millel peal Gaz-53 mootor. Kütusekulu oli kuskil 50 liitrit tunnis :uhoh. Volga mootoriga Krim-4 võtab igatahes 18-20 liitrit tunnis, kui meri väga püsti pole. On täitsa üle mõõdetud kohe.

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm

Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
06.08.2004 at 08:32
märten
Paadimootorite küttekulu
mul on olemas 6-kohaline USA kiirkaater7,4l mootoriga, mis võtab tunnis kusagil 110l

Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
06.08.2004 at 08:59
vvt
  
Paadimootorite küttekulu
:eek :eek :eek

palju selle bensiini eest siis ka kiirust lubatakse?

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm

Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
06.08.2004 at 09:06
max
Paadimootorite küttekulu
quote:
vvt: Väike OT, aga kui palju bensiini selline 350 Mercruiseri motoga taoline 6-7 m kaater täiskiirusel ka rüüpab?
Tegemist on USA päritolu 8-kohalise (tegelikult on ruumi ka enamale) ja umbes 7m pika kaatriga. Kulu pole täpselt mõõtnud, aga jõe peal ukerdades, wake'ides ja vahel niisama kihutades läheb umbes 30-40l tunnis. Suurimaks kiiruseks sai kunagi 82 km/h mõõdetud.

Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
06.08.2004 at 09:22
Last edited 06.08.2004 at 09:23 by max
diesel
Paadimootorite küttekulu
350 peaks lahtiste lõõridega umbes 75 liitrit tunnis võtma.
muide kas mina loll või ... , a mercruiserid vist fordid on, mitte sbc-d.

Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
06.08.2004 at 09:25
Astro SS
Paadimootorite küttekulu
quote:
diesel: 350 peaks lahtiste lõõridega umbes 75 liitrit tunnis võtma.
muide kas mina loll või ... , a mercruiserid vist fordid on, mitte sbc-d.
loll oled .... :D

mercruiserid on SBC ja isegi BBC

____________________________
Probleemid algavad kui on liiga palju toredaid mõtteid...

Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
06.08.2004 at 09:49
diesel
Paadimootorite küttekulu
quote:
Astro SS:loll oled .... :D
selge pilt, ammune kahtlus sai jälle kinnitust :)

Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
06.08.2004 at 09:51
vvt
  
Paadimootorite küttekulu
Siis on vene paat lausa ökonoomsuse tase :D
5 kohta, 6 meetrit ja 90 hp volga mootor pakuvad 53 kmh ja 19-20 liitrit tunnis.

Võiks selle OT vist ära tõsta siit :rolleyes

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm

Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
06.08.2004 at 12:43
Lembit
Paadimootorite küttekulu
quote:
vvt: Siis on vene paat lausa ökonoomsuse tase :D
5 kohta, 6 meetrit ja 90 hp volga mootor pakuvad 53 kmh ja 19-20 liitrit tunnis.
Ei tea, milles see ökonoomsuse tase väljendus?
Kas veetakistuse ja kiiruse omavahelinne sõltuvus ei olegi ruutsõltuvus?

Kui on, siis ma nagu ei oskaks 2,4 korda väiksema võimsuse juures ainult 2 korda väiksemat kütusekulu mingiks eriliseks ökonoomsusenäitajaks küll pidada.

Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
06.08.2004 at 12:54
vvt
  
Paadimootorite küttekulu
On küll vahe. Kütuse tunnikulu eriti palju kiirusest ei sõltu.
Õigemini otsest lineaarset seost pole, eriti karpamootoritel.
Küll aga on Läänemere lainetuse juures see 80 kmh suhteliselt kasutu asi ja tegelikult sõidetakse ikka 30-50 vahel. Ja kuskandis siis täisgaasil 100 lh tunnis võttev mootor 20 liitrit tunnis kindlasti ei võta. Need olümpia ajaks ostetud ameerika mootoriga paadid lagunesid kõik ära, sest kere seda valu ei kannatanud, mida mootor välja andis. Ja vist Mustal merel, Läänemerel ja Miami Beachil on ikka vahe sees:)

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm

Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
06.08.2004 at 13:07
madis
Paadimootorite küttekulu
vvt, kiirusel ja küttekulul on pea ruutsõltuvus või isegi kuupsõltuvus !

170hp skuuter neelab normaalse sõiduga ~50l tunnis. Ise kaalub 150kg.

Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
06.08.2004 at 15:30
epsum
Paadimootorite küttekulu
6M plastkaater(6 reisijat) ja 90hp Johnson V4 mootor - emajõe ja peipsi peal 35l/tunnis, Seadoo GTX( 1.1l rotax. 110hp) jett võttis 30l/h, Progress 2M koos 60hp'se Johnsoni ja 1 veesuusatajaga võtab peipsil 25l/h ( aga tippkiirus jääb kusagile 50kmh kanti)

____________________________
srx '07

Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
06.08.2004 at 15:42
vvt
  
Paadimootorite küttekulu
muidugi oma osa on veel jõu maha panemisel - skuutri suur kulu ei seondu ainult kiiruse vaid rohkem veepaiskuri madala kasuteguriga, mis on z-kujulisest ülekandest, millega on varustet paremad paadid ikka kõvasti madalam.

Vene oma on praktikas kasutataval kiirusel veel önonoomisem, kui all oleks samaväärne z-ülekanne. Krimi turbiin on valmistatud puust mudelite abil. Kentsakas, aga nii see on.

Edit: to epsum - see on näite toomiseks kehv valik
1. päramootor on umbes samaefektiivne kui z-ülekanne
2. skuutril on veepaiskur, mis on madala efektiivsusega
3. progressi kütusekulu põhjuseks on needitud kere (katsu siledust käeda)

Eri ülekannete kasutegur tuleb siis välja kui võrrelda samasuguseid Amur paate, millel on kõigil sama mosse mootor, aga erinevad jõuülekanded. Tavalise sõuvõlliga (nurga all) Amur-M on umbes samakiire kui veepaiskuriga Amur-2. Mõlemast märksa kiirem on aga Z-jalaga Amur-D.
Kuigi muu on sama. Omajagu vahet on ka kütusekulus.

Kui selle 100l/h võttev paat kasutaks z-jala asemel veepaiskurit, siis tõuseb tunnikulu vähemalt 20 % ning kiirus langeb. Tuleb see sellest, et veepaiskur töötab pinnakihis, kus sisseimetav vesi on "rikutud" paadi põhja häirete poolt ning pinna lähedal välja paisatav vesi ei oma kaugeltki sellist reaktiivjõudu kui meetri sügavusel veepinnaga paraleelselt töötav vint. Samamoodi läheb nurga all pandud tavalisel sõuvõlliga vähemalt 20% võimsusest üleslükkeks, mitte kiiruseks.

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm

Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
06.08.2004 at 16:24
Last edited 06.08.2004 at 17:10 by vvt
madis
Paadimootorite küttekulu
Btw. mis on propelleriga paadi maks. kiirus ? Millal kavitatsioon jala ette paneb ?

Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
09.08.2004 at 10:12
vkx
 
Paadimootorite küttekulu
quote:
madis: Btw. mis on propelleriga paadi maks. kiirus ? Millal kavitatsioon jala ette paneb ?
Kui mulle õieti meenub, siis peaks rekord olema vist nats üle 200km/h ja sõidetud on see offshore klassi võistluskaatriga.

____________________________
Seville STS `02

Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
09.08.2004 at 10:53
foke
 
Paadimootorite küttekulu
hehee.. puhkuselt tagasi ja puhkus suures osas veepeal veedetud sai.
Kaatriks Regal 255 XL Ambassador (USA)
põhimõtteliselt selline:
http://personal.telefonica.terra.es/web/nauticaguixols/Regal%20Ambassador%20255%20xl/Regal%20Ambassador.htm

mootor 350 Mercruiser, karpaga, 260 hp
edasi veetakse sõukruviga, süvis 0,6-1 m (sõltuvalt lastist ja mootorijala asendist)

plastikalus, pikkus passis 8,33 m ja 8 persooni
tegu rohkem kruisikaatriga, 4 magamiskohta kahes kajutis + 2 tekikohta teisaldatava presentkatuse all, wc, dush, pliit, külmkapp, magevesi (ka soojaveeboileri võimalus), kaldavool

kütusekulu sõltub paljudest asjadest, samuti kiirus.
kaatri kaal on ca 3 tonni, täpselt ei tea, aga sinna kanti. Kahekesi sileda veega olen saanud 62-63 kmh, suht täis paakidega. Kui rahvast rohkem ja kaalujaotus taga, siis 53-56 kmh. Tegelikult sõltub enamus nii kiiruse kui kulu osas ikkagi mere siledusest ja massist. Nt. bensupaak on 250 L, magevesi 100 L pilsitank 60 L. Mootorijala sügavust saab muuta, samuti on kaatril trimmilabad - nendega kombineerides on võimalik kiirust muuta oma 5-10 kmh.
Kõige ökonoomsem on sõita sellisel kiirusel, kus paat ilusasti klisseerib. St. minimaalsetel pööretel, kus ta veel peal püsib - see kiirus on ca 40 kmh. Pöörded aga on vahel 3050, vahel 3600. Siit ka küttekulu välja kujuneb.
Teine kiirus, mis on suht ökonoomne, on tühikäik - 750 rpm, kiirus ca 5-7 kmh. Võtab vähe, liigub ka vähe, aga kokkuvõttes vist saab 1 km läbitud ca sama kuluga kui 40-ga lastes.

mis veel.. aa, üks oluline seadistamisvõimalus on sõukruvi. Selle vahetamine on suht hõlbus. Põhimõtteliselt peab lihtsalt erinevaid kruve proovima. Endal on all 17". Kangem kruvi tundus juba vett keema löövat ning kiiruse pöörete suhe halvenes.

Edit: kulu siis kah kirja - ca 45 L/h normaalsel sõidul, täisgaasil kõvasti rohkem, distantsiliselt kulub sõltuvalt kiirusest ja muudest tingimustest 1,1-1,4 L/km

edit2: et isegi 60 gallonit magevett lugesin kusagilt kodulehelt ja 76 gal kütust, seega 230+280 L. Kui pils ka täis on, siis ainuüksi täis tangid kaaluvad pool tonni:(

Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
09.08.2004 at 11:00
Last edited 09.08.2004 at 11:39 by foke
Vanaisa
  
Moderator
Paadimootorite küttekulu
----- pilsitank - mmm, läti õlu :devil

____________________________
KÕIK KASTIRATASTELE, SELTSIMEHED!!!
:evil

Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
09.08.2004 at 11:47
foke
 
Paadimootorite küttekulu
mh? :)

Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
09.08.2004 at 12:44
vvt
  
Paadimootorite küttekulu
Kohalikes väinamere oludes ainult see z-jalg vähesobiv - neid vindilabasid isegi põhjast kokku korjanud :(

Lääne Eesti arhipelaagis kõige etem veepaiskuriga paat - gliseerivas olekus süvis some 15 cm. Millegipärast lääne paaditoodjad neid eriti ei paku.

Kõige parem nali oli see, et kunagi sai arvutatud -sihänse suure bensupaadiga Hankosse sõitmiseks tuli mere peal benssu kallata kanistrist. Vene paadike aga võtab ökonoomisel kiirusel miskit 16 liitrit tunnis ja paak on 100 liitrit. Kiirus seejuures (öko) ca 40 km/h. Seega siis vähemasti 300 km ehk kui teised oma uhkeid paate kesk merd tangivad, sõidad sa vaikse merega Hanko ja tagasi ka. Muidugi on peal vaid 5 kohta, kliimat ja vesivoodit pole, aga mass ka see-eest tühjalt 800 kg.

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm

Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
09.08.2004 at 12:58
PlyVal64
Paadimootorite küttekulu
Kurat, ostke jaht. Tuul ei maksa midagi ja paarijõuline 4-takti mootor kulutab liiter/tunnis. Proovitud. Igasugused kärarikkad veesõidukid on saatanast, eriti need inisevad skuutrid.
Kuhu teil seal mere peal kiiret on? Kas 40 või 100 sõlme, vahet pole. Ikka teed reisiplaani sellise, et etteantud ajaga kohale jõuda. Lihtsalt mootoriga jõuad kiiremini. Kogu aeg, nii maal kui veepeal ei tohi kiire olla. Siia, sinna, kiiresti, ägedalt, mis niimoodi närvidest järgi jääb???

Aga oli ka üks küsimus selle kavitatsiooni ja veepeal sõidetud vindiga paatide kiirus. See peaks siiamaani olema USAs sõidetud 178,6 sõlme ehk 330 km/h. Katamaraan-hüdroplaan 3000 Hj helikopteri mootoriga. Washingtoni järvel lajatati selline kiirus. Pole kuulda olnud, et oleks kiiremini sõidetud.

Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
09.08.2004 at 13:26
foke
 
Paadimootorite küttekulu
Hankosse on Haapsalust 70 miili, selle peab iga merel sõitmiseks mõeldud kaater suutma läbida. Tank peab olema vastavuses kuluga (kas ei olnud see nõue mitte 100 miili).
Muide ka Tallinna on Haapsalust 70 miili ning Tallinna ja Hanko vahe on samuti 70 M.

Aga väinameres sõitmine on jah enamasti silmad GPS'l ja kaart ees lahti. Paljud veel 5 a tagasi veeall olnud madalad on praegu pool meetrit väljas.. seega ei saa usaldada 98 a kaarti, kus nt. 1,6 m sügavust kirjas, praeguseks võib see olla 0,4 m.. aga jää võib sealt hoopis kivid kõrvale veeretanud olla, niiet tasuks ikka vähemalt 4m kiilu all hoida. Tervislik on faarvaatreid kasutada. :)

Huvitav asi on see, et Eesti sadamates on ööpäev kallim kui Soomes-Rootsis, seal keskmiselt 5-10 €, meil 150-250 kr, üksikud sadamad on 100 EEK. Teine ületamatu probleem on tanklate puudumine, neid on minuteada ainult Pirital, Roomassaares, Pärnus.. Dirhamis on ka mingi võimalus vist. Ise kodusadamas veel saad hakkama, võtad pagassi kanistreid täis ja vead ära, aga vaesed kaugemalt tulnud reisijad, alalõpmata on see paljudel suureks imestuseks, et kuidas kütust ei saa, et kas isegi tellimisel ei saa? Vastus on reeglina: Saab küll - minimaalselt 2 tonni. Ehh..

Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
09.08.2004 at 13:35
foke
 
Paadimootorite küttekulu
Ply, puhkust pole sul või? mis sa kurjustad jälle:)
väljas ilus suvi, võta aeg maha;)

Kaatril ja jahil on mõlemal omad võlud, jaht on kahtlemata vinge, kuid ka kaatri kasuks räägib vähemalt väinameres nii mõnigi pluss: süvisevahest tingituna on kaatril avastamisrõõm väikeste laidude näol suurem, ka kursivalikul võidad pikematel otstel palju juba teepikkuses (see vahe võib olla teinekord kahekordne!).., suuska-lauda oled proovinud vedada? Kalal käia?
Mis puutub lärmi, siis ise harjub sellega ära, teisi segada on suht keerukas, kui meresõidutihedust vaadata. Siinkohal ei saa maismaal toimuvaga midagi võrrelda - kitsas, närviline, müra, heitgaasid jne jne.
Ma usun, et mu auto teeb palju kõvemat lärmi.
Kui kaatriga tühikäigul lasta, on mootorimüra vaevumärgatav ning kütusekulu 5 l/h.. aga see selleks. Teinekord on lihtsalt mõnus peale tööd minna ja tunnike-paar merel veeta või plekk-sileda merega loojuva päikese poole täiega kihutada, ööseks laiuäärde jääda ja hommikul tagasi tulla. :)

Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
09.08.2004 at 13:54
vkx
 
Paadimootorite küttekulu
quote:
PlyVal64: Kurat, ostke jaht. Tuul ei maksa midagi ja paarijõuline 4-takti mootor kulutab liiter/tunnis. Proovitud. Igasugused kärarikkad veesõidukid on saatanast, eriti need inisevad skuutrid.
Kuhu teil seal mere peal kiiret on? Kas 40 või 100 sõlme, vahet pole. Ikka teed reisiplaani sellise, et etteantud ajaga kohale jõuda. Lihtsalt mootoriga jõuad kiiremini. Kogu aeg, nii maal kui veepeal ei tohi kiire olla. Siia, sinna, kiiresti, ägedalt, mis niimoodi närvidest järgi jääb???
Kellele meeldib purjekas, kellele skuuter, kellele kiirkaater, kellele Gaz 21, kellele MB SL, kellele Vette jne. ehk maitse asi. Ning see kohalejõudmine ei pruugi olla üldse kaatri või ükskõik millise sõiduki soetamisel peamine. Teinekord tahaks lihtsalt lainetes möllata või siledal kangi põhja lükata või manteel talla vastu põrandat vajutada... ;)

quote:
PlyVal64:Aga oli ka üks küsimus selle kavitatsiooni ja veepeal sõidetud vindiga paatide kiirus. See peaks siiamaani olema USAs sõidetud 178,6 sõlme ehk 330 km/h. Katamaraan-hüdroplaan 3000 Hj helikopteri mootoriga. Washingtoni järvel lajatati selline kiirus. Pole kuulda olnud, et oleks kiiremini sõidetud.
Õigus jahh, need "lennukid" läksid meelest.

____________________________
Seville STS `02

Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
09.08.2004 at 13:55
vvt
  
Paadimootorite küttekulu
Eks sellise mootori asemele tuleks diisel abiks. Ise olen arvutanud, et kui asendada Volga mootor nt VW 66kW TDi-ga, väheneks tunnikulu kuskil 2 korda. 96kW pumpdüüs-TDI panekuga kasvab isegi kiirus ka. Aga kui palju see väikse kasutuse juures tasub, aga kui palju aretamisest üldse tasuv on :devil

Vaatasin just raamatust tõsist bensukaatrit 13-meetrine II MS aegne briti päästekaater. 5x500 hp Napier'i bensumootorid, kiirus 36 sõlme ja kütusekulu 60 gallonit tunnis. Polegi väga hirmus:) Kütuseks aviobensiin oktaanarvuga vähemalt 120:eek

____________________________
Powered by BBB
Life begins @ 7500 rpm

Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
09.08.2004 at 13:58
Last edited 09.08.2004 at 14:00 by vvt
Andropov
 
Paadimootorite küttekulu
quote:
foke:Teine ületamatu probleem on tanklate puudumine, neid on minuteada ainult Pirital, Roomassaares, Pärnus.. Dirhamis on ka mingi võimalus vist.
MTÜ Hoia Eesti Merd andmebaasi http://marinas.nautilus.ee/index.php/andmebaas andmetel saab kütust järgmistest väikesadamatest:

Kihnu, Kuressaare, Lohusalu, Pirita, Pärnu, Roomassaare, Suursadam, Tapurla, Veere, Vergi

Warning: Undefined variable $offset2 in /data01/virt688/domeenid/www.tqhq.ee/test/forum/func.php on line 306
09.08.2004 at 14:10
tqhq.ee foorum : Vaba teema : Paadimootorite küttekulu   1 2  
Log in: Username: Password:
Account recovery
 
© tqhq.ee 2000 - 2024.